Абсолютно е така. Като напълно недоспал човек, бях написала грешна година 🫣 Приеха го с правилната, а аз си посипах главата с пепел, че набедих НАП. Исках да си редактирам мнението, обаче нямаше възможност и сега завинаги ще си остана със срама 😄
За заличаване на непостъпил служител - имах такива и собственикът е проспал да каже. Пуснах корекция с датата на постъпване и после прекратих. Не ми скачайте, че не е правилно, нямам нерви и време да се занимавам с НАП за такава глупост.

Сигурно е коментирано, но не мога да изчета цялата тема в момента - имам ДС към ТД от 2007. В датата на постъпване на ТД, програмата е попълнила коректната дата, но разбира се НАП са взели като дата на постъпване датата на сключването. Излезе ми инструкция да пиша на мейла. Какво ви е практиката с тези неща- като пишете на НАП какво се случва - коригират ли служебно датата на постъпване на ТД? Или нищо не правят? Някой знае ли?
Ако искате да е разчет, вземете разчет/приход. Не виждам смисъл да минава през ПБП в този случай.
Не разбирам какъв е смисъла нещо да е в разчет и в ПБП. Защо искате да го правите така?
Стойността на договора я завеждам по приходи за бъдещи периоди. Каквото преведат го отнасям на приход. Остатъкът, ако има такъв, според зависи.
Не всеки може да огрее навсякъде, особено, когато не е имал казуси и причини да търси.

Колко колеги шляпат извънтрудовите какво им дойде, да не говорим за СОЛ-овете колко незапознати има. Напълно нормално е, не можем да огреем навсякъде и всичко :)
Напишете едно писмено становище на работодателя какво трябва да се направи и какви обезщетения дължи и какво ще се случи, ако не направи това и онова. Ако и след това ви каже да действате така - писмено, действате така. Той си е управител и той си носи глава на раменете за последствията.
Ако сте работили някакъв съвсем кратък период, напълно нормално да си помислят това. Благодарете на всичките майки, които ги водят фиктивно, за да взимат пари от ДОО - заради тях са тези ситуации.
Имате право да обжалвате през НОИ - представете писмени обяснения и доказателства, че сте работили.
Иначе 50% при 134-410 не знам дали имате право, при положение че те се съмняват в изрядността на правоотношение, но би следвало да е възможност, пробвайте.
А, това е друга бира вече :)
Те всички си мислят, че в НОИ доматите с колците ги ядат... най ги обичам бременните от 6та седмица със заплашващ аборт, които няма да им стигнат дните до 45 дневния и се чудят дали платения отпуск ще им намали обезщетението...
02.08.2025? Или 03.08., най-късно 04.08. Периодът " допълнителния работодател не знае, че основният договор е прекратен" едва ли може да е безкраен.
И вижте от коя дата трябва да е предизвестието.
Все си мисля, че номерът няма да мине, но нямам основание да не вярвам на Пъпешчето.

Обезателно пишете какъв е резултата!

Имах точно същия казус с един умник в началото на ковида. Беше при нас на ДТД и искаше да го освободя с предизвестие, за да ходи на борсата. Тогава четох по въпроса, мисля че даже един приятел ми извади становища на ВКС. Имаше едно супер конкретно за нещо в Пловдив - университет или болница, не помня, където човекът беше работил месеци наред, без да уведоми работодателя, че ОТП е прекратено. Там беше вписано, че работодателят не е отговорен в случай, че не е уведомен. Дефакто ние боб няма как да хвърляме, ако някой не дойде да ни каже, няма как да знаеме.

Да не говорим, че сума ти хора смятат, че ОТП е това, което е на 8 часа...  :blink:
Вноските са за тяхна сметка. Аз имам дружество с 2ма и съм пускала окд-5 за започване на дейност (без осигуряване). Възнаграждение за личен труд не съм изплащала, но ако ми се случи, бих удържала 10% данък (т.е. стандартно).
Малко ми е объркващо това становище, защото в един параграф говорят за доходи от извънтрудови и че следва да се третират с 40%, а в следващия пишат, че за данъчно облагане тези доходи се третират като трудови. От друга страна, не съм спала особено тази нощ и може и аз да не го чета правилно.
Аз ще си позволя да се намеся и да кажа, че ако допълнителния работодател не знае, че основният договор е прекратен, може да прекрати на основанията за допълнителен. Тези неща ги изяснявах покрай ковида. Също така, ако допълнителният е прекратен с предизвестие от работодател по чл. 334, може да ползва пълна борса. Не знам за какво се борите в случая, затова го казвам.
Въведете началото салдо в предстартовия период. Отразете операция, с която да го направите правилно и си напишете обяснителна записка към оборотката. Когато установите откъде е проблемът (ако се случи), пускате едно сторно и отразявате правилната операция.
Имам фирма, в която няма едно правилно салдо. Не мога да се занимавам с глупостите на колежката и си равних салдата, спрямо извлеченията.
Скъпа Емилия, не беше безполезен отговора, но няма как да изкарате полезност от него.
Обърнете се към ИТ и действайте с глобите. Все пак времето и парите ви е важно :)
Светът не се върти около вашата заповед.
Съжалявам, че звучи грубо, но е така. Ако счетоводството е изнесено, вероятно колегите са приключвали ДДС, отпуск са и т.н. Ще ви я дадат. За уведомлението Бобо е казал. Това, че работодателят не дава по-конкретна информация е проблем с комуникацията повече от каквото и да било друго.

Също така:
(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., предишен текст на чл. 335 - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) Трудовият договор се прекратява:
1. при прекратяване с предизвестие - с изтичането на срока на предизвестието;
Обратната ситуация е с Д1. Би следвало и тази да е.
Не може да се подаде липса на дейност, имало е доста разходи. РЗ води ли се платена по оборотка?
Аз лично при такива ситуации им издавам Приложение № 2 към ал. 2, 3 и 4 на чл. 7 на НТКТС, малко си е играчка, но като не носи книжката да се спасявя сам

Ти си по-щедър от мен :)