Аз не твърдя, че не работи правилно.
Притеснява ме факта, че при изготвяне на сметка (бутон), тези норм.пр.разходи се взимат впредвид
при попълване на ред 5, а тях реално ги няма на ред 2 отпечатани.

Спазили сме указанията в СИС, затова ги няма отпечатани на ред 2 в бланката, която генерира сайта. Защото в Забележката пише така:

ВНИМАНИЕ!
Когато сумата по тази сметка е изплатена през четвъртото тримесечие на годината, на основание чл. 65, ал. 12 от ЗДДФЛ, в сила от 01.01.2013 г., авансов данък не се удържа и внася. В тези случаи се попълват само редове 1, 5, 6 и 9 на сметката за изплатени суми!


По-горе Ирена е обяснила, защо се признават разходите за дейността, преди начисляване на осигуровките.
А, кажете ми драга Katya, как се връща данък по сметка за изплатени суми ?

andrey_asenov, не съм Ви “драга Katya”. Най-любезно Ви уведомявам, че ако желаете да участвате в този форум, то ще пишете уместно, с уважение, и с подходящ изказ, така както аз правя. Съветвам Ви да прочетете Правилата на форума, за да ни вървят гладко дискусиите. Моля, не прехвърляйте тук неприятния начин на комуникация от един друг форум, за никого не е полезно. Наистина.


Относно въпроса Ви, то pmihaleva е дала решение малко по-горе.

Да добавя само, че ако на мен някой възложител ми удържи неправомерно данък за четвърто тримесечие, то аз със сигурност ще претендирам да ми доплати сумата и да ми издаде служебните бележки вярно, съобразно ЗДДФЛ. И няма да отстъпя докато това не се случи. А неговият счетоводител, както иска да си оправя кашата, която е натворил.
Съгласих се. Какво ще кажете за авансовия данък през 4-то трим., ако е удържан все пак ?

А защо е удържан? През 4-то тримесечие не се удържа авансов данък. Ако все пак сте го удържали неправилно, защо не го доплатите на лицето?
А в коя статия на баланса смятате, че трябва да се отрази салдото по сметки 4631 и 4632?

По националните стандарти в СС1 има изискване активите и пасивите да не се компенсират, освен когато това се изисква или е разрешено с друг счетоводен стандарт. Затова предлагам в общия случай: 
Дебитното салдото по сметка 463/1 в Актив --> Текущи активи --> Други вземания
Кредитното салдото по сметка 463/2 в Пасив --> Задължения --> Други задължения

За проверките в оборотката:
Сметка 463/1, не може да има начално или крайно кредитно салдо.
Сметка 463/2, не може да има начално или крайно дебитно салдо.
В Ажур 7 може ли за даден документ да имаш контировка с една стойност, но в дневника същият този документ да кореспондира с друга стойност? ... Аз съм свикнала стойностите на данъчните основи и ДДС-тата от дневника да имат съответните счетоводни записи едно към едно.
аз общо-взето ще го правя по сходен начин, с разликата, че няма да минавам и данъчната основа от протоколите през разчетната сметка (в случая тук 463)

имам предвид следното записване:
бих го направила така : Дт 4531/Кт 4631 - 48 лв и толкова, нали протоколът ни дава информация точно за конкретната сума на данъчния кредит

но може би пропускам някоя основателна причина от там да минава и данъчната основа? ако няма такава, тогава това са изкуствени обороти, които биха затруднили една бърза справка за засечка колко точно кредит сме приспаднали през месеца на база извършени плащания

И данъчната основа участва в редовете в дневника за покупки и сборните клетки в Справката декларация. Дали софтуерът ще включи данъчната основа 240 лева в дневника, само подадено ДДС 48 лева? - мисля, че повечето софтуери не работят на този принцип. Затова в контировката трябва да участва и данъчната основа, за да влезе коректно в дневника.

От ППЗДДС:
При положение че е издаден протокол за изискуемия данък по чл. 151в, ал. 3 от закона (код 91) или протокол за изискуемия данък по чл. 151в, ал. 7 от закона с получател по доставката лице, което не прилага специалния режим (код 93) или протокол за данъчния кредит по чл. 151г, ал. 8 от закона или отчет по чл. 104ж, ал. 14 от правилника (код 92), същият се отразява, като се попълват съответните колони (9, 10, 11, 12, 13) на дневник за покупките.
Някой мислил ли е по въпроса за счетоводните статии във фактурите и протоколите?
Моля, споделете мнения относно осчетоводяването на операциите при прилагане на режима за касова отчетност!


