От някакво писмо на МФ - ГДД № 24001393 / 05.07.04 :
"Приходи от продажба на активи, както и приходи от предаване на вторични суровини на отпадъчни материали и бракувани дълготрайни или краткотрайни активи – подлежат на облагане, когато посочените активи са обслужвали стопанска дейност на БП, респективно – отпадъчните материали и бракуваните активи са получени в резултат от извършването на стопанската дейност."
Уф, ами по принцип ДОО,ЗО,ДОД - за месец 11 да кажем е 135 лв, толкова се и превежда и декларира, за м.12 обаче е 135-102=33лв. Каква сума трябва да се внесе и декларира за ДОО,ЗО,ДОД за м.12? Не знам дали така стана по-ясно питането ми...

Я да пробвам:
Нека 135 лв е общо сумата за ДОО, ЗО и ДДФЛ, която сте внесли за м. 11 в НАП.
Нека 135 лв е общо сумата за ДОО, ЗО и ДДФЛ, която трябва да се внесе и за м. 12 в НАП, ако нямаше изравняване.
Но: на лицето през м. 12. трябва да се изравни и възстанови ДДФЛ 102 лв.
Тогава за м. 12 за внасяне в НАП ще остане разликата 135 - 102 = 33 лв. Това е сумата за платежното. Трябва да си видите и уточните оборотите и салдата по сметките.

Тези 102 лв ще ги платите на лицето и те трябва да са равни на удържания през цялата година ДДФЛ, ако не надвишава прага.

Оххх, неприятна работа... на теория вашия пенсионерски клуб, щом е получавал бюджетна субсидия, май е трябвало да спазва и някои бюджетни закони, например Закона за финансово управление и контрол с всичките му следствия (поне за 2013 г.) Възможно е някой да се сети да търси отчети и т.н.
Какво ти остава - да осчетоводяваш без документална обоснованост, но поне да си напишат протоколи какво и колко са харчили, като някаква база за числата. Пък ако опре до проверки да си се обясняват.
От горния пример:

Отработени = 350 лв
Болнични = 70 лв
За удържане на ДОО, ЗОВ и т.н. = (350 + 70) х % = 54 лв
За облагане с ДДФЛ = 350 - 54 = 296 лв
ДДФЛ = 10% от 296 = 29.60 лв

Изкарайте си на една електронна таблица данните за РЗ за цялата година, изчислете осигуровките и данъка за да видите откъде идва разликата.
80 стотинки ми се видяха много за изравняване, при условие, че няма нищо специфично и си направих пробна ведомост за една година, с един месец болничен според примера. Ако всичко е било начисляване правилно би трябвало разликата да е 1-2-3 стотинки от закръглявания.
svetladi, ако съм разбрал правилно последните изменения, във вашия случай можете да платите РЗ, ДОО и ДДФЛ на 30.01., а Д1 и Д6 да подадете на 01.02., примерно, като Д6 ще има две колони - първата за ДОО, ДЗПО, УчПФ и ЗОВ, втората само за ДДФЛ.
Моля, знаещите, поправете ме ако греша.
Работното време или продължителността на работния ден?
И какво правим, ако шефът реши утрешното работно време да не е от 9 до 18, а от 10 до 19? Подписваме ДС ли?
Какъв трябва да е документът, с който да докаже че си е допълвала пълния норматив?
Не може ли да се предположи, че щом са й платили значи си е взела часовете?
Я пробвайте в програмата за РЗ за месеца на отпуска да го въведете като ползван - може пък да няма разлики и само ще коригирате ведомостта (ако е възможно де).

Верно, че ведомостта е водеща, когато трябва да се удостовери дали някой е ползвал отпуск, но въпреки грешката (неначисляването на отпуск) дали нямате достатъчно други документални доказателства (заявление, заповед, присъствени форми и т.н.), че отпускът реално е ползван и да се избегне плащането на обезщетение?
И аз съм се чудил дали има нужда от "обедна" почивка при 4, 3, 2 или 1 :) час работа на ден, но четейки, че: "Работното време на работника или служителя се прекъсва с една или няколко почивки. Работодателят осигурява на работника или служителя почивка за хранене, която не може да бъде по-малко от 30 минути" изглежда часовете работно време нямат значение?
...лице на граж. договор от години.

Не е отговор по въпроса, и вероятно всичко е ОК, но това ми звучи малко подозрително, особено като добавим и ежемесечните плащания.
За да направиш график трябва и работникът да участва - да предложи кои дни иска да ползва. След като нямаш работник - няма график. Сега имаш намерения, но утре може да решиш да не наемаш работник, или да наемеш пет. Като го назначиш - тогава.

Но хубаво правиш, че питаш и се подготвяш предварително.
За детските градини е задължително да издават свидетелства за дарения, трябва да имат готови бланки. Съдържането може да видиш тук:

Чл. 12. (1) Свидетелството за дарение се издава в два еднообразни екземпляра - един за дарителя и един за класьора към книгата за регистриране на дарения. Институциите самостоятелно определят графичното оформление и организират отпечатването на свидетелствата за дарение.
(2) Свидетелството за дарение съдържа следните реквизити: наименование на държавата по Конституция; наименование на министерството; вид, наименование и местонахождението на институцията; наименование на документа "свидетелство за дарение"; номер и дата, съответстващи на регистрационния номер и датата на дарението от книгата за регистриране на даренията; данни за дарителите - физически лица: трите имена и постоянен адрес; за дарителите - юридически лица: пълното наименование, адрес на седалището; описание на вида на дарението; количеството на дарението; стойността на дарението; волята на дарителя; подпис на дарителя; име, фамилия и подписи на председателя на комисията по даренията и на директора на институцията; кръгъл печат.
(3) Класьорът със свидетелствата за дарения е неразделна част от книгата за регистриране на даренията, води се от председателя на комисията по даренията, определена със заповед на директора за всяка финансова година.
(4) Класьорът със свидетелствата за дарения се съхранява заедно с книгата за регистриране на дарения. Срок на съхранение - постоянен.

http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135466667
За документацията - договор за дарение (със сума), свидетелство за дарение, приемо-предавателен протокол.
...някаква молба ли трябва да ми напише работника че ми я представя на по-късен етап..

Хубаво е да имате някакъв документ от работника, с дата/входящ номер, че ви представя новите доказателства за стаж именно сега, защото не се знае след време какво ще твърди ("дадох им и двете книжки, когато започвах работа, но не са ми начислявали пълния стаж"), а и да имате оправдание при евентуални въпроси от ИТ.
Не можем да кажем дали е правилно, работодателят може да има някакви негови си аргументи и подбор и всичко да е законно.
Къде е задължението в този текст?
Да оставим плащането на страна, не е въпроса до парите, но доколкото разбирам питащата няма никакво право или задължение да се "грижи" за тази фирма, нещо повече, някой ден може да се окаже, че е направила нещо или е подала нещо без да е трябвало, без да е упълномощена и т.н. Тези документи, които НАП искат трябва да се подписват и аз не бих се подписал под нищо. Разбирам, че може да са познати хора, но първо те трябва да се погрижат за фирмата си. И кой се подписва за ръководител?!?