Би ли уточнила въпроса?
Какво общо със строежа има правото на строеж, освен, че се начислява данък върху него при издаването на строителното разрешение?
Самият строеж е облагаема дейност и за неговото осъществяване имате право на данъчен кредит.


Правото на данъчен кредит за стоките и услугите свързани със строежа възниква от момента на придобиването на правото на строеж от фирмата .

http://www.bgstuff.net/zakoni-i-normativni-aktove/danyci/7364-otnosno-prilagane-na-zdds
Да използвам темата , че и мен ме вълнува нещо подобно , от кой момент възниква правото на данъчен кредит , според мен от датата на прехвърлянето на правото на строеж ?
Обърнете внимание на това съобщение!
http://www.nap.bg/news?id=1841


Добре , че поне и съобщение пуснаха ...
ХЪМ  честно казано единственото което знам а и никой от фирмата не може да ме каже нищо друго ,стоката е поръчана на австрийската фирма и пристига от тях и аз си мислех че си е ВОП но на тяхната фактура беше написано  тристранна операция  ,нямам представа коя е третата страна

В първия пост пишете , че получавате суровина от немска фирма?
При тристранните операции трите фирми трябва  да са от ЕС и да рег. по ДДС там , така ли е във Вашия случай ?

 Чл.  15 ЗДДС регламентира тристранната операция като доставка на стоки между три регистрирани за целите на ДДС лица в три различни държави членки А, Б и В, за които са налице едновременно следните условия:
1. регистрирано лице в държава членка А (прехвърлител) извършва доставка на стока на лице, регистрирано в държава членка Б (посредник), което след това извършва доставка на тази стока на лице, регистрирано в държава членка В (придобиващ);
2. стоките се транспортират директно от А до В;
3. посредникът не е регистриран за целите на ДДС в държавите членки А и В;
4. придобиващият начислява ДДС като получател по доставката.


Ето и в подкрепа на това , че при покупка от нерегистрирана фирма по ДДС не се съставя протокол и не се начислява ддс.

-Относно прилагането па чл.13 и чл.84 от ЗДДС, при положение, че българско регистрирано по ЗДДС лице придобива стока от нерегистрирано за целите на ДДС лице в друга държава членка и издава протокол по чл.117 от закона, начислява и внася 20 С7с ДДС. При тези обстоятелства въпросът е: има ли право българската фирма да приспадне начисления данък, съгласно чл.68. ал.1. г.4 от ЗДДС. независимо от факта, че контрагента й е от друга държава членка и не е регистрирано по ДДС лице."
Разпоредбите на чл.13 и чл.84 от ЗДДС' третират вътреобщносттни придобивания. В описания от Вас случай не е налице вътреобщпостно придобиване предвид факта, че доставчикът по посочената доставка не е данъчно задължено лице, което е регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка. Предвид което, неправмерно регистрираното по ЗДДС' лице получател по посочената доставка е начислило ДДС с протокол по чл.1 17 от ЗДДС за тази доставка, т.е данъкът в случая не е изискуем от получателя по доставката.
С оглед на изложеното по така издаденият протокол не е налице право на данъчен кредит, тъй като съгласно чл. 68, ал.1, т.4 от ЗДДС лицето има право на приспадане от данъчните си задължения по този закон за изискчемия от него данък като платец по глава осма от закона.

В случая е приложима разпоредбата на чл.80, ал.5 от 1Н13ДДС когато е погрешно съставен протокол, същият' се анулира и се издава нов. Начина на отразяване на анулирани протоколи в дневника за продажби на регистрираното лице с посочен в Приложение № 12 "параметрите, структурата и изискванията към файловете на магнитния или оптичния носител" на ППЗДДС - при положение че се анулира документ (протокол за начисляване на данък или протокол по чл. 1 17. ал. 4 от закона) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "РКООАОВ1. IX I" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.
Здравейте, за първи път ще завеждам ДМА. Правилно ли съм се насочил?
Климатик на стойност 1457.50лв.
208
453/1
           401

До тук добре. Датата на фактурата е 11.06.2014г.
На данъчната и на счетоводната амортизация въвеждам като дата на придобиване и дата на въвеждане в експлоатация 11.06.2014г.
Като амортизация в сметка съм посочил 241/1, а като сметка за разход за амортизация 603.
Метод - линеен, 30%.
На прав път ли съм?
Благодаря предварително!

