Привет и от мен и поздрави от Германия! Първо поклон  :give_rose: и едно много голямо благодаря  :thankyou: за полезното инфо във форума и че се стараете да отговаряте на всеки!!! трудоемко, но много благородно!

На страница 31 във тази тема едно момиче (Благовеста Георгиева) е задала много хубав въпрос, но доколкото виждам не е получила отговор, а въпросът ѝ е много интересен за мен и предполагам и ще става все по-актуален - надявам се все повече мами да започнат да се завръщат в БГ, за да си гледат бебчетата.  :more_bg: Може ли да ни кажете на мен и на нея какво следва от това ако сме се осигурявали в чужбина, признава ли се нещо, на каква база изчисляват от НОИ майчинството - едва ли ще ми платят 90% от немската ми заплата...  :icon_question: и дори да ни признаят годините, в които сме работили в чужбина като стаж, заплатите които сме вземали в чужбина (в случай че това е 24 месеца преди термина) ще послужат ли за база за изчисляване на майчинството?

Благодаря Ви предварително!

Здравейте Адриана,

Благодаря за хубави думи.  :wave: Над Калкулатора за майчинство ( чл. 41, ал. 2, т.5. КСО) е написано следното:

II. Ако през даден месец сте била:

1. не осигурена за общо заболяване и майчинство (например безработна)
студентка
2. в неплатен отпуск, който се зачита за трудов или служебен стаж
3. в отпуск за отглеждане на малко дете или
4. осигурена по законодателството на друга държава по условията на международен договор, по който Република България е страна,

то в колони Брутна и Нетна заплата запишете минималната работна.

Моля да ме извините за забавянето във времето, Katya питах Ви на личния имейл!
Посочих 100% на сумата на болничния, както ме посъветвахте, но отново не получавам тяхната сума...

1.   Във файла, който сте ми изпратила (първия шиит) виждам заложено 80%, а не 100% както Ви посъветвах по-горе.
2.   От къде взехте данните за осигурителен доход, брутна и нетна заплата? – тук може ли да нямате точните Ви данни? Много е важно счетоводството какво е декларирало в НОИ.

Намерете справката за осигурителния си доход от сайта на НОИ (а не за обезщетението) и го попълнете много внимателно. И в месеца, където попълвате болничните, избирате 100%. Само един болничен ли имате през цялата бременност?

При Вас средното дневно се образува от нетното трудово НТВ, които данни обаче за нетна заплата НОИ ги взима, от това което счетоводството е декларирало при тях. Това нетно, мисля че в сайта на НОИ няма как да се види.
За трето тримесечие вноската се внася до 15-ти декември. За четвърто тримесечие - не се внася авансова вноска.

Вижте този Калкулатор за авансови вноски, заложете си данните и ще Ви покаже и сроковета за внасяне. Днес го разширихме да прави изчисленията и за ЕТ.
Здравейте,

41102005 - Технически сътрудник е 4-та група от професиите (гледа се първата цифра). Групите са общо 9.

1. Ръководители
2. Специалисти
3. Техници и приложни специалисти приложни специалисти
4. Помощен административен персонал
5. Персона, зает с услуга за населението, търговията и охраната
6. Квалифицирани работници в селското, горското, ловното и рибното стопанство
7. Квалифицирани работници и сродни на тях занаятчии
8. Машинни оператори и монтажници
9. Професии, неизискващи специална квалификация

А за да определите МОД трябва да знаете и кода на дейността на фирмата по Класификация на икономическите дейности (КИД). Вижте какъв КИД е деклариран за фирмата. А можете да я определите от тук: http://www.kik-info.com/useful_info/kid2008.php

След като знаете КИД, тогава от таблицата за МОД гледате колоната за 4-та група: http://www.kik-info.com/files/MOD-2013.html .

По-лесно е да търсите МОД от тук: http://www.kik-info.com/useful_info/mod2013.php
като въведете първите две цифри на КИД или част от име на дейността и ще ви открие намерените резултати.

Например за счетоводни дейности с КИД 69.20, то аз въвеждам в полето за търсене "69" или само "счет" и извежда МОД на групите професии от 1 до 9.

1   2   3   4   5   6   7   8   9
867 лв.   564 лв.   455 лв.   321 лв.   321 лв.   310 лв.   348 лв.   369 лв.   321 лв.

