Чл. 42. (1) (Нова - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Размерът на обезщетението за неизползван платен годишен отпуск по чл. 224 КТ се определя пропорционално на времето, което се признава за трудов стаж.(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Обезщетение за неизползуван платен годишен отпуск по чл. 224 КТ се изплаща и в случаите, когато към датата на прекратяване на трудовото правоотношение работникът и служителят нямат придобито право на отпуск.
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.) Работникът и служителят имат право на парично обезщетение за неизползуван платен годишен отпуск, когато са придобили поне 1 пълен месец трудов стаж. Последният месец при трудов стаж повече от 1 месец се счита за пълен, ако работникът и служителят са прослужили най-малко половината от работните дни на месеца.

За 2013г. до 01.09 му се полагат 13 дни отпуск / 20:12х8=13.33 дни / . Ако няма неизползван отпуск от минали години , то ще трябва да му платите като обезщетение 1 ден , след като е позлвал вече 12 дни .
Ами и аз така мисля, като чета закона и се чудя къде ми отиде отговора на въпроса, който всъщност зададох :)))

:)

Отговаря Иван Симов - регистриран одиторФирма -

 ООД се занимава със счетоводни услуги, т.е. е специализирано счетоводно предприятие и се управлява и представлява от лице, което има висше икономическо образование, но няма нужния стаж съгласно чл. 35 от ЗС. В дружеството има назначено лице по трудов договор на длъжност Главен счетоводител, което отговаря на условията на чл. 35 от ЗС. Може ли това лице, като главен счетоводител да бъде съставител на ГФО на обслужваните от счетоводното предприятие други дружества?

   Отговор: Отговорът е "да". Финансовите отчети, обаче, трябва да бъдат подписани по следния начин:
Като съставител да се напише името на счетоводната фирма, а под нея трябва да фигурират имената и подписите на лицето съставител и управителя на фирмата.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Във Вашия случай това е приложимо , но да кажем че ако фирмата няма работници , а собственика и управителя на ЕООД-то си работеше сам , то тогава изискванията на чл. 34 щяха да се отнасят за него , като съставител на финансовите отчети.
(3) Финансовият отчет на предприятие се подписва от:
1. физическите лица, които управляват и представляват предприятието, и
2. физическото лице, което:
а) е съставило финансовия отчет - в случаите, когато финансовият отчет е съставен пряко от физическо лице, или
б) управлява и представлява предприятието, което е съставител на финансовия отчет - в случаите, когато финансовият отчет е съставен от специализирано счетоводно предприятие.

...
(6) Лицата по ал. 3, т. 2 трябва да отговарят на изискванията на чл. 35.

Според мен управителят на счетоводното предприятие трябва да отговаря на изискванията на чл.35
Аз го разбирам по следния начин:



Мисля, че тази разпоредба я знаем всички. Смятам, че второто изречение касае автомобилите, които имат под 5 или 5 места. Т.е. ако да речем един автомобил с 5 места за сядане има вградено оборудване за пренос на товари (слагат им обикновено решетки и някакви други пособия из багажниците) и дейността на дружеството е свързана с превоз на товар, то тогава това не е лек автомобил и ще се признае ДК.



Един снегорин например в талона е записано места - 1+1 , но се води специализиран тежкотоварен автомобил и се ползва ДК.
Няма да й дадат, защото в пълномощното искат изрично да е упоменато "да получава искания свързани с достъп до данъчно осигурителна информация."

Но на нея в момента не й трябва пълен достъп, а да може да си подаде инфото

Действително искат да е упоменато в пълномощното да получава данъчно- осигурителна информация, иначе има шанс да не го приемат.
 Вие имате ли личен ел.подпис , с който подавате данни към НАП ?
сега като ги прехвърлям фактурите например касов апарат, печки, мивки и др. които са под минимума за ДМА и те са осчетоводени през 601;
е как да ги заведа? ще почакам до утре, ако някой има пресен опит с този опис нека да пише, ще съм безкрайно благодарна :give_rose:

Ето отговор , във връзка с активите под прага , заведени като разход и задбалансово :

Отговаря Лиляна ПАНЕВА – данъчен консултант

    Въпрос: Има ли право фирма на данъчен кредит по чл. 74 от ЗДДС, при положение че са спазени всички изисквания на въпросния член от закона, но въпросните активи (дълготрайни) са отчетени като разход при придобиването им, тъй като са със стойност, по-ниска от възприетия стойностен праг на същественост? Въпросните активи се намират в предприятието и се отчитат задбалансово.
Отговор: За целите на облагането с ДДС е от значение не как дадени активи са отчетени при придобиването им, а дали се използват от съответното данъчно задължено лице за извършване на облагаеми доставки или не, т.е. дали участват пряко или косвено в стопанската дейност на лицето, при която то извършва облагаеми доставки, за които начислява данък. При положение че въпросните активи се използват за такава дейност и за тях са изпълнени всички изисквания на чл. 74 от ЗДДС, които дават право на данъчен кредит за тях, това право може да се ползва. В тази връзка ви обръщаме внимание върху необходимостта да отразите правилно документите, с които са придобити наличните ви активи, в дневника си за покупки и да спазите срока за представяне на описа за тях на съответната данъчна администрация - това са двата пропуска, които най-често допускат фирмите при прилагането на процедурата за възстановяване на данъка им при регистрацията си.

