Чак пък незаконно... С ТД се уговаря "основното и допълнителните трудови възнаграждения с постоянен характер, както и периодичността на тяхното изплащане". Според наредбата "основната работна заплата е възнаграждение за изпълнението на определените трудови задачи... в съответствие с приетите стандарти за количество и качество на труда и времетраенето на извършваната работа". Пак от там "изчисляването на брутната работна заплата се извършва месечно или на по-кратки периоди", що да не са периоди от един час :)

Не знам де, просто смуча от пръсти, но не ми се вижда незаконно :)
Обикновенно чл 111 е свързан с 4 часа , защото е свързан с допълнителен трудов договор-това ме бърка в питането.
1.какъв договор има лицето? основен, допълнителен(Допълнителен в смисъл ,който би трябвало да е оснвен, но не е прекратен и пуснат на ново)
от там ми се губи връзката-сори ако те бъркам и теб...не ми е това идеята.

За графика си прав.. но и питащият тук, ако натисне малко работника, може да получи от него ориентировъчен график.
(аз когато съм страна ТРЗ на служител по 4 часов договор винаги се съобразявам с колегите на 8-часа, в смисъл, че е в интерес на работника, без значение , дали при мен е основен ил допълнителен договора)

Обикновенно чл. 111 е свързан с 4 часа, но не винаги. Аз имам точно такъв случай - основният е на по-малко часове от допълнителния.

Графикът с "натискане" не става, става с документи. Дори и само декларация от работника за работното му време от-до пак е нещо. Основният работодател може и да не знае с допълнителните договори и няма какво да се съобразява с тях. Но допълнителните трябва да се съобразяват с работата по основния ТД.
Принципно първият по време (основния ТД) се пише в ТК - от там се вижда. Принципно. Случва се ТД да не е вписан, и да изглежда, че няма действащ ТД, или ТК да не е приключена и да изглежда, че има действащ ТД. В такъв случай се действа според-зависи - я се праща работника да му приключат ТК, я пише декларация, че работи или не работи на друг договор... работодателят гледа да си върже гащите :)

А за горното питане аз го разбирам, че по времето на кандидатстването вече има сключен ТД за личен асистент. Този за личния асистент би трябвало да е по 67/68, а този, за който е кандидатствано - по 111. По нищо в питането не личи, че ТД за личен асистент е прекратен, напротив, сключен е съвсем скоро.

Пиша тия неща без да знам що за договори са тези за лични асистенти и дали нямат някакви специфични особености.
Цитат на: Стоян Генсузов
Ако първит е по чл 111 и пише в него -допълнителен, втори ТД, а вторият по 67 първият на 4, вторият на 8 първият по време ли е основен?
Не може първият ТД да е по 111 и да пише допълнителен. Нали е първи - към кой ще е допълнителен? Май свързвате работното време с вида на договора, което е грешно. Може основният да е на 4 часа, а допълнителният на 8 часа, макар, че обикновено е обратното.

Цитат
Аз съм прост и питам, имал съм основен по чл 67 и сключвам допълнителен по 111, след това прекратявам този по чл 67 и след 1 месец пак сключвам такъв по 67... Кой е първи и кой втори..?
При прекратяване на първия (основния) вторият (който е бил по 111) се прекратява и се сключва по 67 (68), тоест досегашният допълнителен става основен. Поне такава е практиката - досегашният допълнителен се прекратява и се сключва вече като основен. Ако се сключи трети ТД, то той става допълнителен, вече спрямо новия основен. Писането на основание "чл. 67" (или 68) и "чл. 111" е в зависимост кой по време е ТД. При скючването на третия ТД от горния пример той е сключен вече след наличието на съществуващ ТД (който първоначално беше допълнителен, а сега вече осовен).

Цитат
...защо в чл 111 се говори за допълнителе ТД по КТ, ако е първи по време значи е основен ТД и за какво ни са чл 67,68, да бутаме всичко на 111 по 4-8 часа, все основен, нали е първи по време?
Не разбирам много въпроса и коментара, но 111 си е допълнителен "с други работодатели", от където следва, че вече има (поне) един работодател, първи по време, при който ТД е основен. Може да има само един основен ТД (първият по време), а всички останали след него (май до 11) са допълнителни по 111 (или 110).