Тоест за позицията технически сътрудник с код 41102005, гледаме група 4 и стойността е 321 лева, ако дейността на фирмата е счетоводни услуги.
Здравейте,

Ето линк към новия Калкулатор за промяна на авансовите вноски ЗКПО (чл. 88)

http://www.kik-info.com/calculators/avansovi_vnoski_promiana.php

С помощта на този калкулатор ще може да се прави анализ, колко да е увеличението или намалението на авансовата вноска (тримесечна или месечна), така че да не се начисляват лихви, ако е декларирано по-малка авансова вноска, и съответно с колко е надвишението на вноските, при внесени по-високи авансови вноски и последваща по-ниска прогнозна данъчна печалба.
Здравейте,

При 5-дневна работна седмица, 8-часов ден и от 09.08.2013 до 05.09.2013 (последен работен ден)
ми се получава разминаване между трудов и осигурителен стаж :(

Програмата ми съставя УП-2 = 1м. ( така изчислявам и с КиК калкулатора по първи метод).
Когато пробвах УП-3 за осигурителния стаж ми излизат 20 дена, което си са реално изработените дни. Това е и резултатът и за трудов стаж, когато смятам с втори метод.
Според Вас редно ли е да запиша че трудовият стаж е равен на осигурителния при приключване на книжката?
И защо се получава това разминаване? Не трябва ли да има минимум 21 изработени дни, за да се признае 1 месец трудов стаж?  :help:


Здравейте,
 
При 5-дневна работна седмица, 8-часов ден и от 09.08.2013 до 05.09.2013 (последен работен ден), то в Калкулаторите и Бланките се залага период 09.08.2013 до 09.09.2013. "Като крайна дата за периода следва да се укаже датата, от която лицето е освободено, тоест първия работен ден, в който лицето не е на работа." - тоест 09.09.2013, защото е първия работен ден след 05.09.2013.

За УП2:
Периодът, който се записва в УП2 е календарен период и е напълно възможно да не съответства на пресметнатия стаж, който записвате в УП3.

За УП3:
При 8 часов работен ден Осигурителен Стаж = Трудов Стаж, следователно смятаме трудовия стаж.

Трудов стаж по първи метод:
09.08.2013
-
09.08.2013
---------------
0 д, 1 м, 0г
толкова дава и калкулатора и УП3 по първи метод.

Трудов стаж по втори метод:
От календара за работни дни чрез изброяване: http://www.kik-info.com/useful_info/calendar.php
се вижда, че са 20 работни дни.
толкова дава и калкулатора и УП3 по втори метод.

Разминаването между двата метода е заради различнитe начинe на смятане.

Според Вас редно ли е да запиша че трудовият стаж е равен на осигурителния при приключване на книжката?


При прекратяване на ТД, когато лицето е работило на 8-часов работен ден, след оформяне на стажа в ТК се записва и следната забележка „Осигурителният стаж е равен на зачетения трудов стаж”. Осигурителят е длъжен да издава удостоверение обр. УП-3 в случаите, когато осигурителният стаж на лицето не е равен на трудовия (служебен) стаж, както и когато има положен извънреден труд. Тоест при Вас е възможно да не е задължително издаването на УП3.
Нищо не пречи авансовата вноска да се декларира 0 и до 15-ти декември да се изчисли резултата от януари до ноември, като прибавим прогнозите за декември, то тогава ще можем да внесем авансовия данък само на една вноска. А и изчисленията ще са по-точни.
Е, има време до 15-ти декември да се изправи положението, де :) Само трябва да се подаде декларация по чл. 88 с по-точни данни. Затова решихме да направим такъв калкулатор. А и си мисля, че ако има надвнен АВ ще е по-големия проблем.
Мога ли да пусна декларация по чл.88 за намаляване на АВ и да посоча в клетка - Преди промяната - хххх.хх лв , а след промяната  - 0/нула/, в смисъл, да не внасяме 3-то тримесечие , защото прогнозната печалба нещо се изкриви:)))

Може да пуснете и е препоръчително.