Ако в талона на автомобила е записано 6+1 места имате право на данъчен кредит за него и за стоките и услугите свързани употребата му.
След това при първа възможност ще му възстановите средствата на собственика . Това е най-често използвания метод при липса на парични средства така наречената " червена каса".
чл.21 ал.4 т.1 ЗДДС , определящо е къде се намира обекта подлежащ на отдаване под наем.
Благодаря! И аз го намерих в сайта на НОИ обяснено, и като допълнение, че не трябва в последните 3 години да си ползвал борса, иначе отново попадаш в минимума 4 месеца по 7.20 на ден..

Точно :)
Изключения от правилото за определяне размера на паричното обезщетение за безработица:

Безработните лица, чиито правоотношения са прекратени по тяхно желание или с тяхно съгласие, или поради виновното им поведение на основание чл. 325, т. 1 и 2, чл. 326 и 330 от Кодекса на труда, чл. 103, ал. 1, т. 1, 2 и 5, чл. 105, чл. 107, ал. 1, т. 1 – 4 от Закона за държавния служител, чл. 162, т. 1 и 6, чл. 163 и чл. 165, т. 2 и 3 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България, чл. 245, ал. 1, т. 4, 6 и 8 от Закона за министерството на вътрешните работи и чл. 165, ал. 1, т. 2, 3 и 5 и чл. 271, т. 2, 3 и 5 от Закона за съдебната власт или по други закони, както и безработните лица, придобили право на обезщетение преди изтичане на три години от предходно упражняване на правото на обезщетение, получават минималния дневен размер на обезщетението за безработица съгласно Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за срок 4 месеца.

Ако не попадате в цитираните членове значи ще получавате обезщетение съобразно осигурителния Ви стаж:

Определяне на периода, за който се отпуска паричното обезщетение за безработица и срокове за изплащането му:Паричните обезщетения за безработица се изплащат ежемесечно през месеца, следващ този, за който се дължат за период в зависимост от продължителността на осигурителния стаж както следва:
Осигурителен стаж
(години)    Период за изплащане
на обезщетението
(месеци)
до 3    4
3 до 5    6
5 до 10    8
10 до 15    9
15 до 20    10
20 до 25    11
над 25    12
За осигурителен стаж при определяне периода за изплащане на обезщетението се зачита трудовият стаж до 01.01.2002 г. по Кодекса на труда или по други специални закони и времето след тази дата, през което лицето е осигурено за безработица.
(чл. 54в, ал 1 и ал 2 КСО)
(чл. 54б, ал. 3 и ал. 4 КСО)
Да , и аз това посъветвах управителя на фирмата да се консултира с адвокат по изготвяне на договора , все пак това са си чисто юридически въпроси и по-добре да не рискуваме сами :)
Явно е възможно, тъй като  клиент на една от фирмите, с които работя, също е със запорирани сметки. Постъпленията по издадените от нас фактури идват от сметка на трета фирма, като в банковото извлечение има текст" ф.№/дата и името на нашия клиент". Обясниха ми, че имало сключен договор, по силата на който тази трета фирма има право да превежда суми на доставчиците на дружеството със запрораните сметки. За съжаление не можах да ги убедя да ми дадат договора за да видя на какво точно основание /типът на договора/ е сключен и  какви ангажименти поражда между страните. Интересното е, че  този договор е  двустранен, а не тристранен и позволява да се извършват преводи към всички доставчици.

Точно формата на договора/протокола е проблема  , иначе намерих нещо по въпроса

Скрит текст :
Здравейте , поради запориране на сметките на фирма А се налага фирма Б да поеме задължението на фирма А към Фирма В . Като фирма Б няма задължения към нито една от фирмите .

Изобщо това възможноли е ? Четох , че с тристранен протокол може да се уреди , но когато и трите фирми имат задължения - например А дължи да В , Б на А и се разбират Б да плати задължението на А към В .

А в моя случай фирма Б няма да получи нищо от цялата тази работа ?
 Във фактурата има начислено ДДС ли ?
На какво основание българският доставчик Ви е издал фактура с нулева ставка, какво пише в самата фактура?

Най-вероятно тъй като и двете фирми за установени на територията на страната и в този случай ДДС-то е дължимо от доставчика на услугата и той е приложил чл.30 ЗДДС - транспорт България - трета страна .