Ето тук я обсъждаме темата, засегнат е и този въпрос: http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=9599
Очертава се интересна тенденция да ме питате дали са верни най-различни статии. :) В другата тема за осчетоводяването по касовата отчетност една колежка ме пита за мнение по някаква статия в хартиено списание даже, а дори нямам достъп до него.



За цитата по-горе:

Не виждам такава промяна относно "правото на ползване на данъчен кредит за леки автомобили при придобиването им чрез финансов лизинг, ако не е на лице правно договорена опция за прехвърляне".

Първо: Няма изменения в чл. 70, където са визирани ограничения на правото на приспадане на данъчен кредит, в частност за леките автомобили също няма промяна. Важат си старите правила, а именно:

Чл. 70. (1) Правото на приспадане на данъчен кредит не е налице, независимо че са изпълнени условията на чл. 69 или 74, когато:
4. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) е придобит или внесен мотоциклет или лек автомобил;
5. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) стоките или услугите са предназначени за поддръжката, ремонта, подобрението и експлоатацията на мотоциклети и леки автомобили по т. 4, включително за резервни части, комплектовка, горивни и смазочни материали;

Като "Лек автомобил" е автомобил, в който броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 5. Не е лек автомобил автомобил, който е предназначен за превоз на товари, или лек автомобил, който има трайно вградено допълнително техническо оборудване за целите на извършваната дейност от регистрираното лице.

Изключенията в чл. 70 (2) също не са променяни.

Второ: Промяната в чл. 6, ал. 2, т. 3 за лизинга, когато в договора за лизинг е уговорена само опция за прехвърляне на собствеността, всъщност е за друго. Ето за това:

Съгласно изменението в чл. 6, ал. 2, т. 3 за доставка на стока вече се смята фактическото предоставяне на стока по договор за лизинг, дори и когато в договора за лизинг е уговорена само опция за прехвърляне на собствеността върху стоката. Прилага се, когато сборът от дължимите вноски по договора за лизинг, с изключение на лихвата по чл. 46, ал. 1, т. 1, е идентичен с пазарната цена на стоката към датата на предоставянето. Тази промяна се прилага за доставки по договори за лизинг, които са сключени след 1 януари 2014 г.

До 31.12.2013 за споменатия случай (когато в договора за лизинг е уговорена само опция за прехвърляне на собствеността върху стоката) фактура се издаваше и ДДС се начисляваше при всяка договорена за плащане лизингова вноска (например всеки месец). А след 01.01.2014 година фактурирането е общо за цялата стойност по лизинговия договор в началото при самото предаване на лизингованата вещ.
Момент. Къде съм написала, че ги издаваме предварително тези СИС? Ние ги издаваме след като бъде платено възнаграждението, а не преди това. Просто издаваме повече сметки в този месец, в който платят, поотделно за всеки месец от периода. От гледна точка на осигурителния доход и пресмятането на осигуровките е ОК. От гледна точка на данъка по ЗДДЛ и декларация по чл.55 ЗДДФЛ е ОК.

Ще се радвам да споделите, какво са Ви отговорили от НАП, когато получите отговора им.
Точно така. Поне аз така мисля и правя.
И аз така мисля да направим, Кейт.
Обаче ще изчакаме указание до края на февруари преди подаването на ГДД, че да не се налага после да подаваме коригираща.

Да не се окаже, че нещо пак не сме разбрали НАП, както със служебната бележка тази година...
Някакво указание за това Приложение 4 се чака от НАП  разбрах ...

А до тогава за по-нетърпеливите: Възнаграждения по ДУК и личен труд на СОЛ, не ги включваме в Приложение 4, нали?
Давам само пример за сравнение. Ако сте работили три месеца по ГД и ви изплатят цялото възнаграждение в един месец на веднъж, как ще удостоверите че този ОД е за 3, а не за 1 месец. Според колежката трябва да се запише ОД в месеца на изплащане на възнаграждението. И тъй като редът в СИС и сл.бел. за периода за който се отнася плащането е отпаднал в новата бланка, питам: как ще се удостовери че сумата съответно ОД е за 3 месеца а не за един и в последствие да се декларира и в Д1???

Не зная дали сте ме разбрали правилно. Не става ясно дали мен визирате в написано. Повтарям, евентуално, за да бъда полезна: Ние за всеки отделен месец си издаваме отделна СИС независимо, че плащането и/или договорът обхващат по-голям период. И по този начин ОД на ред 2 (който цитирах по-горе) е коректен, като сумата написана там е реално за конкретния месец, написан на ред 2, а не само за месеца на плащането. Това е от мен. :)
може ли да приемем, че фирма А сключва договор с фирма Б, за извършване на някакви услуги и за тези услуги фирма А наема лице на граждански договор, които да ги извърши. Услугите са конкретни, няма работно място в този смисъл, изпълняват се тук и там по няколко града на страната в продължение на година. Заетостта на лицето е да речем 3-4 дни в месеца.
Как ви се струва?

