Подава си заявление за прехвърляне на сумите и подава заявление отново за отпускане на пенсията.
Просто не е имало добър консултант, който да обърне внимание на чл.69б, ал.7 КСО.
Нищо фатално не е станало. Просто може да е изгубил някоя пенсия, но нали е жив.
Здравейте , имам следният въпрос преди да се консултираме и със счетоводител. , Физическо лице което в момента е безработно ( плаща си само здравно осигуровки) продава в Олх и изпраща с наложен платеж ( не лични вещи а ръчно изработени артикули)   Освен деклариране на продажби и данък 15 % от тях , трябва ли да се плащат и пенсионни осигуровки ,?
  Закон за занаятите, Наредба за СОЛ, КСО, ЗДДФЛ, счетоводител. А може да започнете и със счетоводител, но търсете, който знае за какво става дума. Аз например със Закона за занаятите не съм запознат. Нещо там майсторски свидетелства и т.н. има там. Но го знам от една млада колежка. Законът не съм го чел.
Здравейте.
Пенсионер, едноличен собственик в ЕООД, ще се осигурява като СОЛ за личен труд - само здравно. Но това не влиза ли в противоречие с §1, т.26., б "и" от ДР на ЗДДФЛ  - правоотношение, независимо от основанието за възникване, се счита за трудово. - т.е. дължи и социално осигуряване.
Какво пропускам в случая?
  Пропускате принципи, колега. Данъчните фикции са си само за данъчния закон.
Мисля, че ще стане със освобождаване по чл.328 ал.1 т.4. Предприятието ни действително има по една поръчка на месец, която извършваме за два дни.
  Става.
Ок. Ясно. А в какво би могло да се изразява по-малкото?

Ако чакате становище на ТЕЛК както сега масово се чака 7-9 месеца, ще платите 9 заплати + ще трупа за отпуск и станаха почти 10 със осигуровки. Ако го освободите незаконно, заплатите ще са най-много 6 и осигуровки за периода на незаконното уволнение - за пенсия, но не е в негов интерес да Ви съди, защото за това време няма осигуряване за ОЗМ и безработица.
Здравейте,

При подаване на декл. чл. 50 от ЗДДФЛ излизат осигуровки за до внасяне, които са включени в декл. 6/13, но през годината декларация обр. 1 е подаване с минималният доход за осигуряване. Трябва ли да се подаде и коригиращи декларации обр. 1 за през годината с новият доход? Четох доста неща, но просто се изгубих в информацията.
  Не, не трябва и не се връзвайте на някои данъчни, които твърдят обратното. Те толкова знаят.
Бих искала да обърна внимание на модератор    и се надявам да има адекватна реакция към системно неуместния и противоречащ на добрия тон език на лицето t.trifonov66.

Въпросът тука е не колко му е свободното време,а за какво го използва.

Да, точно така е, за какво го използва, според ценностната си система. Дали да пие бира или да служи на хората?
И основанието на договора не 04, а това е код за уведомлението.
Основанието за договора си е чл.68, ал.1, т.3 от КТ - за заместване ...
Имаме назначен служител по заместване до завръщане на титуляра: Дафинка Стоянова. Подадено е уведомление с основание на договора 04  и срок на договора 13.10.2023г.
Със завръщане на Дафинка Стоянова,  Капинка Драганова, на същата длъжност  излиза в отпуск и назначения служител с доп. споразумение започва да замества Капинка. Уведомление не е подавано за промяна в срока на договора.
Платения отпуск на Капинка е до 10.11.2023г. и би следвало заместващият служителят да се прекрати от 11.11.2023г., но Дафинка излиза в болничен от 13.11.2023 й и е необходим отново заместник.
Правилно ли е отново с доп. споразумение да я оформим като заместваща Дафинка ?
Трудовият договор на заместващия служител е по чл.68 ал.1 т.3 КТ , но замества различни лица. Превърнал ли се е в безсрочен въпреки основанието си след като срокът му в Уведомлението е изтекъл и ТД не е прекратен ?
  Не. Просто с ДС променяте титуляра и толкоз. Уведомление не се подава, защото няма за какво. Ако не сте се усетили да го напишете, преди да се е върнал титуляра, просто му сложете предходна дата. Щом всички са съгласни, никой грижа няма. Може така договорът да не се прекрати и 30 години, никаква законова пречка няма. Не е станал безсрочен, защото няма как да стане безсрочен такъв договор, освен в случаите на прекратяване на ТД на титуляра, отработване на 5 дни и все още свободна длъжност.
Здравейте, имам двама съдружници в адвокатско дружество, които са регистрирани като самоосигуряващи се лица на свободна професия. До сега се осигуряват през Каса Адвокат.
От 01.11.2023 Каса Адвокат спира да ги осигурява и те желаят да се самоосигуряват през адвокатското дружество. Въпросът ми е може ли това да се случи през дружеството и трябва ли да се подава ОКД5 за начало на осигуряването им?

