Здравейте,

Бъркам ли, че когато имаме ВОП при услуга, протоколът трябва да влезне в Колони 14 (основа) и Колона 15 (ДДС-то) в дневника на продажби. Така няма да има разминване и при засечката на НАП със стойностите, подадени в интрастат декларацията.



За ВОП при стоките е ясно, че стойностите трябва да са в колони 13 и 15. Обърка ме това нареждане на НАП. 

Моля за мнение и благодаря предварително!

За услугата  - явно става дума за самоначисляване на основание чл.82 ЗДДС . Ако е така протокола влиза в дневник продажби в колона 14 и 15 , точно както сте посочили и Вие .
Запазва се като цяло и специалното правило, регламентирано за местните физически лица в разпоредбата на чл. 52, ал. 2 ЗДДФЛ, а именно: дори когато попадат в коментираните по-горе хипотези, те ще са задължени да подават годишна данъчна декларация за 2011 г., ако е налице поне едно от изброените по-долу обстоятелства:



2. Придобили са през течение на годината доходи от трудови правоотношения по смисъла на § 1, т. 26, б. „е“ и „и“ от Oопълнителните разпоредби на закона, а именно доходи от:

    -правоотношения, свързани с наемане на работна сила от чуждестранно лице, когато трудът се полага на територията на страната, както и правоотношенията по наемане на работна сила на местно физическо лице от чуждестранно лице, когато трудът се полага извън територията на страната, както и от
   
-правоотношения, независимо от основанието за възникването им, със съдружници и член-кооператори, както и с акционери, притежаващи повече от 5 на сто от капитала на акционерното дружество, за полагане на личен труд в дружествата и кооперациите, в които те са съдружници, член-кооператори или акционери.

Макар че въпросните правоотношения се считат за трудови за целите на данъчния закон, на основание специалната норма на чл. 52, ал. 2 ЗДДФЛ, физическите лица са задължени да подават годишна данъчна декларация.

http://www.trudipravo.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=1713:sdp201203&catid=13:fipbest&Itemid=35

Ако има доходи само по ДУК , няма задължение да подава ГДД по ЗДДФЛ , но ако има ДУК + друг доход на друго основание , трябва да подаде ГДД като включи и дохода по ДУК.
Вие казвате , че след обработката стоките се изпращат за Франция , а чл.33 ЗДДС казва :

2. след извършване на работата стоките се изпращат до трета страна или територия от или за сметка на доставчика или получателя;
Здравейте, фирма от Франция рег.по ддс там дава на бълг.фирма рег.по ддс материали за избработка на pvc дограма. След изработката изделията се изпращат във Франция.Транспортът е собствен на клиента.В първата фактура написах основание за неначисл.на ддс чл.21,ал.2 ЗДДС, но сега виждам,че попадам в чл.33 ЗДДС.Какво основание да посоча в следващите фактури и какви други документи ми трябват по тази сделка?Сега имам приемно предавателен протокол и декл. от тях че стоката е пристигнала във Франция


Здравейте , първо вижте добре дали отговаряте на условията на чл.33 ЗДДС . Ако да , тогава вижте и този материал:

Данъчно третиране на услугата ишлеме
Валентина Василева, данъчен консултант
Данъци

   В бр. 5 от 2009 г. на в. “Данъчен консултант” Валентина Василева, данъчен консултант, разглежда следната хипотеза: По договор за ишлеме възложител е чуждестранно дружество, материалите се получават от трета страна извън ЕС и готовата продукция се изпраща към трета страна.
На основание чл. 33 от ЗДДС облагаема доставка с нулева ставка е извършването на услуги, представляващи работа по стоки (ишлеме), когато са налице едновременно следните условия:
1. стоките са придобити или внесени за целите на извършване на такава работа на територията на Общността;
2. след извършване на работата стоките се изпращат до трета страна или територия от или за сметка на доставчика или получателя;
3. получателят на услугите не е установен на територията на страната.
При този вариант не е от значение дали чуждестранното дружество е регистрирано по ДДС в ЕС, или не, защото, видно от чл. 33, т. 3 от ЗДДС, е необходимо то да не е установено в България, т.е. възложител по договора за ишлеме може да бъде както фирма от трета страна, така и фирма, установена в друга държава - членка на ЕС.
Ако са изпълнени кумулативно тези условия, е налице облагаема доставка с нулева ставка и българската фирма ще начислява 0% ДДС за услугата (ишлеме) към чуждестранното дружество. Във фактурата като основание за прилагане на нулева ставка следва да се посочи “чл. 33 от ЗДДС”. Издадената фактура се отразява в дневника за продажби и справката-декларация.

В чл. 33 от ППЗДДС са посочени доказателствата, с които следва да разполага българската фирма - доставчик на услугата по ишлеме, за доказване на доставка на услуги по обработка на стоки по чл. 33 от ЗДДС:1. писмена митническа декларация за поставяне на стоките под митнически режим “активно усъвършенстване” или “обработка под митнически контрол”, в която дружеството е вписано като титуляр -когато стоките са необщностни;
2. договор, съгласно който то поема задължението да се извърши обработка, преработка или поправка на стоките по т. 1;
3. документи, доказващи извършената обработка, преработка или поправка на стоките по т. 1;
4. писмена митническа декларация за износ или реекспорт на обработените, преработените или поправените стоки, с която то приключва режима по т. 1;
5. фактура за доставката.
Срокът, в който българската фирма - доставчик на услугата по ишлеме, следва да разполага с тези документи, е до края на месеца, следващ месеца, през който е извършена услугата. Ако не се снабди с тези документи в срок, ще следва да се извърши корекция по реда на чл. 33 от ППЗДДС.
След като е изтекъл срокът за корекция на Декларация 6 / до края на месеца следващ месеца през, който е възникнало основанието за подаване/ се коригира само с молба и на мпсто в НАП . Ако още е в срок , директно с ел.подпис или на място в НАП без молба.
Лекарите примерно масово фактурират в началните дни на следващия месец извършената дейност за предходния. Имат за това определен график от РЗОК и следват техните изисквания. :smile1:

Точно , спомням си една проверка от НАП на лекар изрично ни питаха включен ли е в годината за която се отнася прихода за м.12 , тък като фактурата за м.Декември се пише в началото на Януари по спецификацията към РЗОК.
А дали трябва да подадете д.1 и д.6 до 25.12.2013 год. ние няма как да знаем. Зависи кога сте платили на лицето възнаграждението.

