Аха, разбирам. А после? При теб остатъците по дните са календарни, нали? Цяло чудо е тогава, че стигнахме до един и същ резултат. Можеш ли да разпишеш, за да се ориентирам ...
м.1 -  11 р.д. + 10 но
м.2 -  10 р.д  + 10 но
м.3 -  12 р.д  + 10 но
м.4 -    9 р.д. + 10 но
м.5 -  20 р.д.
м.6 -  12 р.д. + 10 но
м.7 -  11 р.д. + 10 но
м.8  - 13 р.д. + 10 но
м.9  - 20 р.д.
м10 - 21 р.д.
м.11 - 22 р.д.
м.12 - 21 р.д.
 Или аз имам общо 70 р.д НО, 30 р.д.се признават за стаж, другите 40 р.д ги изключвам оставам без стаж . И в крайна сметка колко ми е тр.стаж през 2011 г?
 на вниманието на Далила
 

Привет,

За момента няма опция да залагаме неплатения отпуск в калкулатора за стаж, но много често са ни питали и ще помислим за подобно разширение на калкулатора.

Имаме 5 пълни месеца (от Септември до Декември включително и месец Май).

Събираме останалите работни дни на непълните месеци и получаваме 78 работни дни, като към тях прибавяме 30 работни неплатен дни, които се признават за трудов стаж. Общо са 108 раб. дни, което е равно на 5 месеца (5*21) + 3 дни, които прибавяме към пълните 5 месеца.

Или общо 10 месеца и 3 работни дни.

Елена_, а ти от къде взе данните за разделянето на периодите. В смисъл например това 14.04.2011?

* Коригирах малко сметките, защото забелязах в данните, че и месец Май.2011 е пълен.
Людмила Петкова: С нов режим за касова отчетност на ДДС ще помогнем на малкия и среден бизнес да се разплаща с бюджета

„Режимът „Касова отчетност на ДДС" ще подпомогне малките и средни предприятия, които срещат затруднения при плащане на ДДС към бюджета, в случаите, когато не са получили плащане по фактура от клиентите си на извършените от тях доставки на стоки и услуги". Това заяви заместник-министърът на финансите Людмила Петкова по време на представянето на проекта за въвеждането на режима в националното законодателство. Заместник-министър Петкова поясни, че сред очакваните ползи от въвеждане на мярката са намаляване на междуфирмената задлъжнялост, подобряване на ликвидността на малките и средни предприятия, намаляване на данъчните измами, при които се използват фиктивни доставчици и фиктивни сделки за неправомерно възстановяване от държавата на ДДС или за намаляване размера на дължимия данък за внасяне.
МФ предвижда режимът да влезе в сила от 1 януари 2014 г., а очакването е 220 000 фирми, регистрирани по ЗДДС, да имат възможност да изберат прилагането на новия режим. Фирмите, които имат годишен оборот до 500 000 евро или тяхната равностойност в национална валута, ще могат да изберат режима.
 
За въвеждането на режима в националното законодателство ще се наложат промени в Закона за данък върху добавената стойност и в Правилника за прилагането му. Режимът се прилага в 20 държави-членки на ЕС, като Белгия, България, Гърция, Дания, Словакия и Чехия все още не са го въвели. Регистрацията на фирмите, които ще изберат да се възползват от този режим, ще се извършва чрез подаване в компетентната териториална дирекция на НАП  на заявление за регистрация по образец или по електронен път.
 
Цялата презентация на заместник-министъра на финансите Людмила Петкова можете да видите тук: http://www.minfin.bg/document/12917
Проектът за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) и мотивите към него са публикувани на интернет страницата на Министерството на финансите.

Предложените промени в ДОПК целят усъвършенстване на единната сметка за плащане на данъци и задължителни осигурителни вноски и подпомагане на задължените лица във временно финансово затруднение. С измененията се предоставя възможност да се погасяват първо главниците за данъци и осигуровки, с изтекъл срок за плащане. По този начин се спира начисляването на лихви и се предотвратява натрупването на нови задължения.

Предоставя се възможност в производствата по принудително изпълнение по ДОПК за даване на разрешение за извършване на неотложни плащания от длъжника за всички видове публични задължения.

