В ТД не може да не е включена основна работна заплата, като тя не може да е по-малка от 610 лв (за 2020 г.) за 8-часов работен ден.

Осигуровки се начисляват върху т.нар. минимален осигурителен доход (МОД) , който е определен законово според професията и сферата, в която работите, и който не може да е по-малък от заплатата. Но може да е по-голям. Теоретично, може да се случи така, че сте сключили ТД на минимална РЗ, а да ви удържат осигуровки съобразно МОД-а, който може да е почти два пъти по-голям. И тогава ще останат дребни пари за получаване.

В този смисъл, всеки месец в НАП може да се подават различни суми, но не по-малко от МинРЗ и не по-малко от МОД.
Drake, ако става въпрос за трудов договор - освен ако не си много на зор, избягвай такива работодатели, колкото и голям процент да обещават.
Извинявам се за включването ми пак, но това е съвсем различен случай. И се каните отново да направите нарушение, с надеждите съдията да не се усети или да си затвори очите... защото ще е ясно, че сте я писали сега и пак ще е антидатирана?

Редно е, според мен, да издадете УП-2 на съвременна бланка с днешна дата, стига фирмата да съществува. Не е забранено УП-та да се издават и с 50 години закъснение :)
За съжаление не мога да намеря стара бланка, но ми е странно това решение на съда.
Любопитно ми е също как ще приемат днешен изходящ номер на недейстраща бланка?!?
А ако не напишете днешна дата ще сте издали фалшив документ?
Смятане на пръсти:
Събитието е на 1-ви.
Срок 1 ден от събитието е 2-ри;
...
Срок 7 дни от събитието е 8-ми.
:)
Заповедта е хубав документ, добре е да я има. А дали ще бъде отчет за командировка или отчет за извършена работа - информацията в него ще е същата. Може да има и някакви протоколи за извършената работа от мястото на извършване (чужбина), документи за пътуването... лесно може да се докаже края на командироването или ДС. Ако сте направили ДС за извършване на дадена работа то трябва да има отчет/протокол за извършването й, за да може да спре действието на ДС.
Има ли разлика в ефекта от двата подхода?
Във ведомостта се начислява задължително обещетението.
Обезщетението, което работникът трябва да внесе в брой във фирмата ли? Защо да се начислява и какво общо има със заплатата?
...да ги начислите във ведомостта за РЗ.
Защо трябва тези две неща - платеното от работника обезщетение и командировъчните пари въобще да влизат във ведомостта?!?

От друга страна, КТ забранява удръжки от заплатата без съгласие на работника, но в случая евентуалната удръжка не е от заплата, а от командировъчни. Не знам може ли работодателят да прави такава удръжка "самоволно", разгледайте из КТ.

Може, но "когато издаването на фактура не е задължително", например при издаване на фактура към ФЛ? Не знам.
Добре де, стана ясно, че не се продават лични вещи от дъжд на вятър, а се продават стоки, които са купени именно за продажба. Както и да го гледаме, прилича на търговска дейност. Дали 3 или 30 си е търговска дейност. Не би ли трябвало такива търговци да се светнат, че е нереално хитро да продаваш, да печелиш, без да плащаш данъци? Какво би казал адвокатът?
В общия случай, според чл. 113 (4) - Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.

Доколкото "данъчно задължено лице е всяко лице, което извършва независима икономическа дейност" (чл. 3), независимо дали е регистрирано или не, то трябва да спазва 113 (4).
Доколкото разбирам тия неща ги казва "служителят на НОИ, който заверява осигурителните книжки". Той, общо взето, да си гледа книжките, но важното е, че служителите по пенсиите едва ли ще искат такава. Може би телефонен разговор със служител по пенсиите ще успокои напрежението :)
Мине не мине, и при мен (ЮЛ) се явяват разни стари работници за УП-та или пък да оправим някоя ТК. Никой никога не ми е искал осигурителна книжка за пенсиониране, нито съм виждал такива към досиета или ведомости.

Но пък си спомням, че аз самия имам някакава в къщи от 1990-те години, като винаги съм бил на ТД.
НТКТС
Чл. 7. (1) Когато трудовата книжка бъде изгубена или унищожена, съответната дирекция "Инспекция по труда" издава нова въз основа на писмено заявление-декларация на работника или служителя, в която се посочва, че трудовата книжка е изгубена, кой я е изгубил и данни за работодателите, при които е работил.
(2) Когато трудовата книжка бъде изгубена или унищожена от работника или служителя, в новата трудова книжка съответната дирекция "Инспекция по труда" по местоживеене на лицето вписва данни за трудовия стаж въз основа на представените от него удостоверения по образец съгласно приложение № 2 или други оригинални документи, съдържащи тези данни.
(3) Когато трудовата книжка бъде изгубена или унищожена по вина на работодателя, съответната дирекция "Инспекция по труда" по местоседалището му го задължава в срок не по-дълъг от един месец да представи необходимото удостоверение за издаването на нова трудова книжка по образец съгласно приложение № 2.
(4) Когато работникът или служителят е работил и при други работодатели, работодателят по ал. 3 изисква от тях удостоверения по образец съгласно приложение № 2. Събраните удостоверения се предоставят в съответната дирекция "Инспекция по труда" по опис.
(5) Работодателите са длъжни да издават исканите удостоверения по ал. 2 и 4 в 7-дневен срок от поискването им.

***
Нужно е, когато ви поискат, да издадете удостоверението по приложение 2 и да го предадете на работничката. Нататък е нейна работа да се занимава с  ИТ.

Би могло да се направи ПКО, понеже парите са влезли в (желязната) каса, както и ако се попълва касова книга (за желязната каса) и написаното там да съответства с реалната наличност.
Контировката може и само по информацията от дневния отчет, например МО, ама дали ще е МО или ПКО е все писане :)
Теоретично, РКО-то е документът, с който парите излизат от касата. Ако касиерът дава парите на служител, който пък плаща нещо на доставчик, РКО-то би трябвало да е подписано от служителя - той взима парите от касата. При връщане на част от парите - обратно - ПКО.
Доставчикът издава КБ за сумата, която е получил. Служителят, който е взел парите и е купил нещото обикновено се подписва на фактурата, така се вижда къде са отишли. Но в днешно време тези подписи на фактурата не винаги се полагат.
Предвид това, че "обезщетението е в размер на брутното му трудово възнаграждение за времето, през което е останал без работа..." и предвид това, че работи по основен ТД и не е останал без работа, мисля, че не се полага. Но изчакайте знаещите да кажат :)
Основният договор в другата фирма въобще не ви интересува ( в случая). Ако при вас работата намалява - може да го освободите поради тази причина.