Наистина ли ще коригирате цяла година назад, и всяка година така?!?
Вярно, че така е правилно, ама...
Ако не ви трябва фактура на фирмата за да ползвате ДДС-то, може да мине и с проста КБ. Те са нужни само да се види цената на горивото. За осчетоводяването - вижда ми се добре - част (фактурата) за гориво, остатъка - за командировка.
И аз не мисля, че описаната ситуация е "дребна сделка". "Дребна сделка" според мен е да отидеш да си купиш билети за кино и т.п. Пък другото с разрешението на родител - примерно участие във филм, реклама и други инцидентни дейност.

Не мисля и че това с ГД между майката и аниматора е реалистично, че да го мислим като вариант.
Като цяло, не виждам вариант. Работата е първо за юрист, ако мине при него с "добро" - чак тогава за счетоводител.

ПП "Добро" - армейски жаргон за получено разрешение :)
По-важният въпрос е дали 14-годишен може да упражнява стопанска дейност.

ЗЛС чл. 4. Лицата от 14 години до навършване на 18-годишна възраст са непълнолетни.
Те извършват правни действия със съгласието на техните родители или попечители, но те могат сами да сключват обикновени дребни сделки за задоволяване на текущите им нужди и да разполагат с това, което са придобили със своя труд.
Е то по чл. 97а пак е регистрация по ЗДДС, но с условия :)
Хм. Често казано, не ми се вярва да има законов вариант... но пък и не съм запознат с материята. Не ми е известна и някаква "бяла" работа, която да не се облага. Да не говорим за отговорността, която един аниматор има към децата и дали едно 14-годишно дете може да отговаря за други деца.

Тази "свободна практика" е облечена в някаква юридическа обвивка, например самоосигуряващо се лице. Ако приемем, че "свободна практика" е равносилно на "свободна професия" според ЗДДФЛ:
ДР §1 т. 29. "Лица, упражняващи свободна професия" са: експерт-счетоводителите; консултантите; одиторите; адвокатите; нотариусите; частните съдебни изпълнители; съдебните заседатели; експертите към съда и прокуратурата; лицензираните оценители; представителите по индустриална собственост; медицинските специалисти; преводачите; архитектите; инженерите; техническите ръководители; дейците на културата, образованието, изкуството и науката; застрахователните агенти; други физически лица, за които са налице едновременно следните условия:
а) осъществяват за своя сметка професионална дейност;
б) не са регистрирани като еднолични търговци;
в) са самоосигуряващи се лица по смисъла на Кодекса за социално осигуряване.

Свободни професии от сайта на НАП.

Добре е и работното време през този първи ден да е съобразено с часа на справката - да не го водите на работа от 9 до 17, а справката да е излязла в 11 часа.
За всеки нов ТД се подава уведомление по чл. 62 в НАП, после се подават декларациите.
За АСП не зная, там вероятно биха могли да отговорят. За НОИ - НАП ли имате предвид?
При вас ТРЗ-то ли увеличава заплатите? Или шефът?
И по бабешки да броим на пръсти от 11 април до 11 октомври има 6 месеца. Изпитателният срок е "чисто", трябва да извадите болничните и отпуските
Датата на заповедта може да бъде още датата на получаването на предизвестието, важно е датата на освобождаването да е правилната.
Не е съвсем така. Значи заплатата ми е минималната и на тази основа са осигуровките, но голямата сума са всъщност командировъчни.
Ееее, това вече е съвсем друго нещо и "работодателят отказва да ме осигурява на по-висока ставка" изглежда набедяващо... ако няма още някоя неизказана подробност де.
Това на бюджетарски въпрос ми звучи?
В двата поста давате различни месеци. Ползвам втория пост (септември-октомври).

Купуването е едно, въвеждането - друго. Въвеждането може да е след пет години. Купили сте го през септември, въвели сте го през октомври (най-рано на датата на регистрация, преди това не можете да го ползвате актива), и както казва Делфинчето - с протокол за въвеждане. Значи почвате амортицазиите от следващия месец - през ноември. Така ще е едновременно и за данъчни и за счетоводни цели.
Явно искат да е от 02.11., тъй като 1-ви е неработен ден и го подават като неработен (21 дни в месеца), както и трябва да е.
И аз бих написал в Д1 31.10. за последен ден в осигуряване, пък каквото и да говори служителя. Пък заповедта и ТК да си е 02.11. (първия неработен ден при вас и първия работен на новото място). Така всички ще са доволни :)
Тук ми се струва, че думата "турист" и "туристическа услуга" имат друго значение, а не само че някой е дошъл на екскурзия и сте му дали стая. За наемодателят няма значение а и няма информация в качеството си на какъв нощува наелият стаята.
Не знам отговора, но нямат ли е-мейр за контакти?
Има някаква Електронна платфома?
Според мен не. Но трябва да му направите инструктаж.
Дали разбрах правилно - през 2019 сте купували разни неща от сметката/касата на фирмата, но нямате фактури за тези суми и купените неща не са влезли в счетоводството? А платените пари осчетоводени ли са? Ако парите са осчетоводени, а купените неща не са - как сте равнили? Или и парите не са осчетоводени? И някъде има издадени към вас фактури (които НАП виждат), които не са отразени във вашето счетоводство?
Сякаш не се сещам за ограничение за часовете.
Бихте ли публикували в извадка зададения въпрос и най-важното от отговора... понеже описаното от вас днес противоречи на цитираното по-горе мнение на същото министерство?