Освен това, ние не просто разменяме документи с гореспоменатите институции, ние представляваме клиентите си пред тях. Тези институции не са съдилища. Също така и изготвяме документи, упоменати в чл. 24, ал. 1. Това желае клиентът, и ни го възлага.
Проблемите по лобисткия законопроект, които ме интересуват, съм ги коментирала в интервюто от статията (последната част).

За изпитите на юристи и адвокати не желая да взимам отношение, за да не измествам фокуса от важните за счетоводителите теми.
Благодаря за съветите. Както виждате АССП работи, така че всеки да отговаря за своите инициативи. :) Който желае да се изявява в и чрез организация, да дава идеи и съвети, то да заповяда в нея. Защото АССП следва решенията, идеите и съветите на членовете си, а не на нечленове. Логично.

Освен това АССП има връзки с много счетоводни фирми, които не са в организацията, и които ни подкрепят. Например в края на миналата година имаше събиране на счетоводните предприятия от югозападна България дори и нечленове, а през май ще имаме среща в Пловдив с колегите от региона. Всички са поканени – дори и нечленове. Всеки ден различни счетоводители и счетоводни фирми се свързват с офиса.

Така, че ако искате нещо от АССП, то дала съм Ви координати и лице за контакт още в другата тема, когато попитахте. Тоест имате начина.  Ще ги напиша и тук. Заповядайте:
http://apac-bg.org/index.php?page=18
гр. София 1000, ул. Солунска 45, ет. 1, ап. 6
e-mail: office@apac-bg.org
тел.: 02/980 27 05;  0886 777 099
Лице за контакт: Антония Богданцалиева - Главен секретар



А сега, като модератор съветвам всички да се върнем на темата за законопректа за изменение на Закона за адвокатурата.
 
В тази връзка и Българският Хелзински Комитет взе отношение по законопроекта - негативно е.
http://www.bghelsinki.org/bg/novini/press/single/stanovishte-zid-za-2015/

А утре ще има съвместна пресконференция по въпроса с няколко организации. Ще ви държим информирани. :)
Когато се присъедините, ще имате възможност лично да покажете по-голяма активност. :)
Нищо подобно няма да се случи.

Междувременно КРИБ също подготвят своето становище против законопроекта.
И кой е казал, че си нямаме лоби? :)
Дневник също отразиха това безобразие, за което писахме:
 
Aдвокати искат закриване на сайтове заради критики към промени в закона за адвокатурата
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/02/18/2475510_advokati_iskat_zakrivane_na_saitove_zaradi_kritiki_kum/
Общо взето отговорът на Висшия адвокатски съвет е общи приказки и лозунги, в опит да защитят користните си цели. И няма никакви състоятелни мотиви.

А декларацията на Софийска адвокатска колегия (оргомната част от адвокатската общност, както сами са се нарекли) ... нея просто нямам думи да я коментирам. Учудвам се, че това писание излиза официално от САК.
Просто трябва да се свържете с Антония Богданцалиева от офиса на АССП и тя ще Ви обясни процедурата (има колеги, които отговарят за новите членове).

http://apac-bg.org/index.php?page=18

гр. София 1000
ул. Солунска 45, ет. 1, ап. 6
тел.: 02/980 27 05;  0886 777 099
e-mail: office@apac-bg.org

Работно време на офиса:  08.30-17.00

обедна почивка 12.30-13.00 ч.

