А може и закупуване на ДМА от физическо лице ?

И това е вариятн , а цената на която ще се придобият активите оценител ли трябва да я определи
Днес с нови сили продължавам по казуса :) Сега искам да попитам знаете ли как стой въпроса с това прехвърляне на активите / инструментите/ в булгарското ЕООД . Той казва , че австрийската фирма е закрита, как тогава ще се прехвърлят нещата  . Ще се консултирам и с адвокат, но от счетоводна гледна точка ме интересуват нещата
delphine Благодаря за включването  :smile1: За прехвърлянето на инвентара ще го прави адвокат и още не знам много подробности по него , аз питам от гледна точка сега при доброволната регистрация от гледна точка на описа на активите ще е по лесно ако няма нищо във фирмата . За осигуряването каза,че преди се е осигурявал в Австрия ,но след като е закрил фирмата там е прекратил осигуряването .

Ще го мисля пак утре на чиста глава  :smile1: Лека вечер пожелавам
Здравейте , нуждая се от Вашите мнения   :smile1: Първо да кажа,че нямам много опит с регистрирани по ДДС фирми , който извършват международна дейност. Повечето ни клиенти са кафета,магазини..

Става дума за чужденец, който е имал фирма в Австрия ,сега я закрива и регистрира ЕООД в България. Има ЛНЧ номер и ще се регистрира доброволно по ДДС. Дейността на фирмата е отдаване на музикални инструменти под наем/които ще се превозват с фирмения камион до там/ главно в Европа , също така той ще ходи да свири като музикант-пианист ако има заявка от някоя страна от Европа и не само.

Сега аз имам следните чуденки:
1. Регистрирането по ДДС кога трябва да стане преди или след прехвърлянето на инвентара от Австрийската фирма/ която ще се закрие/ на Българската или може прехвърлянето да стане след регистрацията по ДДС
2. Има ли нещо по особено с отдаването под наем на тези инструменти и това,че той ще свири там на място  / аз го тълкувам като упражняване на личен труд по икономическата дейност на фирмата, за което ще се издава фактура от името на фирмата /
3. За осигуряването - ще се осигурява по нашето законодателство като СОЛ

Давайте мнение моля,че съм в паника  :smile1:
Здравейте , за да не отварям нова тема, тъй като темата е сходна.
Работеща на тр. договор си е създала ЕООД, ще има дейност ЕООД -то с две лица назначени на тр. договор.
Тя ще се осигурява и на двете места , въпроса ми е - ще се осигурява на ниският процент през ЕООД -  то, за в бъдеще е решила да има второ дете, дали ниският процент ще и попречи за болничните - 410 дни ? Благодаря.

Ако излезе по майчинство по трудовото си правоотношение , това че в ЕООД-то се осигурява на ниския процент няма да й попречи на правото на ползване на парично обезщетение за 410 дни . Ще окаже влияние при изчисляване на дохода / той се взема за 24 месеца назад/ въз основа, на който ще се определи паричното обезщетение.
Промяната на основанието ще отразите с подаването на обр.1 за периода след прекратяване на основния трудов договор. Ако питането е за допълнително споразумение според мене не е необходимо, защото вторият става основен по силата на възникналите обстоятелства.
Т.е не е необходими да се прекратява допълнителния трудов договор и да се назначи на нов вече основен ТД , а само се правят два записа на Д1 , ако да кажем договорът на лицето при основния му работодател е бил прекратен на 15.10 ? Правилно ли мисля или ?
Да не забравите / ако вече не сте / да подадете ОкД 5 при започване на дейността на ЕООД-то , в която ще посочите , че ще се осигурявате чрез ЗП-то
 Можеш и без уточнението за отпуските

от Соц.грижи София са връщали хора, за да им впиша забележката
И аз мисля да я впиша , дано всичко да е точно :)
Прикачвам бележката , ако има грешки казвайте . Детенцето е родена на 22.11.2012г. В досието на майката няма нищо  и не знам кога точно й е бил термина , сметнах периода на трите болнични   дано да е така .  :flowers:


