delphine,

В копирания тест от alfa, с отговора на одитора Иван Симов няма дата, на която е дадено неговото становище. Може да е старо, неактуален текст. Вероятно отговорът му е по Закона за счетоводството от 2006 година или преди това.

Раздел II от закона ”Съставители на финансови отчети” е изменен в края на 2006 година, в сила от 01.01.2007. Преди това нямаше изискване за управителите на специализираните счетоводни предприятия да отговарят на критериите по чл. 35, както например нямаше изискване да се поставя печата на ССП върху ГФО. Всъщност отговорът на одитора точно съответства на тази стара редакция на закона.

Прилагам линк към Закона за счетоводството от 2006-та за справка.
http://ec.europa.eu/transport/rail/countries/bg/doc/bg-2004-51-5-accountancy-law-bg.pdf
Ето и писмо на данъчните по въпроса в подкрепа. Болднала съм и съм подчертала това, което обясних по-горе.


Писмо 96-00-106 Относно: Изготвяне на годишни финансови отчети, справки-декларации по ЗДДС, годишна данъчна декларация по ЗКПО.

ПИСМА
МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ
НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
ДИРЕКЦИЯ”ОБЖАЛВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО” - ПЛОВДИВ
ПК 4004 гр. Пловдив факс 032 / 679-700
ул. ”Скопие” № 106 тел. 032 / 935-411
Изх.№ ……………..
Относно: Изготвяне на годишни финансови отчети, справки-декларации по ЗДДС, годишна данъчна декларация по ЗКПО.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН …..,
Във връзка с постъпило запитване с вх. № ….06.11.2009 г. при Дирекция „Обжалване и управление на изпълнението” – ….., Ви уведомяваме следното:
В запитването е посочена следната фактическа обстановка: ЕООД е регистрирано по реда на ЗДДС. Във връзка с воденето на счетоводството на дружеството са зададени следните въпроси:
1. Може ли собственика, който и управител на дружеството сам да изготвя справки-декларации, данъчни декларации по ЗКПО, годишни финансови отчети, без да ползва услугите на дипломиран счетоводител?
2. За физическото подаване може ли да бъде упълномощено друго ЕООД и какви отношения следват от това? Освен пълномощно, необходим ли е договор?
3. Може ли да бъде упълномощено друго ЕООД, което се занимава с дейност различна от счетоводни услуги, за изготвя справки-декларации по ЗДДС, данъчни декларации по ЗКПО, годишни финансови отчети или е необходимо да наема по трудови или граждански правоотношения дееспособно лице?

Настоящият отговор е изготвен като са взети предвид писма на Дирекция «Данъчна политика» към МФ, която е компетентна по отношение на въпроси касаещи прилагане на разпоредби на Закона за счетоводството /ЗСч/ и приложимите счетоводни стандарти /писма № 16-06-2/27.01.2006г.; № 16-12-7/15.02.2007г./.

Съгласно чл. 34 от ЗСч финансовите отчети (междинни, годишни и консолидирани) се съставят от съставители на финансови отчети. Съставител на финансови отчети може да бъде физическо лице или специализирано счетоводно предприятие, когато отговаря на изискванията на този закон. Финансовият отчет на предприятие се подписва от:
1. физическите лица, които управляват и представляват предприятието, и
2. физическото лице, което:
а) е съставило финансовия отчет - в случаите, когато финансовият отчет е съставен пряко от физическо лице, или
б) управлява и представлява предприятието, което е съставител на финансовия отчет - в случаите, когато финансовият отчет е съставен от специализирано счетоводно предприятие.

Във финансовия отчет се посочват/поставят и:
1. името и фамилията на горепосочените физически лица;
2. печатът на предприятието;
3. печатът на специализираното счетоводно предприятие.

В случаите, когато финансовият отчет се съставя пряко от физическо лице, то трябва да бъде в трудовоправно, служебно или облигационно правоотношение със съответното предприятие. Физическото лице, което е съставило финансовия отчет (когато финансовият отчет е съставен пряко от физическо лице) или което управлява и представлява специализираното счетоводно предприятие трябва да отговаря на изискванията на чл. 35 от ЗСч.

На основание чл. 35, ал. 1 от ЗСч съставител на финансов отчет може да бъде лице, което отговаря на посочените изисквания за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж, както следва:
1. с висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
а) при магистърска степен - 2 г.;
б) при бакалавърска степен - 3 г.;
в) при степен "специалист" - 4 г.;
2. с друго висше икономическо образование и 5 г. стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;
3. със средно икономическо образование и 8 г. стаж като счетоводител.

