Грубо, и с разни уговорки - делите годишния размер на 12 и умножавате по броя отработени (пак с уговорки) месеци :)
Какво да правите със старата програма - може да я деинсталирате. Или пък да я "осакатите" така, че да не може да работи. Достатъчно е да промените името на някой неин системен файл, който програмата търси (и за което само вие си знаете), за да се стартира :)

Може да я преместите в друг обект, стига там да няма продажби в брой. Критерия на наредбата е "обект", а не "фирма".

Вашата счетоводна програма - не всяка счетоводна програма е (може да е) СУПТО, та вижте дали отговаря на условията. Ако беше обратното как щяхме да работим всички ние :)
Най-малко го "спрете" чрез сервизната фирма. Ако потрябва ще го пуснат отново.

Между другото, оставам с впечатление, че много от софтуерните фирми смятат да поддържат вече само СУПТО-версии на софтуерите, а тези СУПТО-версии май не могат без КА? Или греша (за КА)?
Тоест, пуснали сте два дневни отчета на една и съща дата? Залепете и двата за тази дата и сумирайте оборота в книгата.
И такива неща - за утре какво да маркирам - да си ги нямаме, че не се знае кой е клиента :)
Добре де, тази продукция съвсем нова ли е за вас? Никога ли досега не сте продавали от нея? Дори и да е така, би трябвало да имате предварителни разчети за себестойността. Ако ви поискам оферта да ми доставите 100 бройки след два месеца какво ще ми отговорите? И всеки месец различни ли са ви цените?
Би трябвало да има документ. Канон какво отговориха?

Нямам производство, но например пропорционално? Или по някакъв друг признак, например изработената заплата за точно тази продукция? Или ще трябва да изчислите някакви предварителни заплати, или да ползвате "статистика", на базата на минали месеци.
Подаването на молба за напускане не води автоматично до прекратяване на ТД, ей сега, в момента. Най-малкото може да има срок предизвестие.

Недействителен сигурно нямада се окаже, но не ви предлагам да сключвате "основен" ТД с човек, чиято приключена ТК не сте виждали. Човекът си има текущ основен, правилно е при вас да е на допълнителен, докато не се прекрати основния.

Не знам дали е проблем, ама - щу му попълните ли ТК, например? Ако да - няма ли да се окаже неправомерно? Някой хубав ден, ако все още има ТК, при пенсиониране може да възникне неприятност.

Не съм запознат с аптекарския софтуер, ама най-малко сигурно има наименования, количества и цени. Та, мисля, че трябва да е СУПТО.
В самото обръщение в брой няма нищо страшно, но тарикатлъците, за които се "прилага" "в брой" ни докараха до това и до още много "облекчения" за бизнеса. И декларациите, и СУПТО-то и колко още. И покрай сухото изгаря и мокрото, понеже е по-лесно за държавата :(
Фактурата от кочан няма значение (може въобще да не издавате фактури), ако в обекта има софтуер, който управлява продажбите - въвежда и изписва стоки, има цени на стоките, има база/списък на клиентите и т.н. В този случай софтуерът е СУПТО.
"всеки месец изплащаме наем на физическо лице на основание безсрочен договор" - по същата логика не можем да плащаме в брой за телефон, вода и т.н., които в някакъв бъдещ момент ще стигнат забранения праг.

А и се чудя кое е толкова страшното на плащането по банка на реални операции?!? Банковата такса ли? Какъв процент би била тя от общата сума на плащанията за граждански договори, наеми, ДУК-ове и т.н.?

Вярно е, че аз съм в бюджета, където няма банкови такси, но гледам всичко възможно да минава по сметка, вместо да се разправям с пари, ордери, касови книги...
Последния абзац? Само не знам защо е неправилно.

https://www.nssi.bg/forusers/faq/390-qesiseodd/4545-votg19

Въпрос: Прекъсват ли почивните и празничните дни времената неработоспособност?   

Отговор: В разпоредбата на чл. 6, ал. 5 от Наредбата за медицинската експертиза е регламентирано, че неработните дни, както и ползването на друг законоустановен отпуск не прекъсват временната неработоспособност. Прекъсване на временната неработоспособност се допуска само когато лицето се е явило на работа със съгласието на органа на медицинската експертиза, който е разрешил отпуска по болест, съответно издал болничния лист, което във връзка с чл. 23, ал. 1 и чл. 27, ал. 4 от Правилника за устройството и организацията на работа на органите на медицинската експертиза и на РКМЕ, следва да бъде отразено в личната амбулаторна карта на лицето.