Цитат
Къде тук пише ,че договор по чл 111 е основен, понеже е първи по време?
Напротив, пише обратното. Пише, че по 111 е труд извън основното трудово правоотношение. Никой не е казал, че по 111 е основен.
Вижте в хелпа на какво отговарят тези цифри - едната от тях ще е за корекция, вероятно единицата, но вижте.
Може и да не приеме, не зная. Ако не приеме може пък да се "объркам" и да подам едно "грешно" Ув62 и след това да го поправя (чукнал съм код 1234-4567 вместо 1234-5678 и го поправям), тогава няма да има "дублиране на данни" :) Предполагам ще остане само последното?

Прекратяването на ТД може да доведе след себе си други последствия за работодателя, например плащане на обезщетение за неползвани отпуски и т.н. Пък и за прекратяването трябва да има някакви основания, не се знае братът/сестрата дали ще се съгласи на взаимно съгласие. Има и добре запознати с материята, я виж колко теми има за "правата ми" :)

Чл. 70 не може да се включи при назначаване втори път на същата длъжност.

УП-та за настоящо време вече не се издават, само за преди 2000 г.

Първият по време ТД е основен, следващите са допълнителни, без значение от часовете. Няма никакъв проблем основният ТД да е на 1 час, а допълнителния на 8 часа. Само че работодателят по допълнителния трябва да се съобрази със съществуващото положение (часове, работно време) по основния и да уговори продължителността и разпределението на работното време (чл. 115). Именно разпределението ще е трудно на питащата, понеже работното време по основния ТД не е много ясно.



Това уведомяване, което предложих по-горе нищо ново не уведомява, понеже няма промени за уведомяване. Предложих го с идеята да се покрие грешката с неподаването на ЕКАТТЕ-то и новото уведомяване да изчисти нещата.

Системата на НАП засича ли дали с новото уведомяване се променя или не се променя съществуващите данни? Предложението ми може да проработи, ако не засича.

Още по-просто попитано - ако подам две съвсем еднакви Ув62 едно след друго системата ще го приеме ли второто и ще го обработи ли? Не съм пробвал, не знам, питам.

Изглежда трябва да уговорите работното време за всеки един ден, съобразено с работното време като асистент... но дали ще стане... трудно.
Май вече се начислява и удържа всичко.
Малко си противоречите - хем имате график с определено работно време от-до, хем не се знае кога започва работния ден.
Защо да е друго основанието? Договорът си е същият, само часовете са различни. Аз бих пуснал едно редовно ДС и уведомление за ДС, все едно, че има основание за Ув62, данните ще са същите, само ще има добавено ЕКАТТЕ.
За нотариуса - за какво точно да минавате през нотариус? Да заверите договора за наем ли? Не зная дали трябва.
По банков път е най-чисто и неоспоримо, стига страните да са съгласни.
Какви сметки делите?
Принципно няма проблем да сключите договор с наемателя, стига да няма проблем с неговия наемодател. Би било добре да имате документ за това съгласие между двамата (примерно клоуза в техния договор или допълнително съгласие), за да не стане проблем, някой ден да се скарат и да се извъртят. И да се окаже, че сте плащали наем на лице, което е нямало право да отдава под наем и т.н. За всеки случай.
2415
ЮЛНЦ » Re: юлнц
18.01.2018, 16:02
Общо взето, стопанска дейност е тази, от която се получават приходи (от продажба на услуги или стоки).
В такъв случай не знам, но щом в баланса имате "сграда" вероятно трябва. Попитайте ги в общината. Най-много да амортизирате вашите 300 хиляди, а общината техните 170 хиляди... макар че ми е странно.
Вие във вашия баланс имате ли сграда? Ако имате, значи общината е прехвърлила по някакъв (документиран) начин сградата на вас, от там и амортизирането е при вас. Подобно е при училищата - сградите и амортизациите са прехвърлени на училищата, макар и да са общинска собственост.
На първо четене:

КСО: "...70 на сто от среднодневното брутно възнаграждение за месеца, в който е настъпила временната неработоспособност..."

НСОРЗ: "Чл. 3. Брутната работна заплата се състои от:
1. основна работна заплата, определена съгласно действащата нормативна уредба и прилаганата система на заплащане на труда;
2. допълнителни трудови възнаграждения, определени в Кодекса на труда, в наредбата, в друг нормативен акт или в колективен трудов договор;
3. други трудови възнаграждения, определени в нормативен акт или в индивидуалния трудов договор и невключени в т. 1 и 2."

По втория въпрос вероятно ненормираното работно време е само опция, възможност, вижте как точно е написано. Ако не е въведено за дадения човек/длъжност не би трябвало да се прилага и това за отпуска.
Нямал съм такъв случай, но допускам, че НАП няма да възстановят парите доброволно.