Отлага се прилагането на реда за погасяване на публичните задължения по чл. 169, ал. 4 от ДОПК с една година на тези задължения, на които е изтекъл срокът за плащане преди 1 януари 2008 година.

В заключителните разпоредби на законопроекта се предлагат промени в Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС). С измененията е предложено механизъм за обратно начисляване на ДДС да се прилага и за нова категория стоки - зърнени и технически култури, които са най-често използвани в сложни схеми за измами с ДДС. Основната цел с въвеждането на подобна мярка е в краткосрочен план да се намали в значителна степен нивото на данъчните измами и да се увеличат приходите.

С предложените законодателни промени  нормативно се регламентират част от мерките, разработени и обсъдени в работна група към МФ с представители на работодателските организации, синдикатите, Националното сдружение на общините в България и приходните агенции. Мерките целят намаляване на административната тежест на бизнеса, повишаване събираемостта на приходите и оптимизиране работата на приходните агенции.  Концепцията за въвеждане на механизма за обратно начисляване на ДДС при доставки на зърнени и технически култури беше представена на пресконференция в МФ на 1 август, а подходът за усъвършенстване на единната сметка - на 23 юли 2013 година.

Проект на Закон за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс
Дата на публикуване - 20.08.2013 г. Становища по проекта на нормативния акт може да изпращате на адрес: taxpolicy@minfin.bg до 03.09.2013 г. включително.

Мотиви към проекта на Закон за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс
Здравейте, като за начало грешката Ви при попълването е, че трябва да изберете 100% за болничния, а не 80% щом взимате сумата от данните си от НОИ, защото там са дали размера на осигурителния доход, а не размера на самия болничен.

Ако желаете изпратете ми данните си на katya@kik.bg, за да ги прегледам. Копирайте и статичен линк с Вашата калкулация, за да видя какво точно попълвате. Статичен линк се намира под самата калкулация, но след като сте попълнили данните и натиснали бутона Изчисли.
delphine,

В копирания тест от alfa, с отговора на одитора Иван Симов няма дата, на която е дадено неговото становище. Може да е старо, неактуален текст. Вероятно отговорът му е по Закона за счетоводството от 2006 година или преди това.

Раздел II от закона ”Съставители на финансови отчети” е изменен в края на 2006 година, в сила от 01.01.2007. Преди това нямаше изискване за управителите на специализираните счетоводни предприятия да отговарят на критериите по чл. 35, както например нямаше изискване да се поставя печата на ССП върху ГФО. Всъщност отговорът на одитора точно съответства на тази стара редакция на закона.

Прилагам линк към Закона за счетоводството от 2006-та за справка.
http://ec.europa.eu/transport/rail/countries/bg/doc/bg-2004-51-5-accountancy-law-bg.pdf
Ето и писмо на данъчните по въпроса в подкрепа. Болднала съм и съм подчертала това, което обясних по-горе.


Писмо 96-00-106 Относно: Изготвяне на годишни финансови отчети, справки-декларации по ЗДДС, годишна данъчна декларация по ЗКПО.

ПИСМА
МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ
НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
ДИРЕКЦИЯ”ОБЖАЛВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО” - ПЛОВДИВ
ПК 4004 гр. Пловдив факс 032 / 679-700
ул. ”Скопие” № 106 тел. 032 / 935-411
Изх.№ ……………..
Относно: Изготвяне на годишни финансови отчети, справки-декларации по ЗДДС, годишна данъчна декларация по ЗКПО.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН …..,
Във връзка с постъпило запитване с вх. № ….06.11.2009 г. при Дирекция „Обжалване и управление на изпълнението” – ….., Ви уведомяваме следното:
В запитването е посочена следната фактическа обстановка: ЕООД е регистрирано по реда на ЗДДС. Във връзка с воденето на счетоводството на дружеството са зададени следните въпроси:
1. Може ли собственика, който и управител на дружеството сам да изготвя справки-декларации, данъчни декларации по ЗКПО, годишни финансови отчети, без да ползва услугите на дипломиран счетоводител?
2. За физическото подаване може ли да бъде упълномощено друго ЕООД и какви отношения следват от това? Освен пълномощно, необходим ли е договор?
3. Може ли да бъде упълномощено друго ЕООД, което се занимава с дейност различна от счетоводни услуги, за изготвя справки-декларации по ЗДДС, данъчни декларации по ЗКПО, годишни финансови отчети или е необходимо да наема по трудови или граждански правоотношения дееспособно лице?

