Скрит текст :
Без ДДС, вижте последното изречение на тълкуванието.
Да добавя - в ГДД в преобразуване на счетоводния финансов резултат- следва да се приложи чл.66 от ЗКПО, тъй като балансовата стойност на отписания актив няма да е равна на нула, а може да има разлика и между счетоводната и данъчната стойност на актива.
Да, болничния лист може да се отнася за месец март, но зависи кога е представен на работодателя. Малко ли са такива случаите, поради които работникът не е в състояние да го донесе или изпрати близък, да не говорим за нехайство, не попълнени банкови сметки и приложения и т.н., за които работодателя не следва да понася глоби, а да спазва закона. Не ви ли се е случвало да издирвате дори работник, който не си е донесъл болничния, а следва да правите декларациите. В Наредбата се говори за документи за изплащане на обезщетението.
Срокът за подаване на приложение 15 имах в предвид.
Карамбол, ако болничния лист ви  е представен днес 17 април 2015 г., то срокът за подаването му в НОИ е до 15 май 2015 г. С каква дата сте го завели в дневника ? Възможни са случаи при които работникът престоява в болница и само уведомява работодателя за това, а болничния лист му се представя след напущане на болничното заведение. Ето текста на наредбата за сроковете:
Чл. 10. (Изм. - ДВ, бр. 33 от 2013 г., в сила от 01.01.2013 г., изм. - ДВ, бр. 90 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г.) Документите по чл. 3, ал. 2 - 4 и 6 и чл. 4 - 5 и 8 се представят в съответните ТП на НОИ в следните срокове:
1. от осигурителите, техните клонове и поделения и осигурителните каси - до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който осигуреното лице е представило документите за изплащане на обезщетението пред осигурителя;
2. от самоосигуряващите се лица - до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който е издаден болничният лист по чл. 3, съответно до 15-о число на месеца, следващ месеца, от който се иска изплащане на обезщетението с документите по чл. 4 - 5.
142, ако тези външни лица са от БГ, не попълвайте нищо от тези три квадратчета.
Може втора коригираща Д1, щом няма промени на периода или данните на осигуреното лице и др основни данни. Ето една част от коментара кога се заличава и кога се подава коригираща:
"Най-важните данни не могат да бъдат променяни с коригиращи декларации. Това са данните, попълвани в 1, 2, 3, 4 и 5 (т. 5.1 и 5.2) и 12 от декларацията. Те касаят периода, за който се отнася декларацията, индивидуализиращите данни за осигуреното лице и осигурителя и кода за вид осигурен. При установяване на грешки в тези данни, те могат да се поправят само като се подаде първо заличаваща декларация и след това нова редовна декларация.

Всички останали данни се коригират с подаването на коригираща декларация. Освен данните, които се променят в коригиращата декларация обр. 1 се попълват и всички останали данни. След приемането на коригираща декларация се подава само нова коригираща или заличаваща декларация."
По т.3 от горния пост на Калина Петрова

Физическото лице , продало дяловете, декларира това в ГДД по чл.50, независимо от нулевия /обикновенно/ резултат от сделката.
Зависи къде ще платите сумата в брой и какъв е размерът на сделката. Имам в предвид ЗОПБ и по-точно:

