:hi:
Здравей, добре дошъл, виждаме те!
Само въпросът е малко неясен. Какво значи "използвала" сметката?
На името на баща ми е имота.
Посочете ми текст от закон, според който не е. От отдел туризъм на общината ми отговориха, че трябва да има фирма.
Правилното е от отдела в общината да ви посочат текст от закон, в който да е казано, че баща ви е задължен да има фирма за упражняване на дейност, чието облагане е уредено в ЗМДТ и предполага възможността същата да се извършва от физически лица.

Ето ви текст от ЗМДТ:
Физическо лице, включително едноличен търговец, което извършва дейности, посочени в приложение № 4 (патентни дейности), се облага с годишен патентен данък за доходите от тези дейности, при условие че:
1. оборотът на лицето за предходната година не превишава 50 000 лв., и
2. лицето не е регистрирано по Закона за данък върху добавената стойност, с изключение на регистрация за вътреобщностно придобиване по чл. 99 и чл. 100, ал. 2 от същия закон.
(2) За извършваната патентна дейност лицата по ал. 1 не се облагат по реда на Закона за данъците върху доходите на физическите лица.
(3) Лицата по ал. 1 прилагат разпоредбите за данъците, удържани при източника, и за облагане на разходите по чл. 204, т. 2 от Закона за корпоративното подоходно облагане.
------------------------------------------------------------------------
Приложение № 4 към глава втора, раздел VI
 

(Ново - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 98 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.)
 

Видове патентни дейности и годишни размери на данъка
1. Средства за подслон и места за настаняване с не повече от 20 стаи - данъкът се определя за стая според местонахождението на обекта:
1 и 2 звезди от 25 до 250 лв.
При закупуването си завеждате актива в с-ка от група 20 в ДАП:
"Общ ред за завеждане на активи в данъчен амортизационен план
Чл. 56. Данъчните амортизируеми активи се завеждат в данъчния амортизационен план по данъчната им амортизируема стойност."

След въвеждането в експлоатация, документирано чрез приложения от _Кети_ протокол, започвате начисляването на амортизации:
"Начисляване на данъчни амортизации
Чл. 58. (1) (Доп. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Начисляването на данъчна амортизация започва от началото на месеца, в който данъчният амортизируем актив е въведен в експлоатация или от началото на следващия месец. Датата на въвеждане в експлоатация следва да е документално обоснована. "


