Аз бих ти дал.
Квитанция за получения наем - ОК, ама квитанция за получените пари за платения ток и вода - признавам, че нямам практика, но имам съмнения дали по този начин тези разходи на фирмата-наемател биха били данъчно признати. Квитанцията е оправнателен документ за наема, ама за тока и водата - струва ми се не.
Друг е въпросът, ако в квитанцията за "наем" е включена сумата "наем + консумативи". Ама тогава данъкът на наемодателя...
Аз пък четох едни писма на НАП и съм съгласен с тях - ваучери (тези, с които пазарим храна в магазините) следва да се дават на всички, наети по КТ, в еднакъв размер, без размерът да зависи от това, дали си работил или неработил, в болничен, платен или неплатен отпуск и други такива. Ако ваучерите се дават според отработено време или други подобна база тогава вече придобиват форма на трудово възнаграждение. Разбира се, може да се дават в различен размер, но в този случай е възможно да бъдат възприети (от НАП) като форма на възнаграждение и да следва облагане.

А за необходимостта от решение на ОС за начина на разходване на социалните разходи и заповед на ръководителя за сумите - спор няма.
Имам подобен въпрос, дано авторката на темата не ми се сърди, че се вмъквам  :smile1:

Ще трябва от тук, от банковата ни сметка, да платим нощувка в хотел в Швейцария. Ще има фактура. Не сме регистрирани по ДДС (бюджет), и признавам си, ДДС-то ми е гъста мъгла. Четох и препрочитах, ама като я няма практиката... Та питането ми е трябва ли да предприемаме нещо по отношение на ДДС-то?
Върху ваучерите до 60 лв, ако са дадени по правилата и са спазени изискванията на ЗКПО, не се дължат нито ДДФЛ нито осигуровки.
Болничният намалява брутното възнаграждение, но не и договореното (договореното в ТД). Може работникът да е в неплатен отпуск цял месец, няма да получи и стотинка заплата, но ще получи ваучер, който не се облага... ако правилно съм разбрал притесненията.

Едит: сега видях писмото - там говорят за брутно възнаграждение, но ЗКПО говори за договорено възнаграждение. Може би в редакцията на ЗКПО от времето на писмото се е имало предвид брутното възнаграждение, не си спомням.
Това ми напомня на една лампа за проектор, която ни изгоря. По стойност беше доста над прага, но си я пуснахме на разход без притеснения.
Е, вече и учителите получават представително облекло в пари.

Мисля да запитам писмено г-н министъра дали ще има нарушение на законодателството, и ако има, на кои точно текстове от кои точно нормативи, ако в КТД е записано, че работно облекло (не на учители, а примерно на администативния персонал) се осигурява чрез плащане на пари по ведомост, м? Това по повод, че КТ дава две основания за осигуряване на работно облекло - наредбата или КТД. Наредбата е ясна, но за КТД не се казва нищо.

Предполагам какъв ще е отговорът, но ми е любопитна аргументацията.
В ДДС20/2004 г. не пише ли нещо?