Необходимо е да се има предвид, че цитираната разпоредба регламентира компетентността на здравните органи за издаване на болнични листове. От посочената разпоредба следва, че е налице нарушение на чл. 13, ал. 1 от Наредбата за медицинската експертиза, когато са издадени два болнични листове за временна неработоспособност, по единия от които отпускът изтича непосредствено преди почивните или празничните дни, или другия законоустановен отпуск, а по другия болничен лист, макар и първичен, започва непосредствено след тях и сборът от дните в отпуск е повече от 14 дни.

Неправилно е издаден и болничен лист след празничен или почивен ден, когато преди този ден лицето е било във временна неработоспособност със същата диагноза и съответния празничен/почивен ден не е включен в болничния лист.

Добре е казал, ама е добре да имате и черно на бяло. Та бих изчакал писмено уведомление.
ВЪТРЕШЕН ПРАВИЛНИК ЗА ПРЕДСТАВИТЕЛНОТО И РАБОТНОТО ОБЛЕКЛО

Раздел І. Общи положения

Чл. 1. При изпълнение на трудовите си задължения лицата от педагогическия персонал и главният счетоводител имат право на представително облекло.

Чл. 2. При изпълнение на трудовите си задължения лицата от непедагогическия персонал, с изключение на главния счетоводител имат право на работно облекло.

Чл. 3. Представителното и работното облекло се осигуряват за всяка календарна година по ред, определен в този правилник.

Чл. 4. (1) При постъпване на работа през календарната година лицата от педагогическия и непедагогическия персонал имат право на представително, съответно работно облекло на стойност, пропорционална на оставащите до края на годината дни.

(2) При постъпване на работа за определено време (срочен трудов договор) и срокът на трудовия договор е преди края на календарната година лицата от педагогическия и непедагогическия персонал имат право на представително облекло, съответно работно облекло за срока на трудовия договор. В този случай стойността на представителното и на работното облекло се определя пропорционално на срока на договора.

(3) Лицата от педагогическия и непедагогическия персонал, който работят на непълно работно време, имат право представително или работно облекло пропорционално на продължителността на работното време. Пълното работно време е с продължителност осем часа на ден.

Чл. 5. Стойността на работното и представителното облекло за една календарна година се определя със заповед на директора, в размери, посочени в Общинския колективен трудов договор.

Раздел ІІ. Представително облекло

Чл. 6. Представителното облекло се осигурява на всички лица от педагогическия персонал и главния счетоводител.

Чл. 7. Стойността на представителното облекло се дава в пари, като изборът на облеклото се осигурява от всяко лице, съобразно благоприличието и деловия вид, съответстващ на служебното му положение.

Чл. 8. Стойността на представителното облекло се изплаща в началото на календарната година, след формиране на бюджета на .............. и получаване на субсидия.

Чл. 9. Лицата по чл. 6, които са получили представително облекло по раздел ІІ нямат право на работно облекло по раздел ІІІ.

Чл. 10. Лицата по чл. 6, които работят на повече от един трудов договор в .............. имат право на представително облекло само по основния трудов договор.

Чл. 11. При прекратяване на трудовото правоотношение през годината лицето по чл. 6 възстановява получената сума за представително облекло, установена пропорционално на неотработените месеци за годината, с изключение при прекратяване на трудовото правоотношение при смърт.

Чл. 12. За времето на неплатен отпуск, което съгласно чл. 160, ал. 3 от Кодекса на труда не се зачита за трудов стаж, на лицата по чл. 6 не се полагат средства за представително облекло, съответно следва възстанови получената сума за този период.


Раздел ІІІ. Работно облекло

Чл. 13. Работно облекло се осигурява на всички лица от непедагогическия персонал, с изключение на главния счетоводител.

Чл. 14. Работно облекло се осигурява, за да се запази личното облекло на лицата при извършване на възложената работа.

Чл. 15. Видът на работното облекло, по категории непедагогически персонал, и съобразно пола е следния:
..........(длъжност)............ – обувки, ботуши, панталон, пола, риза, блуза, сако, костюм, яке/палто;
.........
..........

Чл. 16. Работното облекло се осигурява за индивидуално използване.

Чл. 17. Работното облекло се закупува от търговската мрежа лично от лицата, съобразно индивидуалните им особености. За закупеното работно облекло се представя фактура/фактури. Стойността на закупеното работно облекло за всяко едно лице от непедагогическия персонал е тази по фактурата/фактурите, но не повече от посочената в КТД.

Чл. 18. Заменяне на работното облекло с пари не се допуска.

Чл. 19. Поради неъзможност на работодателя за съхранение и почистване на работното облекло в ............... то се съхранява и почиства от лицата, които го ползват.

