В моя град, а предполагам и не само, има райони (промишлени зони), в които не можеша да ходиш без кола. Ако не си шофьор или нямаш кола просто не можеш да отидеш до работното си място, ако го преместят там... или трябва да вървиш един час от най-близката спирка, което никак не е приятно в калищата и прахоляците, освен загубата на време и енергия.
Сещам се за нещо, за което бих погледнал - дали такова даване на заеми няма някакво отношение към кредитните институции.
А някой има ли идея защо законодателят е решил това с над и под МРЗ? На мен ми се губи.
Длъжността ще я "закриете" чрез въвеждане на ново длъжностно щатно разписание с актуалните длъжности, което пък ДЩР утвърждавате със заповед.
На едната от справките ясно се вижда, че шрифтът на номера и датата се различава от другия, което изглежда някой да е направил престъпление?
Каква бланка?
СИРВ се въвежда със заповед на ръководителя. Периодът на сумиране (изчисляване) може да е до 4 месеца, но периодът, за който е въведено СИРВ може да е безкраен. Просто на всеки до 4 месеца трябва сте изравнили часовете, да са толкова, колкото при нормалното работно време 5х8.
Хм, не съм казвал, че фиша става за РКО... но както и да е.
Доколкото РКО и ПКО не са задължителни документи, може да си ги пишете или не според вътрешните ви правила, ако имате, или както сте си приели да отчитате движиението на парите в касата. Първичен документ имате - ведомостта (фишовте) и подписите в нея.

Щом имате касова книга и пишете РКО и ПКО може за удобство да пишете общ РКО в края на деня с примерен текст "Изплатени заплати". Ако плащате в няколко дни може да си правите РКО за всеки ден, така че да се следи салдото в края на деня.
При нас в стари години (1980-2000-те) ведомостите представляват набор от принтирани фишове, на които са се подписвали. Нямало е ведомост-чаршаф, както по-преди.
Според мен един подпис за удотоверяване на получената сума е достатъчен (даже си мисля, че два са незаконни за едно и също нещо).
Дали ще е на ведомостта, на отделен фиш или на отделен РКО - все едно. Направете го както ви е удобно.
Работодателят има право да смени мястото на заведението си и да ви "покани" да го последвате. Вие може да решите как да постъпите.

Има един текст от КТ:
Чл. 328. (1) Работодателят може да прекрати трудовия договор, като отправи писмено предизвестие до работника или служителя в сроковете по чл. 326, ал. 2 в следните случаи:
...
7. при отказ на работника или служителя да последва предприятието или неговото поделение, в което работи, когато то се премества в друго населено място или местност;

Дали друга местност е равносилна на друг квартал...?
Просто фирмаджиите трябва да знаят, че собственият им джоб или сметка са различни от фирмената каса или сметка и да не ги мешат :)
Е кое не е ясно - има законопроект, там си пише идеята. Надяваме се, че няма да бъде приет в този вид или няма да бъде приет въобще, но вероятността да бъде приет в този вид не е нула.
Ами нужно е не само счетоводителите да си мърморим и чудим какво ще правим, ами и и малките и микро фирмаджии (и не само) да се чуят по-високо. Засега се чуват най-вече синдикатите, колко прекрасна е идеята, без да се разчопрят подробностите.
Е, кога - като се формира парламент, като вкарат проектозакона, като мине комисии и т.н., като мине на две четения... някога тогава.
За отговорността не знам, тя не се ли сваля по друг начин, но в момента старият изп. директор не е лицето, които има право да подписва към днешна дата и, според мен, ако подпише той е все едно да подпише който и да е от улицата.
А не е ли който е с правомощията в момента на изготвяне/подписване?
Защо да подписва старият, след като в момента на изготвяне на документа той е "никой"?
Не мога да отговоря за болничните, но мога да кажа, че е редно да се водите от здравословното си състояние. Ако се налага болничен вземате, ако не се налага - не вземате. Другото е малко незаконно.
В последните години НОИ не са ми искали УП-та при пенсиониране.