Счетоводните амортизации - съгласно СС 4, т. 6,1
Данъчните амортизации  - съгласно ЗКПО - чл.58
Предполагам , че румънската фирма е рег. по ЗДДС  и тогава имаме ВОП за българската фирма

Чл. 13. (1) Вътреобщностно придобиване е придобиването на правото на собственост върху стока, както и фактическото получаване на стока в случаите по чл. 6, ал. 2, която се изпраща или транспортира до територията на страната от територията на друга държава членка, когато доставчикът е данъчно задължено лице, което е регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка.

Самоначисляваш ДДС с протокол по чл.117 ЗДДС , включваш го в дневник продажби и ако имате право на данъчен кредит го включваш и в дневник покупки.

Пойскайте и им ДДС номера и може да си ги проверите в http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=bg

Фактурата си я завеждате в счетоводството , без да влиза в дневниците по ЗДДС .


Ако купувате стока от нерегистрирана по ДДС фирма в Румъния, няма ВОП, не съставяте протокол по чл.117 и не начислявате ддс , само си завеждате стоката . Румънската фирма в този случай трупа оборот за регистрация по ЗДДС на територията на България.
Благодаря  ще прочета внимателно,но доколкото разбирам ще е достотъчно да се осигурява само през едната фирма.

 :good:
Благодаря за отговора dalila, значи работодателя спокойно може да прекрати договора без предизвестие в срока на изпитване позовавайки се на чл.71 ал.1 от КТ, ако не е доволен от работника?

Да :good:
Правите анакс за прекратяване на Договора за управление и контрол , подавате в НАП в 7-дневен срок от започване на полагането на личния труд на СОЛ декларация ОкД-5 и започвате да подавате Декларация образец 1 с код 12. Промяната / преминаване от ДУК към СОЛ/  може да стане по всяко време на годината.
Платили ли сте фактурата в брой или?
Ако имате потвърждение , че лицето на което извършвате услугата е данъчно задължено лице , то не начислявате ддс в издаваната от Вас фактура на основание чл.21 ал.2 във връзка с чл. 86 ал.3 ЗДДС.
Използвайте и проверката от сайта http://www.kik-info.com/check/check_place.php
Относно получател на услуги, установен извън Общността:

