Е що платежното в 581111, щом има чавка си отива в ДОО, а и програмата ще формира декларация 6 така, тоест в ДОО.
Проблем са ми новопостъпилите, които за да не си носят трудовата книжка, ми казват че започват работа за първи път, че предния работодател не ги водел на трудов договор и с лекота подписват декларация за това, а след време като видят че имат пуснат трудов договор, уведомление и тн, ми носят трудова книжка от предна месторабота. Ако месецът не е приключил, няма проблем, а ако е - корекции на декларации, фондове, плащания... Недоверието е навсякъде около нас... Вие как процедирате при такива случай?
"(5) Редът и начинът на избор по ал. 3 се определят с акт на Министерския съвет.“
Преходни и заключителни разпоредби
ЗАКОН
за бюджета на Държавното обществено осигуряване за 2015 г"

Те тоя акт го чакам, ама май чакат нещо  та да го напишат!  :wink1:

И аз така правя като теб alfa , на лицата назначени при мен от минала година, по старому си начислявам ДЗПО докато не ми дадат документ, че са избрали да се осигуряват в фонд Пенсии към НОИ или както го нарекат тоя фонд там.
На лицата, които постъпват на работа при мен след 01.01.2015, но имат минал стаж в други предприятия, ги карам да пишат в молбата, че не са променяли избора си за ДЗПО.
На тези, които изобщо постъпват за първи път на работа, също ги карам да пишат първо, че за първи път постъпват на работа и второ, че не са избрали фонд ДЗПО. Техния размер ДЗПО прибавям към фПенсии-това сме задължени да правим. Програмата ми има вече чавка за това.
А иначе много ми се щеше всичката тази каша да не е при нас, а в НОИ-основание-ами те виждат всичката информация за съответния работник дали има избран фонд и къде, дали е подал документ за промяна и тн., но не би.
ЕДно е ясно-че нищо не е ясно още, май не само на мен  :smile1:
 
Част пета служи да си изчислим сами основата, върху която ще ни начислят лихви, ако не сме преценили правилно предната година авансовите вноски и не сме направили навреме корекцията им с декларация по чл.88. В случая при вас, попълвате, че нямате задължение за авансови вноски.
 :good: Правилно разсъждавате,базата за авансови вноски е предходната година, а не достигнати нетни приходи през годината 300 хил.лв.
(2) (Нова - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Авансови вноски не правят:
1. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) данъчно задължените лица, чиито нетни приходи от продажби за предходната година не превишават 300 000 лв.;
За да бъде с предупреждение един отчет, може и просто адреса да не е точен или някоя от справките да не е попълнена, но това не са фатални грешки. Миналата година ги питах защо ми искат данък сгради и такса смет, след като фирмата няма сграда, отговорът беше приключвайте така отчета, нищо че има предупреждение. Явно те си знаят проблема. И аз искам отчетите ми да светят в зелено, но не всичко зависи от нашата прецизност, особено тая година  :smile1:
А как стоят нещата в данъчно осигурителната ви сметка? Стана така, че всеки трябва да има или КЕП или ПИК и да следи внесените суми къде отиват. Самия факт, че тази година в ГДД има забележка след авансово внесения данък да правим справки в НАП дали сумите съответстват, означава, че вече всеки трябва да си изкара поне ПИК.
На въпроса ви, няма как да закривате тази сума по 452, без инфо от НАП, може сумите да са разхвърляни по фондовете , ако в срок не сте указали къде да бъдат разпределени-това когато разделиха единната сметка.
Ама тоя наем си е в 613 сметка, тоест няма разходи, за каква дейност и разходи става въпрос въобще  :wink1:
Промени в Приложение 15, макар и козметични, ще наложи и нова програма на НОИ за подаване на данни, от кога ли и как ще подаме данните за месец март 2015?
В описания случай управителят ви се явява като клиент, на когото извършвате услуга ремонт на къща. Внесените пари от управителя, представляват аванс по услугата. Следва да му пуснете фактура за това в 5 дневен срок от получаването на сумите.
 няма проблем, само това и липсва на моята  :smile1:

Разсмяхте ме  :smile1:
Комбинирания вариант би могъл да бъде:
През тази година ги отнасяте в 422, в крайна сметка вие не знаете защо си ги прибира тия пари собственика-може да акумулира средства за да купи стока от чужбина и да ви я достави за продажба. :wink1:
През следващата година ако се формира през тази година печалба, начислете му дивидент с решение на ОС, декларация, плащане данък, а на него платете разликата между дивидента и данъка, като закриете част от 422.
Защо няма начислено обезщетение /прилича ми на оставане без работа след съкращение/ ? Има начислен данък, върху какво?
Едно е сигурно, ако ги подадете като брой редове-ще приемат справката по чл.73, изпитах го.
Имаше нещо от рода на това , да отворите приложение 2 и да почнете да го попълвате , за да се инициира входящия номер, че става въпрос за ЕТ, а не за декларация на физическо лице.
Самоосигуряващите се подават осигурителни декларации с ПИК
20 Февруари 2015
Самоосигуряващите се лица вече могат да подават по електронен път чрез използване на персонален идентификационен код (ПИК) и осигурителни декларации - образец 1 и 6. Новата услуга е достъпна за всички физически лица от 18 февруари 2015 г., а в бъдеще се очаква броят на данъчните и осигурителни декларации, които се подават по електронен път чрез ПИК, да се увеличава.

ПИК се издава в офиса по постоянен адрес на физическите лица, като ползването му е напълно безплатно за клиентите на НАП. До момента в цялата страна има издадени 200 000 персонални кода на физически лица.

От НАП напомнят още, че всеки, който подаде декларацията си за облагане на доходите до 31 март 2015 г. по електронен път с ПИК, ще ползва отстъпка от 5% от данъка за довнасяне. Това обаче ще се случи само, ако към този момент клиентът няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения и внесе в срок до 30 април дължимия по декларацията данък.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата или да се подадат на място в някои пощенски станции, където директно ще бъде издаден входящ номер. Декларацията може да се подаде и лично в офис на НАП.

Срокът за подаване на годишните данъчни декларации за облагане на доходите изтича на 30 април, като в същия срок трябва да бъде заплатен и дължимия данък за довнасяне. Всички данъци се плащат по една единствена банкова сметка. При превод на пари към бюджета се попълват само кода за вид плащане - 11 00 00 „Данъци и други приходи за централния бюджет“.

Подробна информация за декларирането и плащането на данъци и осигуровки можете да получите от кол центъра на приходната агенция. Номерът е 0700 18 700.

 

 

   
Създаден на: 20.02.2015
Да, ако е маркирано частичен достъп на Декларации, документи или данни, свързани със задължителното осигуряване. Пълномощното може да не е нотариално заверено.
В самото заявление е посочено, че в случай, че е заявено предоставяне на данъчна и осигурителна информация и/или регистрация по ЗДДС от упълномощеното лице се изисква нотариална заверка на пълномощното.
Освен това има вариант за пълно или частично ползване на услугата.
Пълният достъп позволява на заявилите го да преглеждат всички документи и резултати от обработката, подадени за лицето независимо от сертификата, с който са подписали или валидността му.
Частичният достъп позволява достъп до информация само за документи и резултати от обработката подадени със съответния сертификат на лицето , на което е предоставен такъв достъп.

Delphine, прати некой лев за консултацията, та да събирам за глоби : )  :wink1:
slavi7, разбирам, че имате издаден КЕП за фирмата по ЕИК, като в удостоверението е посочено ФЛ управителя. Ако е така, то това не ви дава възможност да подавате каквото и да било по електронен път от името на физическото лице по ЕГН.
13-ката на СОЛ се подава по ЕГН.
Ако искате да подадете по ел път следва да имате пълномощно от ФЛ по ЕГН, което упълномощава фирмата с ЕИК да подава съответна инфо по заявлението в НАП от името на ФЛ. Малко си е смешно, но това е положението. Дори нотариуса като го питах, нали от двете страни стои едно и също лице ,защо е упълномощаване? Отговорът беше, че от едната страна е ФЛ по ЕГН, а от другата същото лице , но в качеството на управител на фирмата.
След пълномощното, подавате заявление в НАП, разпечатвате, подписва се и се носи на ръка в НАП. След час имате достъп и така и за в бъдеще си спестявате време за подаване на хартиен носител.
Има и друго предимство, ще може да подавате и ГДД по чл.50 на самото ФЛ по ел път, както и другите услуги, предоставяни от НАП.
т.17 дохода върху който се дължат зо за времето на отпуск по чл.164
т.18-4,8