Лице за контакт:
Антония Богданцалиева - Главен секретар
АССП се отказа от тези критерии миналата година. Вече няма такива изисквания за трима назначени.
Статията на Вестник Сега: "Фирмите да бъдат задължени да наемат адвокати за посредници в отношенията си с всички държавни органи. Само адвокати, а не счетоводители, юрисконсулти или куриери да имат право да носят и получават документи от НАП, НОИ, НСИ, Булстат, БНБ, Инспекцията по труда, общините и останалите административни служби, както и да внасят финансови отчети или други документи в търговския, имотния и други регистри. Този проект за изменение на Закона за адвокатурата взриви професионалните организации на специализираните счетоводни предприятия и юрисконсултите, Нотариалната камара и Българската стопанска камара

http://www.segabg.com/article.php?id=739423
Ще предложа в АССП да се призоват и всички счетоводни кантори, които не са членове. Така, че всичко е във ваши ръце. Аз това, което мога - правя. Информирам и давам гласност на проблема.
Вестник "Сега" също следи темата: "Фирмите да бъдат задължени да наемат адвокати за посредници в отношенията си с всички държавни органи. Само адвокати, а не счетоводители, юрисконсулти или куриери да имат право да носят и получават документи от НАП, НОИ, НСИ, Булстат, БНБ, Инспекцията по труда, общините и останалите административни служби, както и да внасят финансови отчети или други документи в търговския, имотния и други регистри. Този проект за изменение на Закона за адвокатурата взриви професионалните организации на специализираните счетоводни предприятия и юрисконсултите, Нотариалната камара и Българската стопанска камара.

http://www.segabg.com/article.php?id=739423
Прави ми впечатление, че Ралица Негенцова от Висшия адвокатски съвет дава всеки ден телевизионни интервюта в защита на този лобистки законопроект. Но не желае да влезе в конкретика де. Общи приказки и лозунги. Вчера по БНТ, тя например нищо не коментира за абсурдния чл. 24, ал. 1 във връзка с глобите по чл. 150.

В законопроекта редица дейности, които по своята същност са чисто административни, счетоводни, консултантски и дори куриерски, са окачествени като “адвокатски” в чл. 24, ал. 1 и по тази причина чрез чл. 150 са забранени за извършване от други лица. Очевидно е, че в законопроекта не става дума за това И адвокати да вършат тези дейности, а САМО адвокати да ги извършват, заради административната санкция по чл. 150.

Изобщо нямам представа как ще отказваме на клиенти да ги представляваме пред административните органи и служби, ако го приемат в този абсурден вид. Та това е написано в чл. 24., ал. 1, т. 1. То ако им го кажем бизнесът ще се вдигне на протест, не ние.

Най-добре да се изтегли този законопроект и да мислят, като предлагат нещо. Защото само пилеят обществената енергия. Или става въпрос за тотална алчност от тяхна страна или за тотално неразбиране на стопанския живот.

Предстои съвместна пресконференция от Национален съюз на юрисконсултите, Нотариална Камара, БСК и АССП. Може би и други ще се включат. Ние трябва да запознаем обществото и бизнеса какво се готви.

Днес и в. Сега се свързаха с мен. Така, че и те ще пишат по въпроса.

Ще ви държа в течение.
Благодаря на всички, които писахте или се свързахте с мен за идеите и помощта.

Тук в Справочника сме систематизирали официалните контакти на Депутатите в 43-то Народно събрание, като има филтър да могат да се вземат имейлите по парламентарни групи, като и на всички депутати накуп.

Имената на вносителите са на този лобистки законопроект са написани в сайта на НС и те са:

ДАНАИЛ ДИМИТРОВ КИРИЛОВ (ГЕРБ)
ПЕТЪР ВЛАДИСЛАВОВ СЛАВОВ (Реформаторски блок)
ЕМИЛ ДИМИТРОВ СИМЕОНОВ (Патриотичен фронт)
РАЛИЦА ТОДОРОВА АНГЕЛОВА (ГЕРБ)
ХРИСТИАН РАДЕВ МИТЕВ (Патриотичен фронт)
СВИЛЕН ФИЛИПОВ ИВАНОВ (ГЕРБ)
АННА ВАСИЛЕВА АЛЕКСАНДРОВА (ГЕРБ)
ЧЕТИН ХЮСЕИН КАЗАК (ДПС)