Видно от посочените нормативни изисквания съставител на годишен финансов отчет може да бъде лице /физическо лице или специализирано счетоводно предприятие/, което отговаря на кумулативно на двете изисквания, поставени в закона: за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж. В понятието „стаж в областта на счетоводството” се включват извършваните дейности /изпълняваните функции/ пряко свързани с организацията, методологията и осъществявана на счетоводството на предприятията. Съответния стаж следва да бъде доказан с трудов и/или осигурителен документ, както и със съставените годишни финансови отчети на предприятието.

Относно подаване на декларации по ЗКПО.

На основание разпоредбата на чл. 10, ал. 3 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/ юридическите лица се представляват от лицата, които ги представляват по закон. За да бъде приета декларация по ЗКПО същата следва да е подписана от представляващия юридическото лице и подпечатана с печата на предприятието. Съгласно чл. 10, ал. 4 от ДОПК декларация може да се подаде от упълномощен представител, като не се изисква пълномощното да бъде нотариално заверено. Данните за упълномощеното лице се попълват в част ІІІ на годишната данъчна декларация /обр. за 2008г., тъй като образеца за 2009г. не е публикуван в ДВ/. Редът за подаване и приемане на декларации е уреден в чл. 98 и чл. 99 от ДОПК.

Отговорът на въпроси относно необходимостта от сключване на договори между дружеството и физически лица, както и други юридически лица и начина за организиране на взаимоотношенията не е свързан с разясняване на разпоредби на данъчните и осигурителни закони, поради което не е от компетентността на Националната агенция за приходите. За отговор на тези въпроси следва да се обърнете към компетентни специалисти по съответните закони.

Относно подаване на справки-декларации по ЗДДС.

За всеки данъчен период регистрираното по Закон за данък върху добавената стойност /ЗДДС/ лице подава справка-декларация по реда на чл. 125, ал. 1 от посочения закон, съставена въз основа на отчетни регистри по образец. Справка-декларацията се подава и в случаите, когато данъкът не следва да се внася или да се възстановява, както и в случаите, когато регистрираното лице не е извършило, съответно получило доставка или придобивания или не е осъществило внос за съответния данъчен период.

Задължените лица подават справка-декларация в компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите (НАП) за всеки данъчен период, за който се отнася, като, заедно с нея, представят и отчетните регистри, изготвени по реда на чл. 124, ал. 1 от ЗДДС.
Справка-декларацията се подава по утвърден образец, даден в Приложение № 13 към чл. 116, ал. 1 от Правилника за приложение на ЗДДС /ППЗДДС/. Справка-декларацията се подава лично от представляващия регистрираното лице или упълномощено от него лице. Заедно със справка-декларацията се подават и дневници за покупки и продажби. Регистрираните лица водят задължително и отчетните регистри по чл. 124 ЗДДС, които са ДНЕВНИК ЗА ПОКУПКИТЕ и ДНЕВНИК ЗА ПРОДАЖБИТЕ. Те съдържат информацията за издаваните от лицето или от негово име данъчни документи, както и отчетите за извършените продажби по чл. 119 ЗДДС в дневника за продажбите за периода, през който са издадени.

При изготвяне на горепосочените документи следва да се прилагат и разпоредбите на ППЗДДС, глава ХVІІІ, раздел І «Отчитане и деклариране».
В разпоредбите на ЗДДС и ППЗДДС няма нормативна уредба за изисквания към лицата, изготвящи справки-декларации и дневници за покупки и продажби.

Ако има наети правоспособни счетоводители - ето това становище, публикувано в поста на Алфа споделям, не разбрах кое в него противоречи на закона ?
Ако няма наети лица - правоспособни счетоводители - да, напълно съм съгласна с всички по-горе публикувани мнения........

Обяснила съм го още в първия ми пост, защо точно управителят трябва да отговаря на изискванията на чл. 35, дори и да има наети съставители по ТД, когато става въпрос за специализирано счетоводно предприятие (ССП).

Когато отчетът на клиента се съставя от ССП по смисъла на ЗСч, то съставител на отчета е ССП, а не физическото лице, което фактически го съставя, дори това лице да е в трудово-правно отношение със ССП. В този случай съставителят по смисъла на ЗСч е ССП.