Тези дни планираме да пуснем Калкулатор за намаление/увеличение авансови вноски ЗКПО (чл. 88). С него ще може да се прави анализ, колко да е увеличението или намалението на авансовата вноска (тримесечна или месечна), така че да не се внасят лихви, ако е декларирано по-малка авансова вноска, и съответно с колко е надвишението на вноските, при внесени по-високи авансови вноски и последваща по-ниска прогнозна данъчна печалба.
Аха, разбирам. А после? При теб остатъците по дните са календарни, нали? Цяло чудо е тогава, че стигнахме до един и същ резултат. Можеш ли да разпишеш, за да се ориентирам ...
м.1 -  11 р.д. + 10 но
м.2 -  10 р.д  + 10 но
м.3 -  12 р.д  + 10 но
м.4 -    9 р.д. + 10 но
м.5 -  20 р.д.
м.6 -  12 р.д. + 10 но
м.7 -  11 р.д. + 10 но
м.8  - 13 р.д. + 10 но
м.9  - 20 р.д.
м10 - 21 р.д.
м.11 - 22 р.д.
м.12 - 21 р.д.
 Или аз имам общо 70 р.д НО, 30 р.д.се признават за стаж, другите 40 р.д ги изключвам оставам без стаж . И в крайна сметка колко ми е тр.стаж през 2011 г?
 на вниманието на Далила
 

Привет,

За момента няма опция да залагаме неплатения отпуск в калкулатора за стаж, но много често са ни питали и ще помислим за подобно разширение на калкулатора.

Имаме 5 пълни месеца (от Септември до Декември включително и месец Май).

Събираме останалите работни дни на непълните месеци и получаваме 78 работни дни, като към тях прибавяме 30 работни неплатен дни, които се признават за трудов стаж. Общо са 108 раб. дни, което е равно на 5 месеца (5*21) + 3 дни, които прибавяме към пълните 5 месеца.

Или общо 10 месеца и 3 работни дни.

Елена_, а ти от къде взе данните за разделянето на периодите. В смисъл например това 14.04.2011?

* Коригирах малко сметките, защото забелязах в данните, че и месец Май.2011 е пълен.
Людмила Петкова: С нов режим за касова отчетност на ДДС ще помогнем на малкия и среден бизнес да се разплаща с бюджета

„Режимът „Касова отчетност на ДДС" ще подпомогне малките и средни предприятия, които срещат затруднения при плащане на ДДС към бюджета, в случаите, когато не са получили плащане по фактура от клиентите си на извършените от тях доставки на стоки и услуги". Това заяви заместник-министърът на финансите Людмила Петкова по време на представянето на проекта за въвеждането на режима в националното законодателство. Заместник-министър Петкова поясни, че сред очакваните ползи от въвеждане на мярката са намаляване на междуфирмената задлъжнялост, подобряване на ликвидността на малките и средни предприятия, намаляване на данъчните измами, при които се използват фиктивни доставчици и фиктивни сделки за неправомерно възстановяване от държавата на ДДС или за намаляване размера на дължимия данък за внасяне.
МФ предвижда режимът да влезе в сила от 1 януари 2014 г., а очакването е 220 000 фирми, регистрирани по ЗДДС, да имат възможност да изберат прилагането на новия режим. Фирмите, които имат годишен оборот до 500 000 евро или тяхната равностойност в национална валута, ще могат да изберат режима.
 
За въвеждането на режима в националното законодателство ще се наложат промени в Закона за данък върху добавената стойност и в Правилника за прилагането му. Режимът се прилага в 20 държави-членки на ЕС, като Белгия, България, Гърция, Дания, Словакия и Чехия все още не са го въвели. Регистрацията на фирмите, които ще изберат да се възползват от този режим, ще се извършва чрез подаване в компетентната териториална дирекция на НАП  на заявление за регистрация по образец или по електронен път.
 
Цялата презентация на заместник-министъра на финансите Людмила Петкова можете да видите тук: http://www.minfin.bg/document/12917
Проектът за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) и мотивите към него са публикувани на интернет страницата на Министерството на финансите.

Предложените промени в ДОПК целят усъвършенстване на единната сметка за плащане на данъци и задължителни осигурителни вноски и подпомагане на задължените лица във временно финансово затруднение. С измененията се предоставя възможност да се погасяват първо главниците за данъци и осигуровки, с изтекъл срок за плащане. По този начин се спира начисляването на лихви и се предотвратява натрупването на нови задължения.