Шефовете на отговорните пармаментарни комисии, освен ДАНАИЛ ДИМИТРОВ КИРИЛОВ (ГЕРБ) са:
НАЙДЕН МАРИНОВ ЗЕЛЕНОГОРСКИ (Реформаторски блок)
АТАНАС ПЕТРОВ АТАНАСОВ (Реформаторски блок)

Всеки от вас има електонен подпис и може да изпрати подписан имейл с него на техните официални имейли, които са:

danail.kirilov@parliament.bg, petar.slavov@parliament.bg, emil.dimitrov@parliament.bg, r.todorova@parliament.bg, hristian.mitev@parliament.bg, svivaka@parliament.bg, anna.aleksandrova@parliament.bg, tchetin.kazak@parliament.bg
atanas.atanassov@parliament.bg, nayden.zelenogorski@parliament.bg

с текст, че се присъединява към становището на АССП, входирано в Парламента, копие от което можете да видите, като прикачен в тази тема: http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,13698

Примерен текст на писмото:

Subject: Относно внесения законопроект за изменения на Закона за адвокатурата

Уважаеми Дами и Господа,

Присъединявам се към становището на Асоциацията на специализираните счетоводни предприятия относно внесения законопроект за изменения на Закона за адвокатурата. Становището е внесено с входящ № ПГ-506-01-31 / 12.02.2015 година в деловодството на Народното събрание.

В законопроекта редица дейности, които по своята същност са чисто административни, счетоводни, консултантски и дори куриерски, са окачествени като “адвокатски” в чл. 24, ал. 1 и по тази причина чрез чл. 150 са забранени за извършване от други лица. Очевидно е, че в законопроекта не става дума за това и адвокати да вършат тези дейности, а само адвокати да ги извършват, заради административната санкция по чл. 150.

Така например при всяка данъчна проверка или ревизия, фирмата-клиент ще трябва да плаща и на адвокат и на счетоводител. Защото счетоводителят няма да има право да представлява клиента си пред НАП по повод работата си, както и да получава документи и справки, каквато е обичайната и логична търговска практиката. Това се отнася за пред всеки административен орган, където има нужда от счетоводител, а такива органи са много.

Текстовете на чл. 24, ал. 1, във връзка с чл. 150 и чл. 153 са неприложими и тотално неадекватни на потребностите на обществото и бизнеса, особено на малкия и среден бизнес в България. Ако те се приложат по начина, по който са предложени, биха взривили стопанския живот.

Абсолютно неприемливо е управителите на фирмите да не могат да възлагат на външни счетоводители, консултанти, сътрудници или куриери да ги представляват пред административни органи, служби и търговски, имотен и други регистри (които не са съдилища), да правят справки в тях, да получават и подават документи, каквато е практиката до момента. Това се отнася за органи като НАП, НОИ, Търговски регистър, Булстат, Община, Инспекция по труда и други административни органи и служби, с които ние по възлагане от клиент, като счетоводителите работим ежедневно и извършваме част от забранените дейностите, посочени в чл. 24, ал. 1 от законопроекта.

Предложенията са във вреда на бизнеса и потребителите, защото ще се намали качеството на цитираните услуги, които до момента са извършвани от различни тесни специалисти (например счетоводители и ТРЗ специалисти), както и ще повишат цените, защото клиентите няма имат възможност за свободен избор.

Потребителите ще трябва да възлагат споменатите административни, счетоводни, консултантски и дори някои куриерски дейност, само и единствено на адвокати. Специално за малкия бизнес, който не може да си позволи да плаща и на адвокат - това е убийствено.

В тази връзка, обръщаме внимание, че законопроектът е в противоречие с програмата на правителството по провеждане на политика в подкрепа на малките и средните предприятия, както и целите заложени в стратегията за насърчаване на малките и средни предприятия, а именно:

•   Пълно съобразяване на законодателството, което се приема или изменя, с нуждите на малките и средните предприятия и съобразяване с принципа „Мисли първо за малките”, законодателния акт на малкия бизнес в Европа т.е. винаги да взема предвид характеристиките на малки и средни предприятия, когато се изготвя законодателството, така че то да не носи допълнителни тежести за малкия бизнес, а където е възможно – да се опростяват съществуващите норми.

