Чл. 33. (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Признават се за данъчни цели следните счетоводни разходи за пътуване и престой на физически лица, когато пътуването и престоят са извършени във връзка с дейността на данъчно задълженото лице:
1. разходите за пътуване и престой на физически лица, които са в трудови правоотношения с данъчно задълженото лице или са наети от него по извънтрудови правоотношения, включително на управители, членове на управителни или контролни органи на данъчно задълженото лице;

Според мен са данъчно признат разход.
Погледнете го от друга страна - като разход, върху който бихте платили данък, ако не отразите счетоводно и не беше признат данъчно. Има ли логика да се облага с данък по ЗКПО този разход, след като обект на облагане е печалбата?!
Обяснението, което дадоха е, че старата програма е изчерпала възможностите за развитие в рамките на новите технологии и новите програми.
Не може да се отрече, че имат предимство пред много други фирми за счетоводен софтуер - програмата не е на модули и като си я закупиш веднъж, не се налага да купуваш варианти за една, две или много фирми, а си качваш на нея колкото фирми си поискаш. Освен това няма и годишен абонамент, както за много счетоводни програми, а сам преценяваш кога да си закупиш и ползваш актуализация.
Не правя реклама на Микроинвест. Ходих на едно обучение преди няколко месеца, на което отправих доста критики към Делта Про пред аудиторията.
Но имат и положителни страни.
ЗКПО:
Скрит текст :

Закон за счетоводството:
Скрит текст :

Според мен, нетните приходи от продажби са тези 320 000 лв., които имате от продажба на услуги и следва да правите авансови вноски, но на базата на прогнозна данъчна печалба за текущата година. Ако имате прогнозна загуба, няма да правите вноски. :smile1:
Да, вече няма да има актуализации на старото ТРЗ.
Актуализации ще има, но няма да са приоритет на фирмата, а когато им остане време, т.е. ще се актуализира с известно закъснение. Казаха го на семинар на Микроинвест на 29 януари в София.
В програмата има една особеност, че покупките и продажбите са обвързани с контрагенти, закрепени към съответните сметки за клиенти и доставчици. Ако изберете 411, ще Ви поиска контрагент от списъка. Ако нямате контрагенти при примерната си работа, създайте си от меню за нов партньор. Важното е да е с действителен БУЛСТАТ.
Колега, за придобиването на стоката в Полша не може да издавате протокол по чл. 117. Това е документ за самоначисляване на данъка, а при това придобиване не възниква задължение да самоначислите ДДС.
 Спорното Приложение № 4 относно сделки със свързани лица и скрито разпределение на печалбата е опростено значително и е включено като задължителен елемент в образец 1010 на ГДД по чл. 92 от ЗКПО, но вече трансформирано в: - Част VІ – Деклариране на взаимоотношения със свързани лица“ на самата ГДД по чл. 92 от ЗКПО образец 1010, като се изисква деклариране на счетоводни приходи и разходи, както и салда на вземания и задължения в резултат на взаимоотношения със свързани лица за 2014
Какво разбирате под Вземания и Задължения - салдо остатък към 31 12 на съответната година , а Указанието от 10032014 беше относно извършване на сделки със свързани лица през 2013 година и примерно , заем от 2012 година не намираше отражение в справката за 2013 година , а сега е формулирано , като Салдо..............:))а не като сделка през 2014?
Да, изискват се други показатели и няма да има съпоставимост с предходната година. :good:
Далеч съм от мисълта, че е прост пропуск :smile1:
В ЕООД, когато има допълнителни парични вноски по чл.134 от ТЗ от собственика, трябва ли да се обявяват в приложението за свързани лица?
Собственикът и ЕООД-то са свързани лица (3-ж, 4-а):
Скрит текст :
В практиката е прието лизингът да се отчита по 159.
Но и по 401 няма да е грешно, стига да отразявате правилно погашенията и остатъка от задължението.
Все в един раздел и буква на баланса попадат :smile1:
Вижте, ние не сме видели нито договора за доставка, нито прословутото банково бордеро за арбитража на валутата.

Правим предположения.

Питащата е писала, че сделката е уговорена в лева, което значи, че трябва да се плати равностойността в лева. Обаче сметката е заверена с по-малка сума в лева. Значи има салдо по задължението на клиента.

На всичкото отгоре, на доставчика е преведена сума във валута. Къде е влязла тази валута? В левована сметка на доставчика. Как? Чрез покупка на валутата от банката от доставчика по курс купува на банката, който е по-нисък от фиксинга и се формира отрицателна валутна разлика.

