Елеонора Матеева, прочетете правилата на форума преди да пишете отново в сайта.
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,3.0.html

При следващо неуместно включване ще Ви наложа бан, включително и ако се опитате да спорите с мен, след като ми се налага да се включвам по подобен въпрос.
В интервю за actualno.com: "Реално се оказа, че само авторите виждат в своя законопроект някаква полезност, а очевидно бизнесът и клиентите тоест “защитаваните” са изключително недоволни от предложението да ги “защитават” по този начин. Ето например БСК определи проекта като абсурден и лобистки, АИКБ обясни, че адвокатите правят опит да се ситуират като задължително, ненужно и паразитно звено между фирмите и държавната администрация, КРИБ и БТПП също изразиха остро несъгласие с предложените текстове, синдикатите скочиха, чуха се критики и от отделни граждани. Като цяло обществото, с изключение на част от адвокатското съсловие, е много негативно настроено.

Адвокатурата сякаш не чу, не разбра и тръгна на поход срещу всички, отричайки очевидното. В началото първосигнално и арогантно започнаха да внушават, че всички ние не сме разбрали и не сме тълкували правилно текстовете, с които на неадвокати се забранява по възлагане от клиент да извършват редица дейности, като консултиране и представителство пред институции и трети лица, получаване на справки и документи от административни органи и служби, вписване в регистри, изготвяне на определени документи, управление на имущество и редица услуги, които са присъщи и за други браншове и професии.

Ако приемем, че ние не сме разбрали текстовете, то излиза, че и Върховна касационна прокуратура (ВКП) също не е разбрала авторите на законопроекта, когато буквално им написа, че на практика се създава монополно право за адвокатурата относно попадащите в обхвата на нормата дейности, което пряко противоречи на Конституцията. Министерство на финансите пък посочва в становището си, че подобно законодателно решение най-малкото показва недостатъчно разбиране за необходимостта от мултидисциплинарен подход при прилагането на част от законодателството, при изготвянето на договори с предмет, налагащ участие на експерти от различни професионални области и пр. Комисията за защита за конкуренцията (КЗК) направо определи законопроекта като вреден за бизнеса, потребителите и свободната конкуренция и предупреждава в решението си, че с него на практика се забранява на лицата, които разполагат с необходимите знания и компетентност, да предоставят изброените от адвокатите услуги, които попадат в сферата и на други професии."

Прочети още : https://www.actualno.com/interview/katja-kryncheva-advokatite-ne-razbirat-che-njama-kak-vsjaka-malka-firma-da-im-plashta-za-izgotvjane-na-trudov-dogovor-news_549379.html
© Actualno.
Колеги, комичното е, че след като посочихме на някои адвокати, че проектозаконът има противоречие с чл. 10, ал. 4 от ДОПК, където е казано, че пред данъчните лицата могат да се представляват от пълномощници въз основа на писмено пълномощно, и от тогава някои от тях взеха да повтарят, че данъчният кодекс позволява лицата да се представляват чрез пълмонощно пред НАП. Че то освен пред НАП ние предствляваме клиентите и на много други места. Нещо за тях?
Изключени са стоките и услугите, защото масово ще започнат да се плащат възнаграждения в натура и тогава общата данъчно-осигурителна тежест ще е 10%, а не над 30%, заедно с осигуровките. Например работодателят вместо заплата плаща сметките за ток, телефон, парно, вода и тн. и ги облага само с 10% окончателен данък за лично потребление по ЗКПО без да плаща осигуровки. Затова са предвидили това облагане да важи само за разходите, свързани с използване на активи и персонал.