 :thumbup:
 За доказване на разходите законът изисква факура и  фискална касова бележка от фискално устройство, освен когато заплащането се извършва по банков път . Липсата на касова бележка, когато издаването й е задължително е основание за непризнаване на счетоводния разход за данъчни цели .

Не ми се вярва с тези товарни автомобили да извършвате управленска дейност , но ако е така  за тези разходи , за които се дължи 10% данък върху разходите се приема, че е налице документална обоснованост и когато те са документирани само с фискална касова бележка.
На практика това означава, че и за тези 315 лв. правя декл.1 и декл.6 , които подавам до 25.12.2013.
Няма данък. Той ще се внесе от лицето, когато си декларира дохода за 2013 г.
Правилно ли разсъждавам?


Да . Щом сумата след НПР е над или равна на 310 лева има осигуровки , няма данък защото сме в четвърто тримесечие и не се удържа от платеца .
Разходи за ползването, поддръжката и експлоатацията на превозните средства (включително наетите) се приемат разходите, определени в посочената т. 39 на § 1 от ДР на закона. Като такива в нея са определени счетоводните разходи за:

   - горива, горивно-смазочни материали и други консумативи;

   - резервни части;

   - труд за ремонт, включително за бояджийски и тенекеджийски услуги;

   - технически прегледи и паркинг;

   - козметика и аксесоари.

За признаването на дадени разходи трябва те да бъдат направени във връзка с дейността (включително управленската) на данъчно задълженото лице и това да бъде документално доказано.
Следователно разходите за превозни средства се признават за данъчни цели само ако са спазени съответните изисквания. В противен случай на основание чл. 26, т. 1 или т. 2 от ЗКПО с документално необоснованите разходи ще се увеличи за данъчни цели финансовият резултат на дружеството.

Ако извършвате усправленска дейност с тези товарни автомобили ще дължите и 10% данък върху разходите  свързани с експлоатацията на превозните средства.
Работник ползва дъъълъг неплатен отпуск и сега напуска. За 2013 г има 1м. и 12 дни зачетени за трудов стаж. Това е целият януари и 8 работни дни през февруари.
 1. За колко дни неползван платен отпуск трябва да го обезщетя? (20:12)*1=1,67~2 дни или повече?
 2. През м.12 няма работни дни еи ще получи само това обезщетение. Като попълвам Д1 не би трябвало да включвам обезщетението в т. 31 Начислен облагаем доход. Трябва ли да попълвам т.29 Брутно трудово възнаграждение и т. 31А Начислен месечен данък? И как мога да ги попълня, като при вид осигурен 28 тези полета са неактивни?
 
После от къде идва неравнение между Д1 и Д6 :(
 
И още един въпрос - полага ли се обезщетение на работник, работил от 04.10 до 12.11 вкл? Смущава ме изискването за отработен пълен месец.

Да , малко над един месец трудов стаж, една дванадесета от годишния размер или 1 ден полагащ се платен годишен отпуск, база за изчисляване на обезщетението - среднодневното брутно възнаграждение от Октомври.
Съгл. чл.42 ал.6 ако през съответния месец са направени само частични плащания за този или за друг месец, работодателят внася данъка по чл.42, определен върху брутния размер на сумата от частичните плащания. В този случай данъкът по чл.42 ал.6 се попълва в поле 17.

Това не се прилага за частични плащания за съответния месец, когато пълният размер на начислените от работодателя доходи от трудово правоотношение за този месец е изплатен до 25-о число на следващия месец.

В този случай  - в Декларация 6 посочвате дължимите осигуровки върху начислените заплати /общия фонд ФРЗ/ и начисления ДОД върху сумата на частичните плащания /аванса/. Записва се вид на плащането 5
Мисълта ми е да не би да са вписани като управители заедно и поотделно . Ако не е така , значи въпросът е решен.
Съдружник в ООД не полага личен труд, а работи на трудов договор в друга фирма и там го осигуряват. Необходимо ли е да се осигурява и като СОЛ в ООД-то. Мисля, че не, но дали съм права?

Стига да не е вписан като управител ,щом не полага труд във фирмата не трябва да се самоосигурява.
Нещо ми се струва, че ще има да си играеме с Декларация 6 - един път за осигуровките заедно с Декларация 1 , после за данъка или за данъка по частичните плащания. Вместо да се улеснят нещата, те пак ги мъдрят едни.... :hmmm:
Здравейте,заплатите и осигуровките за м.12.2013г. ,нужно ли е да се начисляват в м.12.2013г.,тъй като няма да са изплатени или може през м.01.2014г.,тъй като срока е 25.01.2014г.???

Счетоводните записвания следва да са към месец Декември 2013г. , защото се отнасят за този период , а подаването на Д1 и Д6 трябва да стане до 25.01.2014г.
Всичко е така , само дето осигуровките на СОЛ не са разход на фирмата :)