Здравейте,

Вижте темата Счетоводни статии и протоколи при режима Касова отчетност на ДДС тук: http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,9052.0.html
Счетоводни статии и протоколи при режима Касова отчетност на ДДС

В примерите сме разгледали по-често срещаните варианти във връзка с прилагането на Режима за касовата отчетност по ДДС и сме предложили примерни счетоводни статии за фактурите, плащанията и протоколите за касова отчетност.

В индивидуалния сметкоплан се създава нова сметка 463 с две подсметки, както следва:
Сметка 463 “Разчети за ДДС по Режима за Касова отчетност”
- подсметка 463/1 “Разчети при покупки по Режима за Касова отчетност на ДДС”
- подсметка 463/2 “Разчети при продажби по Режима за Касова отчетност на ДДС”
*Подсметка 463/2 е необходима само за прилагащи режима за касова отчетност на ДДС, тоест за лица, които не прилагат режима, тази сметка не се създава.

Вариант 1: Ние сме лице, неприлагащо режима за Касова отчетност и получаваме фактура от доставчик, който прилага режима.

Получаваме фактура за оказана услуга на стойност 960 лева, със стойност на услугата 800 лева и ДДС в размер на 180 лева, която ще бъде платена 30% (288 лева) при получаване на услугата и 70% (672 лева) в срок до 30 дни след датата на данъчното събитие. За доставката се прилага режима за касова отчетност, тоест тя не е сред изброените в чл. 151а, (2) от ЗДДС. Върху фактурата е изписан текст “касова отчетност”.

1. Осчетоводяване на разхода
Дебит с/ка 602: 800 лв.
Дебит с/ка 463/1: 160 лв.
-----------------------------------
Кредит с/ка 401: 960 лв.

Данъкът по фактурата не участва при определянето на резултата за ДДС. Фактурата се включва с код 11 в дневника за покупки за месеца, през който е издадена.

2. За осчетоводяване частично плащане от на 30%, което правим на датата на данъчното събитие
Дебит с/ка 401: 288 лева
Кредит с/ка 503: 288 лева

Нашият доставчик трябва да ни издаде Протокол за изискуемия данък по чл. 151в, (3) от ЗДДС, във връзка с частичното плащане от 30%, което сме направили на датата на данъчното събитие. По този протокол ние ще имаме право на данъчен кредит. Протоколът следва да бъде издаден в 5-дневен срок от датата, на която е получено плащане по доставката, но не по-късно от последния ден на месеца, през който е извършено плащането. Номерът на протокола трябва да съвпада с номера на фактурата.

3. За осчетоводяване на Протокола по чл. 151в, (3) ЗДДС, във връзка с частичното плащане от 30%
Дебит с/ка 463/1: 240 лв.
Дебит с/ка 453/1: 48 лв.
-----------------------------------
Кредит с/ка 463/1: 288 лв.

Данъкът по протокола участва при определянето на резултата за ДДС. Протоколът се включва с код 91 в дневник покупки, като имаме право да включим протокола в месеца на издаването му или в един от следващите 12 месеца.

4. За осчетоводяване на 70% доплащане по фактурата, което правим в срок от 30 дни след датата на данъчното събитие
Дебит с/ка 401: 672 лева
Кредит с/ка 503: 672 лева

Нашият доставчикът трябва да ни издаде Протокол за изискуемия данък по чл. 151в, (3) от ЗДДС, във връзка с доплащането от 70%, което сме направили в срок от 30 дни след датата на данъчното събитие. По този протокол ние ще имаме право на данъчен кредит. Протоколът следва да бъде издаден в 5-дневен срок от датата, на която е получено плащане по доставката, но не по-късно от последния ден на месеца, през който е извършено плащането. Номерът на протокола трябва да съвпада с номера на фактурата.

5. За осчетоводяване на Протокола по чл. 151в, (3) от ЗДДС, във връзка с доплащането от 70%.
Дебит с/ка 463/1: 560 лв.
Дебит с/ка 453/1: 112 лв.
-----------------------------------
Кредит с/ка 463/1: 672 лв.

Данъкът по протокола участва при определянето на резултата за ДДС. Протоколът се включва с код 91 в дневник покупки, като имаме право да включим протокола в месеца на издаването му или в един от следващите 12 месеца.

Вариант 2: Ние сме лице, прилагащо режима за Касова отчетност и получаваме фактура от доставчик, който също прилага режима.

Действията са същите, както при Вариант 1.