Чл. 3. (1) Плащанията на територията на страната се извършват само чрез превод или внасяне по платежна сметка, когато са:
1. на стойност, равна на или надвишаваща 15 000 лв.;
2. на стойност под 15 000 лв., представляваща част от парична престация по договор, чиято стойност е равна на или надвишава 15 000 лв.
(2) Алинея 1 се прилага и в случаите на плащания в чуждестранна валута, когато левовата им равностойност е равна на или надвишава 15 000 лв. Равностойността в български левове се определя по курса на Българската народна банка в деня на плащането.
А дали знаете какъв е Код на Икономическата Дейност /КИД/ на вашата "фирмичка", защото от това се определя и минималния осигурителен праг. Вече е ясно, че изобщо не отговаряте на тази длъжност, но какво пише в длъжностната ви характеристика, там пише ли да се "качвате по стълби" и то какви-към офиса или такива към слаботокови устройства или електрически стълбове?  :smile1:
Питам ви за тези неща, защото без тях няма как да ви се отговори на въпроса конкретно. И все пак, така описани нещата, помислете за инспекцията по труда, явно има доста работа за тях при вас.
Декларации, документи или данни по Интрастат
 свалени са в раздел под ЗКПО
Имате право на приспадане на данъчен кредит за налични активи и получени услуги преди датата на регистрация, нали? А защо в дневника на продажбите? Описвам в дневника на покупките фактурите, а не входящия номер по описа.
Колежка сподели, че след като "пострадали" от "фактурите зад гърба", въвели правила и договорености с доставчиците за представителството на пазаруващите от името на клиентите, номера на пълномощни вписвани във фактурите, подписи на получатели и други такива идентификации. Независимо, че закона не изисква подписи, явно практиката ги налага. Издаването на стокови разписки и вписването на номера на автомобила с който е превозена стоката също е полезен ход. Това е добър метод, но ако доставчиците са ти малко на брой и покупките крупни. Но как да процедират хранителните магазини, където доставчиците нямат брой, а и често се менят, да не говорим за посещаващите ги "пътуващи дистрибутори" с мобилни касови апарати.
От друга страна, с тази нова услуга, представяте ли си в какви "пъдари" ще превърнат счетоводителите да дебнат дали "нямат сестра"... А и какъв ще е резултата от това, както по горе е споделила ХХХХХ, само да знаем колко да приготвим за следващата проверка ли?
В началото на декларацията има три квадратчета в дясно от входящия номер, където се отбелязва само , ако имате такива случаи. При отметка на някое от тях, се появява и попълване на приложение 1 или 2.
Току що подадох за местни физически лица и ми върна съобщение, че декларацията е приета.
Сама си отговорихте, след като Пасат ви подсказа  :good:
В сряда един колега ми се оплака, че подал ГДД за 2014 година и отбелязал надвнесения авансов данък за възстановяване. Сумата беше смешно малка. Веднага са му отправили покана и е започнало едно копиране на документи, справки.

И аз със лично мнение: Убедена съм, че не е единствената причина за проверката поискания надвнесен авансов данък. Насъбрали са се доста "червени точки" и сега е обърнал внимание върху себе си, удобен момент да се проверят складови или касови наличности например.

 Последно в Новини
Нап проверява 250 фирми за фиктивна складова наличност и укрити обороти

След обнародваната промяна в ДВ бр.14 на начина за избор на това дали вноската ти за ДЗПО ще отива в УПФ или в НОИ , според мен ние продължаваме да си превеждаме съответния размер на вноската за ДЗПО по сметката на НАП за ДЗПО и с код 581111 , а вече те ще си разпределят постъпилите пари или към УПФ или към НОИ т.е запазваме си нещата както си бяха до сега ?


Точно така излезе на практика, след промяната в Наредба Н-8 с Дв 14,  нещата си остават по старому. Дори очаквайте обновяване на програмите ТРЗ от различните софтуерни компании, някои дори са ги направили.  :good: Благодаря на alfa, че повдигна въпроса, та да го нищим с програмисти, закони и наредби...
Alfa, това е важно което пишеш, би ли пробвала с програмата къде ще отиде тая сума. Проверих в кодовете на НАП, не е описано по фондове, финикийски е написано.
(4) Осигуряването на лицата по реда на ал. 1 и ал. 3 възниква от първо число на месеца, следващ месеца на избора. До тази дата лицата по ал. 1 подлежат на задължително осигуряване във фонд „Пенсии“ с увеличена осигурителна вноска с размера на осигурителната вноска за универсален пенсионен фонд.