Готин въпрос.

Ако това е доход от трудово или приравнено правоотношение, то НЕ се начислява.
Ако обаче не се третира като такова, то ДА начислява се.

Съгласно ЗДДФЛ, това се третира, като трудово правоотношение, но тъй като в ЗДДС няма определение за "трудово правоотношение или по правоотношение, приравнено на трудово" по-скоро би следвало да се реферира към нормативния акт, уреждащ труводите правоотношения Кодекса на Труда, според който това не е трудово правоотношетие.

Следователно ДА, начислява се ДДС.
janavodi, ще се радвам да прочета и твоето мнение.
ДОД не се ли дължи само върху получени (изплатени, начислени) суми? И не трябва ли от получените суми да се приспадат внесените осигуровки?

ДОД се дължи върху изплатени суми. Осигурителните вноски се приспадат преди начисляването на ДОД, ако изплащате тези 420 лв. като брутно възнаграждение.
Здравейте,
Калкулатора е процес на разширение и днес към обяд тази функция ще е достъпна.
Ще има възможност и да се залагат коригиращи суми (например от болнични)
Калкулатор: Майчинство

http://www.kik-info.com/calculators/maichinstvo.php

Калкулаторът има за цел да ориентира бъдещата майка за периодите на болничен и отпуск за отглеждане на дете и да изчисли паричните обезщетения от ДОО по месеци.

Важно: Прочетeте внимателто и изпълнете указанията над калкулатора, копирани са и по-долу преди да попитате. Тук коментираме само въпроси свързани с майчинството. Постове извън темата ще бъдат изтривани или премествани.

УКАЗАНИЯ

I. Ако през даден месец сте била в болничен, то в колона Болнични запишете:

1. Сумата, която сте получили, като обезщетение от НОИ и ако болничният е за временна неработоспособност поради общо заболяване, то във Вид изберете "80% - общо заболяване"
или
2. Сумата, която сте получили, като обезщетение от НОИ и ако болничният е за бременност и раждане, то във Вид изберете "90% - бременност и раждане"
или
3. Дохода, от който е определено обезщетението и във Вид изберете "100% - база болничен". Този доход може да видите от сайта на НОИ в Справка за социално осигуряване - актуално състояние, ако имате ПИК и въведете своето ЕГН. Указания на НОИ за получаване на ПИК: http://www.nssi.bg/eservicesbg/reports/42-pik

II. Ако през даден месец сте била:

1. не осигурена за общо заболяване и майчинство (например безработна)
2. студентка
3. в неплатен отпуск, който се зачита за трудов или служебен стаж
4. в отпуск за отглеждане на малко дете или
5. осигурена по законодателството на друга държава по условията на международен договор, по който Република България е страна.

то в колони Брутна и Нетна заплата запишете минимална работна заплата (МРЗ) за страната за съответния месец. Вижте Таблица с МРЗ тук http://www.kik-info.com/useful_info/mrz.php

III. Ако само част от дните през даден месец сте били в хипотеза на някои от изброените случая по-горе, то към двете суми Брутна Заплата и Нетна Заплата, трябва да добавите среднодневната минимална работна заплата за всеки работен ден от тази част на месеца.

Пример: Имате 3 работни дни през даден месец, през които не сте осигурена, следователно трябва да добавите към сумите Брутна Заплата и Нетна Заплата по (МРЗ/21)*3дни.

IV. Осигурените лица за общо заболяване и майчинство имат право на парично обезщетение за бременност и раждане и за отглеждане на малко дете, ако имат 12 месеца осигурителен стаж, като осигурени за този риск. Към датата на раждане трябва да сте осигурена по трудово правоотношение с работодател.

да, това са доставки, за които не се начислява данък и не са доставки с нулева ставка ...
Искам да попитам ще публкивате ли примерна Заповед за ползване на служителите по служебно правоотношение по Закона за държавния служител

Към момента не плануваме публикуването на такава заповед.
С други думи, ако през последните 12 месеца фирмата направи 50,000 лв от американски клиенти и 5,000 от български, нужно ли е да се регистрира по ДДС?

В този случай няма задължение за регистрация по чл. 96 (1), но виж дали не трябва да се регистрира по чл. 97а, ако примерно има определени покупки в счетоводните документи...

Чл. 97а. (Нов - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) (1) На регистрация по този закон подлежи всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6, което получава услуги с място на изпълнение на територията на страната, които са облагаеми и за които данъкът е изискуем от получателя по чл. 82, ал. 2.

(2) На регистрация по закона подлежи всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6, установено на територията на страната, което предоставя услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение на територията на друга държава членка.

