861
В този форум има правила. Моля, прочетете ги преди да продължите да пишете тук.
862
Данъци и счетоводство » Re: НОВА Онлайн Справка на НАП: Плащания и Погасявания
18.02.2013, 16:28Не мисля, че сме си изгубили времето, освен това ние тези чистения на задължения сме ги правили периодично през годините от както въведоха ПП СУП на НАП. Разглеждаме я справката още. Според мен поне 2-3 месеца трябва да минат след 31.Март, за да се отчете работи ли добре.
Ето какво открихме, като закономерност в двете справки (Справка за Задължения и Справка за Плащания): При подадени декларации и платени данъци в Справка за Задълженията стоят някои задължения с бъдещ падеж, а в Справката за Плащанията стоят същите суми, като надплатени суми.
Пример:
Дружество регистрирано през 2012 година. Подадена Годишна Данъчна Декларация за 2012 година и деклариран корпоративен данък в размер на 9000 лева, който е платен на 24.01.2012.
В Справката за Задължения данъкът 9000 лева стои, като задължение с падеж 01.04.2013. В същото време в Справката за Плащания сумата на годишният корпоративен данък от 9000 лева стои, като надплатена сума. Поискано удостоверени по чл. 87 от ДОПК за фирмата – чисто, без задължения.
Явно идеята в ПП СУП на НАП е в последния срок да обвързват и плащанията и задълженията в двете справки. Това е направено така, защото, ако обвързват сумите на момента с плащането, то ако фирмата в следващ момент подаде например една ДДС декларация с данък, чийто падеж е по-ранен (например 14.03), то няма да може да се изпълни изискването на чл. 169 (4) ДОПК да се погасява задължението, на което срокът за плащане изтича най-рано. И в момента, в който някой падеж излезе, системата хваща първата “надплатена” сума и с нея изцяло или частично, в зависимост от размера покрива първия излязъл срок за плащане.
Затова, ако искаме платените суми да се обвързват на 100% с декларираните, то е най-удачно хронологията на плащанията към НАП да следва хронологията на изтичащите падежи.
Ето какво открихме, като закономерност в двете справки (Справка за Задължения и Справка за Плащания): При подадени декларации и платени данъци в Справка за Задълженията стоят някои задължения с бъдещ падеж, а в Справката за Плащанията стоят същите суми, като надплатени суми.
Пример:
Дружество регистрирано през 2012 година. Подадена Годишна Данъчна Декларация за 2012 година и деклариран корпоративен данък в размер на 9000 лева, който е платен на 24.01.2012.
В Справката за Задължения данъкът 9000 лева стои, като задължение с падеж 01.04.2013. В същото време в Справката за Плащания сумата на годишният корпоративен данък от 9000 лева стои, като надплатена сума. Поискано удостоверени по чл. 87 от ДОПК за фирмата – чисто, без задължения.
Явно идеята в ПП СУП на НАП е в последния срок да обвързват и плащанията и задълженията в двете справки. Това е направено така, защото, ако обвързват сумите на момента с плащането, то ако фирмата в следващ момент подаде например една ДДС декларация с данък, чийто падеж е по-ранен (например 14.03), то няма да може да се изпълни изискването на чл. 169 (4) ДОПК да се погасява задължението, на което срокът за плащане изтича най-рано. И в момента, в който някой падеж излезе, системата хваща първата “надплатена” сума и с нея изцяло или частично, в зависимост от размера покрива първия излязъл срок за плащане.
Затова, ако искаме платените суми да се обвързват на 100% с декларираните, то е най-удачно хронологията на плащанията към НАП да следва хронологията на изтичащите падежи.
863
Има право на ДК за нает лек автомобил, както и за разходите свързани с него, ползван за управленска дейност, разбира се ако фирмата извършва облагаеми доставки.
