Не съм наясно с ДДС-то, ама как НАП разбира, че фирмите са обвързани една с друга?
За дерегистрация нямаше ли по-дълъг срок?
Каква е алтернативата?
Принципно може. Учителските привилегии са за учителската длъжност.
Възможно е да има някакви частни случаи, нормирани в законите, които позволяват това, и за които не се сещам (извън случая на социален разход, какъвто в КТ е осигурения транспорт), възможно е да има КТД, възможно е да е договорка в ТД, възможно е да е по симпатия на работодателя... Трябва да питате.
Извън въпроса, сумата е сходна с тази, която плащат много от нас, ходейки на работа с кола или автобус.
Прилича ми на продукция.
За разбивка - не може ли автомата да се програмира?
Ако въпросът е за счетоводните сметки от сметкоплана, то 7411 е "Получени текущи помощи и дарения от страната". А "кредитна сметка 74 11 00" е код за вида на плащането.

Тоест, фирмата-клиент, получател на услугата, купува компютър, който ще даде и ще остави във фирмата изпълнител ли?
В КТ няма понятие "дистанционна работа", предполагам питате за работа от разстояние? Ако да - погледнете чл. 107з и следващите.
Не ми се търси, но не за първи път се публикуват закони и наредби, които влизат в сила със задна дата, та няма какво толкова да го мислим и да се чудим :)
Е къде я виждате тази ограничителна дата 14.05., след като съвсем ясно е казано "до 60 работни дни, ползван през 2020 г."?!? Съгласен съм с Делфинчето в 16:29.
До 2019 г. се зачитаха 30 дни НО за стаж. През 2020-та се зачитат 60 дни (без разлика преди/след 14.05.). През 2021 и следващите - пак 30 дни.
Само че пише "През 2020 г. за осигурителен стаж...", което предполага за цялата година, а не след 14.05.
§ 16. (1) Неплатеният отпуск по чл. 160, ал. 1 от Кодекса на труда до 60 работни дни, ползван през 2020 г., се зачита за трудов стаж.
(2) През 2020 г. за осигурителен стаж по чл. 9, ал. 2, т. 3 от Кодекса за социално осигуряване се зачита времето на неплатения отпуск до 60 работни дни.

Май така излиза. Още повече, има параграфи (§33, 34 и т.н.), за които пише, че са в сила от....
Има ли някаква договорка за издаване на тези фактури от ваше име? Трябва ли въобще да ги взимате под внимание, след като не сте ги издали вие? Как ще анулирате нещо, което не сте издали? От друга страна - ако ги анулирате и издадете нови как клиента получава новите фактури? Уведомявате ли ги?
Пишете "Тази платформа е посредник, има комисионна и издава фактури от свое име на клиентите..."
Не можах да разбера - тези Upwork издават фактура към клиентите от тяхно име (на Upwork) или от ваше име (на фирмата ви)?
Като сравнявам текста на ал.2 с този на ал. 3 излиза, че няма значение къде е стажът. В ал. 3, например, е казано "...а ако е работил при същия работодател..."
И според мен за в ТК трудовият и осигурителният стаж не са равни.
РПВ е достатъчна, ако ви върши работа, никой не ви задължава да правите СС, МО или друг документ. Въпросът е на вас да ви върши работа и ако се наложи да може да докажете какво-как :)