При условие, че ще се работи всеки ден, в офиса, от-до, то това си е чист ТД и играта с ГД е доста хазартна.
УП3-то да си го държи за пенсия, аз бих гледал трудовата книжка и каквото е писано там. Тя е документът, а ако правя изчисления на стажа те ще са само за моя информация.

Какво значи "разлика в класа 13 г."? Че стажът му е 13 вместо 10/15 г. ли?
Заповед №...
На основание ...чл. ...ал.  от Закона за.... възлагам на ..... (определям лицето....) да води журналите....

Със заповедта да се запознае лицето.

Подпис
Печат
Точно на 5-ти съм платил РЗ и ДОО, виждам ги в НАП, виждам и осигурителния ми доход в моята страница с ПИК в НОИ, ако това се пита. Виждаше се и миналата седмица.
Защо не може да бъде самият собственик/управител? Още повече, като няма друг...
"Вкарват се пари във фирмата" - е нали все някое лице трябва да ги преведе по сметката или да ги внесе в касата, няма да паднат от небето я. Това лице как ще оправдае наличието на тази сума и причините за "вкарването"?

Един шеговит вариант: отивате на работа и намирате прозореца на офиса счупен, а вътре метнато куфарче с 30000 лв. Назначавате комисия, правите инвентаризация и отчитате намерения "излишък" като приход :)
Много неприятно, и съжалявам, че не мога да помогна за храната. Дано се включат знаещи колеги.
Само виждам, че сметката за храната е закрита, вероятно трябва да си направите аналитична подсметка към 3020. 6012 си остава.
Не виждам проблем връчването и получаването да стане по всяко време - получаването му се доказва с подпис. Само че вместо "споразумение" не би ли трябвало да е "заповед", предшествана от заявление, предизвестие...?
За въвеждането на новия сметкоплан има даден преходен период и засега можете да работите със старите сметки (но новите параграфи, ако имате такива). Решаването за преминаване към новия сметкоплан и датата за това би трябвало да бъде направено от първостепенния разпоредител и трябва да питате там. Нали все пак първостепенният ще обобщава всички ВРБ (вече не е ВРБК), всичко трябва да е еднакво при всички.
1. Читалището не е бюджетна организация, нищо, че може да получава бюджетни субсидии.
2. Читалищата са ЮЛНЦ и за приходите (по-точно печалбата) от стопанска дейност, каквито са приходите от наеми, се плаща данък по ЗКПО, съответно подава ГДД, но не бюджетната по 252. Също се води отделна отчетност за стопанската и за нестопанската дейност.
Ще отговоря за командировки в страната, че нямам време сега да търся разлики за чужбина: командировката е лично обезщетение на работника по КТ за.... С представените документи той удостоверява, че именно той е пътувал, хранил или нощувал (Даже до скоро в наредбата документа за нощувка трябваше да бъде на името на командирования). В този смисъл според мен няма проблем с името на човека във фактурата. Осчетоводява се командировката, а не нощувката, храната или пътуването. И би трябвало фактурите/билетите да са поотделно на лицата. Разбира се, ако трябва да се ползва ДДС тогава фактурата трябва да е на фирмата.

Ако фактурата е на името на фирмата и е обща за няколко човека тогава вероятно трябва да се отчете не като командировка, а като ВУ.

Аз на моите им давам по един ферман какво да пише на фактурите и да гледат дали е вярно, ако има волни изпълнения - сори.
4135
ЮЛНЦ » Re: Депозит ЮЛ
12.02.2014, 11:39
То лихви има и по разплащателните сметки, но не съм виждал друг документ, освен банковото извлечение.
А за удържания данък - това не беше ли за депозити на физически лица?
Сещам се за това:

ЗДДФЛ
Данъчно облекчение за лица с намалена работоспособност
Чл. 18. (1) Сумата от годишните данъчни основи по чл. 17 за лица с 50 и с над 50 на сто намалена работоспособност, определена с влязло в сила решение на компетентен орган, се намалява със 7920 лв., включително за годината на настъпване на неработоспособността и за годината на изтичане срока на валидност на решението.
(2) Месечната данъчна основа по чл. 42, ал. 2 за доходи от трудови правоотношения на лица с 50 и с над 50 на сто намалена работоспособност се намалява с 660 лв., включително за месеца на настъпване на неработоспособността и за месеца на изтичане срока на валидност на решението.

Тоест, ако месечната ви брутна заплата минус осигуровките е под 660 лв няма да ви удържат данък, ако е повече - ще удържат на горницата над 660. Това при условие, че ТЕЛК-а е действащ.
Това за нотариуса май не е така, поне за дарение на пари.
Но пък полученото от фирма дарение не е ли облагаем приход по ЗКПО?
Нещо не ми стана ясно - парите идват по личната сметка на собственичката и лихвите се плащат пак от тази лична сметка ли, или минават през сметка/каса на фирмата?
Да се закупува е излишно, но може да се отпечата от пдф-а. И мисля, че трябва да се подадат и празните справки, как НАП/НСИ ще разберат, дали са нулеви или просто за пропуснати/забравени да се подадат?
Нищо, че и двете фирми са собственост на един човек, разглеждайте ги като съвсем различни.

Щом в първата фирма се прекратяват ТД, то се дължат обезщетения за неизползвани отпуски, ако има такива, и няма законов вариант за прескачането на това.

Във втората фирма почват от нула с отпуските. Там няма никакво основание да ползват отпуски от първата фирма (и едва ли ще ги ползват, щом и досега е било зор), освен ако в ТД не е определен по-дълъг отпуск.

Може да кажете на шефа, че ще му е по-евтино да плати обезщетение за неползван отпуск, понеже няма да плаща ДОО, отколкото да пуска работниците в новата фирма в отпуск, за които дни се дължи ДОО.