Д1 се подава за декември, няма ли да стане разминаване между 1 и 6?
Току-що направих проверка по Д6 за един ГД, който е за декември/2012, платен през януари. В справката за задълженията ми излиза срок за плащане 25.01 и съответно ми се начисляват лихви. Д6 съм подала с код 4, датата на плащане от януари и месец 12/12. Някой има ли идея защо излиза срок за плащане 25.01, а не 25.02?
До 25то число на месеца, следващ месеца на изплащане.
В този ред на мисли, Д6 с код 9 ще подавате ли за суми за довнасяне в рамките на 20-30 ст.?
При мен в някои от справките липсват обявени задължения - основно за ДДС за януари. Странно е, защото в част от фирмите си ги има.
Ясно, че не е подадена, това и казвам - като я подадете с коректните дни би трябвало да се засекат и да се видят, че са изплатени в повече
Аз бях объркала с 1 час миналата година. Когато питах на гишето как да направя корекцията, ми се усмихнаха и ми казаха за 1 час да не се занимавам.

Ако подадете коректна Д1, мисля че ще се види, че е изплатено с 8 часа повече - това е все пак ден, ако лицето е на 8 часа и може би ще ви пишат да направите корекции...
А, нинам колко е русо  :laugh:
ПИСМО ИЗХ. № 94-НН-198 ОТ 29.08.2011 Г. НА МТСП ОТНОСНО: УВЕЛИЧЕНОТО ЗАПЛАЩАНЕ НА НОЩНИЯ ТРУД ПРИ СУМИРАНО ИЗЧИСЛЯВАНЕ НА РАБОТНОТО ВРЕМЕ СЕ ИЗВЪРШВА ЕЖЕМЕСЕЧНО

МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА

Превръщането на нощните часове в дневни, съгласно Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ), е установено с цел увеличено заплащане на нощния труд, а не за заплащане на извънреден труд. Трудовото възнаграждение след превръщане на нощните часове в дневни при сумирано изчисляване на работното време по чл. 9, ал. 2 НСОРЗ се изплаща ежемесечно.
Съгласно чл. 261 от Кодекса на труда, положеният нощен труд се заплаща с увеличение, уговорено от страните по трудовото правоотношение, но не по-малко от размерите, определени от Министерския съвет.
Разпоредбите на чл. 8 и 9 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ) установяват правото на работниците и служителите на заплащане за работа през нощта.
Съгласно чл. 8 от НСОРЗ, за всеки отработен нощен час или за част от него между 22,00 и 6,00 ч. на работниците и служителите се заплаща допълнително трудово възнаграждение за нощен труд в размер не по-малък от 0,25 лв.
Съгласно чл. 9, ал. 2 от наредбата, при сумирано изчисляване на работното време, нощните часове се превръщат в дневни с коефициент, равен на отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, установени за подневно отчитане на работното време за съответното работно място.
Горната разпоредба определя правилото за превръщане на отработените нощни часове в дневни, като се използва коефициент. Това е правилото, според което поради различната нормална продължителност на дневното и нощното работно време, установени в чл. 136 и 140 от Кодекса на труда, за 7 часа през нощта следва да се заплати трудово възнаграждение, колкото за 8 часа през деня.
Именно когато нормалната продължителност на дневното работно време е 8 часа (чл. 136, ал. 3 КТ) и нормалната продължителност на нощното работно време е 7 часа (чл. 140, ал. 1 КТ), отношението е 8 ч./7 ч., т.е. коефициентът за превръщане на нощните часове в дневни е равен на 1,143. Целта на този коефициент е да определи така възнаграждението на работника или служителя, че когато той работи 7 часа през нощта, да получава трудово възнаграждение за 8 часа.
Следователно в тези случаи работникът или служителят не работи извънредно по смисъла на чл. 143, ал. 1 КТ. Получените часове в повече при преизчисляването на дневния и нощния труд създават неточно разбиране за наличието на извънреден труд. Извънреден труд би бил налице само ако работниците и служителите действително работят извън установеното за тях работно време.
Видно от горното, превръщането на нощните часове в дневни е установено с цел увеличеното заплащане на нощния труд, а не за заплащане на извънреден труд. Същото становище беше изразено в отговора ни на писмо изх. № 26-3 от 06.01.2011 г., което Вие цитирате.
С оглед на изложеното по-горе разпоредбите на чл. 8 и чл. 9, ал. 2 НСОРЗ се прилагат едновременно, т.е. при сумирано изчисляване на работното време нощните часове се превръщат в дневни с коефициент 1,143 и за същите тези нощни часове се заплаща допълнително трудово възнаграждение за нощен труд.
В заключение изразяваме мнение, че след като преизчисляването на дневния и нощния труд не е свързано с наличие на извънреден труд, трудовото възнаграждение след превръщане на нощните часове в дневни при сумирано изчисляване на работното време по чл. 9, ал. 2 НСОРЗ би следвало да се изплаща ежемесечно.
Юни 2011 май излезе едно становище по въпроса
Другата ми чуденка е дали да започвам да прилагам "новото" становище на МТСП, че когато има извънреден труд в следствие на превръщане на нощните часове в дневни, не се брои като такъв :)
Не е натоварен за сметка на друг, просто в началото на септември има много почивни дни. Те си работят регулярно 5 дни в седмицата по 7,5, понякога и 6 дни, но рядко и винаги имам часове под нормата. Затова и ме е яд, че се получи така с този извънреден труд.
Много ти е странен новия ник :)
Знаете как се прави график при СИРВ, нали така? В периода на изравняване няма заложен извънреден труд. Той е 3 месеца. Дори и да беше по-кратък, пак нямаше да има. Когато лицето реши да напусне в началото на периода, когато има 3 работни дни, а по график е на работа 6, как точно да не му се събере извънреден труд?
Графика си е направен чудесно. Това, че лицата решават да напуснат по-рано от срока на изравняване ако ми кажете как можете да го предвидите, ще ви призная.
Лицата са на СИРВ.
И какво точно трябва да го посъветвам?