Настоящият отговор е изготвен като са взети предвид писма на Дирекция «Данъчна политика» към МФ, която е компетентна по отношение на въпроси касаещи прилагане на разпоредби на Закона за счетоводството /ЗСч/ и приложимите счетоводни стандарти /писма № 16-06-2/27.01.2006г.; № 16-12-7/15.02.2007г./.

Съгласно чл. 34 от ЗСч финансовите отчети (междинни, годишни и консолидирани) се съставят от съставители на финансови отчети. Съставител на финансови отчети може да бъде физическо лице или специализирано счетоводно предприятие, когато отговаря на изискванията на този закон. Финансовият отчет на предприятие се подписва от:
1. физическите лица, които управляват и представляват предприятието, и
2. физическото лице, което:
а) е съставило финансовия отчет - в случаите, когато финансовият отчет е съставен пряко от физическо лице, или
б) управлява и представлява предприятието, което е съставител на финансовия отчет - в случаите, когато финансовият отчет е съставен от специализирано счетоводно предприятие.

Във финансовия отчет се посочват/поставят и:
1. името и фамилията на горепосочените физически лица;
2. печатът на предприятието;
3. печатът на специализираното счетоводно предприятие.

В случаите, когато финансовият отчет се съставя пряко от физическо лице, то трябва да бъде в трудовоправно, служебно или облигационно правоотношение със съответното предприятие. Физическото лице, което е съставило финансовия отчет (когато финансовият отчет е съставен пряко от физическо лице) или което управлява и представлява специализираното счетоводно предприятие трябва да отговаря на изискванията на чл. 35 от ЗСч.

На основание чл. 35, ал. 1 от ЗСч съставител на финансов отчет може да бъде лице, което отговаря на посочените изисквания за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж, както следва:
1. с висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
а) при магистърска степен - 2 г.;
б) при бакалавърска степен - 3 г.;
в) при степен "специалист" - 4 г.;
2. с друго висше икономическо образование и 5 г. стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;
3. със средно икономическо образование и 8 г. стаж като счетоводител.

Видно от посочените нормативни изисквания съставител на годишен финансов отчет може да бъде лице /физическо лице или специализирано счетоводно предприятие/, което отговаря на кумулативно на двете изисквания, поставени в закона: за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж. В понятието „стаж в областта на счетоводството” се включват извършваните дейности /изпълняваните функции/ пряко свързани с организацията, методологията и осъществявана на счетоводството на предприятията. Съответния стаж следва да бъде доказан с трудов и/или осигурителен документ, както и със съставените годишни финансови отчети на предприятието.

Относно подаване на декларации по ЗКПО.

На основание разпоредбата на чл. 10, ал. 3 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/ юридическите лица се представляват от лицата, които ги представляват по закон. За да бъде приета декларация по ЗКПО същата следва да е подписана от представляващия юридическото лице и подпечатана с печата на предприятието. Съгласно чл. 10, ал. 4 от ДОПК декларация може да се подаде от упълномощен представител, като не се изисква пълномощното да бъде нотариално заверено. Данните за упълномощеното лице се попълват в част ІІІ на годишната данъчна декларация /обр. за 2008г., тъй като образеца за 2009г. не е публикуван в ДВ/. Редът за подаване и приемане на декларации е уреден в чл. 98 и чл. 99 от ДОПК.

Отговорът на въпроси относно необходимостта от сключване на договори между дружеството и физически лица, както и други юридически лица и начина за организиране на взаимоотношенията не е свързан с разясняване на разпоредби на данъчните и осигурителни закони, поради което не е от компетентността на Националната агенция за приходите. За отговор на тези въпроси следва да се обърнете към компетентни специалисти по съответните закони.

Относно подаване на справки-декларации по ЗДДС.

За всеки данъчен период регистрираното по Закон за данък върху добавената стойност /ЗДДС/ лице подава справка-декларация по реда на чл. 125, ал. 1 от посочения закон, съставена въз основа на отчетни регистри по образец. Справка-декларацията се подава и в случаите, когато данъкът не следва да се внася или да се възстановява, както и в случаите, когато регистрираното лице не е извършило, съответно получило доставка или придобивания или не е осъществило внос за съответния данъчен период.

