При нас на една фирма за данните за м.01  в справкта за задълженията всичко е наред стой само ДОД, който ще се погаси сега на 25.02 , но в Справката за плащанията са отразени само постъпилите суми без да са разнесени сумите за ДОО ,ЗО и ДОО , само ДЗПО е разнесено
Здравейте  :give_rose: исма да Ви попитам ако сте имали подобен случай - ФЛ собственик на ЕООД иска да прехвърли товарен автомовил негова собственост на името на ЕООД-то , за да може да отчита разходите за гориво . Фирмата е малка, нерегистрирана по ЗДДС . Ако знаете процедурата да споделите :)
Осигуровките за м.01 трябва да се платят до 25.02.2013г. , а ДОД до 25-то число на месеца следващ месеца на изплащане на възнаграждението т.е ако приемем че сте изплатили заплатите на 05.02 то ДОД е платим до 25.03.2013г и затова в справката за задълженията седи с дата на плащане до 25.03.2012г.

Ако до 25.02 платите осигуровките и данъка подавате Д1 и Д6/ с код 5 и данни за данъка/ до 25.02 и като дата на начисляване/изплащане посочвате реалната дата на изплащане на заплатите.

Ако до 25.02 платите само осигуровките / защото крайната дата за плащането им е 25.02/ и не изплатите заплатите или ги изплатите по-късно , подавате Д1 и Д6 / с код 5 и без данни за данъка/ до 25.02.2013г. и когато ги изплатите заплатите  на 28.02 подавате само нова Д6 / с код 5 и с данни само за данъка/

Фактическото начисляване на заплатите за месец 01.2013г. става през месец 02.2013г. , но разхода трябва да с го отнесете в месеца ,за който се отнася т.е м.01.2013г.
Свободни професии, занаятчии, земеделски производители внасят ли авансов данък и подават ли Д55

Да , внасят авансов данък и подават Декларация по чл.55 , има отделна тема точно по този въпрос :)
НАП имам чувството  че са като сто годишна трикрака костенурка  ;D че наемодателите физ.лица трябва да  я подават сами тази декларация ние тук във форума още към края на декември вече почнахме да си го изясняваме.....
след като дохода по гражданския договор е изплатен през месец 01.2013г. ,подавате Декларация по чл.55 по 30.04 / края на месеца следващ тримесечието/ и в същия срок плащате и ДОД.
И аз го разбирам така.
Напр. - стоматолог /самоосигуряващо се лице/ ще си внася данък за доходи от РЗОК и ще си подава Д-55 в сроковете..
РЗОК не удържа данък, защото се са СОЛ..
За наем между две ф. лица е ясно..
:thumbup:
Не знам къде съм гледала в предишния ми пост но ....

1.от указанията за попълване на Д55 : 5. Редове 1, 2, 3 и 4 в колона 4 се попълват от: физически лица, задължени да определят и внасят авансов данък по чл. 43, ал. 3 и 44, ал. 3 от ЗДДФЛ за придобити доходи от стопанска дейност и от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, както и окончателен данък за доходите по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ

2.Чл. 43. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) (1) Лице, придобило доход от стопанска дейност по чл. 29, дължи авансово данък върху разликата между облагаемия доход и вноските, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за своя сметка за месеците на тримесечието, през което е придобит облагаемият доход, а ако лицето не е самоосигуряващо се - между облагаемия доход и удържаните задължителни осигурителни вноски.(3) Размерът на дължимия данък се изчислява, като разликата по ал. 1 се умножи по данъчна ставка 10 на сто.

3.Чл. 29. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишен текст на чл. 29 - ДВ, бр. 31 от 2011 г., в сила от 01.01.2011 г.) Облагаемият доход от стопанска дейност на физическите лица, които не са търговци по смисъла на Търговския закон, се определя, като придобитият доход се намалява с разходи за дейността, както следва:
 
1. (нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) с 60 на сто за доходи от дейността на физическите лица, регистрирани като тютюнопроизводители и земеделски производители, за производство на непреработени продукти от селско стопанство, с изключение на доходите от производство на декоративна растителност;
 
2. (предишна т. 1 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) с 40 на сто за:
 
а) (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) доходи от дейността на физическите лица за производство на преработени или непреработени продукти от селско стопанство (включително от продажба на произведена декоративна растителност), от горско стопанство (включително от събиране на диворастящи билки, гъби и плодове), от ловно стопанство и от рибно стопанство;
 
б) авторски и лицензионни възнаграждения, включително за доходи от продажба на изобретения, произведения на науката, културата и изкуството от техните автори, както и за възнаграждения за изпълнения на артисти-изпълнители;
 
в) доходи от упражняване на занаят, които не се облагат с патентен данък по реда на Закона за местните данъци и такси;
 
3. (предишна т. 2 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) с 25 на сто за доходи от упражняване на свободна професия или възнаграждения по извънтрудови правоотношения.