Вариант 3: Ние сме лице, прилагащо режима за Касова отчетност и получаваме фактура от доставчик, който не прилага режима.

Действията са същите, както при Вариант 1, но с разликите, че нашият доставчик (който не прилага режима), не ни издава Протокол за изискуемия данък по чл. 151в, (3) от ЗДДС, а ние трябва да издадем друг вид протокол - Протокол за определяне размера на данъчния кредит по чл. 151г, (8) от ЗДДС . Този протокол следва да издадем в 5-дневен срок от датата, на която е извършено плащането, но не по-късно от последния ден на месеца, през който е извършено плащането. Данъкът по протокола участва при определянето на резултата за ДДС. Протоколът се включва с код 92 в дневник покупки, като имаме право да включим протокола в месеца на издаването му или в един от следващите 12 месеца. Номерът на протокола трябва да съвпада с номера на фактурата, към която се издава. Обръщаме внимание, че протоколите, които издаваме по чл. 151г, (8) ЗДДС остават за нашето счетоводство, тоест не е нужно да ги предаваме на доставчика.

Пример 4: Ние сме лице, прилагащо режима за Касова отчетност и издаваме фактура за доставка, за която се прилага режима, тоест доставката е в обхвата на режима, съгласно чл. 151а, (2) от ЗДДС.

Издаваме фактура за извършена услуга на стойност 1200 лева, със стойност на услугата 1000 лева и ДДС в размер на 200 лева, която ще бъде платена на 100% в срок до 30 дни след датата на данъчното събитие. За доставката се прилага режима на касова отчетност, тоест доставката не е сред изброените в чл. 151а, (2) от ЗДДС. Върху фактурата трябва да изпишем текст “касова отчетност”.

1.За осчетоводяване на прихода
Дебит с/ка 411: 1200 лв.
-----------------------------------
Кредит с/ка 703: 1000 лв.
Кредит с/ка 463/2: 200 лв.

Данъкът по фактурата не участват при определянето на резултата за ДДС. Фактурата се включва с код 11 в дневника за продажбите за месеца, през който е издадена.


2. За осчетоводяване на полученото плащане от нашия клиент след 30 дни
Дебит с/ка 503: 1200 лева
Кредит с/ка 411: 1200 лева

При плащането трябва да издадем протокол по чл. 151в, (3) от ЗДДС. Трябва да предадем екземпляр от протокола на клиента. Издаваме протокола в 5-дневен срок от датата, на която е получено плащане по доставката, но не по-късно от последния ден на месеца, през който е извършено плащането. Номерът на протокола трябва да съвпада с номера на фактурата.

3.За осчетоводяване на Протокола по чл. 151в, (3) от ЗДДС
Дебит с/ка 463/2: 1200 лв.
----------------------------------
Кредит с/ка 463/2: 1000 лв.
Кредит с/ка 453/2: 200 лв.

Данъкът по протокола участват при определянето на резултата за ДДС. Протоколът се включва с код 91 в дневник продажби за месеца, през който е издаден.

Пример 5: Ние сме лице, прилагащо режима за Касова отчетност и издаваме фактура за доставка, за която не се прилага режима, тоест доставката е извън обхвата на режима, съгласно чл. 151а, (2) от ЗДДС.

Действията са същите, както преди влизането на режима в сила.


Свързана тема:
Резюме на Специалния режим за касова отчетност на ДДС, в сила от 01.01.2014
Katya, и аз съм на това мнение, само че мисля, че като им издадем на лицата служебна бележка с "облагаем" доход, а в таблиците по тримесечия в декларацията, която попълват е "придобит" доста хора ще се объркат.

Зорко око и веднага сте забелязала... :) Табличките под приложенията от Декларацията по чл. 50 е за придобит доход по тримесечия, а в самата служебна бележка предприятията ще попълват облагаем доход по тримесечие.

Значи имаме недомислена работа и обратен ефект, ако идеята е била по-лесно попълване от самото лице и формално засичане на дохода между служебните бележки издадени от фирмите (без да се мотаят и гледат в СИС-овете) и декларацията на физическото лице. Защото, така или иначе само Служебната бележка се прилага към декларацията, без СИС-а.
Стигам до извода, че този НОВ образец на Служебна бележка по чл. 45, ал. 4 трябва да се издаде от платците на доходи по чл. 29 или 31 за доходите през 2013 година за всички лица, на които са изплатили доходи по граждански договори и доходи по договори за наем през 2013 година. Един вид идеята е да обобщим доходите на гореспоменатите в една служебна бележка на всяко лице, за да си попълят по-лесно личната данъчна декарация за 2013 година и по-специално тези две приложения:

Приложение 3 (образец 2031) - Доходи от друга стопанска дейност

Приложение 4 (образец 2041) - Доходи от наем или от друго
Знам, да. И аз по-горе съм копирала същия линк от Новините на НАП.