Задължените лица подават справка-декларация в компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите (НАП) за всеки данъчен период, за който се отнася, като, заедно с нея, представят и отчетните регистри, изготвени по реда на чл. 124, ал. 1 от ЗДДС.
Справка-декларацията се подава по утвърден образец, даден в Приложение № 13 към чл. 116, ал. 1 от Правилника за приложение на ЗДДС /ППЗДДС/. Справка-декларацията се подава лично от представляващия регистрираното лице или упълномощено от него лице. Заедно със справка-декларацията се подават и дневници за покупки и продажби. Регистрираните лица водят задължително и отчетните регистри по чл. 124 ЗДДС, които са ДНЕВНИК ЗА ПОКУПКИТЕ и ДНЕВНИК ЗА ПРОДАЖБИТЕ. Те съдържат информацията за издаваните от лицето или от негово име данъчни документи, както и отчетите за извършените продажби по чл. 119 ЗДДС в дневника за продажбите за периода, през който са издадени.

При изготвяне на горепосочените документи следва да се прилагат и разпоредбите на ППЗДДС, глава ХVІІІ, раздел І «Отчитане и деклариране».
В разпоредбите на ЗДДС и ППЗДДС няма нормативна уредба за изисквания към лицата, изготвящи справки-декларации и дневници за покупки и продажби.

Ако има наети правоспособни счетоводители - ето това становище, публикувано в поста на Алфа споделям, не разбрах кое в него противоречи на закона ?
Ако няма наети лица - правоспособни счетоводители - да, напълно съм съгласна с всички по-горе публикувани мнения........

Обяснила съм го още в първия ми пост, защо точно управителят трябва да отговаря на изискванията на чл. 35, дори и да има наети съставители по ТД, когато става въпрос за специализирано счетоводно предприятие (ССП).

Когато отчетът на клиента се съставя от ССП по смисъла на ЗСч, то съставител на отчета е ССП, а не физическото лице, което фактически го съставя, дори това лице да е в трудово-правно отношение със ССП. В този случай съставителят по смисъла на ЗСч е ССП.

Разписано е ясно в чл. 34, ал. 6 (във връзка с чл. 34, ал. 3, т. 2, "б"), че изискванията по чл. 35 са за представляващия и управляващия ССП. Лицето, което е наето по трудов договор в това ССП, дори и да притежава качествата на съставител по смисъла на ЗСч не се явява представляващ и управляващ на ССП-то по смисъла на Търговкия закон, освен ако това лице не е вписано в ТР, като представляващ и управляващ това ССП.

За да е това физическо лице съставител на ГФО на предприятието, то трябва да е наето пряко от предприятието и да е трудовоправно, служебно или облигационно правоотношение със съответното предприятие.
Да допълня, че ако ще работите, като специализирано счетоводно предприятие, то сте задължени да прилагате мерки за предотвратяване и разкриване на действията по изпирането на пари. Мерките са определени в чл. 3, ал. 1 от Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП) и включват наблюдение, събиране на информация, идентифициране и проверка на клиенти, действителни собственици, финансови, търговски и професионални отношения, рискови профили, съмнителни операции и сделки. Съгласно чл. 3, ал. 2 от ЗМИП:
 
Цитат
(2) Мерките по ал. 1 са задължителни за:
...
т. 24. Лица, които по занятие извършват консултации в областта на данъчното облагане;

т. 28. Лица, които по занятие предоставят:
а) адрес на управление, адрес за кореспонденция или офис за целите на регистрация на юридическо лице;
б) услуга по регистриране на юридическо лице, офшорна компания, компания на доверително управление или друга подобна структура;
в) услуги на доверително управление на имущество или на лице по буква "б";

т. 29. Лица, които по занятие извършват счетоводни услуги;

ЗМИП изисква от категориите лица, за които мерките по чл. 3, ал. 1 са задължителни да разработят политики, правила, процедури и практики, както за да се предпазят от възможността лица да изпират незаконно придобити средства, използвайки предлаганите от тях услуги, така и за да проследяват и разкриват случаи, свързани с изпирането на пари.