По същество салдото по 411 е равно на разхода по 624, но са отделни по съдаржание показатели.
И аз питам - според Вас закриването на салдото по 411 чрез доплащане, отменя ли и по какъв начин формирания разход по 624? Имаме две отделни сделки и двама контрагенти по сделката:
- по доставката - с клиента, който дължи пари
- по превалутирането - с банката, която е спечелила от покупката на валута, продадена от доставчика.

А контиравките наистина са проблемни и не одобрявам собствения си вариант.
Би било интересно да изчистим казуса :smile1:
С каква програма работите и не може ли да си направите настройка за контировката, която сте избрали?
T.e. и финансов разход и вземане от клиента, така ли?
Ами така излиза от сметките :smile1:

Фактурата е на стойност 3911,66 лв. Клиента превежда 2000 евро*1,95583 = 3911,66

или 411 / 70     3911,66
       503 / 411   3898,00
Фактура издадена в лв се плаща от клиент от еврова сметка. 2000 евро по курс 1.949 = 3898 лв влизат в левовата ни сметка.
Така остава салдо в сметка 411 Клиенти.

от банковото извлечение следва да е видно, че банката е купила от доставчика валута (която е преведена от клиента) по курс 1,949

ще се отрази
624 / 504               13,66 (2000*(1.95583-1.949))
           

Здравейте, понеже вече работим по ГДД за 2014 год, мисля да обсъдим следното:
Ако приемем че тези доп.парични вноски са оформени документално както трябва - чл.от ТЗ, основание, срок и т.н, как мислите следва ли да ги посочваме в ГДД за 2014 год - част VI - Деклариране на взаимоотношения със свързани лица т.4 Задължения към съврзани лица - салдо/остатък/ към 31.12 на съответната година.
Има едно знаменито указание УК-3/10.03.2014 на МФ.
Там в част ІІІ, точка 4.2 се казва, че вноските по чл. 134 от ТЗ се посочват по код 6 доколкото не са заем. :smile1:
Извинете, но не разбирам за какъв приход от ДДС по фактура за покупка от доставчик става дума ?!?

Притежавате фактура за аванс, която Ви дава право на данъчен кредит за налични активи към датата на регистрация:
Скрит текст :

Подали сте справката по чл. 74.

Остава да приложите чл. 75:
Скрит текст :
Тази лихва законоустановена ли е и колко процента е?

Ето с този калкулатор можете да си изчислите лихвите по фондове
http://www.kik-info.com/calculators/nap_interest.php  :good:
Получена фактура за платен към доставчик аванс преди регистрацията по ЗДДС
401               24 000
     503                 24 000

В дневника след регистрация първата ф-ра
402                       20 000
4531                       4 000
            401                          24 000

След регистрацията е получена ф-ра за окончателното плащане
304                     50 000
402                   - 20 000
4531                     6 000
              401                      36 000


Моля за помощ!
Бихте ли ме посъветвали как бих могла да продам шивашки машини с ПОЛЗВАНО  ДДС 44Х.ЛВ.?
Как да ги продам без да внасям тази сума?
Благодаря
Продайте ги в трета страна  :good:
Доколкото разбирам Вашият клиент е наредил плащането по задължението си в евро по левовата Ви сметка като е изчислил задължението си в евро по фиксинга на БНБ. (Много удобно :wink1: )

Само че, за банката остава задължението да завери левовата Ви сметка срещу постъпилото евро и за банката това е операция по покупка на валута от Вас, която тя купува по курс 1,949 лв. за 1 евро. Вие имате курсова разлика - финансов разход от продажбата на 2000 евро на банката. Токи финансов разход ще си отчетете като такъв.

Остава, обаче неизплатено задължението на клиента и би трябвало да го поканите да доплати разликата по фактурата.

Няма как да закриете салдото по 411 без доплащане от страна на клиента.
gigie15f,
Изискуемостта на вноската е била в 2006-та.

Давността за почва да тече от 01 януари 2007.

От 01 януари 2012 е настъпила погасителна давност и НАП не може да пристъпи към принудително събиране, което значи, че не може да се прекъсне давността.

От 01.01.2017 настъпва абсолютната погасителна давност.

Какво искате да правите? Не правете нищо :good:

Скрит текст :
Погасяването отразявате по курса на деня и в края на годината правите преоценка  и отнасяте валутната разлика като финансов приход или финансов разход.
Скрит текст :