Разписано е ясно в чл. 34, ал. 6 (във връзка с чл. 34, ал. 3, т. 2, "б"), че изискванията по чл. 35 са за представляващия и управляващия ССП. Лицето, което е наето по трудов договор в това ССП, дори и да притежава качествата на съставител по смисъла на ЗСч не се явява представляващ и управляващ на ССП-то по смисъла на Търговкия закон, освен ако това лице не е вписано в ТР, като представляващ и управляващ това ССП.

За да е това физическо лице съставител на ГФО на предприятието, то трябва да е наето пряко от предприятието и да е трудовоправно, служебно или облигационно правоотношение със съответното предприятие.
Да допълня, че ако ще работите, като специализирано счетоводно предприятие, то сте задължени да прилагате мерки за предотвратяване и разкриване на действията по изпирането на пари. Мерките са определени в чл. 3, ал. 1 от Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП) и включват наблюдение, събиране на информация, идентифициране и проверка на клиенти, действителни собственици, финансови, търговски и професионални отношения, рискови профили, съмнителни операции и сделки. Съгласно чл. 3, ал. 2 от ЗМИП:
 
Цитат
(2) Мерките по ал. 1 са задължителни за:
...
т. 24. Лица, които по занятие извършват консултации в областта на данъчното облагане;

т. 28. Лица, които по занятие предоставят:
а) адрес на управление, адрес за кореспонденция или офис за целите на регистрация на юридическо лице;
б) услуга по регистриране на юридическо лице, офшорна компания, компания на доверително управление или друга подобна структура;
в) услуги на доверително управление на имущество или на лице по буква "б";

т. 29. Лица, които по занятие извършват счетоводни услуги;

ЗМИП изисква от категориите лица, за които мерките по чл. 3, ал. 1 са задължителни да разработят политики, правила, процедури и практики, както за да се предпазят от възможността лица да изпират незаконно придобити средства, използвайки предлаганите от тях услуги, така и за да проследяват и разкриват случаи, свързани с изпирането на пари.

Разпоредбата на чл. 16, ал. 1 от ЗМИП предвижда всички задължени по чл.3, ал.2 от ЗМИП лица в 4-месечен срок от регистрацията им да приемат вътрешни правила за контрол и предотвратяване изпирането на пари, в които ясно да се изложат политиката и процедурите на дружеството за тази дейност и които подлежат на утвърждаване от председателя на ДАНС. В 14-дневен срок от приемането им същите трябва да бъдат изпратени или представени за утвърждаване на председателя на ДАНС.
Управителят на ООД/ЕООД, което е счетоводното предприятие по смисъла на Закона за счетоводството, трябва да отговаря на изискванията на чл.35 от същия закон.

Това е така, защото съгласно чл. 34, ал. 3 т. 2, “б” в случаите, когато финансовият отчет е съставен от специализирано счетоводно предприятие, то тогава финансовият отчет се подписва от лицето, което управлява и представлява счетоводното предприятието, което е съставител на финансовия отчет. А в чл. 34, ал. 6 изрично е регламентирано, че това лице (по чл. 34, ал. 3, т. 2) трябва да отговаря на изискванията на чл. 35.

Кой представлява и управлява дружество с ограничена отговорност?

В чл. 141, ал. 2 от Търговския Закон е записано че “Дружеството се представлява от управителя. При няколко управители всеки един от тях може да действува самостоятелно освен ако дружественият договор предвижда друго. Други ограничения на представителната власт на управителя нямат действие по отношение на трети лица.”

Съгласно чл. 119, ал. 2 и във връзка с ал. 1 на същия член на ТЗ е необходимо да бъдат вписани данните за назначения управител/управители в Търговския регистър.

Цитат
Търговски закон
...
Чл. 119 (1) За вписване на дружеството в търговския регистър е необходимо:
1. (доп. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) да се представи дружественият договор, който се обявява;
2. да е назначен управител или управители на дружеството;
3. (изм. - ДВ, бр. 84 от 2000 г., отм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.)
4. (изм. - ДВ, бр. 100 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.) да е внесен установения в закона минимум от капитала;
5. (нова - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) в случай, че дружеството се регистрира с капитал, по-висок от установения в закона минимум - да е внесен най-малко 70 на сто от капитала.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 30.05.2008 г.) В регистъра се вписват данните по точки 1, 2, 3, 4 (само размерът на капитала) и точка 6 на чл. 115, които се обявяват.

Съгласно чл. 34, ал. 2. от Закона за счетоводството съставител на финансови отчети може да бъде физическо лице или специализирано счетоводно предприятие, когато отговаря на изискванията на този закон. Определение за специализирано счетоводно предприятие е посочено в Допълнителни разпоредби, параграф 1, точка 7 от закона: "Специализирано счетоводно предприятие" е всяко лице, регистрирано по Търговския закон или по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или държава - страна по споразумението за Европейското икономическо пространство, в чийто предмет на дейност е включено организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети по реда на този закон.