Чл. 20. Срокът на износване на работното облекло е една година и започва да тече от 1 януари на съответната година, независимо, че може да е закупено преди началото на съответната година.

Чл. 21. След изтичане на срока на износване лицата от непедагогическия персонал не възстановяват работното облекло.

Чл. 22. При прекратяване на трудовото правоотношение през годината лицата от непедагогическия персонал възстановяват сума, пропорционална на оставащото време до изтичане на срока на износване, с изключение при прекратяване на трудовото правоотношение при смърт.

Раздел ІV. Преходни и заключителни разпоредби

Чл. 23. За необхванатите в този вътрешен правилник положения се прилагат Наредбата за безплатното работно и униформено облекло и Наредба № 14 от 16 ноември 2016 г. за представителното облекло на лицата от институциите в системата на предучилищното и училищното образование.
Закупуването на работното облекло е същото като закупуването на канцеларски материали, например. Разликата ще бъде в това, че купувачът и получател на фактурата ще бъде чистачката (която е отишла да си купи дрехата), а не касиерката, която ходи за канцеларски. А строго теоретично, точно касиеркета (или домакинката) трябва да купува дрехите и да ги раздава на работниците, а не те самите.

Това с фактурите с платежно малко не го разбрах. Нали хората като отидат да купят дреха ще имат фактура с касов бон, който ще осребрят при касиерката? Мислите да дадете парите на хората по сметка, вместо в брой? Ако да, предлагам да не пишете такива неща в правилника, понеже ако някой път се наложи да дадете парите в брой ще сте го нарушили :)

В правилника може да пишете кой и как определя правоимащите длъжности, че се закупува от работниците, съобразно с техните физиологически качества, че се съхранява и почиства от тях, че след срока на износване не се връщат в училището (вече не е задължително да се отчитат задбалансово дрехите). Пишете при постъпване и при напускане какво се прави, че при постъпване се купува на сума, пропорционална на времето (което теоретично е неправило), а обикновено при напускане се връщат пари.
...Тези правила за това изплащане и начина и времето ще ги опиша в отделни правила.
Грешно е и може да ви създаде проблем.
Това, че в ТРЗ-програмата имало код, или пък това, че преди са плащали пари за работно облекло, с или без осигуровки, или пък че синдикатите са нямали претенции (като почнат да дават пари или да отговарят за разходите тогава ще могат да имат претенции) вас не трябва да ви интересува, защото вашата отговорност е от тук нататък (ако вие сте отговорния/главния счетоводител). Това, което мислите да правите е грешно, а е добре да почнете на чисто. Ама 8 лица щели да протестират - да протестират. Като дойде Сметна палата или друг контролен орган не викат чистачката или огняра, дето са протестирали за фактурите, викат счетоводителя да дава обяснения. Но - вие си решавате.
Според мен във вътрешните правила за заплати въобще няма място за работно облекло (и представително на учителите също). Все едно във ВПРЗ да пишете за хигиенните или канцеларските материали. Ако плащате нещо към заплатите хич не намесвайте понятието "работно облекло", защото директно нарушавате наредбата. Представителното на учителите също съветвам да не се смесва със заплатите, а да се дава и документира разделно.

Социален разход - ОК, но тогава влизате в 3-те процента за СБКО, а сигурно учителите няма да да съгласни. И ще са прави. Да не споменавам общото събрание, решение как да се ползва СБКО-то... абе, няма да стане.

Засега, най-правилният (и все пак не много коректен) вариент е с фактурите. Направете извадки от наредбата, от ПМС-то за СБКО-то и обяснете на директора. Все пак той/тя отговаря за правилното разходване на бюджета. Пуска заповед, определя за кои длъжности какво работно облекло се полага, срок, съхранение, максимална сума и т.н. и който иска носи фактури. Който не иска - съжале боку.

И да, КТД не е норматив, но е договор между две или повече страни. Ако във вашето училище имате синдикална организация - прилагате КТД... освен ако бюджета не ви стига.
Наистина, за някои непедагогически (административни) длъжности трудно ще се намери практическо или теоретично основание за получаване на работно облекло. Но пък в КТД пише, че им се полага такова за определена сума годишно. Затова се правят тези щуротии с фактурите. Не ме са правилни, но са най-близо до закона. Тази практика е масова и е от десетилетия. Просто директорите и счетоводителите са принудени от синдикатите. Подходът в КТД е неправилен - трябва да е водещо вида и броя на работно облекло, а парите - колкото дойдат.

В наредбата пише, че "не се допуска заменянето на работно и/или униформено облекло с пари", значи плащането на пари не става. Е, става, ако не го броите за плащане за работно облекло и не може да го отчитате за такова.