(3) Данъчно задължено лице, регистрирано на основание ал. 1, се смята за регистрирано и по ал. 2 и обратното.

(4) За лицата по ал. 1 и 2 възниква задължение за подаване на заявление за регистрация по този закон не по-късно от 7 дни преди датата, на която данъкът за доставката става изискуем (авансово плащане или данъчно събитие), като данъчната основа на получената услуга подлежи на облагане с данък.

(5) Лице, което е регистрирано на основание на този член и за което възникнат основания за задължителна регистрация по чл. 96, 97, 98 и 99 или за регистрация по избор по чл. 100, ал. 1, 2 и 3, се регистрира по реда и в сроковете за задължителна регистрация или регистрация по избор.
удържането на данъка е само, когато се плаща на физическо лице...
Възможно ли е  графикът за отпуската да бъде общ за цялата фирма, т.е. цялата фирма да бъде в платен отпуск например през април 10 дни и през август 10 дни?

Възможно е. Мисля, че КТ го позволява.
По отношение на организацията на графика, в КТ няма конкретна форма и ние сме дали нашето виждане.

Моля, уважавайте форума и по конкретни казуси пишете в съответните раздели, ако желаете да коментирате с колегите.
Тук коментираме само бланките.
Не ми е ясно защо броя на дните с право на платен отпуск за годината трябва да са равни на отбелязаните в графика.Нали може до 10 дни да останат за следващата година.Защо няма графа остатък за ползване на плат.отпуск през 2012г

Не трябва задължително да са равни. Може дните отбелязани в календара да са ПОВЕЧЕ от дните с право на отпуск посочени в графата, но не може да са ПО-МАЛКО.

Това е така, защото при самото утвържване на графика трябва да се даде възможност на служителя да ползва всички дни, на които има право на отпуск. Може да има и допълнителни дни, които могат да се отразят в графика.

Относно отлагането:
По-важни производствени причини през годината, Работодателят може да отложи до 10 дни. Това става при подаване на молбата за отпуск от служителя. Ние считаме, че първоначално в графика трябва да влязат всички дни, а отлагането да се направи от Работодателя при подаването на молбата за отпуск.

Очакваме и новите промени в КТ, които се очакват в края на Януари и ако се наложи ще актуализираме графика.
Има калкулатор за осигуровки на самоосигуряващо се лице.

http://www.kik-info.com/calculators/samoosig.php

Предстои да направим такъв и за случая, в който сумата се изплаща, като доход на лицето.
Благодаря DEMIMOORE.
подготвили сме и нови модули :)
Разяснение Изх. № 2-1894 от 18.11.2010 г. Относно: Осчетоводяване на разходи за гориво

Във Ваше писмено запитване, заведено по регистъра на Дирекция "ОУИ" гр. ………… с вх. № от 18.11.2010 г., сте изложили следната фактическа обстановка:

Основната дейност на ЕТ "………" е товарен транспорт в страната и в чужбина. Предприятието фактурира транспортни услуги на клиентите на база изминати километри, отчетени по пътни листи. Разходът на гориво формирате също на база на изминатите километри по пътни листи и съгласно законоустановена разходна норма. Установили сте, че така отчетения разход на гориво надхвърля количеството гориво, отразено в документите за придобиване. Разлика между закупено и изразходвано гориво отчитате обичайно при международните превози. Допълнили сте в запитването, че не винаги се представят документи за закупеното гориво в чужбина.

Във връзка с изложената информация сте поставили следните въпроси:
Как следва да осчетоводявате разхода на гориво:
- на база на изминати километри, които са основа и за фактуриране на приходи от клиентите или
- на база на представени документи за закупено гориво?


С оглед изложената фактическа обстановка в запитването и съобразно действащата нормативна уредба, изразя-ваме следното принципно становище:

Съгласно чл. 4, ал. 3 от ЗСч предприятията осъществяват счетоводството си на основата на документалната обоснованост на стопанските операции и факти, като спазват изискванията за съставянето на документите съгласно действащото законодателство.

Принципът за документална обоснованост е основен принцип при отчитане на приходи, на разходи, на придоби-ване на материални запаси, включително на горива и т.н.

Съгласно чл. 10 от ЗКПО "документална обоснованост" е налице, когато стопанската операция е документално обоснована чрез първичен счетоводен документ по смисъла на ЗСч, отразяващ вярно стопанската операция.

В сила от 01.01.2007 г., съгласно чл. 10, ал. 2 от ЗКПО, документална обоснованост на стопанската операция е налице и при условие, че липсващата информация по ЗСч може да се подкрепи с други документи, които я удостоверяват.

