Теоретично трябва, но според мен е излишно писане за ежедневни покупки и малки суми.
Все пак зависи от случая - тези допълнителни вноски, които споменавате ме карат да мисля, че във фирмената каса няма пари в момента на покупката, та трябва да се измисли нещо документално.
Разходи... примерно служителят отива да купува материали с негови си пари, а после му ги осребрявате?
В чл. 73 (1) ще посочите каквото сте начислили и удържали, ама дали може ГД без удържане на лични осигуровки...
Те принципно и възнаграждението и осигуровките (като цялостен разход) винаги са за сметка на възложителя, нищо, че част от осигуровките минават през изпълнителя по пътя към НАП.
...Естествено че няма как да е за партньорите търговци... Толкова ли трудно да се предвиди?
Представи си, че имаш договор да сложиш плочките задължително до четвъртък, 15:30 ч. и партньорите ти ще си го търсят, щото те пък са цанили и платили експресна услуга паркетаджиите да почнат в 16 часа, а пък ти още от понеделник си с 39° и не можеш да се вдигнеш от леглото... та случаи разни :)

Намирам това:
НМЕ
Чл. 12. Не се издава болничен лист за временна неработоспособност:
1. на неосигурени по Кодекса за социално осигуряване (КСО) лица с изключение на случаите по чл. 42, ал. 3 КСО;
...
6. за заболяване, за което ТЕЛК (НЕЛК) е определила 50 и над 50 на сто трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане; изключения се допускат, когато са налице обективни данни за обострянето му, както и при интервенции, свързани с лечението на хронично заболяване.

Като е самоосигуряващ се (сам си е шеф) пред кого ще показва документ - пред контрагентите?
Мисля си, че продажба с наложен платеж може да има и без електронен магазин - клиентът се е обадил по телефона или е посетил магазина, но е нямал пари, разбрали сте се, изпратили сте стоката с наложен платеж :)
Какъв е този фонд ремонт и обновяване, какво се ремонтира и обновява?
Според мен трябва да имате някакъв документ между трите страни, в който вие и изпълнителят се съгласявате да плащате направо на подизпълнителя, пък той се съгласява да приема плащанията.

Много ли се налага да се бутате в извънредния труд и бумащината около него за едни 5-10 лева? С един бонус няма ли да стане?
За точното определяне на лицето може би да погледнете Закона за гражданската регистрация, там се казва "Единният граждански номер (ЕГН) е административен идентификатор на подлежащите на регистрация физически лица съгласно чл. 3, ал. 2. Това е уникален номер, чрез който физическите лица се определят еднозначно."

Но при условие, че "...Но, при разписката за връчването дето се е подписал накрая пише ЕГН то му и данъчния му вика, че там пишело ЕГН то му,.." не мисля, че ще имате успех пред НАП. Човекът се е подписал на документ, който има ЕГН и еднозначно е ясно за кого се отнася. Може би при НАП има пропуск, че на вашия документ няма ЕГН, но не съм сигурен, че този пропуск е определящ. Въпросът е за донъчен адвокат.

А за примера с отдаването под наем - принципно, под нае може да отдава собственикът, който пък трябва да знае кой живеее в имота и т.н.

В случая няма нищо различно от другите работници-непенсионери.
Е, идеята на тази справка не е ли да е поименна, да се знае кой какво е получил?
Мисля си, че влиза всичко, което плащате след датата на запора (или датата на получаването), независимо за кой период се отнася.
Кой дължи данък дарение и кой не, както и за какво - може да погледнете в Закона за местни данъци и такси.
Какви са тези документи, които ги "има" - кой ги има - новата фирма, или досегашните собственици?
Значи трябва да считаме 01.01.2023 за начало на осигуряване и да не се притеснявам, че случаят е като на работник в болничен от първи ден на трудовия договор?
Да.
Е, хайде сега, бланка?!?

Днес, ..... в гр. ............. еди кой си предаде, а еди кой си прие следните активи:
1..........
2..........

Предал   Приел

При нужда може да разширите каквото ви е нужно.
Гугъл ми показа това, не знам дали върши работа, сигурно има и други подобни.
...Добре, но моят софтуер не позволява дублиране на номер документ от един и същ контрагент и веднага ми забранява въвеждане-т.е. това при мен е невъзможно...
Какво отговарят от поддръжката на софтуера за този проблем?
Не ми се вярва това с работодателите да се засича по някакъв начин от системите на НОИ и НАП, освен при проверка на място някой да му направи впечатление грешката. Тогава ще обясните какво що :)