Сигурен ли сте, че е дивидент? Вижте протокола от общото събрание- кой на кого какво защо?
На мен ми приличат на вноски по чл.134 от Търговския закон, поради временна парична затрудненост и при реализирана загуба на дружеството.
Анализ, вклюващ и предни години, проследяване на декларирано и платено. В системата на НАП има три вида справки, една от тях позволява да се върнете и до 2008/ако с тези прекъсвания не са променили нещо НАП/.  :smile1:
Има и един такъв момент, вероятно сте попаднали в него, при който при прехвърляне в 2014 г.задълженията и вземанията стоят в старата година до първото деклариране или внасяне на суми-чак тогава се появиха в 2014.
"В инструкцията прочетох да се съхранява касовата бележка за платената в брой разлика, но не и касов бон за стойността на ваучера? "

Инструкцията е само направляваща, указваща приложение на даден закон, важен е закона, а в горния пост съм ви цитирала ЗДДС.

"(3) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 22.11.2013 г.) Фискалният и системният бон са хартиени документи, регистриращи продажба/доставка на стока или услуга в търговски обект, по която се плаща в брой, с чек, с ваучер, с банкова кредитна или дебитна карта или с други заместващи парите платежни средства, издадени от въведено в експлоатация фискално устройство от одобрен тип или от одобрена интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност. "

Ако предварително знаете размера на ваучерите, може предварително да пуснете касов бон. Вижте и примерите от прикачената инструкция. Независимо, че навсякъде се говори, че ваучерите за гориво са непарично платежно средство,  инструкцията ги класифицира като други парични средства,  законът изисква за тях фискални бонове. Не бихме си задавали въпроса, ако с ваучери ни се плащаше на самата бензиностанция за гориво от пистолетите, защото там задължително за всяко гориво се издава касова бележка, независимо по какъв път се плаща. Затова е интересен въпросът ви за зареждането на едро  :smile1:
СС 4.2. Пасив - съществуващо задължение на предприятието, което произтича от минали събития и чието уреждане се очаква да доведе до изтичане на ресурси - носители на икономическа изгода.

За разлика от лизинга, при банковите заеми начисляването на лихвата става с падежа й и ако не се плати едва тогава се превръща в задължение.
Ако държите информацията за бъдещи разходи за лихви да е публична, направете го с оповестяването към ГФО.
От поста ви разбирам, че само наемате бензиностанцията вероятно за управление, в случая е изгодно да изчакате оборота да ви регистрира. Има и друг фактор, който следва да отчетете, ако продавате на корпоративни клиенти, които са регистрирани по ДДС, тогава може и пожелателно да се регистрирате.
Нали сте наясно, че между "машина" и "недвижим имот" в данъчното законодателство има различия по отношение на стари и нови сгради. Напомням това, защото в поста ви има текст , че тази машина е по данъчна оценка....
Относно точка 3- ако сте закупили машината с цел продажба, не следва да начислявате амортизации, но ако през тези два месеца тя участва в произведствения ви процес- имате право на амортизации от момента на въвеждането и  в експлоатация до продажбата и.
Здравейте,

Някой подавал ли е Искане за прихващане?Интересува ме дали са го тропнали с проверка или ревизия?

Зависи каква ви е оценката на риска, има си създадено звено в НАП за това.
Индивидуално е, а и в зависимост от това скоро дали сте проверяван, много фактори са. Сега са на мода шивашките и обущарските производства-щели да ги вадят от сивата икономика... :wink1:
Работата е наред объркана....
Според мен следва да ходите в НАП, като
1. Да поискате анулиране на справката по чл.73, която погрешно сте подали в 2014 вместо в 2015г.Ако е невъзможно анулирането, то да бъде подадена коригираща с нули.
2. Да подадете декларация по чл.55 за ПЪРВО тримесечие на 2014 г за дължимия данък дивидент.
  Други идеи?  :smile1:
Все ми се струва, че тези работници са назначени на непълен работен ден, иначе защо няма да им се уплътнява 8 часов работен ден. А графикът предопределя сумарно отчитане на работното време....
Инвойс за него и фактура на български за вас. Предполагам не питате за ДДС, тъй като обикновено този вид дейност са рядко регистрирани по ддс.
Много често сключваме договор преди реалното постъпване на работа. В системата на НАП се вписва датата на ТД. В последствие бъркаме двете дати при прекратяване на ТД.
Винаги преди прекратяване влизам в системата на НАП и разглеждам основанието и датата на ТД на напущащия работник. Съветвам и вие да направите това.  :smile1:
Бих задала въпроса- от къде накъде втория работодател ще губи производствени дни на този работник и да му плаща отпуск, за който не е отработил време при него?
А относно служебните бележки, да , издават се такива, в случай, че работникът е взел целия отпуск и е напуснал през годината, за да може това да е документ в новата фирма за пред ИТ защо не му се полага повече отпуск за тази година.
А самия хартиен ЛИЦЕНЗ не ви ли е достатъчен? А иначе може и задбалансово, както сте предложили. Всяко нещо, което има потребителска стойност и представлява интерес, може да бъде наблюдавано задбалансово- това са например бившите малоценни и малотрайни предмети.
Чл.21, ал.4 от ЗДДС
нормализира ли се системата, върнаха ли ви потвърждения за обработка на декларации 1 и 6-имам за пущане, затова питам
Така е, работодателите вече станаха предпазливи-уговарят се отпуската да се ползва след определени месеци работа. Случват се какви ли не ситуации, почнали непочнали и искат 5 дни за морето, после напущат. Започнахме да им издаваме служебни бележки за ползваните при нас отпуски за годината, но пък те не ги представят на новите си работодатели...
Вместо протокол, наречете документа отчет продажби и вс е ок. Протокол правим когато ни е необходима комисия, която да констатира нещо си , а тука си имате продажби на населението, отчетени от касовия апарат. Ако с протокола искате да фиксирате количеството на продадената слама, става и така, но в дневниците по ДДС го отчитайте като отчет продажби, мисля че беше 81. При отчет продажби не се изисква идентификационен код на купувача.
За жалост трябва да посетите НАП и да видите  на место докъде е стигнало искането, възможно е да отлежава в някои дебели папки и да чака ред. За моето бяха преценили, че е маловажно, но след посещението ми, стана важно.  :smile1: