Наемът не е трудова дейност - т.е. няма проблем с обезщетението.
Дейността на дружеството обаче няма да е през патент и данъците ще са различни.

Точно.
в прикачения файл  е посочено адреса на Търговския регистър за подаване на А9  за регистрация, а другия е адреса на сайта на Труд и право и там подробно е обяснено какви документи се подават

Колега, предприятието съществува и не става дума да се рег. в ТР, а в АРПП
Апартамент за краткосрочно настаняване / имам приятел адвокат с такъв/ означава, че може 220 човека да нощуват за една нощ за 50 лв. в този апартамент.

При такъв бизнес, не смятам, че няма търговско предприятие и не смятам, че може да се сравнява, ако същият апартамент бъде отдаден за 200-300 лв. на месец за една година например.

В първия случай - 220 сделки, а във втория 1.

В първия случай - доход от 11 000, а във втория - 3600.
Едно е да дадем една стая, респ. апартамент под наем, а съвсем друга по занятие, постоянно да отдаваме под наем, стаи, апартаменти, да посредничим дори на колеги и т.н.

Еднократно също означава, че нямат право да променят избора си- например решили, че майката ще ползва чрез работодател, а бащата с ГДД, а после да искат да се сменят. НЕ МОЖЕ. Догодина, ако има пак такова облекчение - тогава пак избират.
Има си електронен регистър.
като отворите сайта на агенцията - долу в ляво.

Как така няма информация?
Здравейте, колеги. Счетоводител съм на новосформирано публично предприятие. Тези предприятия имат задължение да се регистрират на сайта на Агенцията за публичните предприятия и да подават отчети всяко тримесечие. Проблемът, е че не намирам къде точно трябва да се регистрирам, няма много информация. Моля ако има някой който е минал по този път да ми съдейства. Благодаря Ви.
https://reports.appk.government.bg/
Пак да повдигна темата, че днес ми донесоха декларация за ползване на данъчно облекчение за м.07-09.2022. Жената е ползвала облекчението през м.07. Сега има ли право пак да ползва?
Как да се тълкува това: "Еднократно"
6) Работникът/служителят еднократно избира да приложи авансовото ползване на данъчно облекчение по ал. 4 чрез предоставяне на писмена декларация пред работодателя, с която декларира, че:
1. за прилагане на всяко от данъчните облекчения следва да изпълни условията, предвидени в чл. 22в и 22г от Закона за данъците върху доходите на физическите лица;
2. другият родител, съответно другият приемен родител, близък или роднина, няма да ползва авансово намалението за съответната данъчна година;
3. работникът/служителят няма да ползва данъчните облекчения при друг работодател.

Ако под еднократно разбираш, че има право да ползва само за едно тримесечие, естествено, че не може да се тълкува така. Еднократно прави избор на работодател и кой родител , като изборът е неотменим за данъчната година.
Еднократно декларира:
1. Че няма да ползва при друг работодател данъчно облекчение за 2022 г.
2. Че другият родител няма да ползва за това дете за 2022 г.


Отделно - за всяко тримесечие декларира, че са изпълнени условията по чл.22 в или/и чл.22 г.

При неясно основание за получаване е спорно
Според мен НАП не са прави да приравняват отдаването под наем на хотелиерска услуга само защото имотът има регистрация като място за настаняване.
Но ако сте декларирали в приложение 4 и други доходи освен 6-месечния наем /останалите приходи от нощувки/, не е било правилно.

А с търговец по т.3 какво правим? Ако приходите са такива, че въобще си е търговско предприятие, не знам защо въобще коментират формалния критерий за регистрация.
Според мен НАП са прави, защото Вие вече сте търговец, който просто не се е регистрирал, поради незнание или защото не иска да си плати данъка.
Бащата няма право на отпуск с ниския %.
Бъпросът е този, как отпуска да бъде отразен в Д1 ?
В картона полетата-отпуск и болнични не са активни.

Пълен месец. При болнични на този човек, да не би да му отразявате нещо в т.16.2?
Всички дни в т.16.1 и ПЪЛНИ ОСИГУРОВКИ.

Здравейте, налага ни се промяна на работната заплата , но в намаление .
Може ли да стане само с допълнително споразумение, без да се подава уведомление до НАП, зная че за промяна в заплатата не се подава уведомление, но все пак се налага да бъде намалена на един служител, тъй като не е сметната коректно?

В увеличение  на трудовото възнаграждение става със заповед, на основание чл.118, ал.3 от Кодекса на труда.
В намаление става само по взаимно съгласие на страните.
Говорите за работна заплата и за изчисления. Ако става дума не за трудово възнагарадение, а за неговото коректно определяне, ако грешката е техническа, може да се издаде заповед и да се направят удръжки по реда на ГПК, без да Ви е нужно работника да е съгласен. Той, ако не е съгласен, ще възрази писмено, след връчване на заповедта.
СОБСТВЕНИК И УПРАВИТЕЛ СЪМ НА ДВЕ ДРУЖЕСТВА. И ДВЕТЕ РАБОТЯТ. ОСИГУРЯВАМ СЕ В ЕДНОТО С ДУК. ИМАМ ЛИ ЗАДЪЛЖЕНИЕ ДА СЕ ОСИГУРЯВАМ И ВЪВ ВТОРОТО, АКО НЕ ПОЛУЧАВАМ ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ?

Осигуряването е свързано с упражняване на трудова дейност.
Защо просто не се регистрирате като СОЛ и да си изберете през кое дружество да се осигурявате?
Както виждате пише - след завръщането им в страната, което не е станало м.01.
Смятам, че трябва да изтекат 6 месеца от датата на пенсиониране, за да възстанови здравноосигурителните си права. /Вижте ал.2/

Не стана ясно въобще някой иска ли да си ги възстановява и пребивали в България, нито от коя дата лицето е пенсионер и т.н., но автоматично да се предполага, че желае и че дължи, няма как.
Вижте и т.15 и 16 в приложение 11 за СОЛ и също ще стане ясно, че може да прехвърля
За това Ви казвам, че имат право както СОЛ да ползва, така и другите правоимащи лица на СОЛ, които са СОЛ с ОЗМ или пък по ТПО, респ. служебно ПО, респ ДУК
8) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г., изм. - ДВ, бр. 30 от 2018 г., в сила от 01.07.2018 г.) Самоосигуряващите се лица имат право на обезщетение по ал. 1, 2, 3, 4, 5, 6 и 7, когато отговарят на условията по чл. 48а.