Във Вашият случай, ако ЕООД-то, в което сте на трудов договор иска да извършва и дейност, като счетоводно предприятие, то е необходимо:
1.   Да впише в предмета си на дейност “организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети по реда на Закона за счетовоството”
2.   Лицето, което представлява и управлява ЕООД-то (а това е Управителя, вписан в ТР, съгласно Търговския Закон) да отговоря на изискванията за съставител на чл. 35 от Закона за счетоводството.

Друго изискване на чл. 34, ал. 4 от Закона за счетоводството е във финансовия отчет да се посочват името и фамилията на лицата по ал. 3 на чл. 34 от ЗСч. Това са името и фамилията на представляващия и управляващия самото предприятие, както и името и фамилията на представляващия счетоводното предприятие, което е съставител на финансовия отчет. Поставят се и двата печата - на самото предприятие, и печата на счетоводното предприятие, съставител на отчета.
Финансовото министерство въвежда "касова отчетност" на косвения данък за малкия и среден бизнес.

Облекчаване на процедурите по внасяне на ДДС ще въведе правителството от началото на 2014 година. То ще позволи на компаните да внасят дължимия данък, едва, когато получат от доставчиците си плащане за продадената от тях стока, а не както е в момента задължението да възниква в момента, когато издадат фактура.

"Процедурата се нарича касова отчетност на ДДС и цели да облекчи режима за малките и средни предприятия и от нея ще могат да се възползват фирми, чийто оборот за последните 12 месеца е бил под 500 хил евро", уточни заместник-министърът на финансите Людмила Петкова.

Тя допълни, че на критерия за годишен оборот се покрива от близо 200 хил. фирми с регистрация по ДДС, или почти 90% от всички регистрирани по ДДС компании. До момента подобен режим се прилага в 20 държави от Европейския съюз, като във всяка са предвидени различни условия, за покриване, преди да се възползват от касовата отчетност.

В България този режим беше поискан още в началото на миналата година от специализираните счетоводни асоциации.

Под ръководството на Симеон Дянков обаче Министерство на финансите отказа да го въведе. Мотгивът е, че при касовата отчетност фирмите могат да отложат плащанията помежду си и така да не внасят ДДС, въпреки, че стоката е стигнала до крайните потребители и те са платили дължимия за нея ДДС.

"При касовата отчетност на ДДС държавата отлага събирането на дължими задължения, като отказва и приспадането на данъчен кредит, докато фирмата не внесе дължимия от нея данък. За това на теория бюджетът не би трябвало да губи приходи. В действителност обаче продажбите винаги завършват с доставка до крайните потребители, които плащат целия ДДС. Ако фирмите по веригата на доставки се договорят, те ще могат да отложат внасянето на данъка, като по този начин ползват безлихвен кредит от държавата", обясни Владислав Горанов, който бе заместник-министър в екипа на Симеон Дянков. Той допълни, че идеята като цяло е добра, но поражда много въпроси за това как ще се администрира.

Мерки за контрол

Данъчни експерти също обърнаха внимание на това. Единият вариант ще е компаниите да издават фактури в моменат на продажбата, както и в момента, но да се въведе и друг документ, с който да се доказва отложеното плащане, а от там и внасянето на данъка в бюджета. Възможен е и обратният вариант, при който фирмите ще издават фактури, чак в момента на плащане, а междувременно ще осчетоводяват вземанията си на база на друг тип документи.

За да не се допускат злоупотреби от Министерство на финансите предвиждат няколко допълнителни ограничения за компаниите, които искат да прилагат режима на касова отчетност.  Така например от него ще могат да се ползват компаниите, само ако плащанията по продажбите им се осъществяват по банков път и по този начин паричните потоци са прозрачни. Други изисквания са компаниите да не са набелязани като рискови от НАП, да нямат изискуеми публични задължения и да не са им издавани ревизионни актове, констатиращи данъчни измами.

Касовата отчетност няма да може да се прилага, когато фирмата осъществява внос от Европейския съюз, или от трети страни, когато доставките са освободени  от ДДС, или се прилага режим на обратно начисляване (той засяга търговията със зърнени и технически култури – бел. авт.). Също така няма да се допуска и при сделки между трети лица и при продажби към лица, които не са регистрирани по ДДС.