За разходи за персонал – типичен пример е заплатата на шофьора, който вози управителя по лични въпроси или пък заплатите на работници от фирмата, строящи личната вила на директора.
„Адвокатите се ситуират като задължително ненужно и паразитно звено между фирмите и държавната администрация“, заяви Васил Велев, председател на АИКБ. Ето това е мнението на бизнеса за лобисткия Закон за адвокатурата. Гледайте видеото след 2-рата минута.
https://www.youtube.com/watch?v=kcvFD8Ikr9g&feature=youtu.be&t=106
Адвокат и финансист в спор по Закона за адвокатурата по Bulgaria On AIR. Комичното е, че адвокатът (който е и един от участниците по писането на законопроекта) на няколко пъти ползва в своя защита ал. 5 на чл. 47 от Закона за счетоводството. Внимание: В действащия Закон за счетоводството няма ал. 5 на чл. 47. Вероятно адвокатът чете отменения закон. Eто такива “подготвени” адвокати са писали законопроекта и сега се готвят да го “прецизират”. 
Гледайте видеото:
http://www.bgonair.bg/denqt-on-air/2016-07-04/shto-e-to-advokatski-trud
Всъщност, става въпрос, както е записано в чл. 24, ал. 1 от проекта, за дейност "по възлагане от клиент" каквато е на счетоводните кантори и външните счетоводители.
Очевидно и бизнесът не е много щастлив от готвените изменения. Направо е гневен.

От в. Сега: http://www.segabg.com/article.php?id=810884
"Новоизлюпени юристи замърсиха правното пространство и пишат нелепи закони, твърди изпълнителният председател на БСК Божидар Данев"
Оптимистично сте настроена, защото вчера не бяхте на заседанието на правната комисия. Трябваше дълго време да ги убеждаваме в най-простото нещо, че чл. 24 и чл. 150 си кореспондират и ограничават правата ни, както че и ощетяват бизнеса, особено малкия. Нещо, което се съдържа в десетките становища на организациите и решението на КЗК. Накрая един депутат-адвокат (каквито декларираха, че са всички присъстващи) вдена, че имало нещо подобно и щели да "оправят нещата".

Като участник в процеса въобще не съм оптимистично настроена.

И за да покажа какво твърдяха, че не разбират депутатите-адвокати, че ни ограничава в работата, копирам текстовете на чл. 24 и чл. 150 и нататък. Обърнете внимание и на доносите по чл. 153.

§ 12. В чл. 24, ал. 1 се изменя така:
„(1) Упражняването на адвокатска професия е дейност по възлагане от клиент, която включва:
1. представителство и защита на правата и законните интереси на лица пред органите на съдебната власт, разследващите органи, административните органи и служби, физически и юридически лица и др.;

2. изготвяне на заявления, искови молби, тъжби, жалби, отговори, молби, спогодби и др.;

3. устни и писмени консултации, устни и писмени становища по правни въпроси;

4. справки в съдилища, прокуратури, полиция, арбитражи, съдебни изпълнители, нотариуси, административни органи и получаване на документи от тях;

5. изготвяне на договори, проекти за нотариални актове и завещания, нотариални покани, заявления за приемане и за отказ от наследство, пълномощни;

6. изпълнение на завещания;

7. управление на имущество, пазене на описано или дадено в обезпечение имущество;

8. изготвяне и подаване на книжа за вписване в имотния, търговския и други регистри;

9. извършване на всякакви други действия, свързани с правно съдействие и защита на свободите, правата и законните интереси на физически и юридически лица.“

§ 91. Създава се нова Глава петнадеседа със следното съдържание:

„Глава петнадесета
АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛ НИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 150. (1) Лице, което извършва или предлага извършването на адвокатска дейност по чл. 24, без да е вписано в регистъра на адвокатска колегия, се наказва с глоба от 1 000 до 2 000 лева или имуществена санкция от 2 000 до 5 000 лева, ако не подлежи на по-тежко  наказание.
(2) При повторно нарушение наказанието е глоба от 2 000  до 5 000 лева или имуществена санкция от 5 000 до 10 000 лева.
(3) Нарушението е повторно, когато е извършено в едногодишен срок от влизане в сила на наказателното постановление, с което нарушителят е наказан за същото нарушение.

Чл. 151. (1) Актовете за нарушения по предходния член се съставят от определен за това с решение на адвокатския съвет негов член, на територията на която адвокатура е извършено нарушението.
(2) Наказателните постановления се издават от председателя на адвокатската колегия или оправомощен от него заместник-председател.
(3) Установяването на нарушенията, издаването и обжалването на наказателните постановления се извършва по реда на Закона за административните нарушения и наказания.