•   Въвеждане на задължителна оценка на въздействие на всички промени и нови законови и подзаконови актове относно ефекта върху стопанската активност за избягване на допълнителната административна тежест

Моля да оттеглите този спорен законопроект, докато се прецизират и коригират текстовете в полза на бизнеса и обществото и при съгласуване с всички засегнати страни.

С уважение,
Добре.

Тук в Справочника сме систематизирали официалните контакти на Депутатите в 43-то Народно събрание, като има филтър да могат да се вземат имейлите по парламентарни групи, като и на всички депутати накуп.

Имената на вносителите са на този лобистки законопроект са написани в сайта на НС и те са:

ДАНАИЛ ДИМИТРОВ КИРИЛОВ (ГЕРБ)
ПЕТЪР ВЛАДИСЛАВОВ СЛАВОВ (Реформаторски блок)
ЕМИЛ ДИМИТРОВ СИМЕОНОВ (Патриотичен фронт)
РАЛИЦА ТОДОРОВА АНГЕЛОВА (ГЕРБ)
ХРИСТИАН РАДЕВ МИТЕВ (Патриотичен фронт)
СВИЛЕН ФИЛИПОВ ИВАНОВ (ГЕРБ)
АННА ВАСИЛЕВА АЛЕКСАНДРОВА (ГЕРБ)
ЧЕТИН ХЮСЕИН КАЗАК (ДПС)

Шефовете на отговорните пармаментарни комисии, освен ДАНАИЛ ДИМИТРОВ КИРИЛОВ (ГЕРБ) са:
НАЙДЕН МАРИНОВ ЗЕЛЕНОГОРСКИ (Реформаторски блок)
АТАНАС ПЕТРОВ АТАНАСОВ (Реформаторски блок)

Всеки от вас има електонен подпис и може да изпрати подписан имейл с него на официалните им имейли, които са:

danail.kirilov@parliament.bg, petar.slavov@parliament.bg, emil.dimitrov@parliament.bg, r.todorova@parliament.bg, hristian.mitev@parliament.bg, svivaka@parliament.bg, anna.aleksandrova@parliament.bg, tchetin.kazak@parliament.bg
atanas.atanassov@parliament.bg, nayden.zelenogorski@parliament.bg

със следния текст:

Subject: Относно внесения законопроект за изменения на Закона за адвокатурата

Уважаеми Дами и Господа,

Присъединявам се към становището на Асоциацията на специализираните счетоводни предприятия относно внесения законопроект за изменения на Закона за адвокатурата. Становището е внесено с входящ № ПГ-506-01-31 / 12.02.2015 година в деловодството на Народното събрание.

В законопроекта редица дейности, които по своята същност са чисто административни, счетоводни, консултантски и дори куриерски, са окачествени като “адвокатски” в чл. 24, ал. 1 и по тази причина чрез чл. 150 са забранени за извършване от други лица. Очевидно е, че в законопроекта не става дума за това и адвокати да вършат тези дейности, а само адвокати да ги извършват, заради административната санкция по чл. 150.

Така например при всяка данъчна проверка или ревизия, фирмата-клиент ще трябва да плаща и на адвокат и на счетоводител. Защото счетоводителят няма да има право да представлява клиента си пред НАП по повод работата си, както и да получава документи и справки, каквато е обичайната и логична търговска практиката. Това се отнася за пред всеки административен орган, където има нужда от счетоводител, а такива органи са много.

Текстовете на чл. 24, ал. 1, във връзка с чл. 150 и чл. 153 са неприложими и тотално неадекватни на потребностите на обществото и бизнеса, особено на малкия и среден бизнес в България. Ако те се приложат по начина, по който са предложени, биха взривили стопанския живот.

