Тити, и аз се опитвам да стъпя на това със Забележката и да се самоубедя и да убедя и другите, но нещо не ми се получава. Освен това доводите им са също толкова логични. :)

Някои вече са подали Д55, а в НАП системите не работят до 07.Януари. До 10-ти имаме на разположение само 3-4 дни да разучим точно как стоят нещата и да подем, ако се налага. Елена написа, а и на мен ми предадоха мнения на данъчни от НАП, че се подава, но моите не са надеждни източници, защото нито са чели новостите, нито указания са им спуснали от горе.
Буба, това ние го правихме години наред - почти от както е въведена СУП до края на 2012 на всеки 3 месеца за всички клиенти искане по чл. 87 ДОПК и започвахме. Чистехме суми, обръзвахме плащания, писма, разправии и тн.. Благодарение на това сега всяко нещо си е наред и преминаването към единната сметка ще ни е по-леко.

Радвам се, че веднъж оправени нещата повече няма да има вариант за каши с обвързвания по различни параграфи, различни периоди и различни сметки. Но както при всяка смяна на софтуер нещата в началото хич не са лесни. Затова написах горе, че си трябва търпение. :)
Кои трети лица са в кюпа? За редовните платци, така или иначе няма проблем с давността. А на нередовните, ще им се начисляват лихви, и когато имат пари ще плащат.

Управлението на изходящите парични потоци във фирмата, както и на входящите е въпрос на мениджмънт. При определени обстоятелства е съвсем нормално фирмени разходи, като осигуровки и данъци, както и разходи за заплати, наеми и консумативи за определен период да се покрият чрез кредит.

Старите кашите ще се изчистят поетапно. С новия механизъм на единната сметка няма да има възможност да възникват нови каши.

Не се нерви. Просто търпение.
:)
В понеделник е 07. Януари, ще позвъним в НАП и ще разпитаме, подава ли се за Декември и до кога, и ако ДА, то защо не ги приемат.
Значи, като не могат да ги платят да смятат, че имат фирмен кредит от държавата с лихва ОЛП+10 пунка (10.03%), което си е по-добре от офертите на повечето банки по кредитните им продукти.
lorenca,
Фактът, че няма да се затормозяваме ЕЖЕМЕСЕЧНО с толкова много параграфи и параграфчета, периоди, сметчици и тн... които, ако сбъркаш едното от тях, то плащането отива някъде си, а пък задължението оставаше дължимо, ми е предостатъчен да преглътна първоначалните неудобства от промяната с единната сметка. Толкова много концентрация за изготвянето на едно платежно - ненужно беше.

А за давността и погасяването на принципа на най-старото задължение съм много ЗА, защото определени тарикати, които досега плащаха това, пък бавеха онова, докато му изтече давност ме поставят в неравностойно положение, при положение че, аз си плащам всичко редовно.
За похвали и оплаквания за Единната сметка тук --> http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4424.100.html

Преместих мненията ни, които не са свързани с Декларацията по чл. 55 там.

:)
И на мен ми писна от тия простотии и администриране на бизнеса!
Говореха - това ще направим, онова ще направим за намаляване на бюрокрацията..но нищо подобно...
Ето - за един наем на офис от 100 лв. например, собственост на физическо лице -  фирмата наемател трябва да изготви СИС, Служебна бележка, Справка декларация по чл.73, после - Декларации по чл.55 ..
Ужас - истински ужас!
Простотия безкрайна!
Тая администрация си измисля и създава работа - за да може да съществува в този си вид и с тия заплати! това се случва вече 23 г.!
А нас - кучета ни яли.. Ще бачкаме като роби, щото някои решили така?
Пак повтарям - за един данък от няколко лева - ще ни подлудят!
Кому е нужно това и до кога трябва да търпим и да мълчим?
Луди, луди ни направиха - за 15 лв. данък - ще трябва да попълвам 4 документа!
Е, няма друга страна като нашата, с безкрайните си административни простотии - дори в Зимбаве сигурно не е така!