Следователни: ЗП, свободни професии, СОЛ с граждански договор подават Декларация по ЧЛ. 55 при деклариране на дължимия данък след изтичане на тримесечието.

Чл. 44. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Лице, придобило доход от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, дължи авансово данък върху разликата между облагаемия доход по чл. 31 и осигурителните вноски, които лицето е задължено да прави за своя сметка.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишна ал. 2 - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Размерът на дължимия данък се определя, като разликата по ал. 1 се умножи по данъчна ставка 10 на сто.

тук си е ясно при наем между две физически лица си се подава от наемодателя
22 месеца х 2 дни : 21 = трудов и осигурителен стаж 2м и 2 дни
Според мен поне съдейки от указанията за попълване на декларацията лицата,които само трябва да си внесат данъка подават Декларация по чл.55  за доход от наем ,за доход по граждански договор и за окончателен данък за доходите по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛІ.
Свободните професии и земеделските производители не би следвало да подават Д55 за внесения от тях авансов данък върху реализираните приходи от дейността им.
Част І
1. В т. 1 или 2 се отбелязва кой подава декларацията.
2. В т. 3 се отбелязва периода за който се подава декларацията (година и съответното тримесечие) или (година и съответния месец). Това е периода през който е възникнало задължението за определяне, удържане и внасяне на дължимите данъци.
ІІ. Част ІV:
1. Ред 1 в колона 3 се попълва от предприятия и самоосигуряващи се лица – задължени да удържат и внасят авансов данък по чл. 43, ал. 4 и 44, ал. 4 от ЗДДФЛ за доходи от стопанска дейност и от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество.
2. Редове 2 и 3 в колона 3 се попълват от предприятия и самоосигуряващи се лица – задължени да удържат и внасят окончателен данък за доходите по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ.
3. Ред 4 в колона 3 се попълва от търговски банки – задължени да удържат и внасят окончателен данък за доходите от лихви по депозитни сметки.
4. Редове 5 и 6 в колона 3 се попълват от местни юридически лица, места на стопанска дейност в страната, еднолични търговци и други физически лица, задължени да удържат и внасят данък при източника по чл. 194 и 195 от ЗКПО.
5. Редове 1, 2, 3 и 4 в колона 4 се попълват от: физически лица, задължени да определят и внасят авансов данък по чл. 43, ал. 3 и 44, ал. 3 от ЗДДФЛ за придобити доходи от стопанска дейност и от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, както и окончателен данък за доходите по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ.6. Ред 6 в колона 4 се попълва от чуждестранни юридически лица, задължени да определят и внасят данък при източника по чл. 195 от ЗКПО.
щом няма доходи от други източници / граждански договор, възнаграждение за личен труд в ЕООД-то/ не подава ГДД и таблиците към нея.
Първи начин за изчисляване на стажа: отработените часове :8ч : 21дни = на осиг. стаж
Втори начин: отработените дни : 21дни = осиг. стаж
в УП-3 се вписва осигурителен стаж!

Трябва да се запише в ТК, че ТД е на основание чл.114 от КТ, само ако това е единствения ТД на лицето, т.е. ако е основен. Ако не е - тогава няма да записвате нищо в ТК, а директно издавате УП-3.
Вижте това становище на НАП по сходен въпрос / разликата с Вас е ,че вие фактурирате на холандска фирма/ :

ОТНОСНО: извършване на транспортни услуги с получател - лице от трета държава
Във връзка с Ваше писмо, постъпило в Дирекция „ОУИ”-……….. с вх. № … от 15.11.2010г. е изложена следната фактическа обстановка: Фирмата извършва транспортни услуги. Издават се фактури на турски фирми за извършен транспорт: България - Турция, Турция – България. Фирмата не начислява ДДС на основание чл.21, ал.2 от ЗДДС. За целите на ускореното възстановяване тази доставка се приравнява на такава с 0 % ДДС.
 
