чл. 111. Може и на 8 часа, но нека деклалира или представи копие от заповедта за отпуската.
Ммм, в бюджета главният счетоводител има повече и различни задължения, ако досега е имало такава длъжност предполагам е по някакъв норматив, едва ли лесно може да мине без нея.  Кой ще полага втория подпис, например?

Според мен работодатеят е предприел документирани действия по връщането ви (направил е щатно), но по заобиколни пътища го забавя - разрешаването на отпуск на предаващата заместничка. 04.06. е преди само два дни, кметът може да бави заповедта със седмици, не е необичайно. Вероятно да ходите редовно на работа и да чакате приемането на документите е най-възможния вариант, а докъдето ви стигнат нервите. Но четейки какво сте писали във форума може би не е лоша идеята да се оглеждате за нова работа, тук очевидно ще е трудно и нездравословно.

Може да се погледне и от друга страна - работодателят е пуснал заместничката да чисти отпуски, преди да я освободи и за да не плаща обезщетения?
Доста непредпазливо сте постъпили да не запазите касовата бележка, при условие, че се е стигнало до колекторска фирма.

"Не съм ходила до мобилния оператор" не е разумно решение, особено при тези обстоятелства и при условие, че вече сте имали проблеми. Не знам дали е възможно мобилният оператор (или колекторската фирма - зависи на кого сте платили) да издаде някакъв дубликат на касовата белажка или друг документ за платената сума на съответната дата (ако я помните), но щом отнова са ви дали на колекторска фирма е вероятно да не са отразили плащане. Все пак, може и да ви дадат дубликат, а второто писмо да е по грешка на колекторската фирма.

"Главен счетоводител" е длъжност с приблизително ежедневни задължения, кой ги изпълнява, при условие, че вие нямате достъп, а предишния е в отпуск и теоретично е сдал службата?

С работодателя говорихте ли, какво казва?
Не би трябвало да правят проблем, пропускът не е ваш.
Проблем ще имате дотолкова, доколкото няма да можете да определите трудовия стаж на работника, ако не е приключена. Ако е приключена с нанесен стаж, но само няма печат за вас няма проблем. Случва се и въобще да не представят книжка.

Големият проблем ще е за работника, когато тръгне да се пенсионира, ако и тогава важат и искат ТК. По-добре работникът да издирва работодателя сега, отколкото след 10-20-30-40 години.
Тя подаде заявление за отпуск, а работотелят разреши ли го (с условието, че не съм чел дали при този вид отпуск работодателят може да не го разреши, съответно прекрати)?
При така зададения въпрос е трудно да се каже без допълнителни данни. Обезщетение за какво? За неспазено предизвестие (колко дни)? За неползван отпуск (колко дни)? За оставане без работа (колко дни)? Или за нещо друго?
Аз бих пуснала заповедта с номер 75 или 76. Дублирането на номер по-малко се набива на очи от допълнителен индекс.

Вярно е  :good: Ако е с №76 дублирана ще е следващата, а не тази важната :)
Може и да може, ама е твърде очевидно (ако има кой да гледа) вмъкването със стара дата.
Ми то няма подписан ТД, само подготвен, работникът няма никакви задължения да почва работа. Малко са избързали с уведомлението.
При 3 или 4 осемчасови смени няма да направите пълния брой месечни часове.

Договорът се сключва като "нормален", на толкова часа/дни, колкото сте се договорили; 3 или 4 смени са доста разлика, за да се каже конкретно, трябва да си ги изясните.

В ТК се вписва основното трудово възнаграждение за толкова часа/дни, колкото сте се договорили с ТД, без да се бъркате от въведеното СИРВ. СИРВ може днес да има, утре да се отмени, клаузите по ТД и заплатата си остават.

Но най-добре ще кажат знаещите :)
С изтичане на предизвестието.
Доколкото при гражданските договори няма работно време и работно място, може да "работите" на няколко граждански договора. Друг е въпросът дали тези ГД не са прикрити ТД, но за момента не знаем. Отговорът зависи от "какво", "кога", "колко" и други подобни въпроси :)
Откъде се купуват - трябва да попитате във вашия НАП в коя стая се подава заявка. Също така може да имат дни за приемане на заявката и дни за даване на кочаните, В нашия НАП са съответно вторник и четвъртък, до 24-то число на месеца, вероятно и в другите е така. Искат да е представляващият фирмата или представител с нотариално заверено пълномощно. На място се попълва заявка с номинала и броя кочани, плаща се стойността на кочаните (около 80 стотинки, +/- според номинала). Ще ви дадат банкова сметка на МФ в БНБ или на място в НАП, ако има банкови гишета.

Стойността на кочаните (хартийките) ги отчитам на разход, като материали, номинала го водя и изписвам задбалансово, но аз съм бюджет и така го искат. В реалния сектор може би ще е като ценни книги? Знаещите ще кажат. Продадените билети по номинал  ми е прихода.

За остатъка от непродадени билети - по практика от преди години, съгласувана тогава с НАП - не се връщат, а се инвентаризират и унищожават в предприятието, с комисия, протоколи и т.н. Все пак попитайте, може да има промени.

А и може да закупите толкова кочани, колкото ще са ви необходими.

За ДДС-то не знам, но явно трябва да е включено в номинала на билета.
Тоест, за нещата, написани в договора, в това число и заплащането да става по банка, няма двустранно съгласие? Хм...
Основанието е ясно, но и аз опитвам да чета "между редовете" :)
Е договорът не е ли съгласие, чиито клаузи са коментирани и приети двустранно?
ОК. Не настоявам, но все пак си мисля, че отдел Просвета и училищата са различни неща по смисъла на ПМС-то, Питащата не казва, че счетоводството на отдел Просвета е закрито и счетоводителите се преместени служебно в училищата (вероятно са кандидатствали и постъпили по общия ред). Но дори и така да е, не ми се струва, че отдел Просвета се е преобразувал, слял или разделил в училища. Може просто при преминаването на училищата на делегиран бюджет да е напуснала и да е постъпила в училище. У наше село още има счетоводство към образованието в общината, същото, което преди водеше училища и детски градини. Просто си мърморя :)