Голяма промяна

Данъчният консултант Симеон Симеонов коментира, че за първи път от години вижда в Министерство на финансите да се подготвя данъчна политика, която цели да облекчи бизнеса и да реши конкретни проблеми. "До сега политиката беше насочена изяло за това държавата да предпази интереса си, без да се мисли как да подобри бизнес средата", каза той пред Капитал Daily.

Според него обаче всяка фирма ще трябва сама за себе си да прецени дали режимът на касова отчетност я устройва. "Ако той се приложи, така както се описва, клиентите на компании, които се ползват от касово обслужване, също няма да имат право на данъчен кредит, докато не се разплатят окончателно със своите доставчици. Това може да е приемливо за една фирма, но не за друга и всички ще трябва да преценят сами за себе си", коментира Симеон Симеонов.

Това тълкуване бе потвърдено от заместник-министър Людмила Петкова. За това и касовата отчетност ще е режим, по който фирмите ще могат доброволно да се регистрират, или да продължат да оперират при сегашния ДДС режим. "С въвеждането му от първи януари 2014 година всяка компания ще може да съгласува със своите клиенти как предпочита да води отчетността си", поясни Петкова.
В допълнение - прав сте, действително при изчисляване на стаж за пълни, т.е. цели, месеци от заетостта двата метода дават еднакъв трудов стаж. Проблемът се явява при месеци, в които не се е работило през целият месец, например по-късна дата след 1-во число за постъпване на работа или по-късна дата след 1-во чисто за прекратяване на трудовия договор. Но, така или иначе разясненията на страницата на калкулатора са неясни и двусмислени.
Благодаря за вашият отговор и информация по казуса.

Здравейте,

Залагате данните, като следвате указанията за крайната дата и избирате един от двата метода. Ние в КиК смятаме с първия метод. Има колеги, които смятат по втория метод (този, който почива на Наредбата).

Първи метод: Съгласно Кодекса на труда, при спазване на изискванията на чл. 352, съгласно който за трудов стаж се признава и времето през почивни и празнични дни. В изчисленията е заложен “метода на изваждането”, при който за един месец се приемат 30 дни. Това е възприетия метод в практиката на НОИ. При този метод при работа под 4 часа на ден за един календарен месец се взимат 21 работни дни и непълното работно време се приравнява към 8 часа.

Втори метод: На база на реално отработените месеци и дни по календар и съгласно чл. 9. (4) от Наредба за трудовата книжка и трудовия стаж. При изработени през отделни месеци на годината по-малко от работните дни, трудовият стаж се признава за толкова месеца, колкото се получават, като общият брой на изработените дни през тези месеци се раздели на 21 при петдневна работна седмица. Към изчисления по този начин трудов стаж се прибавят и изработените през годината пълни месеци.


Кое не е ясно от разясненията?
ЗДДФЛ, чл. 50, алинея 3: (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Местните и чуждестранните физически лица, придобили доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, букви "е" и "и" от допълнителната разпоредба, подават годишна данъчна декларация по ал. 1 за тези доходи.
Здравейте,

Ако питате за бланките УП 2 и УП 3 от сайта, то към момента има възможност да бъдат създавани само в PDF.
Елена, много кратък и категоричен отговор, който не е подплатен нормативно.

Ако исках да си пишем шикалки, щях да използвам Говорилнята.

Тук е място, където трябва да сме си полезни с ясни и точни въпроси и обосновани отговори, а не с такива от сорта на: може/неможе, опитай и ще видиш, една лелка от НАП/НОИ ми каза и т.н.


Здравейте admin1,
1.   Бих искала да напомня, че не сте нито администратор, нито модератор в този сайт и форум. И в този ред на мисли бих искала да помоля да не правите подобни забележки на другите участници тук.
2.   Ако считате, че даден отговор е “много кратък и категоричен отговор, който не е подплатен нормативно”, можете да попитате колегата за повече подробности.
3.   Ако считате, че даден отговор не е верен, може да го опровергаете аргументирано.
4.   Ако считате, че даден отговор не ви е полезен, то просто го подминете.
5.   Ако считане, че някой нарушава правилата на форума, можете да сигнализирате модератор.

Освен това съм променила екранното ви име, в съответствие с имейла ви, тъй като преценихме, че участието на admin в него обърква потребителите. Може да го промените на друго от вас избрано име от профила си. Повече за екранното име може да намерите в тази тема: http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4810.0.html. Постарайте се да избягвате служебни имена като admin, moderator, administrator, kik info и други такива, които биха въвели в заблуда другите потребители.