Предоставя се възможност в производствата по принудително изпълнение по ДОПК за даване на разрешение за извършване на неотложни плащания от длъжника за всички видове публични задължения.

Отлага се прилагането на реда за погасяване на публичните задължения по чл. 169, ал. 4 от ДОПК с една година на тези задължения, на които е изтекъл срокът за плащане преди 1 януари 2008 година.

В заключителните разпоредби на законопроекта се предлагат промени в Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС). С измененията е предложено механизъм за обратно начисляване на ДДС да се прилага и за нова категория стоки - зърнени и технически култури, които са най-често използвани в сложни схеми за измами с ДДС. Основната цел с въвеждането на подобна мярка е в краткосрочен план да се намали в значителна степен нивото на данъчните измами и да се увеличат приходите.

С предложените законодателни промени  нормативно се регламентират част от мерките, разработени и обсъдени в работна група към МФ с представители на работодателските организации, синдикатите, Националното сдружение на общините в България и приходните агенции. Мерките целят намаляване на административната тежест на бизнеса, повишаване събираемостта на приходите и оптимизиране работата на приходните агенции.  Концепцията за въвеждане на механизма за обратно начисляване на ДДС при доставки на зърнени и технически култури беше представена на пресконференция в МФ на 1 август, а подходът за усъвършенстване на единната сметка - на 23 юли 2013 година.

Проект на Закон за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс
Дата на публикуване - 20.08.2013 г. Становища по проекта на нормативния акт може да изпращате на адрес: taxpolicy@minfin.bg до 03.09.2013 г. включително.

Мотиви към проекта на Закон за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс
Здравейте, като за начало грешката Ви при попълването е, че трябва да изберете 100% за болничния, а не 80% щом взимате сумата от данните си от НОИ, защото там са дали размера на осигурителния доход, а не размера на самия болничен.

Ако желаете изпратете ми данните си на katya@kik.bg, за да ги прегледам. Копирайте и статичен линк с Вашата калкулация, за да видя какво точно попълвате. Статичен линк се намира под самата калкулация, но след като сте попълнили данните и натиснали бутона Изчисли.
delphine,

В копирания тест от alfa, с отговора на одитора Иван Симов няма дата, на която е дадено неговото становище. Може да е старо, неактуален текст. Вероятно отговорът му е по Закона за счетоводството от 2006 година или преди това.

Раздел II от закона ”Съставители на финансови отчети” е изменен в края на 2006 година, в сила от 01.01.2007. Преди това нямаше изискване за управителите на специализираните счетоводни предприятия да отговарят на критериите по чл. 35, както например нямаше изискване да се поставя печата на ССП върху ГФО. Всъщност отговорът на одитора точно съответства на тази стара редакция на закона.

Прилагам линк към Закона за счетоводството от 2006-та за справка.
http://ec.europa.eu/transport/rail/countries/bg/doc/bg-2004-51-5-accountancy-law-bg.pdf
Ето и писмо на данъчните по въпроса в подкрепа. Болднала съм и съм подчертала това, което обясних по-горе.


Писмо 96-00-106 Относно: Изготвяне на годишни финансови отчети, справки-декларации по ЗДДС, годишна данъчна декларация по ЗКПО.

ПИСМА
МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ
НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
ДИРЕКЦИЯ”ОБЖАЛВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО” - ПЛОВДИВ
ПК 4004 гр. Пловдив факс 032 / 679-700
ул. ”Скопие” № 106 тел. 032 / 935-411
Изх.№ ……………..
Относно: Изготвяне на годишни финансови отчети, справки-декларации по ЗДДС, годишна данъчна декларация по ЗКПО.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН …..,
Във връзка с постъпило запитване с вх. № ….06.11.2009 г. при Дирекция „Обжалване и управление на изпълнението” – ….., Ви уведомяваме следното:
В запитването е посочена следната фактическа обстановка: ЕООД е регистрирано по реда на ЗДДС. Във връзка с воденето на счетоводството на дружеството са зададени следните въпроси:
1. Може ли собственика, който и управител на дружеството сам да изготвя справки-декларации, данъчни декларации по ЗКПО, годишни финансови отчети, без да ползва услугите на дипломиран счетоводител?
2. За физическото подаване може ли да бъде упълномощено друго ЕООД и какви отношения следват от това? Освен пълномощно, необходим ли е договор?
3. Може ли да бъде упълномощено друго ЕООД, което се занимава с дейност различна от счетоводни услуги, за изготвя справки-декларации по ЗДДС, данъчни декларации по ЗКПО, годишни финансови отчети или е необходимо да наема по трудови или граждански правоотношения дееспособно лице?