Чл. 152. (1) Наложените глоби и имуществени санкции по влезли в сила наказателни постановления се събират по реда на чл. 411 ГПК по искане на председателя на адвокатската колегия.
(2) Сумите, събрани от наложени глоби и имуществени санкции по тази глава се внасят по сметката на съответния адвокатския съвет.

Чл. 153. Органите на съдебната и на изпълнителната власт, нотариусите, частните съдебни изпълнители, както и всички физически и юридически лица са длъжни да информират съответната адвокатска колегия за извършване на нарушения по чл. 150.“
Но за да сме съвсем точни, направо цитирахме правното основание в самата проверка. :)
Относно проверката: погледнете в т. 27 на § 1 от Допълнителните разпоредби на Закона за счетоводството какво следва да е включено в предмета на дейност:

§ 1. По смисъла на този закон:

27. „Счетоводно предприятие” е всяко лице, регистрирано по Търговския закон или по законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз, или на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, в чийто предмет на дейност е включено организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети.
Това Ваше изказване отново показва липса на кореспонденция между закона и логиката: "Защото, когато дадения счетоводител знае, че носи отговорност най - вероятно ще откаже да следва "нарежданията" на собствениците"

Че то и до момента счетоводителят носи лична наказателна отговорност по чл. 255-266 от НК, ерго следва да откаже да следва "нарежданията" на собствениците, ако е наясно, че те целят укриване на данъци. Ние просто сме информирали за новото тълкувателно решение на ВКС.

Относно некадърните счетоводители - общо взето каквито собствениците, такива и счетоводителите, такива и одиторите, такива и другите им доставчици на собствениците. Обичайно се намират едни с други. :)
Е, те искат да плащат по 60 лева на година/месец, а отсреща да им предоставят качествени данъчни услуги и по ЗДДС, и по СИДДО, ако се наложи, и по осигуряване, и по Валутния закон. Няма как да стане така.
Отговорен за дейността на фирмата, включително за подбора на доставчиците е ръководителят. Ако изберете бизнес консултант и той/тя Ви посъветва нещо, което Ви е увредило - отново си има ЗЗД със съответните членове за обезщетения и неустойки. Не можете да очаквате държавата/НАП да ви "пази" от вашия избор на доставчици на всякакви услуги. А когато малкият бизнес избира счетоводна кантора, обикновено водещото е цената. Ако държавата се намеси и регулира този процес, това ще вдигне цените драстично, и тогава малкият бизнес отново няма да е доволен. Като цяло най-добрият регулатор е пазарът. По този начин потребителите получават качествени услуги на възможно най-ниска цена.
Много вопли срещу “счетоводителите си, банките, прочие други лица и институции”, вероятно поради ниска правна култура.

Има си Закон за задълженията и договорите и клиентът винаги може да претендира за обезщетение по съответните членове. Да не говорим, че може да се договори и неустойка. Консултирайте се с адвокат как може да стане това, ако Ви интересува.
Затова бих си позволила да помоля създателите на сайта,дали е възможно да се предостави някаква по-подробна декларация,която да представяме ежемесечно на клиентите си за подпис,че дадените от тях документи или взетите от нас счет.операции са истински и с тяхно знание и разрешение.Или нещо от този сорт.Разбира се ,че всеки би си съчинил нещо,но ако може с общи усилия да изработим някаква декларация,която да обхваща повечето от случаите.

Ние в счетоводната кантора сме включили текстове в самите договори с клиенти. Ще обсъдим въпроса в АССП. През другия месец (на 22 април) ще имаме Общо събрание на асоциацията и среща със счетоводни предприятия в София. Ще поканим и нечленове, които ще могат да се запишат за срещата. Вероятно ще включим темата в програмата. Скоро ще пуснем покана, така че може да заповядате, ако ви е интересно и важно.
Това става като натискате зеления бутон "Добави представляващ" и приложението ще Ви добавя място, където да попълните данните за следващите представляващи.
Междинните, годишните и консолидираните отчети се съставят:
• от счетоводни предприятия или
• от физически лица, които са в трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието.
Законът за счетоводството (ЗСч) поставя определени изисквания към счетоводните предприятия и физическите лица, които съставят финансови отчети.


