Здравейте,

Магазин за хранителни стоки продава и билети от лотарията, като ги получава
само с протоколи без да има издадени фактури. Има и протоколи при изплащане
на печалбите от билетите. Не мога да разбера всъщност за самата фирма-хранителния магазин каква е печалбата от тази продажба. Ако някой има опит моля да сподели и какви счетоводни записвания прави!
Магазинът получава комисионна за посредничество, която трябва да фактурира.
Здравейте,
Дружество е въвело СИРВ на 1 месец, разполага с няколко търговски обекта. Поради спецификата на дейността не може да се определи предварително кой от служителите в кой обект ще изпълнява служебните си задължения. Въпросът ми е: трябва ли да се изготвя график за всеки отделен търговски обект или може да се изготви график за всички служители или по региони?
Има си изготвена заповед за СИРВ и за определянето на работното време на съответните търговски обекти.
Благодаря ви предварително за отделеното време и внимание.

Зададен по този начин въпроса, показва сериозно не познаване на темата работно време.
За всеки работник трябва да има съставен проименен график за месеца. Ако ги местите между обектите, правите изменение на графика и отново връчвате.
Здравейте, с РА имате корекция на данъчния, а не на счетоводния финансов резултат. Той не следва да бъде променян конкретно по повод ревизионния акт .

Точно.
Какво Ви интересува за данъчни цели какво са си измислили НАП? Осчетоводявате си само допълнителния данък като задължение и плащане и това е.
Правя 30.04.2023 последен ден в осигуряване  в дек 1 за м Април  ,за месец Май няма работни дни следователно и осигуровки и няма да го подам .Така мисля ,че е най -правилно. :good:

Осигуровки няма, а облагаем доход има ли?
Ако няма облагаем доход - обезщетения по 224 например, то тогава няма да подавате Д1и макар и невярна, попълнете 30.04 като последен ден в осигуряване.
Впишете го в договора. Не се подава уведомление.

Няма как да се впише в договора. Правите се ДС, когато на по-късен етап страните договарят друга дата на встъпване в длъжност.
Да, може. Оформете изявление за прихващане от работника
Здравейте,сега при пенсиониране с образец УП 1 ли се подават всички документи.

Какво разбирате под "всички документи". ТК и осигурителни книжки си дава, копие на лична карта, Уп-та, ако има категориен или извънреден труд. Ако нещо липсва, са длъжни да го поискат.
Осигуровки - не удържате, данък - да.
Малко безумно е, ама какво да го правиш.

Съгласен.
Макар, че ние имаме фактура в такъв случай и декларация, че е СОЛ. От къде да знаем, че вече не СОЛ, ако не го попитаме, а пък то втора процедура при нас финансовата директорка не е измисляла.
Заличете прекратяването, щом само прекъсва.
А иначе, нищо няма да заформите, защото Д6 по ЕГН и ГДД на ФЛ - също по ЕГН, нищо, че ще има и булстата на ЗП.
Здравейте,
тъй като нашият управител се насочва към ползванетона ваучери, които да раздаваме на работниците и аз се интересувам какви вътрешно-фирмени документи трябва да си изготвим, за да може всичко да ни е наред - примерна заповед, ведомост за раздаването, но друго какво още?

Има едно писание на Тита, идеално ще Ви свърши работа. Търсете го!
Здравейте,ФЛ започва работа  в  България,която ще се координира с фирма от Полша.На лицето е предоставен Граждански Договор с Полската фирма.Въпросът ми е какви осигурителни и данъчни събития,ще възникнат за ФЛ?От кой трябва да се внасят осигуровките и ДДФЛ,съгласно българското законодателство или въпросната фирма е длъжна да го прави?

Започва работа- като какъв? СОЛ ли е? Осигурява ли се в други държави и на какво основание?
Реално е фирма без дейност, защото разходите по учредяването не са дейност, а не са и даже разход.

Но защо не са разход, трябва да се обяснява дълго.
След като стоката е получена (заприходена) и продадена, логично би било вече да е отчетен разхода. Както и задължението за плащане (нали не е платена).  Не виждам какво трябва да се променя в ГДД и в ГФО. Единствено някакво салдо по 4531 или друга разчетна сметка за неползвания през периода ДК. Само че това не влияе върху печалбата, ГДД и данъка. Едва ли ще повлияе и на ГОД, тъй като там нещата са в хиляди.
А дали е заприходена? Едни пари са влезли, ама срещу какво...
Собственик на ЕООД 2020 и 2021 г е на загуба и финансира фирмата си със собствени средства- в сметка на собственика. Тази година 2022 е на печалба. може ли от печалбата да си възстанови изразходванита от него собствени средства или от заделените други резерви?

Тези пари трябва да са осчетоводени като временна финансово помощ и следователно може да си ги вземе. Той не си ги взема от печалбата, той си ги взема от касата или банката.
Вземете си счетоводните операции и сама ще се убедите, че няма абсолютно никаква връзка между двете неща - паричен поток и печалба.
Здравейте, получихме фактура от 09.2022 за стока за 1200 лв., която все още не е платена, но е продадена(фирмата доставчик е забравила да ни изпрати фактурата), но 2022 г. вече е приключена всичко е подаденои корпоративния данък е платен, как най-коректно да осчетоводя тази фактура и да не коригираме 2022 г. за ДДС все още може да се ползва.

1. Да се осчетоводи на сметка 122/401-1000 и 4531/401-200, но с корпоративния данък какво правя , в декларацията за 2023, къде трябва да го посоча, за де не се изгуби.
2. Осчетоводявам я като текущ разход и след това в год.данъчна декларация за 2023 в увеличение на СФР, но този разход го губим.
3. Фирмата доставчик предлага да я сторнират или да направят  кредитно на нея  и нова с дата 2023г.
Според вас кое е най-коректно?

Коректното е според счетоводната политика- кой подход от двата предвидени там избрахте? За данъчни цели няма алтернативи и трябва да се коригира грешката.
Здравейте! Може би въпросът е глупав, но се нуждая от мнение. Има прекратен трудов договор от 25 април 2023 по взаимно съгласие чл. 325. Днес управителят по молба на лицето, което иска да ползва борса, пита дали може да се коригира това с друг член от КТ. Моля за Вашите мнения и благодаря!

То за моженето много работи могат, ама просто да си измисляме други членове за прекратяване? Вие не му ли обяснихте защо НЕ МОЖЕ?
Здравейте колеги,
За първи път ми се случва в ООД да са вписани и 2-мата съдружници като управители.
И тук изниква въпроса относно осигуряването. И двамата ли сме длъжни да осигуряваме било то като СОЛ или ДУК, и на двамата ли трябва да се пусне съответно започване на дейност или може и само единия да се осигурява?
По ДУК, само този, който има такъв и работи.
Като СОЛ, само който работи- упражнява трудова дейност.
На мен пък ми се случвало да има 7 управители. Нищо странно и незаконно.
Полага му се, ако е работил повече от месец (или беше че има 1 месец трудов стаж - вижте как е формулирано в наредбата).
3 р.д. годишно пропорционално на месеците през които е работил.

Трябва да има 01 м. трудов стаж, натрупан в предприятието и тогава да смятаме. Ако има 01 м. трудов стаж и годишен размер 20 дни, ще му дадем 02
Къде е регламентирано това задължение?

Търговски закон - чл.1, ал.2