Съгласно член 18, пар.3 от Регламента, освен ако не разполага с информация за противното, доставчикът на услуги може да счита, че получател, установен извън Общността, има статут на данъчнозадължено лице:
•   ако получи от получателя удостоверение, издадено от компетентния данъчен орган на получателя, в потвърждение на факта, че получателят извършва стопанска дейност, с цел да му се предостави възможност да получи възстановяване на ДДС по силата на Директива 86/560/ЕИО на Съвета от 17 ноември 1986 г. относно хармонизиране на законодателствата на държавите-членки в областта на данъците върху оборота — правила за възстановяване на данъка върху добавената стойност на данъчнозадължени лица, които не са установени на територията на Общността
•   когато получателят не разполага с това удостоверение, ако доставчикът разполага с идентификационния номер по ДДС или подобен номер, изпълняващ същата функция, предоставен на получателя от страната по установяване и използван за идентифициране на данъчнозадължени лица или с всяко друго доказателство за това, че получателят е данъчнозадължено лице и ако доставчикът извърши проверка в разумна степен на точността на информацията, предоставена му от получателя, с помощта на обичайните търговски мерки за сигурност като мерките, свързани с проверките на самоличността и на плащанията.
В случай, че доставчикът разполага с удостоверение, издадено от компетентния данъчен орган на получателя, в потвърждение на факта, че получателят извършва стопанска дейност, независимо, че същият не притежава идентификационен номер за целите на ДДС или друг подобен данък, следва да се приеме, че получателят е данъчнозадължено лице, разбира се след проверка на точността на информацията, предоставена му от получателя.
     Съгласно чл. 25 от Регламента, за прилагане на правилата относно мястото на доставка на услугите се вземат предвид само обстоятелствата, съществуващи в момента на данъчното събитие. Последващите промени в използването на получената услуга не засягат определянето на мястото на доставката, ако не съществува никаква практика на злоупотреба.
Видно от цитираната норма като правило удостоверяването на статута на доставчика следва да се извършва към датата на изискуемост на данъка за съответната доставка. Доставчикът сам следва да прецени, с оглед степента на познаване и доверие в контрагента си, дали е разумно да му се довери, (например при системни търговски взаимоотношения) и да допусне   удостоверяването на статута му да не се извършва за всяка доставка, доколкото евентуалните неблагоприятни последици (задължаване с данък върху добавената стойност при данъчен контрол и установяване статут на данъчно незадължено лице на получателя) биха били за сметка на доставчика.
Подчертаваме, че Регламентът, освен предвиденото изискване за доказателство, поставя в тежест на доставчика да положи всички необходими усилия в рамките на обичайната търговска практика, за да се увери в статута на получателя по доставката. Считаме, че тези мерки не са универсални за всеки случай, а биха могли да имат различен обхват и задълбоченост предвид различните контрагенти – получатели по доставката, с оглед предходни търговски взаимоотношения с конкретния получател или неговото търговско реноме.
Доколкото способите за удостоверяване на статута на получателя на услугата не са императивно и лимитативно установени в регламента, и доколкото последващият данъчен контрол се извършва на базата на документи, следва да се приеме, че при преценка на това обстоятелство фактическото положение следва да може да бъде установено документално, независимо от способа за това.
БЛАГОДАРЯ! НО все пак Швейцария не е в ЕС и това не е ВОД, а си е чист износ....

Такова нещо като износ на услуга няма!
Здравейте! Извършваме доставка на услуга на фирма в Швейцария. От фирмата не са ни дали ддс номер. Може ли да се включи в дневника за продажби като фактурата се осчетоводи с 99999999999? все пак не е воп. Благодаря

Ако имате потвърждение , че лицето на което извършвате услугата е данъчно задължено лице , то не начислявате ддс в издаваната от Вас фактура, тъй като фирмата е извън ЕС в дневниците по ЗДДС като ИД номер вкарвате 15-се 9-ки.

Относно получател на услуги, установен извън Общността:

