Мерната единица е "месец".
Значи трябва да броите пълен неотработен/отработен месец.
Автомобила не е нает от фирмата, а само плаща горивото на работника, който плаща за горивото с дебитна карто на фирмата. Та въпросът ми беше как се признават разходите за бензин за фирмата и дали се ползва ДДС в този случай. А другото е ясно какво е лек автомодил и порзването му при д-р за наем....
Според мен, имате право на данъчен кредит, като за случая приложение намират нормата на чл. 70, ал. 3, т. 7 от ЗДДС във вр. с чл. 69, ал. 1 и при спазване изискванията на чл. 71, т. 1 от същия закон, а именно:
Скрит текст :
Ако документално имате оформена командировка с указано превозно средство личния автомобил на Вашия служител и разполагате с фактура на името на фирмата, мисля, че може да ползвате данъчния кредит за действително изразходваното гориво според отчетените изминати километри.
т.е.разхода си остава за сметка на фирмата, аз за ДДС-то си ни остава ползата че сме го ползвали за този период.
Да, така е. Вие сте ползвали данъчен кредит по облагаема доставка на външна услуга, както за всяка друга такава услуга. :smile1:
Малко е объркващо в началото това "закупи", защото оперативният лизинг не предполага прехвърляне на собствеността....
Иначе правилно сте отчитали наема и неговото прекратяване (евентуално) не се отразява на разходите за минали периоди. :smile1:
Пловдивският съд е отсъдил така, ама ЗДДС казва:

Чл. 26. (1) Данъчна основа по смисъла на този закон е стойността, върху която се начислява или не се начислява данъкът в зависимост от това, дали доставката е облагаема, или освободена.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъчната основа се определя на базата на всичко, което включва възнаграждението, получено от или дължимо на доставчика във връзка с доставката, от получателя или от друго лице, определено в левове и стотинки, без данъка по този закон. Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на неустойки и лихви с обезщетителен характер.
(3) Данъчната основа по ал. 2 се увеличава със:
1. всички други данъци и такси, в т. ч. акциз, когато такива са дължими за доставката


Ако беше в зависимост от това кой плаща таксите, член 26, ал. 3, т. 1 можеше да си го спестят, защото всички в бранша щяха да го пишат за сметка на клиента. :smile1:
Моля ви за коментар относно счетоводното отписване на актива и съставените от мен сч.статии
Статиите са нормални.
Липсва 123 / 609 като после прилагате:

Чл. 28. (1) Не се признават за данъчни цели счетоводните разходи от липси на дълготрайни и краткотрайни активи, с изключение на произтичащите от непреодолима сила.
(2) Не се признават за данъчни цели счетоводните разходи от липси и брак на материални запаси.
(3) Алинея 2 не се прилага, когато разходите се дължат на:
1. непреодолима сила;
2. технологичен брак или промяна на физико-химичните свойства, установени с нормативен акт или с фирмени стандарти, когато не е налице нормативен акт, и в обичайните за съответната дейност размери;
3. изтичане срока на годност съгласно нормативен акт или фирмени стандарти, когато не е налице нормативен акт, и в обичайните за съответната дейност размери;
4. (нова - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) липси на стоки, произтичащи от търговска дейност в обекти, в които клиентите имат пряк физически достъп до предлаганите стоки, в размер до 0,25 на сто от размера на нетните приходи от продажби на съответния търговски обект.
(4) Не се признава за данъчни цели разходът за данък по чл. 79, ал. 3 от Закона за данък върху добавената стойност на активи, непризнати по реда на ал. 1 - 3.
(5) Не се признават за данъчни цели последващите счетоводни разходи, отчетени по повод на вземане, възникнало в резултат на липси и брак на активи, непризнати по реда на ал. 1 - 4.


 и съответно:

Чл. 23. (1) Данъчни постоянни разлики са счетоводни приходи или разходи, които не са признати за данъчни цели.
(2) За целите на определяне на данъчния финансов резултат, когато в този закон е посочено, че:
1. разход (загуба) не е признат за данъчни цели, с този разход (загуба) се увеличава счетоводният финансов резултат в годината на счетоводното отчитане на разхода (загубата) и не се преобразуват счетоводните финансови резултати през следващите години;
Не е необходимо да включвате в СД за текущ период фактури от предходни периоди, ако по тях нямате право на данъчен кредит, а случаят е точно такъв, защото отпреди регистрацията право на ДК имате само за фактурите за активи по смисъла на закона за счетоводството, включени в описа по чл.74 в срока по чл. 75, ал. 3
 Нали купувача ще плати нотар. такса с ДДС на нотариуса
Галя, плащанията не са предмет на изчисляване на данъчната основа, нито са фактор, който я определя. ЗДДС не се интересува от плащането, а от начисляването на дължимия данък правилно.
Можете да се обърнете към ОДОП - те ще Ви отговорят писмено и официално и след това би било полезно да споделите отговора.
Успех :good:
Здравните услуги са освободени доставки.
Освободените доставки не участват при определяне на облагаемия оборот.
Здравейте,

