Можете да изплащате възнаграждение за личен труд - по този начин да оползотворите данъчното облекчение.
То чисто в парично изражение е все едно дали ще са в отпуск или на работа като размер на дължими осигуровки и данъци. Поне да ги води на работа - по-малко нелепо ще е.За вярното не говорим. :smile1:
Пак ще бъдат прецакани работниците, които не са използвали повече от 5 дни отпуск.
Единственият правилен начин е да се увеличи на всички отпуската за 2015 до дните на ползвалия най-много отпуск до момента + 15 дни  :smile1: :smile1: :smile1:
(защото шефът е напечен от слънцето и той  :wink1:)
КТ
.........
Чл. 155. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.)
(1) (Изм. - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) Всеки работник или служител има право на платен годишен отпуск.
.............
(4) (Изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г., предишен текст на ал. 2 - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) Размерът на основния платен годишен отпуск е не по-малко от 20 работни дни.

Интересно ми е как би реагирал същият този работодател, ако му се предложи да увеличи договорения платен годишен отпуск на същите тези работници за 2015 г. вместо да ги ощетява авансово за 2016.
И ти си права, ама чак да ги ощетява :)
Не знам какво сте направили :)
И какво сте казали, и какво са ви казали и въобще цялата ситуация. Напоследък спрях да хвърлям боб :) Ако видя документите и Д1, и договора, мога да дам мнение, но иначе... :)

Преди няколко години имах корекционни на Т1 и Т2 по ГДД на СОЛ, заради доход от минал период. Питах в 2 данъчни правилно ли съм направила нещата - че и шефчета го раздахава питаните, и двете мигаха и казаха (перефразирам)- за какво ми говорите, такова нещо не се прави... Та така :)
Понеже го бистрих наскоро, ще ви дам отговор наготово:
Сваляте нормативно признаните разходи.
доход делено работни дни за периода = Х
доход на месец - Х умножено по работните дни в месеца за лицето т.е. април е пълен, за март - от 5ти март до 31ви март и за май - от 1ви май до 20ти май.
Декларация от лицето какъв му е статуса за въпросните месеци. Ако се осигурява - на какъв доход.
Виждате за всеки месец дали дължите осигуровки.
Накрая удържате и данъка.

Малко сте закъснели с тези неща, освен ако плащането не е на 25/07, а сте обърнали цифрите на датата (на мен ми се случва често :))
да , именно това е проблемът.Не бих си позволила да водя някой на работа /той всъщност да си почива/и не дай си боже нещо да му се случи , "докато е на работа" , просто незнам. Този вариант го изключвам.
Имайки предвид цялата ситуация ,това за което се сещам е да го направим както е редно т.е. с платени и неплатени , а пък после като се върнат всички живи и здрави да ги пиша все едно са били на работа/тези , който нямат дни/.Просто , за да не са ощетени.Само незнам как точно ще им го обясня на тях и на управителя!!!

То това хубаво, но трябва да накараш хората да си пуснат отпуск за 2016 г. за дните в повече от 20, иначе някои работници ще са ползвали повече отпуск за 2015 :)
Според мен се вкарвате в излишни филми. Ако се пробвам да обясня на служителите, че трябва да си пуснат неплатена, после ще я скъсам, но за 2016 трябва да си пуснат платена за неплатената от 2015, ще ме сметнат за прекалила със слънцето :)
Ами аз ви казах за мен как е честното. Законното е да ги пуснете в неплатен, по тяхно искане (успех). Даже според мен това вашето е трябвало да се предвиди, но когато имате лица без 8 месеца стаж, съвсем нечестно е цялата фирма да излиза в планиран платен, а те - в неплатен, особено като се има предвид, че биха получили обезщетение при напускане или биха ползвали тези дни по-късно, след като придобият право на ползване.
Еее, как авансово за следващата година? Те такова "животно" нема!

Има, няма, по-добре това, отколкото неплатен  :smile1:. Не може понеже шефът е решил нещо по някое време, работниците да бъдат ощетявани.
При тези без 8 месеца процедирам по същия начин.
Както казах, това е според мен.
Редното е да бъдат пуснати в неплатен - ако е толкова драма, просто не ги водете всичките дни в ПГО, но в този случай едни работниците са ощетени, а други не.
Или пък въобще не платят, защото работата не е свършена :)
Аз бих ги пуснала през 490 - вътрешни разчети директно:
490/503
501/490
И при мен имам такива ситуации - пускам ги в платен и ги прихващам за следващите години. Не можете да ги карате да бъдат в неплатен, при положение че решението идва от горе, не от лицето. Не казвам, че моето е правилното, но ми е струва честното. Ако лицето напусне... ами пиете една студена вода :)

Ако по принцип така ще процедирате е хубаво лицата да го имат предвид и да си разпределят оставащите 5 дни според нуждите през годината.
Да, просто подайте същите данни, но с нула на задължението, както е казала Марпан.
Обстоятелството е настъпило през юли, въпреки осигуряването се отнася за предишни месеци.
Така де, в проектозакона, още не е приет :)
От друга страна, вероятно ще имате довнасяне на осигуровки, така че може и да не довнасяте кой знае колко данък накрая :)
2016
Има нови услуги в електронните на НАП  :ok:
(окд 5 за СОЛ  :heart:)

Сега виждам, че това е още от миналата седмица, но мен ме нямаше и ще извинявате за закъснението на радостта ми :)
В Наредбата си пишеше, че отпускът се разрешава писмено след искане на работника. Дори не ми е минавало през ум да не пускат заявления.
Преди малко установих, че съм пропуснала да обявя един данък в Д55 за 1во тримесечие, който съм внесла в срок.
Някой има ли повече наблюдения дали може да се подаде коригираща за 1во трим. до 31ви юли до електронен път? Или може само на място?
Фактура, разписка, бележка, сметка, както ви харесва.
Щом ЕГНтата по двете неща ще съвпадат, ок.
Друг е въпросът защо договорът е на ваше име, а пък апартаментът - на майка ви :)