Konstantin80 нещо не е разбрал добре на семинара на Калина Златанова, свързах се с нея и ето нейния коментар:
“Категорично смятам, че за нает автомобил имаме право на кредит стига да го ползваме за дейността, включително управленска. Нещо повече, тъй като промяната е по повод на наказателна процедура дори коментирам, че ще има фирми, които ще си сложат фактурите за наем за целия период 2007-2012 в дневниците за покупките през януари 2013 г. и ще се пробват да упражнят кредита.”
Konstantin80 нещо не е разбрал добре на семинара на Калина Златанова, свързах се с нея и ето нейния коментар:
“Категорично смятам, че за нает автомобил имаме право на кредит стига да го ползваме за дейността, включително управленска. Нещо повече, тъй като промяната е по повод на наказателна процедура дори коментирам, че ще има фирми, които ще си сложат фактурите за наем за целия период 2007-2012 в дневниците за покупките през януари 2013 г. и ще се пробват да упражнят кредита.”
864
Данъци и счетоводство » Re: НОВА Онлайн Справка на НАП: Плащания и Погасявания
18.02.2013, 10:57create, благодаряИ с ПИК се вижда
Има я. Като се влезе през задължения или трудови договори нали излизат услуги като при ел.подпис. Там я има тази справка.

В основното меню Е-услуги с ПИК тук https://inetdec.nra.bg/pikservices.html я няма като линк. Но след като се влезе с ПИК в друга справка, то в меню Услуги се вижда и тази справка. Най-вероятно ще я включат и в първия списък. Допълвам първия си пост, за да го видят повече колеги.
865
Данъци и счетоводство » Re: НОВА Онлайн Справка на НАП: Плащания и Погасявания
18.02.2013, 10:41Чудно. А тази фирма, на която си разгадала погасяванията, има ли плащания за данъци върху разходите през 2012, които все още не са декларирани в ГДД 2012?
866
Данъци и счетоводство » Онлайн справките на НАП
18.02.2013, 10:36Колеги, видяхте ли новата електронна справка на НАП за Плащания и Погасявания ? Активна е от петък (15.02).
Освен справка за Задължения, вече има и Справка за извършени плащания, преведени по сметки на НАП и погасени задължения с тях. Виждаме я с електронен подпис. С ПИК не се вижда засега. (Допълнено: В основното меню Е-услуги с ПИК тук https://inetdec.nra.bg/pikservices.html я няма като линк. Но след като се влезе с ПИК в друга справка, то в меню Услуги се вижда и тази справка.)
Първите впечатления са, че обръзванията не съвпадат с нашите, имаме надплатени суми ... разглеждаме я все още фирма по фирма. Интересно, че новина за пускането на тази дългоочаквана справка липсва в Рубрика Актуално на страницата на НАП.
Хубава седмица!
Освен справка за Задължения, вече има и Справка за извършени плащания, преведени по сметки на НАП и погасени задължения с тях. Виждаме я с електронен подпис. С ПИК не се вижда засега. (Допълнено: В основното меню Е-услуги с ПИК тук https://inetdec.nra.bg/pikservices.html я няма като линк. Но след като се влезе с ПИК в друга справка, то в меню Услуги се вижда и тази справка.)
Първите впечатления са, че обръзванията не съвпадат с нашите, имаме надплатени суми ... разглеждаме я все още фирма по фирма. Интересно, че новина за пускането на тази дългоочаквана справка липсва в Рубрика Актуално на страницата на НАП.
Хубава седмица!
867
Данъци и счетоводство » Re: Текст "обратно начисляване" - ЗДДС 2013
05.02.2013, 15:32Здравейте, трябва да издам фактура за продажба на ел.енергия за Чехия. Във фактурата съгласно чл.114, ал. 4 от ЗДДС трябва да напиша обратно начисляване. Трябва ли да се посочва чл.53, ал.1 от Закона като основание?
Здравейте и на вас от ЧЕЗ.
ВОД (чл. 53) са облагаеми доставки с нулева ставка.
Вижте това от ЗДДС:
Чл. 114. (1) Фактурата задължително съдържа:
…
12. ставката на данъка, а когато ставката е нулева - основанието за прилагането й, както и основанието за неначисляване на данък;
Тоест напишете чл. 53 (1).