1. За придобитите преди 01.01.2007 г. недвижими имоти приложението на чл. 50, ал. 1, т. 2 от ЗДДС се обвързва с регламента на чл. 65, ал. 1 от отменения ЗДДС по силата на параграф 11 от ПЗР на ЗДДС.
Скрит текст :
Ако пък дружеството е имало право на данъчен кредит и не го е упражнило, то също не попада под разпоредбата на чл. 50.
Според мен Вие имате облагаема доставка.

2. В данъчната основа се включва и местния данък, както и нотариалната такса, и таксата за вписване, защото това са необходими плащания при извършване на сделката съгласно чл. 26, ал. 3.

3. Няма общо ограничение за определяне на продажна цена, но трябва да внимавате за свързани лица (чл. 27, ал.3)
 
И все пак не ми стана ясно дали при отказ от наследството на баща ми, което направих, който почина на 50 години и не е в пенсионна възраст имам право на наследствена пенсия, която е внасял като УПФ  до сега?
Прочетохте ли това?
Особена хипотеза представлява правото на наследствена пенсия. Такова право имат децата, живият (преживелият) съпруг и родителите му. Споменатият по-горе отказ от наследство не лишава лицата имащи право на наследствена пенсия от такава. Размерът й се определя като процент от пенсията, която би получавал наследодателят, съгласно броя на наследниците
Мисля, че префиксът трябва да е на съответната държава, но не съм сигурна - не съм имала такъв случай :hmmm:
Сключете договор за наем с автомобила и ще му ползвате и ДДС-то :smile1:
Или впишете автомобила като превозно средство в командировъчното.
Най-много ме интересува когато се появи купувач на продукцията , свободно ли можем да се договаряме за продажната цена или пак трябва да се съобразяваме с цената на активен пазар ?
Естествено, че се договаряте свободно с клиента! :good:
Със свободното договаряне Вие сте активен участник на пазара и сте фактор при формирането на цената. Единствено трябва да съобразявате продажбите с пазарната цена при условията на продажби на свързани лица. (чл. 15 и 16 от ЗКПО и чл. 27 от ЗДДС)
Здравейте,
По първия въпрос отговорът се съдържа недвусмислено в самия текст на ЗДДС:
Скрит текст :
т.е изборът е Ваше право в рамките на следващити 12 месеца, след което, ако не включите фактурите в дневника за покупки, губите правото на данъчен кредит. Последното също не е забранено :smile1:

По втория въпрос също не мисля, че е специфичен само за аптеките.
Няма пречка да водите 304 с/ка само стойностно, стига да можете на база складовата програма във всеки момент да покажете равнение на салдото по 304 с наличните лекарства по цените им на придобиване.
Здравейте,
Ако зад "Продукцията е заведена за 1700лв" стоят операции от типа
Дт 611 / Кт група 60 - 1700 лв., то записванията са верни. :good:
Скрит текст :
През август процедурата приключва и, ако отново сте на възстановяване, следва да посочите данъка в кл.80, както и да подадете справка по чл. 62 за извършеното приспадане.
От името на фирмата, чийто ИН по ЗДДС фигурира във фактурата.
Хм, можете и дори съм убедена, че ще мине през системата на НАП, както и че вероятността да Ви направят проблем при ревизия е нищожна, .... НО:
1. Имате грешно издадени фактури, за което трябва да ги анулирате и да издадете нови като включите новите правилни в СД по ЗДДС и във VIESа, а за анулираните да приложите изискването на приложение 12 от ППЗДДС:
Скрит текст :
2. Трябва да консултирате тези действия с Вашия германски контрагент, защото той следва да се регистрира по ЗДДС и да си самоначисли данъка с протокол, да включи със знак минус анулираните фактури и да включи протоколите в новите дневници за покупки и продажби.
3. Трябва да приложите и чл. 126, ал. 3 от ЗДДС, а именно:
Скрит текст :