Естествен е отговора на МТСП, че нали презумцията за ползването на отпуск е свързана с отпочиване и възстановяване на сили на работещите, а  те са министерство  и на социалната политика. Но нормативната уредба дава възможности за избор, най точно го е казал Иван Карабашев-Джон ! :book:  :book:
А ето и текста в ЗКПО, регламентиращ вариантите , описани от г-жа Мермерска:

Скрит текст :
Точно търсех да копна , че следва да го отразите като приход и вие си намерихте сламката.
Да, така е , отразявате го като приход.
В първото ЕООД 501/503-5000 лв,
Във второто ЕООД 503/101 -5000 лв-банкови документи и извлечения

За наема от двете дружества се издават Сметка за изплатени суми, служебна бележка.

602/498 други дебитори -сумата на наема
498/459 разчет за данъци - сумата на данъка
498/ 501,503 - с разликата при изплащане на наема
459/503-плащане на данъка
Новото във версия 5.05 е:
1. Направени са промени във валидационните таблици.
2. Коригирано е „Поле 21 + поле 19 не могат да надвишават максимума” за 2005 и 2006 г.
3.От май 2013 година отпада вид осигурен 84.
Това е малка фирма, защо не си остане собственика на ЕООД като управител вписан в ТР и да се самоосигурява, като си назначи на трудов договор от националната класификацията на някаква подходяща длъжност това лице, където прага ще е по нисък. Лицето пак ще го представлява пред инстанциите с пълномощното и ще си зарежда магазина. Колко ще е времето, през което ще управлява и колко ще е времето за зареждане на магазина? Или идеята е задължително да е управител?
Там където си осчетоводявате глобите и неустойките, там и акт,а после в данъчната декларация ще посочите в увеличение.
Трябва да си ги поискате в процеса на ревизията, щото имаше един член в ДОПК, който им е много удобен и те не се "самосезират".
Независимо дали полага личен труд или не, осигурителна книжка се попълва на Сол и се заверява от НОИ. Попитайте дали няма такава издадена.
А какво става в счетоводството, тези 3000 лв стоят ли като надвнесени? Ако анализът ви е правилен, поискайте си ги докато тече ревизията, за да не ви назначават нова проверка.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

проверете и ДДС номера на доставчика, регистриран ли е в страната си по ДДС
Щом законодателят е дал възможност данъчния кредит да се ползва 12 месечни периода, значи е възможно на практика да се изпада в подобни ситуации.
Зависи и за каква доставка става въпрос, да не е хранителна със срок на годност, или пък стока, която е продадена, пък още не получена документално.
Много често доставчикът ни е дал стоката, но пък неговите документи за произход при внос не са пристигнали и съответно той забавя фактурата.
Не рядко не ти дават фактурата, докато не платиш,независимо дали имат право! Сигурно има още много правомерни и неправомерни забавяния на фактури, но, в крайна сметка вие осчетоводявате документите, които са ви предоставили за обработка!  :blush:
Ако питате за документи за счетоводството -Инвойс за стоката,фактура за транспорта и  транспортни документи, застрахователна полица ако има такава, не е задължителна. Проверете и редовността на ДДС номера на Гръцката фирма.
Специално за терпентина, вероятно ще има и някакви специфични документи за съдържание на определени вещества.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/
тук може да проверите ДДС номера валиден ли е.
За Протокола при ВОП-вероятно си знаете.
Доколкото разбирам, искате да включвате в дневниците на покупките фактури, толкова, че да излизате винаги на внасяне с някой лев и така няколко периода.
Да, Премиер даде нормативната база.
 Погледнах ТРЗ програмата си, тя прави прекласирането след като изтече въпросния месец и натисна приключването му, тогава математическите формули се изпълват със съдържание.  :smile1:  Промяната е месечна.
(6) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Безкасовото плащане се смята за извършено в срок, когато плащането е наредено най-късно в последния ден, в който изтича срокът за доброволно плащане на публичното задължение, и дължимата сума е постъпила по съответната сметка не по-късно от следващия работен ден.

Това е чл.178 от ДОПК
Период, през който е възникнал ДДС за възстановяване е м.03.2013 -1200 лв.
В следващите два месеца април и май сте отново на възстановяване, значи следва да попълните приложение 6 и с ДДС декларацията за месец май да подадете и приложението, с което си искате ДДС. Срокът е днес 14 юни 2013 г., ако не са само примерни датите.
Чрез попълване на Приложение 6, където ще опишете и трите месеца-месеца на възникване на данъчния кредит и следващите два.  Приложението подавате едновременно с ДДС справка декларация.
Абсолютно сте права, понякога когато държавна агенция реши проблем в наша полза, ни се вижда абсурдно, защото се е натрупало във времето да ни връщат, да изискват, да отлагат...да проверяват....