А това е от Проекта за изменение на ППЗДДС, качен на сайта на МФ:
§ 7. В чл. 79:
1. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Фактура/известие се издава по реда на закона, когато не възниква задължение за начисляване на данък за:
....
7. за вътреобщностна доставка на стоки. Във фактурата/известието като основание за неначисляване на данък се вписва „обратно начисляване”, както и съответната разпоредба от закона.“
Тоест след приемането му задължително трябва да има този текст с обратното начисляване и при ВОД. Но това не е съгласно чл. 114, ал. 4, както сте написала, а съгласно бъдещата промяна в ППЗДДС.
Макар, че за какво неначисляване на ДДС при ВОД са написали в проекта на ППЗДДС, като ВОД са си нулева ставка... Дано оправят текста до приемането му, че ще има въпросителни.
868
Данъци и счетоводство » Re: Свободните професии и Декларация по чл. 55 ЗДДФЛ от 2013
05.02.2013, 14:09Я вижте новинката от страницата на НАП
Наемодателите подават нова декларация в НАП
04 Февруари 2013
Физическите лицата, които отдават помещения под наем на други физически лица, и съответно сами определят и внасят дължимия авансово данък, през 2013 година ще имат едно ново задължение. Те трябва да декларират дължимите авансови вноски в новата декларация, която се подава от началото на тази година – това е декларацията по чл.55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за дължими данъци (образец 4001). Декларацията се подава три пъти годишно – в сроковете за внасяне на дължимите данъци, т. е. до края на месеца, следващ тримесечието, през което е получен дохода от наем, като за ІV-то тримесечие, данък не се дължи и съответно декларация не се подава. Както до сега, годишният данък ще се определи в годишната данъчна декларация, която наемодателите ще представят пред НАП до края на април 2014 г.
Физическите лица, които отдават под наем имоти на фирми, също ще декларират годишно доходите от наем до края на април 2014 г., но те не са длъжни да подават в НАП формуляра по чл. 55. В този случай декларацията по чл. 55 от ЗДДФЛ (образец 4001) се подава от платеца на дохода. Облекчение за фирмите-наематели на недвижими имоти на физически лица е, че през тази година те няма да издават служебни бележки за изплатения доход на физическите лица всеки месец, а само веднъж годишно. Фирмите-наематели ще внасят данъка, удържан авансово на хазаите си физически лица, веднъж на три месеца, а не както беше през 2012 г. - ежемесечно. И в този случай за последното тримесечие на 2013 г. платците на дохода не следва да удържат и внасят авансово данъка.
От НАП припомнят, че гражданите с 50 и над 50 на сто намалена работоспособност, отдаващи помещения под наем, дължат авансов данък, едва когато получаваната през годината от тях сума надхвърли 7 920 лв. от всички източници на доходи на лицето.
Повече информация за попълване на декларациите, плащане на данъци и нови срокове, отдаващите помещения под наем могат да получат на телефона за информация на НАП 0700 18 700 на цената на един разговор.
http://nap.bg/news?id=1688
Създаден на: 04.02.2013
Наемодателите подават нова декларация в НАП
04 Февруари 2013
Физическите лицата, които отдават помещения под наем на други физически лица, и съответно сами определят и внасят дължимия авансово данък, през 2013 година ще имат едно ново задължение. Те трябва да декларират дължимите авансови вноски в новата декларация, която се подава от началото на тази година – това е декларацията по чл.55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за дължими данъци (образец 4001). Декларацията се подава три пъти годишно – в сроковете за внасяне на дължимите данъци, т. е. до края на месеца, следващ тримесечието, през което е получен дохода от наем, като за ІV-то тримесечие, данък не се дължи и съответно декларация не се подава. Както до сега, годишният данък ще се определи в годишната данъчна декларация, която наемодателите ще представят пред НАП до края на април 2014 г.