Струва ми се нормална и редовна бизнес практика и стопанска операция. Единствено внимавайте документално как изпипвате нещата. Тоест вашите ГД да нямат белезите на ТД - в смисъл работно място, работно време и т.н. и да е ясно уговорено, че се плаща за конкретно свършена работа.
Нищо, просто обърнете внимание, защото вие, които сте по-активни, знаещи и умни давате тон и облик във форума. Вие задавате начина на писане и всички вас гледат и копират.

Не ми се иска да е нужно толкова много модериране във форума от типа оправяне на заглавия, ГОЛЕМИ БУКВИ, latinitsa... Хайде сливането на темите и местенето им го разбирам, но по фунаменталните неща, като начин на изписване ми става безсмислено да се занимавам, а както казах форум, като одита - тук няма да го бъде.

Интелигентни хора сме, ще се разберем да не се затрудняваме едни други излишно, за да имаме време да мислим за важните неща.
Привет, много ми е неприятно на интелигентни потребители да повтарям правилата на форума, но ще го правя щом има нужда.

Цитат
3. Заглавия на темите

Заглавието на нова тема трябва да е подходящо и описващо съдържанието на темата. Недопустими са заглавия от рода на: "Помогнете ми", "Спешно", "Имам проблем", "ПОМОООЩ!!!!!!", "Моля ви кажете", "Някой знае ли" и т.н.


Вие форум, като одита ли искате? Аз не, и затова създадохме този форум. Иначе аз щях да си стана там. Нямам интерес да администрирам форум, като одита с всичката характеропатия и не спазване на правила.
vanche_02,
Коя част от написанато над прозореца за писане не разбрахте?

Преди да публикувате, моля, имайте предвид, че в този форум не пишем на латиница и не ПИШЕМ САМО С ГЛАВНИ БУКВИ. Това важи и за заглавията на темите. Уважавайте членовете, като спазвате това. За справка --> Правила на форума.
Заповядайте в новата тема в раздел "Избрани статии" http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,9599
Кате, това го имаше и в предишната СИС.

По-скоро си мисля, че периодът ще се вижда от подадените Д1

Зная, но ние и преди дори и с по-дълъг период ги издавахме месец за месец, точно заради този ред. Премахването на периода от сметката само ми потвърждава, че така е по-удачно да се процедира.

В Д1 по-спомен (понеже лично не подавам отдавна) не може да бъде записан по-дълъг период, нали? Тоест трябва отделна Д1 за всеки месец от периода, което също е в унисон на това отдена СИС за всеки месец от периода.

И съединих двете теми, понеже виждам, ча въпросът е зададен два пъти.
В полето попълва се от физическото лице в СИС пише така:
"2. През месец................... ......20......г.  съм осигурен върху максималния осигурителен доход:            да      не "

Предполагам, това ще налага СИС да се издава месец за месец.
Много моля да спазвате правилата на форума и да не пишете само с ГЛАВНИ БУКВИ (Caps Lock). Това важи и за заглавието на темата.
Заключвам темата.

Правила на форума: http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,3.0.html
Според мен, този аванс и с-дото на с/ка 613 трябва да ги покажа в: Предоставени аванси и дълготрайни материални активи в процес на изграждане
в т. ч. предоставени аванси. След това да си попълня справките: Разходи за придобиване на ДМА и Справката за нетекущите ДМА.
Според други колеги, платеният аванс трябва да си го покажа като "вземане от доставчици"
Как според вас е по-правилно да бъдат отразени тези суми?

Вие сте прав.
Заключвам темата, за да коментираме само в една тема тук: http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,9297.0.html

И двете теми са заковани най-отгоре в раздела.
Кой метод е по-правилно да се използва сме оставили да прецени счетоводителя. В практиката се срещат и двата. Ако ме питате кой метод ползваме ние, ще Ви отговоря, че ние в КиК използваме първи метод.
Няма проблем в калкулатора. Ето разписано как се смята и по двата метода.

Проверка 1-ви метод: “метода на изваждането”, при който за един месец се приемат 30 дни.

2014.02-1.01+30
-
2014.01.21
---------------
0 г. 0 м. 10 д. (31-21)
http://www.kik-info.com/calculators/cache.php?id=f63ca2b446c9920978442cca89fdfb269916465

Проверка 2-ри метод: на база на реално отработените месеци и дни по календар, защото е непълен месец.

Гледате Календар работни дни за 2014 и броите, че има 9 работните дни в посочения период.
http://www.kik-info.com/calculators/cache.php?id=2fb4fec667d8037a82241feda6b4027a9916507

Не ми е известен друг метод, по който за дадения пероид от Вас да получите 11 дни стаж. Ако искате разпишете го, както аз съм направила по-горе и ще говорим.