Щом ползвате и бюджетни средства виж дали не попадате в чл.2  от Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор. Ако трябва да спазвате този закон доста документация ще ви трябва да правите.
А за конфликт на интереси между член на НС и счетоводител - в случая май не виждам такъв.
"Стажант в счетоводна и одиторска компания" - е, ако в счетоводната и одиторска компания не знаят как да го направят... дори и да е английска компанията, щом работят в България не трябва ли да спазват българското законодателство?

Иначе, с ГД не бих въобще рискувал.
Пореден номер е добър вариант.
Не съм сигурен, дали искаха (незаверено) пълномощно, ако ходи не-шефът. Искат копие от платежно за платената сума. Най-добре се обадете в НАП, кажете от кои номинали по колко искате, те ще ви кажат останалото.
Да, така е, но за нейното право никой във форума не може да даде сигурен отговор. Ако се абстрахираме от данъчното облагане, може да има право, може и да няма. Трябва да се поинтересува за решението на общото събрание.
Отговори на НАП относно данъчно третиране на ваучерите за храна:
http://www.tita.bg/danatsi_tita/edition/14/article/143

Допълнение по повод отговорите на Емил Мирославов - по решение на ОС работодателят може да не даде ваучери на всички, може да не даде по равно, това КТ го позволява и в този смисъл отговорът е верен.
Но разходът ще трябва да се обложи по ЗКПО и внесат ДОО.
За банковата сметка, по спомени, алтернативите май бяха "декларира сметка" и "има декларирана сметка", или нещо подобно.
Аз бих ти дал.
Квитанция за получения наем - ОК, ама квитанция за получените пари за платения ток и вода - признавам, че нямам практика, но имам съмнения дали по този начин тези разходи на фирмата-наемател биха били данъчно признати. Квитанцията е оправнателен документ за наема, ама за тока и водата - струва ми се не.
Друг е въпросът, ако в квитанцията за "наем" е включена сумата "наем + консумативи". Ама тогава данъкът на наемодателя...
Аз пък четох едни писма на НАП и съм съгласен с тях - ваучери (тези, с които пазарим храна в магазините) следва да се дават на всички, наети по КТ, в еднакъв размер, без размерът да зависи от това, дали си работил или неработил, в болничен, платен или неплатен отпуск и други такива. Ако ваучерите се дават според отработено време или други подобна база тогава вече придобиват форма на трудово възнаграждение. Разбира се, може да се дават в различен размер, но в този случай е възможно да бъдат възприети (от НАП) като форма на възнаграждение и да следва облагане.

А за необходимостта от решение на ОС за начина на разходване на социалните разходи и заповед на ръководителя за сумите - спор няма.
Имам подобен въпрос, дано авторката на темата не ми се сърди, че се вмъквам  :smile1:

Ще трябва от тук, от банковата ни сметка, да платим нощувка в хотел в Швейцария. Ще има фактура. Не сме регистрирани по ДДС (бюджет), и признавам си, ДДС-то ми е гъста мъгла. Четох и препрочитах, ама като я няма практиката... Та питането ми е трябва ли да предприемаме нещо по отношение на ДДС-то?
Върху ваучерите до 60 лв, ако са дадени по правилата и са спазени изискванията на ЗКПО, не се дължат нито ДДФЛ нито осигуровки.
Болничният намалява брутното възнаграждение, но не и договореното (договореното в ТД). Може работникът да е в неплатен отпуск цял месец, няма да получи и стотинка заплата, но ще получи ваучер, който не се облага... ако правилно съм разбрал притесненията.

Едит: сега видях писмото - там говорят за брутно възнаграждение, но ЗКПО говори за договорено възнаграждение. Може би в редакцията на ЗКПО от времето на писмото се е имало предвид брутното възнаграждение, не си спомням.
Това ми напомня на една лампа за проектор, която ни изгоря. По стойност беше доста над прага, но си я пуснахме на разход без притеснения.
Е, вече и учителите получават представително облекло в пари.

Мисля да запитам писмено г-н министъра дали ще има нарушение на законодателството, и ако има, на кои точно текстове от кои точно нормативи, ако в КТД е записано, че работно облекло (не на учители, а примерно на администативния персонал) се осигурява чрез плащане на пари по ведомост, м? Това по повод, че КТ дава две основания за осигуряване на работно облекло - наредбата или КТД. Наредбата е ясна, но за КТД не се казва нищо.

Предполагам какъв ще е отговорът, но ми е любопитна аргументацията.
В ДДС20/2004 г. не пише ли нещо?