Физическите лица, които отдават под наем имоти на фирми, също ще декларират годишно доходите от наем до края на април 2014 г., но те не са длъжни да подават в НАП формуляра по чл. 55. В този случай декларацията по чл. 55 от ЗДДФЛ (образец 4001) се подава от платеца на дохода. Облекчение за фирмите-наематели на недвижими имоти на физически лица е, че през тази година те няма да издават служебни бележки за изплатения доход на физическите лица всеки месец, а само веднъж годишно. Фирмите-наематели ще внасят данъка, удържан авансово на хазаите си физически лица, веднъж на три месеца, а не както беше през 2012 г. - ежемесечно. И в този случай за последното тримесечие на 2013 г. платците на дохода не следва да удържат и внасят авансово данъка.
От НАП припомнят, че гражданите с 50 и над 50 на сто намалена работоспособност, отдаващи помещения под наем, дължат авансов данък, едва когато получаваната през годината от тях сума надхвърли 7 920 лв. от всички източници на доходи на лицето.
Повече информация за попълване на декларациите, плащане на данъци и нови срокове, отдаващите помещения под наем могат да получат на телефона за информация на НАП 0700 18 700 на цената на един разговор.
http://nap.bg/news?id=1688
Създаден на: 04.02.2013
869
Данъци и счетоводство » Re: Текст "обратно начисляване" - ЗДДС 2013
05.02.2013, 13:03А какво става с Износа тогава? Ние тук пишем чл. 28, ал. 1 или 2, но там най-верочнто данъка ще е изискуем от тях. В тази връзка не би ли следвало да го има в нашата фактура?
Във Вашия случай няма основание за вписването на този текст.
870
Данъци и счетоводство » Re: Текст "обратно начисляване" - ЗДДС 2013
05.02.2013, 12:58Точно така, затова писах в темата.
Нека видим и в ДВ, какво ще излезе, като текст, но очевидно искат този текст вписан и при извършване на доставки по чл.21, ал.2, когато не възниква задължение за начисляване на данък, както ще е допълнено в точка 3, алинея 2 на чл.79.
В тази връзка - това за новоизданени фактури ли ще важи / защото имама издадени фактури за услуги по чл. 21, ал.2 месец януари - трябва ли да ги коригирам с този нов текст????
Ние няма да ги коригираме, защото към издаването им Правилникът не е бил приет още.
871
Безплатни калкулатори и приложения » Re: Калкулатор: Трудов договор по чл.114 КТ
05.02.2013, 09:01Предвидили сме Вие да си заложите МОД пропорционално.
872
Безплатни калкулатори и приложения » Re: Калкулатор: Трудов договор по чл.114 КТ
03.02.2013, 16:50Здравейте,
Копирайте линк със статична връзка с конкретните изчисления от калкулатора, но след като сте попълнили Вашите данни и натиснали бутон изчисли. Напишете какъв е въпроса, за да проверим.
Линк със станична връзка се намира под калкулациите, но след като сте натиснали вече бутона Изчисли.
Копирайте линк със статична връзка с конкретните изчисления от калкулатора, но след като сте попълнили Вашите данни и натиснали бутон изчисли. Напишете какъв е въпроса, за да проверим.
Линк със станична връзка се намира под калкулациите, но след като сте натиснали вече бутона Изчисли.
873
Данъци и счетоводство » Re: Текст "обратно начисляване" - ЗДДС 2013
30.01.2013, 12:40Зравейте,
При ВОД ставката е 0%. Данък не се дължи от получателя.
Не поставяйте този текст във фактурата си.
Допълнено:
А това е от Проекта за изменение на ППЗДДС, качен на сайта на МФ:
§ 7. В чл. 79:
1. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Фактура/известие се издава по реда на закона, когато не възниква задължение за начисляване на данък за:
....
7. за вътреобщностна доставка на стоки. Във фактурата/известието като основание за неначисляване на данък се вписва „обратно начисляване”, както и съответната разпоредба от закона.“
Тоест след приемането му задължително трябва да има този текст с обратното начисляване и при ВОД.
