Веси, не съм си и помисляла да те поправям - явно сме писали в едно и също време.  :give_rose:
Остатъка по 611 е салдо, което остава по оборотната ведомост и не се приключва със 123.
По същество това е незавършено производство, което се появява в ОПР като приход по графа "Увеличевие на запасите от продукция и незавършено производство", а в баланса - в раздела за текущи (краткотрайни) активи.
Фактурата за префактуриране на ЕТ-то:
Д-т 411
   К-т 709
   К-т 4532
На кого да е издам тази фактура,  като те са 15 физически лица.
Издайте ОП :smile1:
А ако не постъпят субсидиите през 2014-та, какво правите със салдото по 459? :blink:

Мисля, че излишно сте усложнили отчитането на субсидиите за единица площ.
Тъй като се признават за приход в годината на получаването им, според мен е достатъчно да ги осчетоводите с една операция:
503 / 705

Този приход се закрива директно със 123 (печалби пи загуби от текущата година).

Не виждам логика да се намаляват разходите по култури с получените субсидии. Разходите се намаляват само при реално намаляване на цената на вложените материали и труд, или на тяхното количество.
Счетоводна грешка се коригира по реда на чл. 75 от ЗКПО.
Ако прилагате препоръчителния подход и коригирате за сметка на неразпределената печалба, трябва да взмете следните операции:

За корекция на амортизациите:
Д-т Начислени амортизации
   К-т Неразпределена печалба

За корекцията на данъка:
Д-т Неразпределена печалба
   К-т Разчети за данък върху печалбата

От тази година корекциите не се обявяват в ГДД по чл. 92, а се изпраща уведомление до НАП за отразяването им в миналия период.

Скрит текст :
Точно от указанието на НАП следва, че си осчетоводявате целия разход по фактурата и на лицата, които са от групата префактурирате тяхната част с данъчна фактура, която отразявате като приход.
Фактурата за покупка осчетоводявате:
Д-т 602
Д-т 4531
    К-т 401
Фактурата за префактуриране на ЕТ-то:
Д-т 411
   К-т 709
   К-т 4532
За вещи в режим на СИО се подават декларации от двамата съпрузи - съсобственици.
Облагаемият доход е положителната разлика между продажната цена и цената на придобиване, като продажната цена включва всичко придобито от лицето във връзка с продажбата (включително възнаграждение, различно от пари), а цената на придобиване е документално доказаната цена на придобиване на имуществото.
Трябва да декларирате по 1/2 от облагаемия доход, защото, предполагам, сте в законов режим на общност, а не в законов режим на разделност или в договорен режим. При сделка между единия или двамата съпрузи с трето лице, когато в регистъра няма вписан режим на имуществени отношения, се прилага законовият режим на общност. При този режим вещните права, придобити по време на брака в резултат на съвместен принос, принадлежат общо на двамата съпрузи, независимо от това на чие име са придобити. (чл. 18-20 от Семейния кодекс)
Здравейте,
един от възможните варианти е:
1. сторнирате грешния превод
2. влизате в справката за задълженията и плащанията и оттам виждате какво и кога е погасено и го отразявате по съответните сметки
 :blush: Мислех си да занеса едно уведомление по чл. 126, защото все пак е допусната грешка като не е включена фактурата на време.
Корекции на грешки при декларирането
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124.
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.

Помислете пак, дали попадате в хипотезата, изискваща писмено уведомяване :smile1:



Подайте по електронен път. Дали ще ги санкционират - не се ангажирам да прогнозирам.
След като няма дейност е логично дружеството да бъде заличено, но това е процедура от компетенцията на юристите.
Можете да прочетете по въпроса в ЗТР, Глава втора - РЕГИСТЪРНО ПРОИЗВОДСТВО.
ЕТ не подават отчети!

Така написано, това не е вярно. :smile1:
Какво, при какви условия и къде подават ЕТ е допълнила delphine.

Ще помоля, когато давате противоположно на нечие мнение, да го аргументирате и да го подплатявате с текстове от съответните закони.
Така, както го описвате, прилича на тристранна операция, в която Вие сте прехвърлител.
Посредникът регистриран ли е по ЗДДС и в коя държава?
Регистрацията като ЗП се подновява всяка година.
Като регистрирате ЕТ, няма да подновявате регистрацията на физическото лице, а ще регистрирате ЕТ като ЗП, както е написала marpan_64.
Трябва да подадете и годишен отчет в търговския регистър.

На публикуване подлежат отчетите на всички предприятия, регистрирани по Търговския закон. Такива са ЕТ, ООД, ЕООД, КД, СД, АД. Предприятията, които имат регистрация по Закона за задълженията и договорите (ДЗЗД) не публикуват своите отчети в Търговски регистър, а в специализиран сайт в интернет или в икономическо печатно издание.

Публикуват отчетите си всички фирми, които са регистрирани или пререгистрирани в Търговския регистър към Агенция по вписванията в това число:

всички, които упражняват търговска дейност като ЕТ, ЕООД, ООД, Събирателно дружество, Командитно дружество с или без акции, АД, ЕАД, Кооперация и всички други правни форми описани в търговския закон.
- ГФО подават  всички, които са извършвали дейност през миналата година, не са извършвали дейност през миналата година, не са извършвали дейност последните, 10, 15 или 20 години, не са извършвали дейност никога, имат оборот 10 лв. за предходната година, имат оборот повече от 10 лв. за предходната година.
- ГФО подават  тези, които са: на патент, не са на патент, не са регистрирани по ДДС, са регистрирани са по ДДС, са освободени са от задължението да имат касов апарат, са длъжни са да имат касов апарат, получават плащания само в брой, получават плащания само по банков път.