Предвид спецификата на международния транспорт, при придобиването на горивата, принципът за документална обоснованост има по-особено проявление. То се налага от факта, че ЗСч и ЗКПО са нормативни актове, които имат териториален обхват на действие. Техните разпоредби относно минимума реквизити, регламентирани в чл. 7 от ЗСч, които следва да съдържа първичният документ са задължителни в случаите, в които съставител на документите са български предприятия. Това обаче не отменя необходимостта от наличието на първичен документ, доказващ зареждането на горива извън територията на страната, който да съдържа достатъчно информация за наименованието на документа, идентификатори на фирмата, съставител на документа, предмета на покупката, количество, единична цена, обща стойност и др.

За да бъде изписвано горивото като разход, документът за доставка не е достатъчно основание, тъй като в момента на покупката не се правят записи по разходните сметки, а по материалните сметки на предприятието.

Изписването на гориво, отразено в счетоводството на предприятието като разход, също следва да е документално обоснован. Като първичен документ служи пътния лист или пътната книжка за извършените превози, които дават информация за фактическия разход на горива и смазочни материали съгласно нормения разход на гориво на 100 км. пробег и пропътуваните километри.

Счетоводното и данъчното законодателство изискват като разход да се отчита само стойността на фактически изразходваните горива, тъй като разходът за материални запаси е пряко свързан с правилното установяване на данъчния финансов резултат по реда на ЗКПО.

В тази връзка, пътният лист или пътната книжка трябва да съдържат не само пропътуваните километри, но и описание на маршрута.

Реалният разход на гориво следва да бъде съобразен и с различните експлоатационни условия, с вида на маршрута и атмосферните условия, при които се използват транспортните средства на предприятието.

Наличието на пътен лист без документ за покупка, както и наличието на документ за покупка без пътен лист, не са основание за признаване на разхода на гориво.
Аргумент в подкрепа на горното е и характеристиката на счетоводна сметка 601-Разходи за материали, която изисква стойностно отчитане на изразходваните материали /горива/. Изписването на материалите като стойност, съобразно избрания от предприятието метод, изисква да е налице конкретна цена на придобиване на всяко количество, собственост на предприятието за да бъде документално обосновано последващото формиране на счетоводен разход.

При последващ данъчен контрол от страна на НАП счетоводният разход за изписано гориво се изследва при съблюдаване на неговата обвързаност и наличието и на други първични документи като заповеди за командировки, заплатени магистрални такси, такси за паркинги, разменена кореспонденция между страните по транспортната услуга и др.

В подкрепа на отразения разход за гориво са и сключените по реда на чл. 367 от Търговския закон договори за превоз на товари между контрагентите и изискуемите по реда на чл. 50 от Закона за автомобилните превози /ЗАП/ то-варителници, които съдържат визираните в чл. 53 от ЗАП данни.

Липсата на документална обоснованост за придобиване на горивата както и за тяхното изразходване е нарушение на счетоводното и данъчно законодателство, което дава основание при последващ данъчен контрол от страна на органите на приходите на Националната агенция за приходите, да бъде извършено увеличение на счетоводния финансов резултат по реда на чл. 26, т. 2 от ЗКПО.
Е, хубава работа сега ... Ето как може да изглежда осчетоводяването, като сметките са условни, тъй като всяка фирма може да има различен сметкоплан.

1. За начисляването на разхода за наем:

Дебит 602      1000.00 лв
Дебит 453/1     200.00 лв
--------------------------------------
Кредит 401     1200.00 лв

2. За начисляването на удръжката за данъка от наемодателя:

Дебит 401 / Кредит 454    90.00 лв

Салда след операциите:
602 - 1000.00 лв, колкото е и разхода за наем
453/1 - 200.00 лв, колкото е и начисления ДДС от наемодателя
401 - 1110.00 лв,  колкото е и сумата за плащане на наемодателя
454 - 90.00 лв, колкото е и задължението за внасяне на ДДФЛ за удържания данък
desita, спокойно без паника - няма да се стигне до глоби :)

Въпреки, че въпросите са свързани с организацията на НАП и по-скоро тях трябва да питате, ще се опитам да Ви насоча:

по първия въпрос: Подавате ново уведомление в 3 дневен срок

по втория въпрос: Сменяте длъжностите в ТРЗ системата си, за да Ви излязат верни експортите за НАП още сега. И имате 6-месечен срок да приведете в ред документацията си, тоест да сключите ДС и да уведомите НАП в три дневен срок от датата на ДС. Датата на ДС е текуща дата.
20%
* Моля, пишете на кирилица.