Макар, че за какво неначисляване на ДДС при ВОД са написали в проекта на ППЗДДС, като ВОД са си нулева ставка... Дано оправят текста до приемането му.
При ВОД ставката е 0%. Данък не се дължи от получателя.
Не поставяйте този текст във фактурата си.
Допълнено:
А това е от Проекта за изменение на ППЗДДС, качен на сайта на МФ:
§ 7. В чл. 79:
1. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Фактура/известие се издава по реда на закона, когато не възниква задължение за начисляване на данък за:
....
7. за вътреобщностна доставка на стоки. Във фактурата/известието като основание за неначисляване на данък се вписва „обратно начисляване”, както и съответната разпоредба от закона.“
Тоест след приемането му задължително трябва да има този текст с обратното начисляване и при ВОД.
Макар, че за какво неначисляване на ДДС при ВОД са написали в проекта на ППЗДДС, като ВОД са си нулева ставка... Дано оправят текста до приемането му.
874
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Майчинство 2013
29.01.2013, 08:08Добро утро, попълнете калкулатора за майчинство, като следвате указанията над него и натиснете бутон Изчисли.
875
Данъци и счетоводство » Re: Текст "обратно начисляване" - ЗДДС 2013
28.01.2013, 11:02Точно така, затова писах в темата. 
Нека видим и в ДВ, какво ще излезе, като текст, но очевидно искат този текст вписан и при извършване на доставки по чл.21, ал.2, когато не възниква задължение за начисляване на данък, както ще е допълнено в точка 3, алинея 2 на чл.79.

Нека видим и в ДВ, какво ще излезе, като текст, но очевидно искат този текст вписан и при извършване на доставки по чл.21, ал.2, когато не възниква задължение за начисляване на данък, както ще е допълнено в точка 3, алинея 2 на чл.79.
876
Данъци и счетоводство » Re: Текст "обратно начисляване" - ЗДДС 2013
28.01.2013, 10:57ВАЖНО: В петък, в сайта на MФ е публикуван Проект за изменение и допълнене на ППЗДДС 2013
§ 7. В чл. 79:
1. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Фактура/известие се издава по реда на закона, когато не възниква задължение за начисляване на данък за:
1. доставка на стоки като посредник в тристранна операция с място на изпълнение на територията на друга държава членка. Във фактурата/известието като основание за неначисляване на данък се вписва „чл. 141 2006/112/ЕО”;
2. извършена доставка на стоки и/или услуги от нерегистрирано по закона лице или лице, регистрирано на основание чл. 97а, 99 и 100, ал. 2 от закона в рамките на независимата му икономическа дейност, с място на изпълнение на територията на страната. Във фактурата/ известието като основание за неначисляване на данък се вписва „чл. 113, ал. 9”;
3. доставка на услуги по чл. 21, ал. 2 от закона от данъчно задължено лице в рамките на независимата му икономическа дейност. Във фактурата/известието като основание за неначисляване на данък се вписва основание за неначисляване на данък се вписва „обратно начисляване”, както и съответната разпоредба от закона или правилника;
....
....
Което значи, че с Правилника все пак изрично ще допълнят в точка 3 на чл.79, ал.2, че и за доставка на услуги по чл. 21, ал. 2, (за които не възниква задължение за начисляване на данък) ще се вписва текста „обратно начисляване”. Нека излезе в Държавен Вестник и ще променим и Проверка за място на изпълнение при доставка на услуга, съгласно това очаквано изменение в ППЗДДС.
