Здравейте, по силата на синдикално споразумение се полагат увеличения на възнагражденията на служителите от 01.01.2022. Средствата по новия бюджет обаче ще дойдат след гласуването му в НС. Възможно ли е в този случай да се изплатят със задна дата?

Възможно е винаги, но дължите лихви, някой може да си тръгне по чл.327, ал.1, т.2 от КТ и т.н. Ако нямате пари така или иначе няма да можете да платите, но може да спазите поне гарантирания минимум по закон.
... програма си знае работата...

Никак не е сигурна тая работа. Вече видях кашата с двата периода.

С кой програмен продукт работите. До сега не съм чул колега, който да е споделил, че възстановеният миналата година данък да му влиза при изравняване и в СБ. Просто колегите се чудят къде да го сложат.
 От една и съща дата са т.к. грешната я подадох сутринта, а правилната няколко часа по-късно.
И при  двете само сложих отметка на вида на осигуряване и дата 01.01.2022г. В историята на осигуряването е със "започване" и високият процент е като последен ред. Тове екоето ме смущава.

С основание се притеснявате, защото няма гаранция коя е останала в системата. Ще трябва проверка на място. Подадената втора може да се е обработила първа.  Не им е много умна системата и за това трябва да се чакат 24 часа в такъв случай. Убедих се от личен опит.
Благодаря за информацията, само се чудя защо сумата от облагаемия доход в приложение 7 не се прехвърля в част IV Изчисляване на данъка върху общата годишна данъчна основа

Защото така трябва. Изключва се. Няма два пъти да облагате- хем патент, хем данък върху общата данъчна основа.
Договор за допълнителен труд може да има само, ако е допустимо работата по  настоящата длъжност А / заемана с конкурс по Ваши думи/ да се изпълнява извън работното време по основния трудов договор.

Не виждам защо си усложнявате живота, а не промените ДХ за длъжността Б, на която преминава временно да бъде за длъжностите А и Б и съответно да увеличите заплатата.

Явно вътрешното съвместителство не Ви е ясно как се случва и какви са правилата-принципи при него.
Именно - така и трябва да бъде. Въпросът е да си видят програмния продукт за ТРЗ и като обхващат периода 12.2020-11.2021 да се изключват облекченията от 2020, а да включва тези от 2021.

Личните ми наблюдения са, че проблемът не е в програмните продукти, които правят всичко коректно.
Питането е за облекченията за 2020, които са във ведомостта за 12.2020, а РЗ са изплатени 01.2021.

Ами те са в справката за 2020 и няма какво да правят в справката за 2021
Здравейте, работя с БН Заплати и имаме двама служители назначени по чл. 114, които работят 5 дни в месеца по 8 часа. Въпросът ми е как според вас е най-правилно да се въведат тези дни в програмата (или по-точно като какъв вид отсъствие се въвеждат неотработените дни)?
Вече няколко месеца ги въвеждам като маркирам в календара на лицето всички дни в червено като неработни, и оставам само 5 работни, но сега този начин ми създава проблем при начисляване на платен отпуск.

Повечето програмни продукти - самоотлъчка се въвежда, макар да не е коректно, но поне ще се виждат принципни работни дни за месеца
Здравейте всички,
Започнах да подготвям справката по чл.73 ал.6 и се породи следното чудене:
Справката е за период 12.2020г - 11.2021г, тъй като заплатите се изплащат в началото на следващия месец. През Декември в заплатите на служителите са включени облекченията за деца и са изплатени съответно през Януари. И въпросът ми е при така зададения период трябва ли облекченията да фигурират в справката?
Благодаря на всички, които изразят мнение.

Да. Правите изравняване за 2021 - значи облекченията за 2021 фигурират навсякъде - справка, служебни бележки.
Добро утро!
Не е необходимо да има прекъсване и започване. Подаване на ОКД5 от желания за осигуряване ЕИК с чекване на осигуряване ще активира осигуряването от новия ЕИК. Това можете да видите после в история на самоосигуряването с ПИК.

Точно така. Не се подава прекъсване от стария булстат, а просто новия
Ако фактурите са 3бр. да речем , ние като получател на материалите ще използваме ДДС-то във времето , а не сега накуп - не ни е необходимо възстановяване и процедура по прихващане .
Може би не уточних , че ние сме получател  и ни притесни голямата стойност на ДДС-то.

Да, така вече е логично да се разбие.

Щом са много материалите, никакъв проблем, ако искате и 30 фактури
Да може, но реално данъка ти остава в един месец. Доколкото разбирам проблема е ддс-то. Данъчния ефект ще е същия.

Точно. за ДДС-то нищо не се променя, а явно не се разбира това.
Да, излиза.

Не, не излиза. Не се подава д6 до приспадането.
Питам понеже сумата е прекалено висока и не мисля, че трябва да му я плащам.
Вие искате ли да купите дела или не?

Не можем да Ви помогнем, защото само оценител на пр-я може да каже колко струва дела му.
Няма значение какво се попълва автоматично.

Каквото липсва, ще си го допишете.
Няма вариант СОЛ да не попълва справката
Договорът за управление е възмезден.
Здравейте,

При изнасянето на файла с декл.обр.1 за подаване към НАП, ми прави впечатление, че нетните суми за получаване от служителите, които ползват данъчни облекчения за деца, не са увеличени с размера на съответното дан.облекчение както е във ведомостта. Необходимо ли е ръчно да се коригират тези суми във файла преди да се подаде в НАП?

Благодаря предварително за вниманието!

Не, не е необходимо. Не са в нетното.
 
Стоките са заведени в счетоводството аналитично по количество и стойност.В магазина са заведени по продажна цена и от там се изписват при продажба.ЩЕ имам ли проблем, ако сега на края на годината ,приложа инвентаризационен опис от магазинската програма и вече в счетоводството да водим стоките само стойностно.До сега са иизписвани от счетоводството съгласно отчети от магазинската програма,но има някои разлики между едните и другите наличности,пък и е много трудоемко и излишно,

А като имате продажби само по продажни цени как точно ги обръщате по доставни, че ми стана интересно. В програмата би трябвало да има цени на доставка и продажна.
В ЕООД се осигурявам като СОЛ. С какъв тип договор мога да получавам възнаграждение за положен личен труд и да се призава за разход на фирмата.
И как ще се осигурявам и като СОЛ и за личен труд ли?

Не е договор, а е Решение на ЕСК.
Ако ще я изплащате и начислявате  м 12 , не е редно така.

Използвайте калкулатор от сайт  за м .12
а  после при ГДД , ще изравните

така мисля аз

Съгласна.

Счетоводител нямате ли?

Решението за личен труд как е оформено.  От това зависи всичко останало.