Здравейте!
Работник работещ на основен трудов договор на 4 часов работен ден в едно предприятие, може ли да бъде назначен в друго предприятие на договор със сумирано изчисляване на РЗ като пазач на 12 часа по график.
Договора трябва ли да бъде допълнителен при другия работодател, ако изобщо може ???
Ще очаквам вашата компетентна помощ!
Благодаря!
Весели празници!

Няма да може да работи, освен ако и при основния не мине на СИРВ.
Чл. 111. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., изм. - ДВ, бр. 62 от 2022 г., в сила от 01.08.2022 г.) Работникът или служителят може да сключва трудови договори и с други работодатели за извършване на работа извън установеното за него работно време по основното трудово правоотношение (външно съвместителство), освен ако не е уговорена забрана в индивидуалния му трудов договор по основното му трудово правоотношение поради защита на търговска тайна и/или предотвратяване на конфликт на интереси.
1. Щом вече има действащ основен ТД, то всеки следващ през този период може да бъде само допълнителен. Няма значение кой ТД на колко часа е, определяща е последователността на сключване.
2. Дали допълнителният ТД може да е на СИРВ - не е забранено. Изисква се работодателят по втория ТД да направи такъв график, че да осигури нужните междудневна и междуседмични почивки, като отчита работното време и по двата договора.
3. ТД за допълнителен труд не може да бъде сключен само ако в основния ТД има изрична забрана или длъжността по някой от договорите не допуска упражнване на допълнителен труд

От 01.08.2022 г., стеснено правото на основния работодател да включи подобна клауза.
Съгласна съм. От актуализиция се нуждае и размерът на дневните пари по командировки.

Да, така е. Преди малко си говорихме с колежка за това.

Продължавам да недоумявам как обаче масово счетоводителите признават по 40 лв. дневни, без никакво облагане на тези 20 лв. отгоре и не е ясно клиентите им знаят ли въобще, че има проблем.
Е той внасял осигуровките, но не плаща на работниците си...частични плащания прави.

Ами значи работниците, ако искат напускат със заявление по чл.327, ал.1, т.2, Кт или пишат жалба до ИТ, или нищо не правят.
ИТ може да му издаде предписание да си плати поне до гарантираните по закон размери - 60% от БТВ, но не по-малко от МРЗ и да го глоби дори може , ако не е платил това.
Ако е платил това, има съдии, които ще решат, че работника е нямал право да напусне.
Според мен е точно това.
Да не сте подали д6 с вид плащане8
Мога ли в програмата да го кача договора само в ноември, тъй като тогава реално е извършил услугата?

Само ноември е едно, а октомври и ноември - друго.
Така де - и НАП казват същото. И прилагат съвсем законообразни принципи.

Е той принципът е закрепен в протокола за изпълнението- там си пише кога е упражнявана дейността.
Имал съм случаи на ГД, сключен на 30.09.2019 г. за период до 31.03.2020 и с работа само два дни м.12.2019 г. Не съм имал проблеми с НАП и никой не е мислил, че периода е от септември до март.
Не зная кое смятате, че е невярно. Тъй като по ГД няма работно време, никой не воже да гарантира кога точно е извършена услугата - дали за 1 ден, за 1 месец или е работено през ден. Дори в ГД да е упоменато,  че работата ще започне 1 месец след подписването,  това не означава нито че през тази "отсрочка" не ка извършвани никакви дейности (напр. проучване, подготовка и т.н.), нито  че дейността е започнала веднага на уговорената дата и е била ежедневна (в роботните дни ?!?) до приемане та свършеното. Принципът, който се прилага и от НАП и НОИ, е са се приеме  че работата по ГД обхваща периода от деня на подписването на договора до датата на приемане на извършеното. И общата сума се разпределя като осиг.доход за целия период. С всички последствия от това - помесечно определяне на осиг.вноски, помесечни Д1 и Д6 и т.н.

Моля да бъда извинена от колегите за дългото обяснение, в което не казвам нищо ново

Ами жалко за НАП, ако наистина прилагат подобни незаконосъобразни принципи.

Принципът е в КСО и той е - упражняване на трудова дейност.
Сметката по-която са заведени тези допълнителни резерви е 117 не е аналитична,за да стане   ясно,причината за образуването на допълнителни резерви.

Протоколи от ОС няма ли?   То, ако само сметки, без документи гледахме, не знам до къде щяхме да сме като счетоводители.
Аз, доколкото разбирам, това си е работно облекло, но все още не е завършено. Защо не отразите покупката в сметка доставки (301) и когато го брандират, с натрупаната сума - към сметката за отчитане на работното облекло, след което го изписвате, като разход...

Не мисля, че е уместно да се отчитат като стоки на път, след като има складова разписка.
Просто 302- материали и после изписване.
Да не мислите, че раздаваме цялото работно облекло и нямаме на склад десетки бройки?
Здравейте,
Да попитам, две различни физически лица с различни разплащателни сметки,могат ли да платят по равно проформа фактура само към едното лице. От фирмата твърдят че не е проблем, но на мен ми е странно.

Никаква пречка и 10 ФЛ да платят, щом са длъжници.
Здравейте,

ГД е сключен на 02.09.2022 г. , срока е до 01.12.2022 г. Приемо-предавателния протокол , в който е описано каква услуга е извършил служителя и плащането по ГД са с датата 05.12.2022 г. Лицето се осигурява над 3 400 лв и е попълнило декларация , че желае да му удържим данъка.

Мога ли в програмата да го кача договора само в ноември, тъй като тогава реално е извършил услугата?
В декларацията, където декларира дохода от трудовите си правоотношения кой месец трябва да запишем ноември или декември ?

Не можете, а сте длъжни да подадете Д1 и Д6 - само за м.11, щом работата е извършена само м.11. Коригирайте си договора, обаче.
Ако работата е извършена за посочения период, то цялата сума трябва да разделите на всички месеци, през които е упражнявана тази трудова дейност.
Лицето трябва да декларира, че 3400 са му за ПЪЛЕН МЕСЕЦ,  защото иначе трябва да подадете Д1 с нула осигурителен доход и дни в осигуряване.
Начисления по гражданския договор ще имате за всеки месец на полагане на труд по него без значение кога е завършена работата. За всеки от тези месеци ще е необходима и декларация за осигурителния доход на лицето независимо от датата на декларацията, с която декларира това обстоятелство.
Невярно
Ваш работник или друго лице.
Ако е Ваш работник или член на неговото семейство, няма проблем да се вземе такова решение и да се дадат парите.
Ако е външен човек, ще трябва да оформите дарение.
kür, още "кюр" ( от англ. cure) с превод "лечение" и то не какво, а психическо пожелавам на всички счетоводители в този форум.

При такъв пост, колеги, предлагам да се изтрие дискусията и този член да не получава повече отговори.
Това е наглост в чист вид!!!
И как така не знаете произхода на резервите? Нямате протоколи от ОС-я назад ли?
Предишният счетоводител не е предавал нищо ли? Толкова ли е старо предприятието, че не може да се проследи?
И не подлежи и на независим одит?