Все пак, при постъпване на длъжноста "помощник кухня" не следва ли ТК да е била попълнена, след което да се впише и новата длъжност "готвач+? Тоест, да има вписани и двете длъжности хронологично?
3962
Чл. 8. (1) Разходите при ползване на лични моторни превозни средства се удостоверяват въз основа на данните за вида и марката на личното моторно превозно средство, за разхода, вида и цената на горивото, за маршрута и изминатото разстояние в километри.

За да се установи маршрутът и разстоянието пътния лист (книжка) ми се вижда добър вариант. Може да си измислите и утвърдите някакъв подобен документ/бланка, доколкото не знам да има (има ли?) нормативно унифициран пътен лист.
Мисля, че за леля и вуйчо не може.
Да де, ама откъде ще сгреши СУП-ата, ако са подали 01?
А вие погледнахте ли все пак файла как е подаден кода? :)
Какво е МПС-то? В нета има много техническа информация (книжки) на pdf-и, може да опитате да потърсите.
Правилата важат за всички, НОИ е един в България, тъй че ако важат за Варна би трябвало за важат за всички. Всъщност, разбила ли се отнякъде къде работят хората?
А писменото запитване - за решаване на евентуалния проблем или за следващата година.
Е няма как в работен ден (според Д1, ако подадеш 21 дни) да начислиш извънреден труд.

НАП са отговорили хубаво: "Ако през месец август 20хх г. лице е отработило всички работни дни през месеца, за осигурителен стаж се зачита пълен месец и данните следва да бъдат попълнение по следния начин:
-   в т.16 „Дни в осигуряване – общо”, позиция 1 – попълва се „0”;"

Значи попълваш "0", и броя работни дни за пълен месец "20". Пък като се обадят или върнат болничния от НОИ ще се разправяте, ще им тръшнеш ЗМСМА и писмото от НАП, да четат. Междувременно може да направиш писмено запитване до НОИ.
Варианта е ГД за услуга с личен превоз и да е упоменато, че р-да за гориво се поема от изпълнителя

Този вариант винаги ми е бил много чуден - при сключването на ГД изпълнителят би трябвало да си е направил сметка за времето и разходите си (в това число и за автомобила) и съобразно тази сметка да си търси цената (стойността) на ГД. Възложителят има нужда от някаква услуга, изпълнителят да си прави сметката колко да иска. Ясно ми е защо се прави, но не го намирам за логично и правилно.
Не е необходимо.
Има право да не се съгласи, но работодателят има право да не се съобрази с несъгласието. Тоест, съгласие на работника при въвеждане на СИРВ не се иска.
А някакви идентифициращи лични данни писало ли е лицето при регистрацията по имейла? Фирмата българска ли е?
Значи с код 01, иначе няма да приеме (може да пробваш).
С последния код. За по-сигурно погледни в страницата на НАП по какъв код се води и подай с него, иначе няма да приеме.

Едит: Ха сега де :)
Е що висят? Дали сте пари, после е върнала част от тях - 4211/6042 и 5011/4211 и се закрива... според мен, на първо четене.
Ами почни от преди начислението на заплатите за 07, виж как са салдата - има ли, няма ли. После смед начислението. После след изплащането. Операция по операция може да засечеш. Провери дали сумите по ведомостта са начислени правилно и са изплатени правилно. Също така самото салдо по сума може да покаже грешката, ако сумата съвпада с нещо.
Такива, общо взето, нестандартни търговски практики и тънкостите по тях наистина трябва да се изкоментират със счетоводителя, конкретно и предварително, че да не стане беля...
Не съм чувал общината да плаща издражка (без да броим различните помощи - и то май са от държавата), както и да си търси парите обратно. Но нека знаещите кажат.
В бюджета ръководителят и главният счетоводител за много неща имат съвместно действие и отговорности, например подписването на всички документи (договори, платежни, контролите по СФУК, правенето на бюджета и т.н.) се прави и от двамата. В този смисъл счетоводството трябва да се води от конкретно лице, а не просто да е прехвърлено на някой от счетоводната фирма. Дори и да няма законови пречки, практически ще утъпчите пътека до счетоводната фирма... ако намерите такава, която да води бюджетно счетоводство.