Разпоредбата на чл. 16, ал. 1 от ЗМИП предвижда всички задължени по чл.3, ал.2 от ЗМИП лица в 4-месечен срок от регистрацията им да приемат вътрешни правила за контрол и предотвратяване изпирането на пари, в които ясно да се изложат политиката и процедурите на дружеството за тази дейност и които подлежат на утвърждаване от председателя на ДАНС. В 14-дневен срок от приемането им същите трябва да бъдат изпратени или представени за утвърждаване на председателя на ДАНС.
Управителят на ООД/ЕООД, което е счетоводното предприятие по смисъла на Закона за счетоводството, трябва да отговаря на изискванията на чл.35 от същия закон.

Това е така, защото съгласно чл. 34, ал. 3 т. 2, “б” в случаите, когато финансовият отчет е съставен от специализирано счетоводно предприятие, то тогава финансовият отчет се подписва от лицето, което управлява и представлява счетоводното предприятието, което е съставител на финансовия отчет. А в чл. 34, ал. 6 изрично е регламентирано, че това лице (по чл. 34, ал. 3, т. 2) трябва да отговаря на изискванията на чл. 35.

Кой представлява и управлява дружество с ограничена отговорност?

В чл. 141, ал. 2 от Търговския Закон е записано че “Дружеството се представлява от управителя. При няколко управители всеки един от тях може да действува самостоятелно освен ако дружественият договор предвижда друго. Други ограничения на представителната власт на управителя нямат действие по отношение на трети лица.”

Съгласно чл. 119, ал. 2 и във връзка с ал. 1 на същия член на ТЗ е необходимо да бъдат вписани данните за назначения управител/управители в Търговския регистър.

Цитат
Търговски закон
...
Чл. 119 (1) За вписване на дружеството в търговския регистър е необходимо:
1. (доп. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) да се представи дружественият договор, който се обявява;
2. да е назначен управител или управители на дружеството;
3. (изм. - ДВ, бр. 84 от 2000 г., отм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.)
4. (изм. - ДВ, бр. 100 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.) да е внесен установения в закона минимум от капитала;
5. (нова - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) в случай, че дружеството се регистрира с капитал, по-висок от установения в закона минимум - да е внесен най-малко 70 на сто от капитала.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 30.05.2008 г.) В регистъра се вписват данните по точки 1, 2, 3, 4 (само размерът на капитала) и точка 6 на чл. 115, които се обявяват.

Съгласно чл. 34, ал. 2. от Закона за счетоводството съставител на финансови отчети може да бъде физическо лице или специализирано счетоводно предприятие, когато отговаря на изискванията на този закон. Определение за специализирано счетоводно предприятие е посочено в Допълнителни разпоредби, параграф 1, точка 7 от закона: "Специализирано счетоводно предприятие" е всяко лице, регистрирано по Търговския закон или по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или държава - страна по споразумението за Европейското икономическо пространство, в чийто предмет на дейност е включено организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети по реда на този закон.

Във Вашият случай, ако ЕООД-то, в което сте на трудов договор иска да извършва и дейност, като счетоводно предприятие, то е необходимо:
1.   Да впише в предмета си на дейност “организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети по реда на Закона за счетовоството”
2.   Лицето, което представлява и управлява ЕООД-то (а това е Управителя, вписан в ТР, съгласно Търговския Закон) да отговоря на изискванията за съставител на чл. 35 от Закона за счетоводството.

Друго изискване на чл. 34, ал. 4 от Закона за счетоводството е във финансовия отчет да се посочват името и фамилията на лицата по ал. 3 на чл. 34 от ЗСч. Това са името и фамилията на представляващия и управляващия самото предприятие, както и името и фамилията на представляващия счетоводното предприятие, което е съставител на финансовия отчет. Поставят се и двата печата - на самото предприятие, и печата на счетоводното предприятие, съставител на отчета.
Финансовото министерство въвежда "касова отчетност" на косвения данък за малкия и среден бизнес.

Облекчаване на процедурите по внасяне на ДДС ще въведе правителството от началото на 2014 година. То ще позволи на компаните да внасят дължимия данък, едва, когато получат от доставчиците си плащане за продадената от тях стока, а не както е в момента задължението да възниква в момента, когато издадат фактура.

"Процедурата се нарича касова отчетност на ДДС и цели да облекчи режима за малките и средни предприятия и от нея ще могат да се възползват фирми, чийто оборот за последните 12 месеца е бил под 500 хил евро", уточни заместник-министърът на финансите Людмила Петкова.