Досега Служебната бележка по чл. 45 (4) вървеше в комплект със СИС. Сега виждам във файла http://nap.bg/document?id=4425 от новината на НАП само служебна бележка без СИС за 2014.
Не, за линка на служебна бележка по чл. 45 (4) от имейла - проверих и това изобщо не е обновен документ. Това е линк към служебната бележка и СИС за 2013 година, защото в жълтото поле във файла пише "За 2013 г. максималният месечен размер на осигурителния доход е 2200 лв".

Предлагам този мейл от НАП да го игнорираме. Не е верен. Да се ориентираме по новините от сайта на НАП и качените документи за 2014 (още ги няма обаче).
Намерих си имейл от НАП от 22.12.2013. Копирам го.

Ako ne chetete kirilica, otdolu sushtiat text e na latinica

Обновени документи
*   Служебна бележка по чл. 45, ал. 2, т. 1, 2 и 3 от ЗДДФЛ http://nap.bg/document?id=3338
*   "Сметка за изплатени суми" и "Служебна бележка по чл. 45, ал. 4 от ЗДДФЛ" http://nap.bg/document?id=3311
*   Служебна бележка по чл. 45, ал. 1 и ал. 2, т. 4 от ЗДДФЛ http://nap.bg/document?id=3339
*   Справка за изплатени доходи на физически лица по чл. 73 от ЗДДФЛ (ОБРАЗЕЦ на документ) http://nap.bg/document?id=2748

Новини
*   Самоосигуряващите се лица ще могат да заявяват, че плащат осигурителни вноски при стари дългове http://nap.bg/news?id=1764
Тоест НАП са изпращали бланките по имайл, като прикачени файлове или са дали линк към сайта на НАП?

Защото аз мисля, че говорим за тази новина от страницата на НАП: http://nap.bg/news?id=1766

И по-специално за служебна бележка по чл. 45 (4) от новината: http://nap.bg/document?id=4425

Моля те, виж си хубаво имейла и кажи Служебната бележка дали съвпада с качена на сайта на НАП. Има ли СИС и за коя година е?
Привет, ще ги гледам ги и аз сега по-подробно.

А къде е сметката за изплатени суми? Отпада ли? Досега вървяха в комплект...

чл. 45 (4) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Предприятието или самоосигуряващото се лице, платец на доходи по чл. 29 или 31, издава за изплатените доходи и удържания данък по реда на чл. 43 и 44 сметка за изплатени суми и служебна бележка по образци, които предоставя на лицето, придобило дохода.
НАП са бързи тази година :)

Дано и с другите декларации са така...
Дано и с КО бързо да си напаснат нещата.
Дано и при равнението на Д1 и Д6 да нямаме проблеми.
Надявам се НАП да е добре подготвена за новите промени тази година, за да не стане, като миналата година, когато в началото на януари връщаха Декларация по чл. 55, защото не бяха чували за нея.

А нас ни чакат нови режими и документи + годишно приключване :)
Здравейте,

Да, ППЗДДС вече е обнародван в ДВ брой 110 от 21.12.2014: http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=81407

Да, ще се наложи актуализация на счетоводния софтуер, но чак след 15-ти януари 2014. Приета е промяна в структурата на файловете за дневниците по ЗДДС и генерираните данни за СД и дневници по ЗДДС. Тези новости трябва да бъдат отразени във функционалността и валидационните правила на счетоводния софтуер.

От проведена среща между софтуерни компании и екипът на НАП на 20.12.2013 г. в зала 610 в 10 ч. в сградата на Централно управление на НАП – бул. „Дондуков“ 52 стана ясно, че:

1. След 01.02.2014 файловете за СД и дневниците по ЗДДС следва да бъдат генерирани и подадени в новата структура.
2. НАП ще пусне новия си софтуер за ДДС чак след 15-ти януари 2014
3. Подаване на ДДС-то за месец декември на 2013, което се подава до 14-ти януари 2014 ще бъде по стария формат и на стария софтуер (стария - в смисъл досегашния).
Прикачам материал, предоставен от Тошко Поптолев за публикуване при нас на тема "Обратното начисляване на ДДС при доставки на зърно".

В ДВ брой 110 от 21.12.2014 е обнародван Правилник за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност: http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=81407