Разни неща, които принципно са несчетоводни, но често за тях се товари счетоводителя - безопасност на труда, лицензи, правни съвети, регистрации, нови законови изисквания и всякакви други всякаквости.
По-лесно е да напишете какво е включено в договора, защото останалото е необятно и непредвидимо.
Най-важното е какво точно, като дейности, включва месечната такса и дали за дейности извън посочените ще се плаща и колко. Защото много "бизнесмени" си мислят, че магат да искат всичко.
Куриерът не може ли да издаде някакви дубликати, поне да имате нещо?
Когато изпитването е в полза на работодателя той има право да прекрати ТД по всяко време в срока на изпитване.
Договорът сигурно е коректен, изпълнението му вероятно не.
Вземете си ПИК от НАП и вижте каква информация са подавали за заплатите.
И данък не виждам да има удържан.
Универсален... все пак трябва да се съобразите и впишете особеностите при назначаване по този член.
Промените най-често се публиват в ДВ :) (аз съм абониран за лекс.бг), но незаменим помощник са форумите като този... всъщност, май е единствен, който има смисъл да се чете.

За разяснения - счетоводните сайтове, които публикуват статии, хартиените списания, системата въпроси-отговори на НАП, на МТСП и др. п. И форумът, разбира се.

Понякога полезни неща има в специализираните книги, но много често "разясненията" в тях се състоят в преразказ на нормативите с други думи.

В реалния сектор одитор най-често казват на дипломирания експерт-счетоводител.
Може да няма нужда да плаща осигуровки, но би трябвало да има някакъв легален статут. Днес може да е над максимума и да не плаща, но утре може да не е.
В общия случай и за официални доходи възнаграждение = данъци и осигуровки. Ако месечната сума е над МаксОД - няма да има осигуровки, но данъкът е неизбежен.
Има един позабравен Закон за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност, в който пише:
Чл. 5. (2) Административният орган не може да изисква предоставяне на информация или документи, които са налични при него или при първичен администратор на данни по смисъла на Закона за електронното управление, а ги осигурява служебно за нуждите на съответното производство.

Не знам дали НОИ са административен орган по смисъла на закона, дали пенсионирането е "производство" и дали този текст е относим към въпроса, ама много ми прилича. Особено ако с УП-то не се добавя нова информация, не се коригира и т.н.
Възможно е, докато ви хванат.
Сама сте си отговорили, че изключенията са за "трудови възнаграждения по смисъла на Кодекса на труда", каквито възнагражденията по ДУК не са.
Но преди всичко - запознайте собствениците предварително какво трябва да се направи, за да не сте виновна, че трябва да платят ДДС и т.н. "нещастия".
Чл. 154?
Не е ли по уговорка на страните?
Освен, че вероятно няма да си получите парите в обозримо бъдеще, поне няма да ги получите официално, ами и ще ви стоят едни висящи вземания, ако издадете фактура за това обслужване. Вероятно е, като нает счетоводител, НАП да ви търсят за разни справки и т.н.
От прочетеното някъде бях останал с впечатление, че се регистрират всички посочени лица, пък дали ще подават уведомления е следствие от сумите за плащане... но не съм сигурен.

Регистрирането е еднократно, като трябва да имате администратор (примерно ръководителя) и друг оправомощен служител, който ще подава уведомленията.

Ако прецените, че плащанията за електроенергия ще надвиши 10 хил. лв (с ДДС) за годината трябва да регистрирате договора с енергото, независимо, че е от минала година и да го пререгистрирате в началото на всяка година (чл. 10 ал. 2 от наредбата). После преди всяко плащане над сто лева трябва да пращате уведомление за сумата, фактурата и т.н. Изчаквате (обикновено става за минути) и ще получите отговор в системата и на мейла, че контрагентът няма задължения и може да извършите плащането. Или пък че има задължения и какво да правите.

Като сключвате договор за над 10 хил. лв с ДДС го регистрирате, а после като правите плащания пращате уведомления за всяко плащане. Като свърши срокът на договора и приключат плащанията дерегистрирате договора.

Дори и да нямате писмен договор за нещо над 10 хил. лв с ДДС, което трябва да плащате пак трябва да пратите уведомление по същия ред.
В случая с напускане в периода на СИРВ (преди края на периода) може да се случи да има извънреден труд, ако работещият има повече часове в началото на периода. Ако може, съпругата да щракне графиците за този период, после да сметне по фишовете дали всичко е платено както трябва и ако има разминаване да се оплаче в ИТ.
Освен забележка (което е добре, че е само забележка?) от ИТ не ви ли дадоха предписание да подадете със стара дата? Глобата за това май се налагаше имено от ИТ.
Приходите от хижа ми звучат като приходи от стопанска дейност, и ако са такива - трябва и ГДД.