От сайта на Министерство на финансите
• Проект на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност
• Мотиви към Проекта на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност
§ 7. В чл. 79:
1. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Фактура/известие се издава по реда на закона, когато не възниква задължение за начисляване на данък за:
1. доставка на стоки като посредник в тристранна операция с място на изпълнение на територията на друга държава членка. Във фактурата/известието като основание за неначисляване на данък се вписва „чл. 141 2006/112/ЕО”;
2. извършена доставка на стоки и/или услуги от нерегистрирано по закона лице или лице, регистрирано на основание чл. 97а, 99 и 100, ал. 2 от закона в рамките на независимата му икономическа дейност, с място на изпълнение на територията на страната. Във фактурата/ известието като основание за неначисляване на данък се вписва „чл. 113, ал. 9”;
3. доставка на услуги по чл. 21, ал. 2 от закона от данъчно задължено лице в рамките на независимата му икономическа дейност. Във фактурата/известието като основание за неначисляване на данък се вписва основание за неначисляване на данък се вписва „обратно начисляване”, както и съответната разпоредба от закона или правилника;
....
....
Което значи, че с Правилника все пак изрично ще допълнят в точка 3 на чл.79, ал.2, че и за доставка на услуги по чл. 21, ал. 2, (за които не възниква задължение за начисляване на данък) ще се вписва текста „обратно начисляване”. Нека излезе в Държавен Вестник и ще променим и Проверка за място на изпълнение при доставка на услуга, съгласно това очаквано изменение в ППЗДДС.
От сайта на Министерство на финансите
• Проект на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност
• Мотиви към Проекта на Правилник за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност
877
Данъци и счетоводство » Re: Свободните професии и Декларация по чл. 55 ЗДДФЛ от 2013
28.01.2013, 01:44общо взето лицата,който трябва сами да си внесат ДОД след изтичане на тримесечието трябва ли да подават Декларация по чл.55 ЗДДФЛ?
Според мен, в тези случаи трябва да се подава Декларация по чл. 55, заради принципа на единната сметка всичко да се начислява с декларация преди или в срока на плащане на данъка. Въпреки, че не става достатъчно ясно от чл. 55, ал.2 за определени случаи, смятам че се подава от получателя на дохода.
чл. 55 (2) Когато платецът на дохода не е предприятие или самоосигуряващо се лице,
декларацията по ал. 1 се подава от лицето, придобило дохода.
Аз го разбирам така:
чл. 55 (2) Когато платецът на дохода не е предприятие или самоосигуряващо се лице,
(тук трябваше да има допълнителен текст аналогично на предходната алинея “задължено да удържа и внася данъка по реда на този закон,”)
декларацията по ал. 1 се подава от лицето, придобило дохода.
Защото при така написания текст на закона за платен доход от предприятие по ГД на СОЛ, който не попада в т. 26, буква “и”, имаме следното:
(1) Предприятието не е задължено да удържа ДДФЛ, следователно не подава Д55. (Не е задължено заради чл. 43 ал.5 и ал. 6, защото СОЛ е декларирал с декларация, че е СОЛ.)
(2) Като прочетем ал. 2 в настоящия и вариант “Когато платецът на дохода не е предприятие или самоосигуряващо се лице, декларацията по ал. 1 се подава от лицето, придобило дохода”, то излиза, че щом платецът на дохода E предприятие, значи лицето придобило дохода НЕ подава Д55, макар че то само си внася данъка. И тогава кой да подаде Д55 за тримесечното авансово облагане и внасяне на данъка от получателя дохода в този случай?
А в случай на наем между две ФЛ, то е ясно, че получателят сам си подава декларацията, съгласно чл. 55, ал. 2.
Заковавам темата, защото ми се струва важна тази новост от 2013.
878
Има много време до тогава обаче. До края на 2014 година трябвало да бъде готово и болничните да се подават по електронен път - това разбрах. С такива срокове работят, че направо ще се "скъсат" от бързане.
879
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Майчинство 2013
26.01.2013, 19:06Здравейте,
Правилно е сметнал калкулаторът. До месец март.2013 включително ще се вземат предвид месеците при определянето на майчинството Ви. Месец април.2013 няма да влияе във Вашия случай, затова няма възможност да попълните данни за него в калкулатора. Спокойно можете да излезете в обикновен болничен през месец април, преди болничния за майчинство, който ще е от 29.04.2013.
Леко раждане!
