Чл. 176. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 58 от 2010 г., в сила от 30.07.2010 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2015 г., в сила от 17.07.2015 г.) (1) Ползването на платения годишен отпуск може да се отложи за следващата календарна година от:
1. работодателя - поради важни производствени причини при условието на чл. 173, ал. 5, изречение трето;


(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2015 г., в сила от 17.07.2015 г.) Когато платеният годишен отпуск е отложен при условията и по реда на чл. 176, ал. 1, правото на работника или служителя на ползването му се погасява по давност след изтичане на две години от края на годината, в която е отпаднала причината за неползването му.
Това със сходните длъжности винаги ми е било много имагинерно. За някои имаш доста конкретика, но по-особените въобще не можеш да предположиш. Идват ми хора, които са вършили нещо през цялото време и са ги водили на друга длъжност. Или за едни и същи неща, с предишните работодатели сме си харесали различни наименования. Постоянно трябва да се ъпдейтва, като напълно разбирам, че идеята е да има прозрачност и последователност, обаче за по-малки фирми ми се струва безсмислени упражнения.
Бихте ли посочили нормативно основание за това твърдение? Получаването на сумата има значение единствено за облагането по ЗДДФЛ. За целите на ДДС никъде няма разграничение при определяне на датата на данъчното събитие между ФЛ и ЮЛ.
Да, така е.
В случая е въпросът как са си написали договора и кога има данъчно събитие и за какво сума.
Но съм регистрирала ФЛ, което не беше получило физически сумата т.е. имаше прихващане през платени депозити и данъчната на Аксаков ме накара да преправя справката за дохода и да махна тези прихващания, нищо се водят оборот, защото са за платени наеми.
При физическите лица се гледа датата на получаване на сумата. И се издава фактура за получената сума.
73/6 е за изплатени възнаграждения :)
И да е разчет, пак ще си го включите във фактурата и ще си начислите ДДС, просто аз не бих го водила приход/разход.
Според мен това е по-скоро разчет, отколкото приход/разход.
Не. Трябва да е поне 46 дни. Не съм сигурна обаче дали подобна сделка няма да "светне" в НОИ
Вие сте счетоводител и искате да работите, като служител на ГД? И не виждате проблем с цялото това изречение? Иначе не виждам грижа да правите каквото искате.
Защо искате да променяте на всички на 90 лв., това не мога да разбера.
Иначе може всеки месец да е различна сумата, трябва да се спазват останалите принципи.
Ако влиза тук:
2. категория II - машини, производствено оборудване, апаратура;
сумата е 1625 на месец е.
Можете да имате различни амортизации за данъчни и счетоводни цели, ако това нещо ще ви помогне.
Вие нищо не трябва да подавате, защото не сте платци.
331 не е взаимно съгласие. Това е прекратяване по инициатива на работодател и се изготвя съответната документация.
Знаете ли в какви филми ще се вкарате, ако СОЛът се съгласява на тези неща с фирми-платци. Когато попълвате ГДД ще видите - ако я попълните правилно, трябва да се платят още един път осигуровки върху тази сума. Безкрайно глупаво е, говорете с човечето да не прави/съгласява такива глупости.
Аз съм фен на СОЛ и на възнаграждение за ЛТ.
Не виждам с какво ДУ е повече, освен с гръмкото име. Само че при СОЛ можеш да правиш всичко, по всяко време, включително и да управляваш.
Бих искал да уточня дали при 420 лв. личен труд на СОЛ подваждаме само данък 29.69 лв./без осигуровки/ и изплащаме 390.31 лв. по ведомост.
Ще хвърлим боба и ще кажем :)
Нали увеличавате данък. Няма да я върне.