Поставен е следният въпрос:
 Когато се извършва транспорт България – трета страна и трета страна-България и получател по доставката е турска фирма, в коя колона на дневника за продажби следва да се отрази фактурата – колона 22 или колона 23 и съответно в коя клетка на справката-декларация – клетка 17 или клетка 18.
 Предвид изложената фактическа обстановка и съобразявайки относимата нормативна уредба, по зададения от Вас въпрос, изразяваме следното становище:
 Съгласно разпоредбите на чл.22, ал.3 от ЗДДС, мястото на изпълнение при доставка на услуга по транспорт на стоки в рамките на Общността или извън нея, предоставена на данъчно задължено лице, се определя по реда на чл. 21, ал. 2 и 3.
 По смисъла на чл.21, ал.2 от закона, мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получателят е данъчно задължено лице, е мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност.
 Предвид гореизложеното, при извършеният от Вас транспорт – България-трета страна и обратно и получател турска фирма, Вие осъществявате доставка на услуга по чл.21, ал.2 от ЗДДС и същата е с място на изпълнение там където е установен получателят, а именно – Турция.
 Във връзка с декларирането в дневника за продажби и справката-декларация следва да се съобрази следното:
В колона 22 на дневника за продажби се посочва данъчната основа на доставки на услуги по чл.21, ал.2 от ЗДДС с място на изпълнение на територията на друга държава членка.
В настоящия случай горната хипотеза не е налице, тъй като Вие осъществявате доставка на услуга по чл.21, ал.2 от закона, но тя е с място на изпълнение на територията на трета държава - получател е лице от Турция.
В този смисъл, Вие следва да посочите тази доставка в колона 23 на дневника за продажби. Там се декларира данъчната основа на доставки по чл.69, ал.2 от ЗДДС, включително ДО на доставките при условията на дистанционни продажби с МИ на територията на друга държава членка.
По смисъла на чл.69, ал.2 от ЗДДС, за целите на правото на приспадане на данъчен кредит, за облагаеми доставки се смятат и доставките в рамките на икономическата дейност на регистрираното лице, които са с място на изпълнение извън територията на страната, но които биха били облагаеми, ако са извършени на територията на страната;
В кл.17 на СД се декларират доставките по чл.21, ал.2 от ЗДДС, които са с място на изпълнение на територията на друга държава членка. В настоящия случай тази хипотеза не е налице.
 В кл.18 на СД се декларират доставки по чл.69, ал.2 от ЗДДС. Това са доставките в рамките на икономическата дейност на регистрираното лице, които са с място на изпълнение извън територията на страната, но които биха били облагаеми, ако са извършени на територията на страната. Именно тази хипотеза е налице във Вашия случай.
Другото което е важно - ако лицето си представи формуляр, че подлежи на осигуряване в друга страна от ЕС и не трябва да се осигурява в БГ поради това, няма да се осигурява. Ако го няма, изпълнява законите на БГ и само за здравно не се осигурява, ако няма разрешение за постояннопребиваване, а тогава му издават лична карта и ЕГН.
Чуждестранните граждани, които упражняват трудова дейност на територията на Република България, подлежат на задължително държавно обществено осигуряване по българското законодателство. Задължението за осигуряване на чужденец - собственик на търговско дружество, възниква от деня на започване или възобновяване на трудовата дейност като търговец и продължава до нейното прекъсване или прекратяване.
 