Приятен ден!
Здравейте,

Копирайте тук статични линкове с конкретните изчисления от калкулаторите, за да видим какво и къде залагате като данни. Статичен линк има под всеки калкулатор, след като попълните данните и натиснете бутон Изчисли.

А най-добре намерете темата на съответния калкулатор от тук: http://www.kik-info.com/forum/index.php/board,12.0.html и пишете в нея, защото не се разира кой от калкулаторите за стаж визирате.
Да, разбира се. Затова сме посочили, че целта на калкулаторът е да ориентира бъдещата майка. За всеки конкретен случай може да има различни специфики, които да променят цифрите.
Привет момичета, опитвам се да ви проследя разговора ... Къде е разминаването?
Ето линк:  http://www.kik-info.com/calculators/cache.php?id=5066b60826e2f13a0ac807408f68ea057241592

Тоест при бруто 1541.95, калкулаторът правилно си изчислява нето 1208.74 нетно.
66DANI или KREM74,

Моля прочети правилата на форума, особено в частта:
7. Забранена е регистрацията и активното използване на повече от едно потребителско име от един и същи потребител.

В този форум всеки потребител спазва добрия тон и уважение към останалите членове, като пише разбираемо и по същество, избягвайки безсмислени и неуместни постове.
В този форум има правила. Моля, прочетете ги преди да продължите да пишете тук.
Не мисля, че сме си изгубили времето, освен това ние тези чистения на задължения сме ги правили периодично през годините от както въведоха ПП СУП на НАП. Разглеждаме я справката още. Според мен поне 2-3 месеца трябва да минат след 31.Март, за да се отчете работи ли добре.

Ето какво открихме, като закономерност в двете справки (Справка за Задължения и Справка за Плащания): При подадени декларации и платени данъци в Справка за Задълженията стоят някои задължения с бъдещ падеж, а в Справката за Плащанията стоят същите суми, като надплатени суми.

Пример:
Дружество регистрирано през 2012 година. Подадена Годишна Данъчна Декларация за 2012 година и деклариран корпоративен данък в размер на 9000 лева, който е платен на 24.01.2012.

В Справката за Задължения данъкът 9000 лева стои, като задължение с падеж 01.04.2013. В същото време в Справката за Плащания сумата на годишният корпоративен данък от 9000 лева стои, като надплатена сума. Поискано удостоверени по чл. 87 от ДОПК за фирмата – чисто, без задължения.

Явно идеята в ПП СУП на НАП е в последния срок да обвързват и плащанията и задълженията в двете справки. Това е направено така, защото, ако обвързват сумите на момента с плащането, то ако фирмата в следващ момент подаде например една ДДС декларация с данък, чийто падеж е по-ранен (например 14.03), то няма да може да се изпълни изискването на чл. 169 (4) ДОПК да се погасява задължението, на което срокът за плащане изтича най-рано. И в момента, в който някой падеж излезе, системата хваща първата “надплатена” сума и с нея изцяло или частично, в зависимост от размера покрива първия излязъл срок за плащане.

Затова, ако искаме платените суми да се обвързват на 100% с декларираните, то е най-удачно хронологията на плащанията към НАП да следва хронологията на изтичащите падежи.
Има право на ДК за нает лек автомобил, както и за разходите свързани с него, ползван за управленска дейност, разбира се ако фирмата извършва облагаеми доставки.

Konstantin80 нещо не е разбрал добре на семинара на Калина Златанова, свързах се с нея и ето нейния коментар:
“Категорично смятам, че за нает автомобил имаме право на кредит стига да го ползваме за дейността, включително управленска. Нещо повече, тъй като промяната е по повод на наказателна процедура дори коментирам, че ще има фирми, които ще си сложат фактурите за наем за целия период 2007-2012 в дневниците за покупките през януари 2013 г. и ще се пробват да упражнят кредита.”
И с ПИК се вижда
Има я. Като се влезе през задължения или трудови договори нали излизат услуги като при ел.подпис. Там я има тази справка.
create, благодаря  :)
В основното меню Е-услуги с ПИК тук https://inetdec.nra.bg/pikservices.html я няма като линк. Но след като се влезе с ПИК в друга справка, то в меню Услуги се вижда и тази справка. Най-вероятно ще я включат и в първия списък. Допълвам първия си пост, за да го видят повече колеги.
Чудно. А тази фирма, на която си разгадала погасяванията, има ли плащания за данъци върху разходите през 2012, които все още не са декларирани в ГДД 2012?