Стига де, не е чак толкова лошо положението. Има си и добрите страни, просто не сме свикнали. Представете си го обратно - ако до сега бяхме в единна сметка и изведнъж ни разделят по параграфи - ужасът щеше да е по-голям. :)
Колеги, след малко местя мненията ни, които не са свързани с Декларацията по чл. 55 в темата за Единна Сметка, да не се учудите :)
Като изключим това преходно положение с декларацията по чл. 55, за което се чудим по никое време + ако направят подаването на тази декларация онлайн, то аз го броя за улеснение цялото това нещо с единната сметка :)
По въпросите:
1. Код 111111
2. Във Вашия случай до края на 2012, авансовият данък се внасяше до 15-о число на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода. Сега срокът е до края на месеца, следващ тримесечието. Съветвам Ви през 2013 да го внасяте на тримесечие с подаването на Декларацията по чл. 55.
3. Не
4. Да
Аз мисля и нещо друго - плащаме една сума за януари - срещу нея трябва да има съответни декларации, отразяващи наше задължение, което се покрива. Плащаме осигуровки - обр.1, плащаме ДДС - СД по ЗДДС, плащаме ДДФЛ за наеми, ГД - декларация чл.55, плащаме дивидент - чл.55 и т.н.. Няма как да платим ДДФЛ за 12.2012  без да сме указали, че имаме такова задължение. Така мисля.......Не случайно искат декларации и за данъци отпреди 31.12.2012 , които ще платим след 01.01.2013 ........целта е да се " заяви" това наше задължение, което ще се плати и закрие след 01.01.2013.

Виж и аз така го разбирам, но търся как да кажа логиката на това, че в НАП са отказали приемането на Декларация по чл. 55. Все си мисля, че щяха да ги обучат, че ще завалят такива декларации в първите дни на 2013.  :hmmm:
Ели, още го умуваме. Ако подадем, ще начислят в сметката задължение. А ако не е трябвало да подаваме, какво правим тогава?
Редактирам се :
Аз смятам, че трябва да се подава. Във формуляра на декл. чл.55 освен, че има тримесечия има и месеци. Реално подаваме декл. чл.55 за месец 12.2012.

За чекбокса месец от Декларацията за 12.2012 може да е за окончателните от например разпределен дивидент и удържан данък през 12.2012, а не за дължимите авансови от 12.2012.
Логиката ми е, че щом няма такова понятие, като дължимия авансов данък за 4-то тримесечие за след 2012, то този текст, който lorenca подсказа от декларацията: "Забележка: За дължимия авансов данък по чл. 43 и чл. 44 от ЗДДФЛ декларация за четвъртото тримесечие не се подава." се отнася за дължимия авансовия данък за 2012, дължим след 01.01.2013. 


http://trox-bg.com/index.php/pdf-form-menu/112-deklaraciq-55zddfl-201zkpo
Фирма или физическо лице Ви изплаща дохода?
То е налично в декларацията, но със звездичка, за която е отбелязано:
*** Забележка: За дължимия авансов данък по чл. 43 и чл. 44 от ЗДДФЛ декларация за четвъртото тримесечие не се подава.

Чудно. Значи, че не трябва да подаваме. Така излиза. Тази Забележка трябва да се отнася за авансовия данък от 2012, удържан по ГД и наеми за 2012, който е дължим след 01.01.2013, защото след това по новия ред такова понятие като авансов данък за 4-то тримесечие - няма. Значи в Забележката трябва да са имали предвид този авансов данък от 2012, за който се чудим...

А за данъка по дивидентите, който е окончателен, а не авансов (например от декември 2012 и дължим до 31.01.2013) се подава. За него  - в срок до 31.01.2012 декларация и плащане.
Лоренца има. Парагаф 60, а виж и в декларацията какво пише:

Срок за подаване на декларацията
Декларацията се подава в срока за внасяне на дължимите данъци. Декларацията се подава и за данъци, дължими за доходи, начислени/изплатени до 31.12.2012 г., подлежащи на внасяне след 01.01.2013 г., както и за данъците дължими, но невнесени към 31.12.2012 г. За данъците дължими, но невнесени към 31.12.2012 г., декларацията се подава в срок до 31 юли 2013 г.
Тоест заради подчертаното по-горе "за доходи, придобити през четвъртото тримесечие на данъчната година, не се удържа и внася авансов данък", то срокът 31.Януари не съществува за вече удържаните данъците по ГД и наеми, изплатени през от Декември.2012. И остава срок за внасяне за тях по стария ред до 10-ти Януари. Както и подаването на Декларацията по чл. 55 за тях до 10-ти Януари.