Настоящият отговор е изготвен като са взети предвид писма на Дирекция «Данъчна политика» към МФ, която е компетентна по отношение на въпроси касаещи прилагане на разпоредби на Закона за счетоводството /ЗСч/ и приложимите счетоводни стандарти /писма № 16-06-2/27.01.2006г.; № 16-12-7/15.02.2007г./.

Съгласно чл. 34 от ЗСч финансовите отчети (междинни, годишни и консолидирани) се съставят от съставители на финансови отчети. Съставител на финансови отчети може да бъде физическо лице или специализирано счетоводно предприятие, когато отговаря на изискванията на този закон. Финансовият отчет на предприятие се подписва от:
1. физическите лица, които управляват и представляват предприятието, и
2. физическото лице, което:
а) е съставило финансовия отчет - в случаите, когато финансовият отчет е съставен пряко от физическо лице, или
б) управлява и представлява предприятието, което е съставител на финансовия отчет - в случаите, когато финансовият отчет е съставен от специализирано счетоводно предприятие.

Във финансовия отчет се посочват/поставят и:
1. името и фамилията на горепосочените физически лица;
2. печатът на предприятието;
3. печатът на специализираното счетоводно предприятие.

В случаите, когато финансовият отчет се съставя пряко от физическо лице, то трябва да бъде в трудовоправно, служебно или облигационно правоотношение със съответното предприятие. Физическото лице, което е съставило финансовия отчет (когато финансовият отчет е съставен пряко от физическо лице) или което управлява и представлява специализираното счетоводно предприятие трябва да отговаря на изискванията на чл. 35 от ЗСч.

На основание чл. 35, ал. 1 от ЗСч съставител на финансов отчет може да бъде лице, което отговаря на посочените изисквания за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж, както следва:
1. с висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
а) при магистърска степен - 2 г.;
б) при бакалавърска степен - 3 г.;
в) при степен "специалист" - 4 г.;
2. с друго висше икономическо образование и 5 г. стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;
3. със средно икономическо образование и 8 г. стаж като счетоводител.

Видно от посочените нормативни изисквания съставител на годишен финансов отчет може да бъде лице /физическо лице или специализирано счетоводно предприятие/, което отговаря на кумулативно на двете изисквания, поставени в закона: за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж. В понятието „стаж в областта на счетоводството” се включват извършваните дейности /изпълняваните функции/ пряко свързани с организацията, методологията и осъществявана на счетоводството на предприятията. Съответния стаж следва да бъде доказан с трудов и/или осигурителен документ, както и със съставените годишни финансови отчети на предприятието.

Относно подаване на декларации по ЗКПО.

На основание разпоредбата на чл. 10, ал. 3 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/ юридическите лица се представляват от лицата, които ги представляват по закон. За да бъде приета декларация по ЗКПО същата следва да е подписана от представляващия юридическото лице и подпечатана с печата на предприятието. Съгласно чл. 10, ал. 4 от ДОПК декларация може да се подаде от упълномощен представител, като не се изисква пълномощното да бъде нотариално заверено. Данните за упълномощеното лице се попълват в част ІІІ на годишната данъчна декларация /обр. за 2008г., тъй като образеца за 2009г. не е публикуван в ДВ/. Редът за подаване и приемане на декларации е уреден в чл. 98 и чл. 99 от ДОПК.

Отговорът на въпроси относно необходимостта от сключване на договори между дружеството и физически лица, както и други юридически лица и начина за организиране на взаимоотношенията не е свързан с разясняване на разпоредби на данъчните и осигурителни закони, поради което не е от компетентността на Националната агенция за приходите. За отговор на тези въпроси следва да се обърнете към компетентни специалисти по съответните закони.