Тя допълни, че на критерия за годишен оборот се покрива от близо 200 хил. фирми с регистрация по ДДС, или почти 90% от всички регистрирани по ДДС компании. До момента подобен режим се прилага в 20 държави от Европейския съюз, като във всяка са предвидени различни условия, за покриване, преди да се възползват от касовата отчетност.

В България този режим беше поискан още в началото на миналата година от специализираните счетоводни асоциации.

Под ръководството на Симеон Дянков обаче Министерство на финансите отказа да го въведе. Мотгивът е, че при касовата отчетност фирмите могат да отложат плащанията помежду си и така да не внасят ДДС, въпреки, че стоката е стигнала до крайните потребители и те са платили дължимия за нея ДДС.

"При касовата отчетност на ДДС държавата отлага събирането на дължими задължения, като отказва и приспадането на данъчен кредит, докато фирмата не внесе дължимия от нея данък. За това на теория бюджетът не би трябвало да губи приходи. В действителност обаче продажбите винаги завършват с доставка до крайните потребители, които плащат целия ДДС. Ако фирмите по веригата на доставки се договорят, те ще могат да отложат внасянето на данъка, като по този начин ползват безлихвен кредит от държавата", обясни Владислав Горанов, който бе заместник-министър в екипа на Симеон Дянков. Той допълни, че идеята като цяло е добра, но поражда много въпроси за това как ще се администрира.

Мерки за контрол

Данъчни експерти също обърнаха внимание на това. Единият вариант ще е компаниите да издават фактури в моменат на продажбата, както и в момента, но да се въведе и друг документ, с който да се доказва отложеното плащане, а от там и внасянето на данъка в бюджета. Възможен е и обратният вариант, при който фирмите ще издават фактури, чак в момента на плащане, а междувременно ще осчетоводяват вземанията си на база на друг тип документи.

За да не се допускат злоупотреби от Министерство на финансите предвиждат няколко допълнителни ограничения за компаниите, които искат да прилагат режима на касова отчетност.  Така например от него ще могат да се ползват компаниите, само ако плащанията по продажбите им се осъществяват по банков път и по този начин паричните потоци са прозрачни. Други изисквания са компаниите да не са набелязани като рискови от НАП, да нямат изискуеми публични задължения и да не са им издавани ревизионни актове, констатиращи данъчни измами.

Касовата отчетност няма да може да се прилага, когато фирмата осъществява внос от Европейския съюз, или от трети страни, когато доставките са освободени  от ДДС, или се прилага режим на обратно начисляване (той засяга търговията със зърнени и технически култури – бел. авт.). Също така няма да се допуска и при сделки между трети лица и при продажби към лица, които не са регистрирани по ДДС.

Голяма промяна

Данъчният консултант Симеон Симеонов коментира, че за първи път от години вижда в Министерство на финансите да се подготвя данъчна политика, която цели да облекчи бизнеса и да реши конкретни проблеми. "До сега политиката беше насочена изяло за това държавата да предпази интереса си, без да се мисли как да подобри бизнес средата", каза той пред Капитал Daily.

Според него обаче всяка фирма ще трябва сама за себе си да прецени дали режимът на касова отчетност я устройва. "Ако той се приложи, така както се описва, клиентите на компании, които се ползват от касово обслужване, също няма да имат право на данъчен кредит, докато не се разплатят окончателно със своите доставчици. Това може да е приемливо за една фирма, но не за друга и всички ще трябва да преценят сами за себе си", коментира Симеон Симеонов.

Това тълкуване бе потвърдено от заместник-министър Людмила Петкова. За това и касовата отчетност ще е режим, по който фирмите ще могат доброволно да се регистрират, или да продължат да оперират при сегашния ДДС режим. "С въвеждането му от първи януари 2014 година всяка компания ще може да съгласува със своите клиенти как предпочита да води отчетността си", поясни Петкова.
В допълнение - прав сте, действително при изчисляване на стаж за пълни, т.е. цели, месеци от заетостта двата метода дават еднакъв трудов стаж. Проблемът се явява при месеци, в които не се е работило през целият месец, например по-късна дата след 1-во число за постъпване на работа или по-късна дата след 1-во чисто за прекратяване на трудовия договор. Но, така или иначе разясненията на страницата на калкулатора са неясни и двусмислени.
Благодаря за вашият отговор и информация по казуса.