Из "Закон за счетоводството":
     чл. 40. (*) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) Предприятията публикуват годишния си финансов отчет и консолидирания си финансов отчет, годишния доклад за дейността и годишния си консолидиран доклад за дейността, приети от общото събрание на съдружниците/акционерите или от съответния орган, както следва:
               1. чрез заявяване и представяне за обявяване в търговския регистър публикуват:
                    а) едноличните търговци - в срок до 31 май на следващата година;
                    б) дружествата с ограничена отговорност - в срок до 30 юни на следващата година;
                    в) всички други търговци по смисъла на Търговския закон - в срок до 31 юли на следващата година;
               2. чрез заявяване за вписване и предоставянето им в Централния регистър при Министерството на правосъдието при условията и по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел публикуват юридическите лица с нестопанска цел, определени за осъществяване на общественополезна дейност - в срок до 30 юни на следващата година;
               3. чрез икономическо издание или чрез интернет публикуват останалите предприятия - в срок до 30 юни на следващата година.
........................ ......
          (8) (Доп. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) Алинеи 1 - 7 не се прилагат за бюджетните предприятия, едноличните търговци, чиито годишни финансови отчети не подлежат на задължителен независим финансов одит, както и когато в закон е предвидено друго.

Глава седма.
АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛ НИ РАЗПОРЕДБИ
     чл. 46. (3) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 30.05.2008 г., изм. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) Който наруши изискванията на чл. 40 или на § 9а от преходните и заключителните разпоредби за публикуване на актовете по чл. 40, ал. 1 - 3, се наказва с глоба в размер от 500 до 2000 лв., а на юридическо лице и едноличен търговец се налага имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв. Когато нарушението е извършено повторно, санкцията е в двоен размер.
Давността по фактури не е за публични задължения, а за такива по гражданско-правни отношения. За тях изискуемостта настъпва на датата на издаването на фактурата и съответно започва да тече давностния срок, който изтича след 5 години.
Например, ако фактура е издадена на 17.12.2008 г., след 17.12.2013 г. няма да може да заведете дело за събиране на вземането поради изтекла давност.
Давност

Чл. 171. (1) Публичните вземания се погасяват с изтичането на 5-годишен давностен срок, считано от 1 януари на годината, следваща годината, през която е следвало да се плати публичното задължение, освен ако в закон е предвиден по-кратък срок.

За ДДС от 14.04.2008 давността не изтича на 14.04.2013, а на 01.01.2014.

А за вземанията по ГДД е същата логика.
Крайният срок на подаване на декларацията обикновено съвпада с крайния срок за плащане на вземането и от 01.01 на следващата година започва да тече давностния срок.

Не, че и аз съм специалист по давността.... :smile1:
Зърнопроизводител регистриран по ДДС издава фактура за продажба на царевица без ДДС на основание чл.163а ал.2 на регистриран по  ДДС получател.Въпроса ми е  - В кои колони в дневника за продажби ще се отрази фактурата.

Документиране и отчитане на доставките
Чл. 97а. (Нов – ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) (1) Доставките на стоки и/или услуги, описани в приложение № 2 от закона, се посочват в колона 8а "Доставка по чл. 163а от ЗДДС" на отчетните регистри по чл. 124 от закона със:

а) код "01" за доставки на стоки и/или услуги по част І на приложение № 2 от закона;

б) код "02" за доставки на стоки по част ІІ на приложение № 2 от закона.

(2) Регистрирано лице, което извършва доставка по ал. 1, посочва в издадената фактура и известията към нея като основание за неначисляване на данъка "обратно начисляване по чл. 163а, ал. 2 ЗДДС".

(3) Лицето по ал. 2 отразява издадените фактури и известията към тях в дневника за продажби, като не попълва колони 10 и 12, когато получателят по доставката е регистрирано лице.

(4) Регистрираното лице, което е получател по доставките по ал. 1, отразява издадените протоколи по чл. 117 или чл. 163б, ал. 1, т. 2 от закона, като задължително посочва:

а) данъчната основа в колони 9 и 14, съответно данъка в колони 10 и 15 на дневник за продажбите;

б) данъчната основа в колони 9, 10 или 12 и начисления данък в колони 11 или 13 на дневника за покупките.

(5) Регистрираното лице, получател по доставките по ал. 1, отразява получената фактура и известия към нея в дневника за покупките, като попълва само данните в колони от 1 до 8а на дневника за покупките.

Това значи, че попълвате колона 8а с код 02 и колона 9 със сумата по фактурата.

Копирах този текст от ППЗДДС, защото е важен и е добре всички, работещи с обратното начисляване да го прочетат!!!
ditzve,
Честно казано, не знам как се тълкува "активиране на електронна препратка " :blink:
Тайните на компютърния живот не са моята стихия и не знам дали отварянето на писмото се регистрира по някакъв начин от подателя?!?
Може би, една консултация с някой сисадмин ще Ви осветли по въпроса :smile1:
Според ДОПК:

Удостоверяване на връчването

Чл. 30. (6) Електронното съобщение се смята за връчено, когато адресатът изпрати потвърждение за получаването му чрез обратно електронно съобщение, активиране на електронна препратка или изтеглянето му от информационната система на компетентната администрация. Съдържанието на електронното съобщение се удостоверява чрез заверена от органа по приходите разпечатка на записа в информационната система.
След като не искате да увелечавате капитала, заглавието на темата е леко подвеждащо :smile1:

За да заведете сградата като актив в баланса на дружеството, би следвало да е Ваша собственост. Вариантът това да стане не през апортна вноска и увеличение на капитала е съдружникът да Ви я продаде. Автоматично, отговорът на втория въпрос е, че завеждате актива по нотариален акт.

Ако съдружникът не желае да се раздели със собствеността върху сградата, може да помислите за дългосрочното й наемане.