В тази връзка създадохме ново безплатно приложение:

Цитат
Проверка по критериите за съставителите на финансови отчети по реда на Закона за счетоводството.

Целта е чрез приложението да се определи дали едно счетоводно предприятие или физическо лице отговаря на изискванията от Закона за счетоводството, за да има право да съставя финансови отчети.
Изисквания към счетоводните предприятия

За да може едно предприятие легално да съставя финансови отчети на други предприятия, то следва да отговаря на определението за счетоводно предприятие, според което:

Цитат
В предмета на дейност трябва да е включено организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети, а счетоводното предприятие да е регистрирано по Търговския закон или по законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз, или на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Наред с изискванията към регистрацията, има изисквания и към представляващите счетоводното предприятие, които подписват финансовите отчети на клиентите. Тези лица  следва да не са осъждани за престъпление от общ характер по глава пета и по глава шеста, раздел I от Особената част на Наказателния кодекс.

Другото важно изискване към представляващите счетоводното предприятие, които подписват финансовите отчети на клиентите, е да имат придобита задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него действителен стаж по специалността, както следва:
а) висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния и вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
аа) при магистърска степен – 2 години;
бб) при бакалавърска степен – 3 години;
вв)  при степен „професионален бакалавър” – 4 години;
б) друго висше икономическо  образование и 5 години стаж в областта на счетоводството, външния и вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;
в) средно икономическо образование и 8 години стаж като счетоводител.

Всички тези критерии са заложени в безплатното приложение Проверка на критериите за съставител на отчети по ЗСч.

Следва да се има предвид, че "действителен стаж" е действително прослужено време по трудово или служебно правоотношение, времето, през което лицето е работило без трудово правоотношение, както и времето, през което лицето е полагало личен труд или е упражнявало свободна професия и изцяло се е осигурявало за своя сметка. В понятието "действителен стаж" не се включва времето на наборната военна служба и времето за отглеждане на малко дете.

Когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие, то отчетът се подписва от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие. Друго изискване на закона е да се посочи името на лицето, подписало отчета и да се постави и печатът на счетоводното предприятие.

На счетоводно предприятие, което състави финансов отчет, без да отговаря на изискванията на тези изисквания се налага имуществена санкция в размер от 2000 до 5000 лв. При повторно нарушение се налага глоба или имуществена санкция в двоен размер.

Изисквания към физическите лица

Когато отчетът не е съставен от счетоводно предприятие, то физическото лице, което го е съставило, също трябва да отговоря на изискванията посочени по-горе за образование, стаж и чисто съдебно минало. Друго важно изискване е лицето да бъде в трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието. Лицето съставило отчета следва да го подпише и да посочи името си.

Лице, което състави финансов отчет, без да отговаря на въпросните изисквания се наказва с глоба в размер от 500 до 3000 лв. При повторно нарушение се налага глоба или имуществена санкция в двоен размер.

Санкции и за възложителите

В административнонаказател ните разпоредби на ЗСч са предвидени санкции и за възложителите, които са се възползвали от счетоводни услуги по съставяне на финансови отчети от счетоводни предприятия и лица, които не отговарят на законовите критерии. Който възложи съставяне на финансови отчети при тези нарушения се наказва с глоба от 500 до 3000 лв., а на предприятието се налага имуществена санкция в размер от 2000 до 5000 лв. При повторно нарушение се налага глоба или имуществена санкция в двоен размер.

Същите са санкциите, когато отчетът е съставен не от счетоводно предприятие, а от физическо лице, което не е в трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието – възложител.

Контролът се осъществява от НАП

Актовете за установяване на административни нарушения се съставят от органите на Националната агенция за приходите или на Агенцията за държавна финансова инспекция. Наказателните постановления се издават от министъра на финансите или от оправомощени от него длъжностни лица. Съставянето на актовете, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършват по реда на Закона за административните нарушения и наказания.

Изключение от правилото

Допуска се изключение за годишните финансови отчети на едноличните търговци, които прилагат способа на едностранното счетоводно записване, както и за микропредприятията, които не са осъществявали дейност през отчетния период. В тези случаи финансовите отчети се съставят от собствениците или съдружниците на тези предприятия.