Относно подаване на справки-декларации по ЗДДС.

За всеки данъчен период регистрираното по Закон за данък върху добавената стойност /ЗДДС/ лице подава справка-декларация по реда на чл. 125, ал. 1 от посочения закон, съставена въз основа на отчетни регистри по образец. Справка-декларацията се подава и в случаите, когато данъкът не следва да се внася или да се възстановява, както и в случаите, когато регистрираното лице не е извършило, съответно получило доставка или придобивания или не е осъществило внос за съответния данъчен период.

Задължените лица подават справка-декларация в компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите (НАП) за всеки данъчен период, за който се отнася, като, заедно с нея, представят и отчетните регистри, изготвени по реда на чл. 124, ал. 1 от ЗДДС.
Справка-декларацията се подава по утвърден образец, даден в Приложение № 13 към чл. 116, ал. 1 от Правилника за приложение на ЗДДС /ППЗДДС/. Справка-декларацията се подава лично от представляващия регистрираното лице или упълномощено от него лице. Заедно със справка-декларацията се подават и дневници за покупки и продажби. Регистрираните лица водят задължително и отчетните регистри по чл. 124 ЗДДС, които са ДНЕВНИК ЗА ПОКУПКИТЕ и ДНЕВНИК ЗА ПРОДАЖБИТЕ. Те съдържат информацията за издаваните от лицето или от негово име данъчни документи, както и отчетите за извършените продажби по чл. 119 ЗДДС в дневника за продажбите за периода, през който са издадени.

При изготвяне на горепосочените документи следва да се прилагат и разпоредбите на ППЗДДС, глава ХVІІІ, раздел І «Отчитане и деклариране».
В разпоредбите на ЗДДС и ППЗДДС няма нормативна уредба за изисквания към лицата, изготвящи справки-декларации и дневници за покупки и продажби.

Ако има наети правоспособни счетоводители - ето това становище, публикувано в поста на Алфа споделям, не разбрах кое в него противоречи на закона ?
Ако няма наети лица - правоспособни счетоводители - да, напълно съм съгласна с всички по-горе публикувани мнения........

Обяснила съм го още в първия ми пост, защо точно управителят трябва да отговаря на изискванията на чл. 35, дори и да има наети съставители по ТД, когато става въпрос за специализирано счетоводно предприятие (ССП).

Когато отчетът на клиента се съставя от ССП по смисъла на ЗСч, то съставител на отчета е ССП, а не физическото лице, което фактически го съставя, дори това лице да е в трудово-правно отношение със ССП. В този случай съставителят по смисъла на ЗСч е ССП.

Разписано е ясно в чл. 34, ал. 6 (във връзка с чл. 34, ал. 3, т. 2, "б"), че изискванията по чл. 35 са за представляващия и управляващия ССП. Лицето, което е наето по трудов договор в това ССП, дори и да притежава качествата на съставител по смисъла на ЗСч не се явява представляващ и управляващ на ССП-то по смисъла на Търговкия закон, освен ако това лице не е вписано в ТР, като представляващ и управляващ това ССП.

За да е това физическо лице съставител на ГФО на предприятието, то трябва да е наето пряко от предприятието и да е трудовоправно, служебно или облигационно правоотношение със съответното предприятие.
Да допълня, че ако ще работите, като специализирано счетоводно предприятие, то сте задължени да прилагате мерки за предотвратяване и разкриване на действията по изпирането на пари. Мерките са определени в чл. 3, ал. 1 от Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП) и включват наблюдение, събиране на информация, идентифициране и проверка на клиенти, действителни собственици, финансови, търговски и професионални отношения, рискови профили, съмнителни операции и сделки. Съгласно чл. 3, ал. 2 от ЗМИП:
 
Цитат
(2) Мерките по ал. 1 са задължителни за:
...
т. 24. Лица, които по занятие извършват консултации в областта на данъчното облагане;

т. 28. Лица, които по занятие предоставят:
а) адрес на управление, адрес за кореспонденция или офис за целите на регистрация на юридическо лице;
б) услуга по регистриране на юридическо лице, офшорна компания, компания на доверително управление или друга подобна структура;
в) услуги на доверително управление на имущество или на лице по буква "б";

т. 29. Лица, които по занятие извършват счетоводни услуги;

ЗМИП изисква от категориите лица, за които мерките по чл. 3, ал. 1 са задължителни да разработят политики, правила, процедури и практики, както за да се предпазят от възможността лица да изпират незаконно придобити средства, използвайки предлаганите от тях услуги, така и за да проследяват и разкриват случаи, свързани с изпирането на пари.