При всяка смяна на булстата, от който ще се подава осигурителна декларация или при начало, край на трудово дейност, се подава ОКД5. В случая - ще се подаде. И ще се осигуряват аналогично на съдружниците в едно ООД. Разликата е, че това ЮЛ има за статутен закон - ЗА, а не ТЗ
Добре, а ако трябва да се спази процедурата по Наредба 5 и работника си извади сам ТЕЛК, по друга причина, този ТЕЛК може ли да послужи вместо упоменатия от наредбата, за да се представи пред инспекцията по труда?
Не, не може. Трябва ново становище и това означава поне 7 месеца ходене по мъките. По-добре го уволнете незаконно, защото ще струва по-малко.
Здравейте,
във връзка с лошите метеорологични условия и ниските добиви бяха издадени протоколи от ОДЗемеделие за пропаднали площи. Някои от тях са за 80-90 % пропаднали площи с пролетници.
Ако не вземаме предвид тези протоколи себестойността на продукцията е 3 пъти по висока от реалните цени. Какви счетоводни записвания трябва да вземем за разликата от натрупаните разходи, ако заприходим продукцията по пазарни цени в момента?
Застраховка имало ли е или е нямало?
Обезщетенията са си приход и нямат общо с оценката на продукцията.
Никакви ли сделки нямате за тази продукция през годината? Очевидно е, че ще е изкривена себестойността? Ако имате ниви със 100% загубена продукция, то по-добре разходите за тях, ако могат да бъдат отделени, направо да отразите като загуба, за да намалите това изкривяване на себестойността.
Къде е очевидно "заобикалянето на закона"?!

Не знаете какво е заобикаляне на закона ли?

Заобикаляне на закона е когато със законни средства се постига забранен от закона правен резултат и единствената причина да се прави нещо по този начин е постигане на този забранен резултат. Въпросът е кой знае какви са ми мотивите да взема три решения в един месец? И кой знае от кога съм изхарчил парите от касата?  Иначе поне не при моите дружества не се касае за укрити приходи от продажби, а за неосчетоводени харчове от собствениците.
"Новият собственик" не  владее имота. Не е влязал там въобще.
Данък ЗМДТ и такси и ел. енергия вода всички си плащаме ние.
Договорът е написан така:
1. 10,10,2022 Договорена цена 200 х
2. 24,10,2022 - договорено първо плащане - 100 х
     издадена фактура за първо плащане          -100 х
     осчетоводено 411/412  - 100 х
3. 24.10.2023 - дововорено плащане  - 100 х
      издадена фактура за второ плащане - 100 х
    411/412- 100 х
4. 24,10,2023
     издадена фактура за цялата договорена стойност с приспадане на двете плащания
      или 200-  100 -100 = 0
     смятах да осчетоводя 412 - 100 , 41 2- 100 / 709
Обаче се замислих като нямам нот. акт дали да ги дам на приход въобще. И изписването на имота е под въпрос.
  Това, че се заплаща на части, няма отношение към момента на настъпване на вещнопрехвърлителния ефект на сделката. Доколкото става ясно, наистина не виждам основание за признаване на приход. За сега имате само едни получени аванси по предварителен договор за покупкопродажба на недвижим имот, които ще зависят от това дали ще се прехвърли имота или няма да се прехвърли. Дано не сте поели ангажимент да го направите, защото ако не оправите документите и не прехвърлите, може да се иска и неустойка.
Г-н Трифонов,
                          Бил съм полезен с това, че преди ТРИ години съм споделил на колежка или колега какво се е случило с подобен казус при мен.
                          Вашето поведение във форума е пределно ясно-Вие не се стремите да помогнете, а да демонстрирате "невероятните" си познания в нормотворчеството и някакво превъзходство над питащите :smile1:

