Ние ги плащаме през нашата банкова сметка, клиентът ни ги възстановява - имаше и такава опция на задължено лице в платежното се поставя името на клиента с неговия ЕИК.

Времето обикновено е до час, но има по-специфични протоколи за приемане на отчета от чужди предприятия-майки или двуезични документи, които отнемат повече време. Освен това, ако изпращаме покани за общи събрания до повече съдружници в чужбина и събираме подписите също може да отнеме повече време. Преценяваме предварително.
Пак да кажем - няма такъв закон :)
При нас ние ги подаваме. Изчисляваме колко време се отделя за тази дейност и фактурираме по консултантската ставка на съответния човек.
Да, а ако си напишете получения болничен, то ще го раздели на 80% за да получи базата и ще прибави полученото.
Имаме план да направим и калкулатор болнични на следващ етап.

Във Вашия случай:
Ако знаете сумата на болничния, то я записвате в поле Болнични и избирате 80%.
Ако знаете базата на болничния, то я записвате в поле Болнични и избирате 100%.
Проверих, ето как стоят нещата:

по първи въпрос: Не следва да се добавя сумата на това обезщетение, защото върху него не се внасят осигуровки за майчинство.

по втори въпрос: Попълва се МРЗ, а не обезщетението за безработица, независимо че обезщетението е по-голямо от МРЗ.

по трети въпрос: За дните в безработица се събира среднодневната минимална заплата с полученото възнаграждение за другите дни, както е по указанието над калкулатора.

С курса за деня на възникването на разхода. Ако е различен от 2.00 лв. ще отчете курсова разлика.
Здравейте, ще проуча как стои въпроса и за трите случая и ще Ви отговаря утре или в понеделник.
Например:

1. Операции по извършване на разходи във връзка с получаване на реколтата:

Дебит с/ка 601 Разходи за материали - 10 лв.
Дебит с/ка 602 Разходи за външни услуги - 20 лв.
Дебит с/ка 603 Разходи за амортизация - 30 лв.
Дебит с/ка 604 Разходи за заплати - 40 лв.
Дебит с/ка 605 Разходи за осигуряване - 50 лв.
Дебит с/ка 609 Други разходи - 50 лв.
   Кредит с/ка  401 Доставчици  - 200 лв.
 
2. Операции за отразяване на разходите по предназначение:

Дебит с/ки 611 Разходи за производство на Декоративно растение  А - 200 лв.
   Кредит с/ки група 60 - 200 лв.

3. Операции за отразяване на добитото Декоративно растение А

В момента на добиване на продукцията се оценява по справедлива стойност, намалена с разходите по продажбата. Същото изискване важи и за наличните запаси от нереализирана продукция към 31 декември (датата на изготвяне на финансовия отчет).

Разходите по продажбите включват брокерските комисиони и други подобни, но не и транспортни разходи след прибирането на продукцията в склада.

Оценката по справедлива стойност се извършва на базата на действащи, развити пазари за съответния вид продукция. При наличието на развити пазари и пазарни цени операция 3 ще изглежда по следния начин:

а) В случай, че справедливата (пазарната) цена е 300 лв. - тоест по-висока от себестойността на придобитата продукция (200 лв. от нашия пример)

Дебит с/ка 303 Декоративно растение А - 300 лв.
   Кредит с/ка 611 Разходи за производство на Декоративно растение А - 200 лв.
   Кредит с/ка 709 Други приходи - 100 лв.

б) В случай, че справедливата цена е 100 лв. - тоест по-ниска от себестойността на получената продукция (200 лв. в нашия пример)

Дебит с/ка 303 Декоративно растение А - 100 лв.
Дебит с/ка 609 Други разходи - 100 лв.
   Кредит с/ка 611 Разходи за производство на Декоративно растение А - 200 лв.
Поне да беше дописал, че се отнася само за ЕТ !
Да, и то само за тези ЕТ, които подлежат на одит.
За съжаление понякога този тип услуги правят лоша услуга. Няма ненаказано добро  :smile1:
Приятна и на Вас!
Принципно не дължите данък, щом това не е Ваш доход. Но може да дължите обяснение, ако някога Ви направят проверка или ревизия. Затова си го подгответе още от сега.

При такива неясни или недокументирани преводи съществува риск тази сума да бъде счетена за ваш доход при ревизия и съответно обложена с данък. В такива случаи данъчните изискват начина на отчитане и осчетоводяване във фирмата и писмени обяснения.

Ако работите във фирмата и сте подотчетно лице например е по-лесно да се обясни.
Да, разбирам. Явно има спефични регулации и лично аз не съм запозната с детайлите. Дано се включи колега, който е наясно с материята.
Не, но все пак на чие име е имота?
всъщност се уведомява НАП- 14 дневен срок! фирмата е с регистрация по ДДС
Само ако смените email за кореспонденция в НАП и не го публикувате в Търговския Регистър, то тогава трябва да уведомите НАП във връзка с изискванията на ЗДДС.
имаме и електронен подпис- за него не трябва ли уведомление?
Мисля, че не.
Нищо не се подава. В Търговски Регистър се вписват обстоятелствата с новия адрес, а НАП автоматично ги взима от там.
Дами, радвам се, че сте се разбрали.

Danikosseva, моля въздържайте се от неуместни коментари. Ако имате въпроси относно форума и правилата му, моля ползвайте раздел За форума
Актуализирани са Калкулатор Граждански договор, Калкулатор Доходи от наем и Калкулатор Майчинство с новата минимална работна заплата в размер на 290.00 лева от 01.Май.
Здравейте, чудесно сте се ориентирала.

Закръглила сте малко нетната заплата при всеки месец. Затова се е получило минимално отклонението в дневното обезщетение ~ 0.17 стотинки на ден, което е общо 49.13 лв за първата година от майчинство.

За по-лесно и точно може да ползвате бутонче с калкулаторче, което се намира до всяка клетка Бруто. То ще изчисли и попълни нетната заплата за всеки месец. Така например за Септември.2010 на бруто 900.00 лева ще попълни нето 711.99 лева, а за Януари.2011 ще попълни нето 705.51 лева. Вие сте попълнила 700.00 лева, което е малко по-малко.

Ето така ще изглеждат сметките (като съм преписала сумата за болничните, която най-вероятно също сте  закръглила):

http://www.kik-info.com/calculators/cache.php?id=3684bd333bdab771775f4b79e0547f294704095