Всички, и не само данъчни. Парична награда = заплата, бонус, ДТВ и т.н.
Поне аз не съм чувал такова нещо.
Желателно е. ЕТЗ трябва да е подаден в НАП и отговорът предаден на новоназначения служител преди да постъпи реално на работа. Практически, при нормално работно време 08-17 ч, ако служителят започва на 05.01., то ЕТЗ трябва да е подаден поне предишния ден. В конкретните дати има и друга неприятност - обикновено първите десетина дни на годината НАП не приема електронни ЕТЗ и декларации (но предполагам, че ще има гратисен период, както винаги).

Не разбирам врътката с чл. 71, ама щом сте решили...
Не разбирам споменаването на отпуска.
Във връзка със изменението на МРЗ за 2026 трябва ли да се подава ЕТЗ и кога трябва да се направи
При промяна на МРЗ вписвахте ли нещо в трудовата книжка? Ако да - какво вписвахте? :)
Да разбираме ли, че вече сте подали ЕТЗ за сключен ТД с хора, които още не са дошли в България и не са подписали ТД?
Иначе - да, трябва да коригирате датата на постъпване, и то в тридневния срок, доколкото си спомням.
Като чета чл. 41 разбирам, че трябва да сте едно от следните:

- институции в системата на предучилищното и училищното образование по Закона за предучилищното и училищното образование;

- институции в системата на професионалното образование и обучение по Закона за професионалното образование и обучение;

- доставчици на обучение за придобиване на ключови компетентности, включени в списък, утвърден от изпълнителния директор на Агенцията по заетостта;

- културно-просветни или научни институции;

- висши училища по Закона за висшето образование;

Както го описвате, най-близо сте до третото тире (макар че не е ясно тези ключови компетентности към учениците ли са или към учителите), но не споменавате дали сте включени във въпросния списък на АЗ. Ако не сте - според мен не отговаряте на условията за освобождаване. Но ДДС-то ми е тъмна Индия и не настоявам да съм прав :)
1. Мисля, че до края на 2025 въведените числа за заплати няма да се възприемат като еврови. Но не съм пробвал дали някъде е отбелязана валутата. Мисля, че ще трябва да напишете левовата равностойност на евровите заплати.

Аз ще постъпя като т.2, но не в първия работен ден. При мен част от заплатите се определят нормативно, а кой знае кога ще стане това.
В такива случаи (плащане за месеца в същия месец) подавам Д1/Д6 за ДОО и плащам още на същия ден, да ми се махат от главата. Остава да мисля само да Д6 за ДДФЛ да не я забравя.
1. Можете и сега.
2. Датата "сега" + до три дни.
3. В момента на съставяне на ДС официалната валута е лева, така че трябва да фигурира задължително. И да не фигурира стойността в евро, тя ще се изчисли по закон.
Служителят трябва да е на работа към 31.12. За напусналите по-рано служители работодателят не прави преизчисление, защото теоретично може да имат друг работодател към 31.12.
Трудно можем да знаем какво означава това. Изглежда, че искат да ви освободят, както пишете, а дотогава да въведете новия служител в работата.
Не знам дали като се занесат в банката левове за обръщане в евро питат дали са лични на ФЛ или фирмени. Със сигурност вписват лицето, което ги внася/обменя.

В краен случай, едни примерни сто лева за откриване на временна сметка, внасяне, теглене и закриване могат да решат проблема. Но при диагонално четене на закона не виждам на банките да е позволено да обменят само за свои клиенти. Ако беше така, голяма част от населението щеше да остане без такава възможност.



...дали без ремонта машината ще прави същото като без него. Ако - оговора е ДА - "ремонт", ако отговора е НЕ , няма да работи без този ремонт - то това си "подобрение".
С изгорял кондензатор, или окъсена намотка, или изронено зъбно колело машината няма да работи, а да считаме такъв ремонт, без който не може да работи, за подобрение...
Не съм гледал как е в момента, но преди пишеше, че Тему продават само на физически лица.
Мисля, че се сравнява с изцяло нов актив - по оферти, каталози, интернет магазини и т.н.
От системата Въпроси и отговори на МТСП.
Цитат
28.10.2025 ID:6136
Какви действия следва да предприеме работодателят в следния случай: Служител, назначен по допълнителен трудов договор на основание чл. 111 от КТ, е прекратил трудовите си отношения с основния работодател, но не е уведомил работодателя, при когото работи по допълнителния договор. Какви са задълженията на работодателя, при когото служителят е назначен по чл. 111, след узнаване на този факт? Допълнително, възможно ли е работодателят да въведе изискване служителите, назначени по допълнителен трудов договор, да уведомяват своевременно при настъпване на промяна в обстоятелствата, свързани с техния основен трудов договор (например прекратяване или промяна на режима на заетост)? Ако да – по какъв начин може да бъде регламентирано това задължение (например чрез клауза в трудовия договор, вътрешни правила или декларация)?

Разпоредбата на чл. 111 КТ регламентира сключването на допълнителен трудов договор при друг работодател. За сключването на такъв договор няма ограничения, освен ако в трудовия договор по основното трудово правоотношение не е уговорена забрана поради защита на търговска тайна и/или предотвратяване на конфликт на интереси. В КТ не е предвидено задължение за работника или служителя да уведомява работодателя си по допълнителния трудов договор за настъпили промени в обстоятелства, свързани с работата им по основното трудово правоотношение. Правното основание за сключване на допълнителния договор не е елемент от неговото съдържание. Няма нормативно изискване за трансформиране на трудовия договор за допълнителен труд в основен, когато е прекратен предходно сключения основен трудов договор с друг работодател. Поради това трудовият договор по чл. 111 КТ продължава да има действие между страните в съответствие с определените в него условия, вкл. продължителността и разпределението на работното време. В този смисъл е и съдебната практика на Върховния касационен съд (например Решение № 169 от 06.07.2015 г. на ВКС, III Г.О. и Решение № 512 от 14.01.2013 г. на ВКС, IV Г.О.). Независимо от това, няма пречка работодателят да поиска от работника или служителя информация за прекратяването на основен трудов договор и чрез допълнително споразумение да се промени основанието на договора. ЛТ

Цитат
19.09.2025 ID:5962
Здравейте, как може да се коригира допълнителен трудов договор на лице, което има основен трудов договор по чл. 67 от КТ при друг работодател, тъй като и втория/допълнителния/ трудов договор е пуснат по чл. 67, ал.1, т. 1 от КТ?

Според чл. 13, ал. 2 от Наредбата за вписване в регистъра на заетостта (НВРЗ) работодателят и органът по назначаването могат и по своя инициатива да впишат, коригират или заличат данни в единния електронен трудов запис, като подадат електронен трудов запис съгласно приложение № 1 или приложение № 2. Датата на сключване на трудовия договор след 3-дневния срок по чл. 10, ал. 1 се коригира след предписание на контролните органи на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда". При необходимост от уточняване на технически въпроси, свързани с използването на програмния продукт Електронни трудови записи, може да се обърнете към Националната агенция за приходите по компетентност.

Не знам на какво разчитат проверяващите с тази информация за разходите?!? Да, някои големи разходи като наем, техника, мебели и т.н. може да се знаят и помнят, но други, които вероятно са по-голямата сума - храна, облекло, транспорт - кой може да помни такива неща...
Ако използвате софтуер трябва да е СУПТО, ако не използвате софтуер - няма задължение да купувате и използвате. От предишните опити за въвеждането му не стана много ясно дали фактурираща програма или електронна таблица на Ексел да си броите стоките е СУПТО, но с клонене към "да".