eli13,
498/8=62 дни -21 -21 = 20.
2 месеца и 20 дни или нещо такова. Може би 3 месеца, не съм броил дните.
По друг начин: 2 часа са 1/4 от 8 часа. 1/4 от 12 месеца = 3 месеца.
eli13, независимо от броя на дневните работни часове трудов стаж се формира и се вписва в ТК. Няма положение, при което да си работил на ТД и да нямаш трудов стаж.

eli13, ако погледнем по-внимателно текста "За 1 ден трудов стаж се признава времето..." ще видим, че той (текстът) определя колко часа трябва да си работил, за да ти се признае един ден трудов стаж, а не дали въобще да се признае трудов стаж.

Ако си работил по-малко от 4 часа, т.е. 3, 2 или 1 час дневно трудовият стаж ще бъде, грубо казано, пропорционален. Например, ако работиш по 1 час през цялата година няма да имаш 1 година ТС, а 1 месец и десетина дни. Но ще имаш. Това и се вписва в ТК, ако си на основен ТД.
^^^ Защо да е нереално наем на част от помещение, на някаква площ? Теоретично, без да броим евентуалните неудобства при ползване, разделяне на разходи и т.н.?
...техният продукт подлежи на задължителна актуализация и следователно ще трябва да се свързва с касов апарат, дори и до сега да не е бил...

Как пък не :) Даже може въобще да нямам КА, ако работя на едро и ми плащат по банка.
Да не би, все пак, основният работодател да иска служебна бележка за изравняване на данъка? Но то е нещо различно от УП, което принципно няма за какво да му трябва.
eli13, кое от 355 (1) ви кара да мислите, че основният работодател не е трябвало да впише стажа в ТК? Тук просто се казва колко часа (8, 7, 6, 5, 4) се признават за един ден стаж.
И с другите две изречения няма да се съглася - в УП3, когато се издава, се вписва осигурителният стаж, не трудовият. А това вече се вижда в РОЛ и няма нужда от УП, освен ако няма някакви пропуски и грешки в РОЛ. Както и че в ТК не се вписват дани по допълнителни ТД.

А питащата така и не каза кой иска това УП и дали въобще е длъжна да го издава.
... трябва да издам УП2...

Останах с впечатление, че издаването е наложително, понеже някоя служба го иска УП-то. Ако да - издавате каквото искат. Ако пък е просто така, по желание на работника "да има" - само ако ми е приятел :)
А касовите бележки по какъв начин издавате? От този складов софт или просто чукате на КА? Ако е второто - ще се съглася с delphine по-горе.
Сега ми идва на акъл (но не знам дали ще проработи), че ако продуктите ви са горе-долу еднакви може да направите груба сметка, ако обедените всичко към единица. Например вече имате данните за 2018 г. - какво сте вложили като сума, какво сте произвели, какво сте продали, какви разходи и приходи имате. Та - смятате, че  - произвели сте един продукт на стойност..., за който сте вложили една суровина на стойност...,, работил е един човек, на който е платено.... и т.н. Така може би ще можете да достигнете до някакви груби коефициенти/ числа, които да използвате.

Друг вариант е на ексела да си направите таблица и да проиграете какво се случва с продукцията в перспектива по метода на японския икономист Нагодиго :) Но пак без счетоводител ще е трудно. По описанието бизнесът ви не изглежда да е съвсем малък, добра практика е да обсъждате нещата с него, и то в аванс.
Сещам се нещо във връзка с горното - не ми е трябвало и не съм чел подробно - категорията труд личи ли някъде из декларациите, които подаваме? Например чрез кода на дейността и на длъжността?
Дано попаднете на знаещ адвокат, защото по тези теми част от тях са гола вода и освен, че ще се охарчите за хонорар може да ви нанесат и вреда. По-добре минете през две-три счетоводни кантори за да сверите отговорите им :)
При допълнителен ТД не се пише нищо в ТК, вече не се издава и УП, тъй като данните ги има в РОЛ.
Не знам за какво ДМС става въпрос, кой го плаща, на какво основание се дава и при какви условия, но е нормално вече напусналите да не са включени. За (работещите) пенсионери и за болничните не знам, па-скоро не е нормално. Трябва да погледнете какво пише във вътрешните правила за заплатите, а може и да попитате синдикалния си лидер, ако имате синдикат.
Подписването и представляването е едно, ама за работа пред тезгяха... тази идея ми се струва много хубава, за да е истина :)
Доколкото МС наред с МРЗ определя и "минимална часова работна заплата" не би трябвало да е невъзможно.
Просто плащате аванса сага, а през януари плащате остатъка от РЗ, внасяте осигуровки и данък, подавате Д1 и Д6.
Но не знам (не ми е трябвало и не съм чел подробно) как стои въпросът с изравняването на данъка за 2018 и дали този аванс трябва да се включи към 2018.
Бих пробвал със сегашна дата.
Ако въобще трябва да го водите задбалансово (по изискване на проект, за целите на контрола или нещо друго) мога да подскажа как е в бюджета:
9909/9981, където:
9909 е Активи в употреба, изписани като разход
9981 е Кореспондираща сметка за задбалансови активи

Може да си измислите ваши сметки, както и да изчакате колегите от реалния сектор.