Когато собственик на търговско дружество (ЕООД) получава възнаграждения за управление на дружеството, подлежи на осигуряване за всички осигурени социални рискове по реда, определен за осигуряване на изпълнителите по договори за управление и контрол на търговски дружества в чл.4, ал.1, т.7 от Кодекса за социално осигуряване. Внасят се осигурителни вноски за четирите фонда на държавното обществено осигуряване. За лицата, родени след 31 декември 1959 г., се правят и вноски за допълнително задължително пенсионно осигуряване в универсален пенсионен фонд. Осигурителните вноски за фонд “Пенсии”, “Общо заболяване и майчинство” и фонд “Безработица” се внасят в определеното за съответната година съотношение за сметка на дружеството и на осигуреното лице с един платежен документ. В същото съотношение се внасят и вноските за универсален пенсионен фонд за лицата, родени след 31 декември 1959 г. Осигурителните вноски за фонд „Трудова злополука и професионална болест” са изцяло за сметка на дружеството и се внасят с отделен платежен документ. Осигурителните вноски се изчисляват върху полученото възнаграждение, намалено с нормативно признатите разходи по Закона за облагане на доходите на физическите лица, но върху не по-малко от минималния месечен размер на осигурителния доход за съответната професия (в случая за ръководни служители) по основната икономическа дейност на дружеството.
 


В случай че собственикът на дружеството не получава месечни възнаграждения, но упражнява трудова дейност в дружеството, подлежи на осигуряване по реда, определен за самоосигуряващите се лица. Месечните осигурителни вноски се внасят върху избран осигурителен доход между минималния и максималния месечен размер на дохода, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за съответната година. Вноските са в размера, определен за фонд „Пенсия”. По свое желание тези лица могат да се осигуряват и за фонд „Общо заболяване и майчинство”
 


За да отпадне задължението за осигуряване на собственика на търговското дружество, при положение че дружеството има дейност, е необходимо:
 


- да има упълномощено друго лице, което от негово име да управлява дружеството



- да преустанови дейност в дружеството си и да подаде декларация за прекъсване на дейност като самоосигуряващо се лице.
 


Задължително условие е упълномощеното лице да бъде вписано в Търговския регистър като прокурист. Когато собственикът на дружеството наеме лице да управлява дружеството по трудов договор или по договор без трудово правоотношение (граждански договор), без да е вписано като прокурист в Търговския регистър, задължението му за осигуряване не отпада. Търговският пълномощник осъществява само търговската дейност и не може да упражнява правата на работодателя. Търговският пълномощник не може да бъде нито изпълнителен директор, нито управител на фирмата, тъй като съгласно чл.26, ал.4 от Търговския закон при осъществяване на представителната власт той се подписва, като задължително трябва да добави към фирмата на търговеца своето име и да отбележи, че е пълномощник.
 


Прокуристът има право да извършва всички действия и сделки, които са свързани с упражняването на търговското занятие, както и да представлява търговеца и да упълномощава други лица за извършване на определени действия (чл.22 от Търговския закон). Съгласно чл.21, ал.1 от Търговския закон прокуристът е физическо лице, натоварено и упълномощено от търговеца да управлява предприятието му срещу възнаграждение. Упълномощаването на прокуриста трябва да бъде с нотариално заверени подписи. Търговецът заявява упълномощаването за вписване в Търговския регистър заедно с образец от подписа на прокуриста. Отношенията между търговеца и прокуриста се уреждат с договор. В Търговския закон не е уточнен видът на договора. Договорът, с който се възлага управлението на фирмата на прокуриста, може да бъде както трудов, така и граждански.
 


В случаите, при които управлението на фирмата се възлага на прокурист, нает по трудов договор, осигуряването му се извършва по реда, определен за работниците и служителите в чл.4, ал.1, т.1 от Кодекса за социално осигуряване. Лицето се осигурява за всички осигурени социални рискове.
 


Когато собственик на търговско дружество (ЕООД) сключи с прокуриста договор за управление на дружеството без трудово правоотношение, осигуряването му се извършва по реда, определен за управители на търговски дружества в чл.4, ал.1 т.7 от Кодекса за социално осигуряване. Осигурителните вноски също са за всички осигурени социални рискове.
 


По отношение на здравното осигуряване следва да се има предвид, че чуждите граждани, които упражняват търговска дейност на територията на Република България, подлежат на здравно осигуряване само ако имат разрешение за дългосрочно постоянно пребиваване на територията на страната или ако е предвидено друго в международен договор, по който Република България е страна. Задължението за осигуряване на тези лица възниква от датата на получаването на разрешение за постоянно пребиваване. Чуждите граждани, които пребивават краткосрочно в страната, не подлежат на здравно осигуряване по българското законодателство. В случай на необходимост те заплащат оказаната им медицинска помощ.
 
Да попитам и аз - значи СОЛ, който е и на друг трудов договор /не е прекратен/ и е бил и на ДУК за 3  месеца 2012/който е приравнен към трудовите, нали?/ трябва ли да подава ГДД или може само таблица 1 и 2 и Д6?
Според мен не трябва да се подава ГДД нито таблица 1 и 2 към нея ако СОЛ-а няма друг доход/ например за положен личен труд/ нито за ТД нито за ДУК,който е приравнен на трудовите правоотношения, а да си подаде годишна Д6 като СОЛ.
значи до 25.01 Д1 и Д6 без данни за ДОД в нея , до 30.04.2013г. Справка по чл.73 ЗДДФЛ
а кога е изплатен доходът по ГД?
Наредба  за структурата и организацията на работната заплата
   Чл. 12. (1) За придобит трудов стаж и професионален опит на работниците и служителите се заплаща допълнително месечно възнаграждение в процент върху основната работна заплата, определена с индивидуалния трудов договор.

 (2) За придобит трудов стаж и професионален опит се зачита стажът, признат по реда на Кодекса на труда за времето, през което работникът или служителят е работил и продължава да работи в предприятието, в т.ч. на различни работни места и длъжности.

 (3) В случаите по чл. 123 и 123а от Кодекса на труда при определянето на допълнителното възнаграждение по ал. 1 се зачита и времето, през което работникът или служителят е работил в предприятието преди промяната на работодателя.

 (4) (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2008 г.) При определяне размера на допълнителното трудово възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит работодателят отчита и:

 1. трудовия стаж на работника или служителя, придобит в друго предприятие по смисъла на § 1, т. 2 от допълнителните разпоредби на Кодекса на труда на същата, сходна или със същия характер работа, длъжност или професия;

 2. (изм. - ДВ, бр. 10 от 2009 г., бр. 67 от 2009 г.) времето, през което без трудово правоотношение лицата са упражнявали трудова дейност и/или професия, която е същата или сходна с работата по сключения трудов договор, и са били задължително осигурени за общо заболяване и майчинство, инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, трудова злополука и професионална болест и безработица или за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, общо заболяване и майчинство;

 3. трудовия стаж, придобит в друга държава членка, на същата, сходна или със същия характер работа, длъжност или професия от работници или служители, които са български граждани или граждани на някоя от държавите членки, както и членовете на техните семейства, и зачетен като такъв съгласно законодателството на съответните държави;

 4. (изм. - ДВ, бр. 10 от 2009 г., бр. 67 от 2009 г.) времето, през което без трудово правоотношение българските граждани или гражданите на държава членка, както и членовете на техните семейства са упражнявали трудова дейност и/или професия на територията на държавите членки, която е същата или сходна с работата по сключения трудов договор в Република България, и са били задължително осигурени за общо заболяване и майчинство, инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, трудова злополука и професионална болест и безработица или за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт, общо заболяване и майчинство, съгласно законодателството на съответните държави.

 (5) (Доп. - ДВ, бр. 56 от 2007 г.) Условията, при които се зачита сходният характер на работата, длъжността или професията по ал. 4, се определят с колективен трудов договор на браншово равнище или с вътрешните правила за работната заплата в предприятието.

 (6) Минималният размер на допълнителното трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит се определя от Министерския съвет след провеждане на консултации с представителните организации на работниците и служителите и на работодателите на национално ниво.

 (7) С колективен трудов договор на браншово равнище се определя минималният размер на допълнителното трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит за съответния бранш, а конкретният размер се определя в колективен трудов договор и/или във вътрешните правила за работната заплата в предприятието и в индивидуалния трудов договор.

 (8) Допълнителното трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит се заплаща за действително отработено време в рамките на съответната месечна продължителност на работното време само по основното трудово правоотношение, а при непълно работно време - по всеки отделен трудов договор, до допълването им до съответната месечна продължителност на работното време.

 (9) (Нова - ДВ, бр. 56 от 2007 г.) Правото за получаване на допълнителното трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит възниква при придобит трудов стаж и професионален опит не по-малък от една година.
 (10) (Нова - ДВ, бр. 56 от 2007 г.) Размерът на допълнителното трудово възнаграждение за трудов стаж и професионален опит се изменя на период, не по-малък от една година придобит трудов стаж и професионален опит.