Абсолютно неприемливо е управителите на фирмите да не могат да възлагат на външни счетоводители, консултанти, сътрудници или куриери да ги представляват пред административни органи, служби и търговски, имотен и други регистри (които не са съдилища), да правят справки в тях, да получават и подават документи, каквато е практиката до момента. Това се отнася за органи като НАП, НОИ, Търговски регистър, Булстат, Община, Инспекция по труда и други административни органи и служби, с които ние по възлагане от клиент, като счетоводителите работим ежедневно и извършваме част от забранените дейностите, посочени в чл. 24, ал. 1 от законопроекта.

Предложенията са във вреда на бизнеса и потребителите, защото ще се намали качеството на цитираните услуги, които до момента са извършвани от различни тесни специалисти (например счетоводители и ТРЗ специалисти), както и ще повишат цените, защото клиентите няма имат възможност за свободен избор.

Потребителите ще трябва да възлагат споменатите административни, счетоводни, консултантски и дори някои куриерски дейност, само и единствено на адвокати. Специално за малкия бизнес, който не може да си позволи да плаща и на адвокат - това е убийствено.

В тази връзка, обръщаме внимание, че законопроектът е в противоречие с програмата на правителството по провеждане на политика в подкрепа на малките и средните предприятия, както и целите заложени в стратегията за насърчаване на малките и средни предприятия, а именно:

•   Пълно съобразяване на законодателството, което се приема или изменя, с нуждите на малките и средните предприятия и съобразяване с принципа „Мисли първо за малките”, законодателния акт на малкия бизнес в Европа т.е. винаги да взема предвид характеристиките на малки и средни предприятия, когато се изготвя законодателството, така че то да не носи допълнителни тежести за малкия бизнес, а където е възможно – да се опростяват съществуващите норми.

•   Въвеждане на задължителна оценка на въздействие на всички промени и нови законови и подзаконови актове относно ефекта върху стопанската активност за избягване на допълнителната административна тежест

Моля да оттеглите този спорен законопроект, докато се прецизират и коригират текстовете в полза на бизнеса и обществото и при съгласуване с всички засегнати страни.

С уважение,
Какво ли ще е становището на Европейската комисия и Европейския омбудсман, ако законопроекта в този му вид бъде приет. Като споменах Европейската комисия, формуляра за подаване на жалба е http://ec.europa.eu/atwork/applying-eu-law/make_a_complaint_bg.htm  :wink1:


Ако трябва ще разберем. :)

В тази връзка, Институтът за пазарана икономика ни посъветваха да се обърнем и към Комисията за защита на конкуренцията, защото те наскоро правиха доклад в тази област.

Това скорошна статия на ИПИ по въпроса: http://ime.bg/bg/articles/i-kzk-svobodnite-profesii-sa-prekaleno-regulirani/
Красен Станчев със статия в Института за пазарна икономика: "Популистки законодателни идеи, които могат да дестабилизират банковата система Най-лесно подлежат на описание вредните идеи за изменение на закона за адвокатурата.

Според сегашния чл. 32 местен и европейски адвокат "има право да заверява преписи от документи, които са му предоставени във връзка или по повод защитата на правата и законните интереси на негов клиент".  Това право е нужно, за да се осъществи частния договор между клиента и защитника. Това е частна обществена функция на адвоката.
С една нова алинея на същия член функцията на адвоката от частна става публична: той ще "удостоверява" и "проверява" подписи и документи.
"

http://ime.bg/bg/articles/populistki-zakonodatelni-idei-koito-mogat-da-destabilizirat-bankovata-sistema/
Българска стопанска камара със статия, озаглавена БСК: Проектът за промени в Закона за адвокатурата е лобистки!

"Голяма част от търговците, особено малките и средни предприятия използват обслужващите ги счетоводни фирми за подаване на заявления в регистъра. Задължителното ползване на адвокатска помощ ще усложни и оскъпи процедурата, без да подобри нейното качество."