                         Факта, че цитирате пост от 20.04.2020г. и то без темата да е подновена към днешна дата, язвително разбира се :good:-няма да си отстъпвате от характера, за мен е свидетелство за твърде много свободно време.
                     
                          Имате познания, ОК... Помагайте ни, но не ни "хранете" постоянно :smile1:... Досадно е!!!

Желая ви хубав ден!!!
  Благодаря за обратната връзка! Да, всеки човек, който цени свободното време и има достатъчно мозък ще спечели достатъчно пари, за да бъде свободен има много свободно време. Останалите работят по 14 часа на ден. Вие от кои сте?
от НСС 18 Приходи

- Продажби на недвижими имоти.

Приходът се признава, след като правото на собственост бъде прехвърлено на купувача. Когато участието на клиента в собствеността при определени обстоятелства му бъде прехвърлено, преди да му бъде прехвърлено правото на собственост, и доставчикът няма да извършва никакви други значими действия, приходът се признава веднага. Ако следва да се извършат други значими действия, приходът се признава след извършването им.
Какво означава, че участието на клиента в собствеността ще бъде прехвърлено преди да бъде прехвърлено правото на собственост. Такъв вариант по нашето вещно право не съществува. Ако говорите, че ще бъде въведено лице във владение на имота възоснова на предравителен договор, то тогава да, трябва да се отрази в актива на този субект, който владее имота /Предимство на съдържание пред форма/. Да, може и да се признае приход, но е много спорно, защото имаме и принцип на предпазливостта. Може да се наложи да се връщат едни пари и документите да не могат да се оформят юридически и тогава ще остане само варианта давностно владение - 10 години като недобросъвестен владелец.
Да аз съм го сложила в разчетна сметка, но съм чудене дали да се декларира или не като вземане, става въпрос за доста голяма сума, на която данъка е платен. Ако не трябва да се декларира, още по добре.
Според мен трябва да се декларира. Декларират се всички вземания.
Здравейте,

имам следния казус: Фирма А учредява право на строеж на фирма Б за изграждане на фотоволтаична централа в началото на 2023 г. До момента става ясно, че централа най-вероятно няма да се строи поради променящите се условия. Аз оставам във фирма Б с едно ОПС, което не знам какво да правя. Ако го сложа в 613 Разходи за придобиване на ДМА, най-вероятно никога няма да се стигне до изграждането на това ДМА. Ако го вкарам като ДНМА, никога няма да имам икономическа изгода от него и не мога и да го амортизирам. Чета, че давностния срок на ОПС е 5 години, но никъде не намирам счетоводните ефекти от изтичането на тази давност. На петата година ако отпиша това право на строеж, то ще се признава ли за данъчни цели?
Директно на разход. Имахме аналогичен случай с разходи за проучване за строене на склад и промяна статут на място. После просто купихме нов цех и нов склад. Данъчните са запъваха при ревизия, но признаха разхода
Принципно се интересуват и от данък и от глоби - от всичко, което могат да вземат. Стига да успеят.

Всяка администрация се интересува от това да има санкции, защото бюджетът им е устроен така, че ако няма никакви санкции, то няма да имат заплати от 15.10 до 31.12 - долу-горе.