Правилно е сметнал калкулаторът. До месец март.2013 включително ще се вземат предвид месеците при определянето на майчинството Ви. Месец април.2013 няма да влияе във Вашия случай, затова няма възможност да попълните данни за него в калкулатора. Спокойно можете да излезете в обикновен болничен през месец април, преди болничния за майчинство, който ще е от 29.04.2013.
Леко раждане!
880
Какво откривам в новините на НОИ от вчера ...
НОИ беше домакин на работна среща за въвеждане на електронен болничен лист
„Въвеждането на електронен болничен лист – практически подходи и необходими стъпки за реализацията на проекта” беше темата на проведената на 24 януари 2013 г. работна среща, чиито инициатор и домакин е Националният осигурителен институт.
Срещата събра на една маса представители на всички отговорни институции, които участват в осъществяването на комплексната мярка №74 „Подаване на сведения по електронен път”, заложена в приетия от Министерски съвет План за действие за намаляване с 20 на сто на административната тежест от законодателство, което съдържа национални и транспонирани европейски изисквания за периода 2012-2014 г. както и представители на законодателната власт.
...
Г-жа Даниела Асенова, директор на дирекция „Осигуряване и краткосрочни плащания” представи накратко реализираните подготвителни етапи за създаването на “Електронен регистър на болничните листове” и предстоящите практически стъпки. До момента реално са осъществени два подготвителни етапа. Първият е свързан с оптимизиране на бланката на болничния лист, което е в сила от 01.07.2011 г. Бланката е преструктурирана в удобен вид за електронно въвеждане и обработка на информацията като са добавени идентифициращи кодове на лекари и ЛКК, а също така са създадени условия за контрол въз основа на заложени номенклатури. Вторият етап включва отделянето на “работодателската” част на болничния лист и обособяването й в отделно Приложение към него, което от 01.04.2012 г. се подава на електронен носител.
...
Цялата статия тук: http://noi.bg/newsbg/1876-sreshtabolnichen
Ще бъде страхотно, ако и болничните се подават по електронен път, нали?
Разбирам, че се предвижда работодателска част в електронния болничен, която да попълваме онлайн. Дано проектът бъде изпълнен от програмисти, които работят качествено, за да нямаме проблеми.
НОИ беше домакин на работна среща за въвеждане на електронен болничен лист
„Въвеждането на електронен болничен лист – практически подходи и необходими стъпки за реализацията на проекта” беше темата на проведената на 24 януари 2013 г. работна среща, чиито инициатор и домакин е Националният осигурителен институт.
Срещата събра на една маса представители на всички отговорни институции, които участват в осъществяването на комплексната мярка №74 „Подаване на сведения по електронен път”, заложена в приетия от Министерски съвет План за действие за намаляване с 20 на сто на административната тежест от законодателство, което съдържа национални и транспонирани европейски изисквания за периода 2012-2014 г. както и представители на законодателната власт.
...
Г-жа Даниела Асенова, директор на дирекция „Осигуряване и краткосрочни плащания” представи накратко реализираните подготвителни етапи за създаването на “Електронен регистър на болничните листове” и предстоящите практически стъпки. До момента реално са осъществени два подготвителни етапа. Първият е свързан с оптимизиране на бланката на болничния лист, което е в сила от 01.07.2011 г. Бланката е преструктурирана в удобен вид за електронно въвеждане и обработка на информацията като са добавени идентифициращи кодове на лекари и ЛКК, а също така са създадени условия за контрол въз основа на заложени номенклатури. Вторият етап включва отделянето на “работодателската” част на болничния лист и обособяването й в отделно Приложение към него, което от 01.04.2012 г. се подава на електронен носител.
...
Цялата статия тук: http://noi.bg/newsbg/1876-sreshtabolnichen
Ще бъде страхотно, ако и болничните се подават по електронен път, нали?

Разбирам, че се предвижда работодателска част в електронния болничен, която да попълваме онлайн. Дано проектът бъде изпълнен от програмисти, които работят качествено, за да нямаме проблеми.