Разпоредбата на чл. 16, ал. 1 от ЗМИП предвижда всички задължени по чл.3, ал.2 от ЗМИП лица в 4-месечен срок от регистрацията им да приемат вътрешни правила за контрол и предотвратяване изпирането на пари, в които ясно да се изложат политиката и процедурите на дружеството за тази дейност и които подлежат на утвърждаване от председателя на ДАНС. В 14-дневен срок от приемането им същите трябва да бъдат изпратени или представени за утвърждаване на председателя на ДАНС.
Управителят на ООД/ЕООД, което е счетоводното предприятие по смисъла на Закона за счетоводството, трябва да отговаря на изискванията на чл.35 от същия закон.

Това е така, защото съгласно чл. 34, ал. 3 т. 2, “б” в случаите, когато финансовият отчет е съставен от специализирано счетоводно предприятие, то тогава финансовият отчет се подписва от лицето, което управлява и представлява счетоводното предприятието, което е съставител на финансовия отчет. А в чл. 34, ал. 6 изрично е регламентирано, че това лице (по чл. 34, ал. 3, т. 2) трябва да отговаря на изискванията на чл. 35.

Кой представлява и управлява дружество с ограничена отговорност?

В чл. 141, ал. 2 от Търговския Закон е записано че “Дружеството се представлява от управителя. При няколко управители всеки един от тях може да действува самостоятелно освен ако дружественият договор предвижда друго. Други ограничения на представителната власт на управителя нямат действие по отношение на трети лица.”

Съгласно чл. 119, ал. 2 и във връзка с ал. 1 на същия член на ТЗ е необходимо да бъдат вписани данните за назначения управител/управители в Търговския регистър.

Цитат
Търговски закон
...
Чл. 119 (1) За вписване на дружеството в търговския регистър е необходимо:
1. (доп. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) да се представи дружественият договор, който се обявява;
2. да е назначен управител или управители на дружеството;
3. (изм. - ДВ, бр. 84 от 2000 г., отм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.)
4. (изм. - ДВ, бр. 100 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.) да е внесен установения в закона минимум от капитала;
5. (нова - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) в случай, че дружеството се регистрира с капитал, по-висок от установения в закона минимум - да е внесен най-малко 70 на сто от капитала.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 30.05.2008 г.) В регистъра се вписват данните по точки 1, 2, 3, 4 (само размерът на капитала) и точка 6 на чл. 115, които се обявяват.

Съгласно чл. 34, ал. 2. от Закона за счетоводството съставител на финансови отчети може да бъде физическо лице или специализирано счетоводно предприятие, когато отговаря на изискванията на този закон. Определение за специализирано счетоводно предприятие е посочено в Допълнителни разпоредби, параграф 1, точка 7 от закона: "Специализирано счетоводно предприятие" е всяко лице, регистрирано по Търговския закон или по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или държава - страна по споразумението за Европейското икономическо пространство, в чийто предмет на дейност е включено организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети по реда на този закон.

Във Вашият случай, ако ЕООД-то, в което сте на трудов договор иска да извършва и дейност, като счетоводно предприятие, то е необходимо:
1.   Да впише в предмета си на дейност “организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети по реда на Закона за счетовоството”
2.   Лицето, което представлява и управлява ЕООД-то (а това е Управителя, вписан в ТР, съгласно Търговския Закон) да отговоря на изискванията за съставител на чл. 35 от Закона за счетоводството.

Друго изискване на чл. 34, ал. 4 от Закона за счетоводството е във финансовия отчет да се посочват името и фамилията на лицата по ал. 3 на чл. 34 от ЗСч. Това са името и фамилията на представляващия и управляващия самото предприятие, както и името и фамилията на представляващия счетоводното предприятие, което е съставител на финансовия отчет. Поставят се и двата печата - на самото предприятие, и печата на счетоводното предприятие, съставител на отчета.