Брутният доход на семейството , значи че трябва и таткото ли да се включи ? Илии той си взима бележка от неговата месторабота ?
Да не пускам друга тема , да Ви попитам майка ,която сега декември месец и свършват 410-те дни днес дойде при мен и ми пойска бележка за детски . Какъв доход трябва да се описва , като тя е била в отпуск за бременност и раждане . До сега не съм правила такава бележка и ми е малко притеснено :)
"дебитно салдо 493 като вземане" - би било, ако не си е внесъл сумата за лични осигуровки 501,503/493
"кредитно салдо по 455 като задължение" - да, ако не са платени осигуровките

Не ги е плащал/ няма и внасянето с ПКО 501/493/ от 2 години близо вече  и пускам само начисляването 493/455
И аз мисля като Вас , а в баланса как го отразявате  - дебитно салдо 493 като вземане и кредитно салдо по 455 като задължение.
Ето тук има добри примери за попълване на осигурителна книжка http://www.account-bg.info/e107/e107_plugins/catalogs_menu/catalogs.php?0.view.53.0.2
Hello  :smile1: , зачетох се тук в една тема и понеже и аз имам същия случай- собствениците на една фирма не си плащат осигуровките от 1 година и повече . Аз всеки месец ги начислявам 493/455 и би следвало ако си ги плащаха всеки месец,както е редно да се пуснат и другите записвания 501/493 и  455/503
Но сега си имам в баланса сериозно салдо .
Чета тука, че някои не ги начисляват осигуровките , а само отразяват плащането 455/503 с обяснението , че този разчет не би трябвало да се появява в баланса, защото това  задължение не е на  дружеството, а на ФЛ-СОЛ, независимо че осигуровките се внасят през дружеството.
Вие как процедирате в такъв сличай?
Трябва да имате 12 месеца осигурителен стаж като осигурена за фонд Общо заболяване и майчинство , както и към момента на излизане в първия болничен 45-дни преди раждане да имате сключен трудов договор.
Принципно ,кагато се регистрира едно търговско дружество / ЕООД в случая/ един от документите,който се представя в АВ е протокол от общото събрание, в който протокол се посочва кое лице е избрано за управител от общото събрание/едноличният собственик на капитала. В повечето случаи собственика и управителя са едно и също лице и пак в повечето случай собственика приема да управлява безвъзмездно / така се осигурявате като СОЛ , без да се сключва ДУК/ . Другият вариянт е когато собственика приема на бъде управител,но срещу определено месечно възнаграждение , което възнаграждение се посочва в ДУК.  Вие явно сме избрали първия вариянт - да управлявате безвъзмездно и да се осигурявате като СОЛ. В отговора ,който сме получили са Ви избройли необходимите документи за доказване на професионалния Ви стаж в този случай / осигуряване като СОЛ/ .

Датата 01.01.2009 г е посочена с цел да се подчертае, че след тази дата вече не се издават и заверяват осигурителни книжки на лицата,които се осигуряват  по силата на ДУК / в случай, че още в началото сте избрали да се осигурявате по ДУК/


Колкото до това коя дата се пише в ТК, никой не спори, че е първият неработен ден. Но не е грешно да се пише и последния работен, като изрично се пише, че е включително


:thumbup: :yes3:
http://lex.bg/laws/ldoc/-551236607

Чл. 6. (1) При прекратяване на трудовото правоотношение продължителността на трудовия стаж, придобит от работника или служителя при работодателя към датата на прекратяване на трудовото правоотношение, се записва с цифри и думи и се подписва от главния счетоводител и от работодателя, като се подпечатва с печата му.


Естествено,че колонката с датата на напускане  се подпечатва с фирмения печат. В случая казвам,че нямаме правоъгълен печат ,в който да вписваме стажа.