Съгласно член 18, пар.3 от Регламента, освен ако не разполага с информация за противното, доставчикът на услуги може да счита, че получател, установен извън Общността, има статут на данъчнозадължено лице:
•   ако получи от получателя удостоверение, издадено от компетентния данъчен орган на получателя, в потвърждение на факта, че получателят извършва стопанска дейност, с цел да му се предостави възможност да получи възстановяване на ДДС по силата на Директива 86/560/ЕИО на Съвета от 17 ноември 1986 г. относно хармонизиране на законодателствата на държавите-членки в областта на данъците върху оборота — правила за възстановяване на данъка върху добавената стойност на данъчнозадължени лица, които не са установени на територията на Общността
•   когато получателят не разполага с това удостоверение, ако доставчикът разполага с идентификационния номер по ДДС или подобен номер, изпълняващ същата функция, предоставен на получателя от страната по установяване и използван за идентифициране на данъчнозадължени лица или с всяко друго доказателство за това, че получателят е данъчнозадължено лице и ако доставчикът извърши проверка в разумна степен на точността на информацията, предоставена му от получателя, с помощта на обичайните търговски мерки за сигурност като мерките, свързани с проверките на самоличността и на плащанията.
В случай, че доставчикът разполага с удостоверение, издадено от компетентния данъчен орган на получателя, в потвърждение на факта, че получателят извършва стопанска дейност, независимо, че същият не притежава идентификационен номер за целите на ДДС или друг подобен данък, следва да се приеме, че получателят е данъчнозадължено лице, разбира се след проверка на точността на информацията, предоставена му от получателя.
     Съгласно чл. 25 от Регламента, за прилагане на правилата относно мястото на доставка на услугите се вземат предвид само обстоятелствата, съществуващи в момента на данъчното събитие. Последващите промени в използването на получената услуга не засягат определянето на мястото на доставката, ако не съществува никаква практика на злоупотреба.
Видно от цитираната норма като правило удостоверяването на статута на доставчика следва да се извършва към датата на изискуемост на данъка за съответната доставка. Доставчикът сам следва да прецени, с оглед степента на познаване и доверие в контрагента си, дали е разумно да му се довери, (например при системни търговски взаимоотношения) и да допусне   удостоверяването на статута му да не се извършва за всяка доставка, доколкото евентуалните неблагоприятни последици (задължаване с данък върху добавената стойност при данъчен контрол и установяване статут на данъчно незадължено лице на получателя) биха били за сметка на доставчика.
Подчертаваме, че Регламентът, освен предвиденото изискване за доказателство, поставя в тежест на доставчика да положи всички необходими усилия в рамките на обичайната търговска практика, за да се увери в статута на получателя по доставката. Считаме, че тези мерки не са универсални за всеки случай, а биха могли да имат различен обхват и задълбоченост предвид различните контрагенти – получатели по доставката, с оглед предходни търговски взаимоотношения с конкретния получател или неговото търговско реноме.
Доколкото способите за удостоверяване на статута на получателя на услугата не са императивно и лимитативно установени в регламента, и доколкото последващият данъчен контрол се извършва на базата на документи, следва да се приеме, че при преценка на това обстоятелство фактическото положение следва да може да бъде установено документално, независимо от способа за това.

Молба и коригираща декларация с верните суми.

п.п.

Какво означава това върху 123 лв. и върху 108 лв.?

Явно лицето е избрало да се осигурява на ниския процент и тогава на месец сумата на осигурителните вноски е 108лв , а на високия 123, изчислени върху МОД 420лв.
Логично е да е от управителя , който е в момента и който е вписан в Търговския регистър.
Съгласно Чл. 355. (2) от Кодекса на труда  за 1 ден трудов стаж се признава времето, през което работникът или служителят е работил най-малко половината от законоустановеното за него работно време за деня. Тоест, ако лицето е работило 4 – 8 часа на ден, то те признава за пълен ден с трудов стаж.

Заложени методи за изчисляване на стажа:

Първи метод: Съгласно Кодекса на труда, при спазване на изискванията на чл. 352, съгласно който за трудов стаж се признава и времето през почивни и празнични дни. В изчисленията е заложен “метода на изваждането”, при който за един месец се приемат 30 дни. Това е възприетия метод в практиката на НОИ. При този метод при работа под 4 часа на ден за един календарен месец се взимат 21 работни дни и непълното работно време се приравнява към 8 часа.

Втори метод: На база на реално отработените месеци и дни по календар и съгласно чл. 9. (4) от Наредба за трудовата книжка и трудовия стаж. При изработени през отделни месеци на годината по-малко от работните дни, трудовият стаж се признава за толкова месеца, колкото се получават, като общият брой на изработените дни през тези месеци се раздели на 21 при петдневна работна седмица. Към изчисления по този начин трудов стаж се прибавят и изработените през годината пълни месеци.
Аз ги изкарвам 2м и 25 дни

2005 06 -1 09 +30

2005 03 14
------------------------
         2м     25д.
Каква е връзката между печалбата на фирмата и осигурителния доходо на СОЛ-а?

Да знаеш колко хора си мислят , че осигурителния доход зависи от печалбата на фирмата  :blink: