Fani65, ако следваме закона и коментарите на специалистите по въпроса- следва да се издаде фактура за авансовото плащане, спазвайки 5-дневния срок. Но, при износа на митницата не признават авансовата фактура и доплащането, искат си една обща за целия износ и не отстъпват при цитирането на законите. При вас става въпрос за 3 дни просрочени , но в рамките на един месец. Аз, специално се сблъсках с това и накрая се принудих да пусна една обща фактура за да мине през митницата износа.
В НАП се приема ДДС по ДДС номера и булстата. Промяната от ООД на ЕООД в НАП ще се извърши автоматично от вписването в АВ. Относно упълномощаването, наше задължение да го променим, но и да не го направите, ще продължите да си подавате така, до смяната на КЕП.
Целта на ИТ е да се убеди че са спазени изикванията на нормативната уредба по отношение на тези лица. В случая се изисква това от вас във връзка с чл.305 КТ

"(3) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., доп. - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 01.07.2006 г.) Работното време на работниците и служителите, ненавършили 18 години, е 35 часа седмично и 7 часа дневно при петдневна работна седмица. В дневното и седмичното им работно време се включва и времето за придобиване на професионална квалификация и за нейното повишаване, когато тя се осъществява в процеса на работата."
В ВПОРЗ какво се записали, сходни професии според длъжностните характеристики ли? Ако е така, права сте. А това, че работодателите натоварват служителите си с неприсъщи дейности няма как да се докаже. Покажете на служителя вътрешните си правила, за да нямате неразбиране.
Да, щом плащането е по банка и дейността е такава.
" Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги."
Да, от миналата година го правим по електронен път. Влезте в електронни услуги на НАП. А в този сайт има и калкулатор, за да си изчислите промяната.
Ако целта е да се осигурява на възможно минимални суми, а да извършва освен управленска дейност и да продава, то варианта е СОЛ-самоосигуряващо се лице. Регистрация с ОКД5 в НАП. Но в АВ не следва да има договор за управление с определена сума възнаграждение, защото в този случай ще трябва да се осигурява като управител на прага ,определен за дейността и отделно като продавач. Материята е обширна, има доста теми по въпроса, конкретна консултация, освен допитване във форума, е добре да направите.  :smile1:
Следва само да смените аналитичността на сметка Основен капитал. Дяловете от едно ФЛ се прехвърлят на друго.
Вижте отговорът на подобен въпрос на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Съветват , ако посочените в техническата документация разходни норми на производителя не ви удовлетворяват, да се обърнете към технически лаборатории, които разполагат с методика за определяне на разхода на гориво  и смазочни масла.
"(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са ОТРАЗЕНИ в
отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол- за
всяка от страните, който съдържа:"

При вас няма изискване за съставяне на протокол,защото няма издадена фактура и отразена в дневниците на доставчика и получателя, а просто имате пропуснат номер.
Най-безпроблемния начин е да анулирате фактурата. Всички екземпляри се задраскват и се написва "анулирани", съхраняват се от вас, между двата номера.
А как ще стане "вписването на съдружника"? Чрез продажба на дялове ли?
"Чл. 3. (1) (Предишен текст на чл. 3, доп. - ДВ, бр. 1 от 2006 г., в сила от 01.01.2006 г.) Уведомлението съгласно приложение № 1 се изпраща:
1. в тридневен срок от:
а) сключване на трудовия договор;
б) изменение на трудовия договор, с което се променя длъжността и/или срокът на договора;
в) издаване на постановлението по реда на чл. 405а от Кодекса на труда;
2. в седемдневен срок от прекратяване на трудовия договор;
Чл.4 (3) Работодателят е длъжен да връчи на работника или служителя преди постъпването му на работа копие на хартиен носител от завереното уведомление. Връчването се удостоверява с подписа на работника или служителя срещу името му в справката за заверените уведомления."

В Наредбата се определя срокът  в рамките на тия три дни да се регистрира трудовият договор от сключването му, а не три дни преди започване на работа.
Предоставяне на данъчна и осигурителна информация
Справка Справка за актуално състояние на трудовите договори
Току що пробвах-влизам нормално, тоест не работят по нея и да е изчезнала.

Да не би да нямате пълен достъп до системата на НАП с КЕП? Проверете си и заявлението, чекнали ли сте за този вид услуга ?
Не мисля, че програмирането на групите има тази логика. Това, че дадена фирма не е регистрирана по ЗДДС не прави една стока облагаема или не с ДДС . :smile1:

 :good:

1.група А-за стоки и услуги.....
2.група Б-за стоки и услуги..... и т.н.
Навсякъде се говори за стоките и услугите, а не за фирмата...
Така става  :good:
Нямам нищо против данъчните предимства, но да се използват с мярка, да са направени така, че и данъчните да ги харесат.  :smile1:
Но вашето предложение да впишете в договора, че  горивото ще е за сметка на наемодателя, а колата ще се ползва от наемателя, надмина представите ми.
Няма да мине номера с горивото.  :blink:
В описания случай това не е излишък, за да го осчетоводявате в 709 сметка. Това е стока, която по грешка е пристигнала в повече при вас. В следващи моменти доставчикът може да реши да си я вземе обратно или вие да му я откажете. На практика тя е недоговорена стока и не е ваша собственост-нямате такъв документ. Според мен следва да съставите протокол за количеството и вида й и да я оставите на склад при вас като чужда стока на отговорно пазене. Следва да имате и кореспонденция с доставчика, указваща грешката, за да няма моментни изненади от проверяващи.
Важен е договорът с фирма В- как е сключен и при какви условия. Лизинговите компании префактурират както застраховките, така и ГО и автокаско, така и данък мпс. Този разход при тях не е включен в наемната цена.
Защо фирма А продължава да купува горивото на наетата кола от фирма В, та и иска това да и е разход? Нали колата се ползва вече от фирма В?