Здравейте,

Залагате данните, като следвате указанията за крайната дата и избирате един от двата метода. Ние в КиК смятаме с първия метод. Има колеги, които смятат по втория метод (този, който почива на Наредбата).

Първи метод: Съгласно Кодекса на труда, при спазване на изискванията на чл. 352, съгласно който за трудов стаж се признава и времето през почивни и празнични дни. В изчисленията е заложен “метода на изваждането”, при който за един месец се приемат 30 дни. Това е възприетия метод в практиката на НОИ. При този метод при работа под 4 часа на ден за един календарен месец се взимат 21 работни дни и непълното работно време се приравнява към 8 часа.

Втори метод: На база на реално отработените месеци и дни по календар и съгласно чл. 9. (4) от Наредба за трудовата книжка и трудовия стаж. При изработени през отделни месеци на годината по-малко от работните дни, трудовият стаж се признава за толкова месеца, колкото се получават, като общият брой на изработените дни през тези месеци се раздели на 21 при петдневна работна седмица. Към изчисления по този начин трудов стаж се прибавят и изработените през годината пълни месеци.


Кое не е ясно от разясненията?
ЗДДФЛ, чл. 50, алинея 3: (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Местните и чуждестранните физически лица, придобили доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, букви "е" и "и" от допълнителната разпоредба, подават годишна данъчна декларация по ал. 1 за тези доходи.
Здравейте,

Ако питате за бланките УП 2 и УП 3 от сайта, то към момента има възможност да бъдат създавани само в PDF.
Елена, много кратък и категоричен отговор, който не е подплатен нормативно.

Ако исках да си пишем шикалки, щях да използвам Говорилнята.

Тук е място, където трябва да сме си полезни с ясни и точни въпроси и обосновани отговори, а не с такива от сорта на: може/неможе, опитай и ще видиш, една лелка от НАП/НОИ ми каза и т.н.


Здравейте admin1,
1.   Бих искала да напомня, че не сте нито администратор, нито модератор в този сайт и форум. И в този ред на мисли бих искала да помоля да не правите подобни забележки на другите участници тук.
2.   Ако считате, че даден отговор е “много кратък и категоричен отговор, който не е подплатен нормативно”, можете да попитате колегата за повече подробности.
3.   Ако считате, че даден отговор не е верен, може да го опровергаете аргументирано.
4.   Ако считате, че даден отговор не ви е полезен, то просто го подминете.
5.   Ако считане, че някой нарушава правилата на форума, можете да сигнализирате модератор.

Освен това съм променила екранното ви име, в съответствие с имейла ви, тъй като преценихме, че участието на admin в него обърква потребителите. Може да го промените на друго от вас избрано име от профила си. Повече за екранното име може да намерите в тази тема: http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4810.0.html. Постарайте се да избягвате служебни имена като admin, moderator, administrator, kik info и други такива, които биха въвели в заблуда другите потребители.

Приятен ден!
Здравейте,

Копирайте тук статични линкове с конкретните изчисления от калкулаторите, за да видим какво и къде залагате като данни. Статичен линк има под всеки калкулатор, след като попълните данните и натиснете бутон Изчисли.

А най-добре намерете темата на съответния калкулатор от тук: http://www.kik-info.com/forum/index.php/board,12.0.html и пишете в нея, защото не се разира кой от калкулаторите за стаж визирате.
Да, разбира се. Затова сме посочили, че целта на калкулаторът е да ориентира бъдещата майка. За всеки конкретен случай може да има различни специфики, които да променят цифрите.
Привет момичета, опитвам се да ви проследя разговора ... Къде е разминаването?
Ето линк:  http://www.kik-info.com/calculators/cache.php?id=5066b60826e2f13a0ac807408f68ea057241592

Тоест при бруто 1541.95, калкулаторът правилно си изчислява нето 1208.74 нетно.
66DANI или KREM74,

Моля прочети правилата на форума, особено в частта:
7. Забранена е регистрацията и активното използване на повече от едно потребителско име от един и същи потребител.

В този форум всеки потребител спазва добрия тон и уважение към останалите членове, като пише разбираемо и по същество, избягвайки безсмислени и неуместни постове.