В темата, която ви препоръчах по-горе, в първа точка е уточнено, че възрастните животни от основното стадо се завеждат по сметка 274, а именно
Дт 274/ Кт 102.
Младите животни, разпределени по възрастови групи по аналитичности си ги завеждате по сметка 314
Дт 314/ Кт 102.
Кредитира се сметка "Основен капитал, неизискващ регистрация", защото доколкото разбрах, това са съществуващи животни, счетоводно необхванати до момента. В смисъл, че нито са закупени, нито получени безвъзмездно....
Това е принципът. Вие можете да си създадете различни аналитични сметки в зависимост от вашите нужди и спецификата на вашата ферма.
Може би ще ви е полезно да прочетете тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,1416.0.html
И вече ако ви възникнат нови въпроси, заповядайте :hi:
Не мога да изляза на глава с един клиент.
Проблема произтича от документирането на доставките:  от една страна на доставката на вълна от бабите от село, от друга страна на предлагана прежда и одеала.
Аз съм описала процедурите по тези доставки, но  не се приемат еднозначно.
Моля Ви за мнение по въпроса: Какво правим с бабите и чувалите с вълна, какво правим с евтината прежда и одеала ? На кой етап какви документи трябва да се съставят, и като какви сделки да се разглеждат ?
Ще си позволя да изкажа мнение, главно с цел да подбутна темата.
Мисля, че по същество имаме изкупуване на непреработена селскостопанска продукция от физически лица, нерегистрирани като ЗП (бабите) и продажба на готова продукция (прежда и одеала). Ако приемем, че това са извършваните сделки, то за изкупената вълна трябва да се издава СИС и съответно справка по чл. 73 ЗДДФЛ до 30 април на следващата година, а за продадените одеала и прежда на бабите се издава фискален бон както е прието във всеки магазин.
Друго, което не става ясно от описаната ситуация е има ли вариант да не получат одеала и прежда срещу вълната, а просто пари и да си ги харчат другаде?
Доне, предполагам, че щом питаш отговорът не е толкова прост, но целта е да завъртим темата, нали? :smile1:
Защо ще начислявате класа върху МОД, а не върху МРЗ? :(
Наистина вижте какво пише в договора с БТ.
"може ли да се приеме, че процедурата от м.11 до м.01 е приключила във февруари и от м.02 започва да тече следващата процедура - т.е. до м.04..."
Ако до сега не сте подавали приложение 6 към чл.68, ал.4 от ППЗДДС с посочване на сума за възстановяване в кл.80 от някоя справка-декларация, значи не сте били в процедура по възстановяване на данъчен кредит.Ако нещата стоят така, сега можете да подадете към справка-декларацията за м. април приложение 6, в което да отразите резултата за м. 02, 03 и 04 като не забравяте да попълните и кл. 70 от справката-декларация за м. април. А за м. 11,12 и 01 може да подадете искане за възстановяване по чл. 129 от ДОПК, както е посочила Мария Павлова.
Хубаво е ДДС да се внася и възстановява навреме. :smile1:
А има ли "колеги" с аналогична ситуация? Те отразили ли са това обезщетение? :(
От друга страна, това обезщетение вероятно сте осчетоводили като приход в съответствие с т. 4.1 от НСС-41, т.е. като правителствено дарение, предоставено без условия. А в този случай при осчетоводяването е приложим НСС-20 и в него в т. 3.4 пише " 3.4. Правителствените дарения, получени от предприятията като компенсация за минали разходи или загуби, се признават за приход през периода на получаването им." Ако приемем, че полученото обезщетение отговаря на цитираната точка, ще трябва да го отразите в Таблица 1 на Приложение 3 от ГДД.
Мисля, че дори няма къде да го включите в Приложение 3, Таблица 1, защото там се отразяват "Доходи под формата на държавни помощи, субсидии и друго подпомагане от Европейския фонд за гарантиране на земеделието, Европейския фонд за развитие на селските райони и държавния бюджет". Тук става дума за "помощи", а не за "обезщетения" (какъвто е вашият случай).
Мисля, че разсъжденията ви са правилни. Обезщетението не е приход, то компенсира претърпени щети. :thumbup:
Данъчното облекчение, представляващо държавна помощ за земеделски производители по чл. 189б от ЗКПО за придобиване на активи (нови сгради и нова земеделска техника не може да се ползва, доколкото за същите активи (нови сгради и нова земеделска техника) са получени други помощи, а именно:
-         помощ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от Договора за функционирането на Европейския съюз;
-         минимална помощ по смисъла на Регламент (ЕО) № 1535/2007 на Комисията от 20 декември 2007 г. за прилагане на членове 87 и 88 от Договора за създаване на Европейската общност към помощите de minimis в сектора на производството на селскостопански продукти (OB, L 337/35 от 21 декември 2007 г.);
-         финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони;
-         всяка друга публична финансова помощ от националния бюджет и/или от бюджета на Европейския съюз.
Както е посочено в Мотивите с направената промяна в ЗКПО се разширява обхвата на мерките, към които действа забраната за ползване на данъчното облекчение с всички форми на публична финансова помощ от националния бюджет и/или бюджета на Европейския съюз. Целта е да се избегне двойното финансиране с публични средства на разходите за едни и същи инвестиции (активи), което би противоречало на Европейското законодателство в областта на държавните помощи за отрасъл „Земеделие”.
Не ви трябват индивидуални мнения. За да сте напълно убеден в правотата си, направете си проверка през счетоводните проверки на същия сайт. Ето от тук:
http://www.kik-info.com/check/check_place.php
Разбира се, че отдавна няма изискване регистрите да се водят в книги, прошнуровани и подпечатани. В практиката на официални институции масово се използват електронните регистри. Всеки сам може да определя в каква форма да води необходимите му регистри, какви обстоятелства да вписва в тях, каква система на регистрациони индекси да ползва, кой да отговаря за воденето на съответния регистър. Мисля, че за частните юридически лица това може да се регламентира с вътрешни правила за воденето на регистрите или просто със заповед на управляващия.
Мерси, Таня. :smile1: Уведомлението за сключения договор е с код 01, дано е правилно....
Служител е назначен на ТД със срок на изпитване 6 месеца, уговорен в полза на работодателя, на основание чл. 70, ал.1, т.1 вр. чл. 67, ал.1, т. 1 от КТ. Изпитателният срок не е изтекъл. Работодателят иска да прекрати трудовия договор и едновременно да закрие този щат.
Въпросът ми е как да се оформи правилно Заповедта за прекратяване на трудовото правоотношение. Достатъчно ли е да се запише, че се прекратява на основание чл. 328, ал. 1, т. 2 вр. чл. 71, ал. 1 от КТ за да не се дължи обезщетение по чл. 220, ал. 1 и чл. 222, ал. 1?
30.04.2012г. - на датата на плащането
Пенсионер съм, искам да се регистрирам като земеделски производител /физическо лице/, но ме интересува, ще трябва ли да плащам някакви осигуровки и какви ще са те?
На основание чл. 4, ал. 6 от КСО лицата, които упражняват трудова дейност като "регистрирани земеделски производители", не подлежат на задължително осигуряване при условие, че им е отпусната пенсия.
В Закона за здравното осигуряване липсва подобна разпоредба, която да дава възможност за изключване на пенсионерите от кръга на задължително осигурените лица. Поради това на основание чл. 40, ал. 1, т. 2 от ЗЗО, регистрираните земеделски производители, включително и когато получават пенсии, се осигуряват върху месечен осигурителен доход, който не може да бъде по-малък от минималния размер на осигурителния доход за тези самоосигуряващи се лица, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване. Ежемесечните авансови здравноосигурителни вноски, са в размер на 8 на сто.
Чл. 8. от ЗБДОО: (1) Определят се следните размери на месечния осигурителен доход за 2012 г.:
Точка 3. минимален месечен размер на осигурителния доход за регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители - 240 лв.;
Това означава че ще трябва да внасяте ежемесечно 19.20 лв. за здравно осигуряване.
Съглано разпоредбите на Наредба Н-8 за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхраняване на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и за самоосигуряващите се лица ще трябва да подавате и информация за осигуряването, а именно декларации 1 и 6.
Декларация образец № 1 се представя не по късно от 10 дни след внасяне на дължимите авансови вноски за месеца. А тъй като те се дължат до 10-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят, това на практика означава, че вноските за април, примерно, се внасят до 10 май и до 20 май се подава Декларация образец 1.
Декларация образец № 6 се подава за дължимите осигурителни вноски за предходната година, еднократно до 30 април на следващата година.
Болничните се изчисляват на база среднодневното брутно трудово възнаграждение за предходните 18 месеца. Не може, обаче, да надвишава среднодневното нетно възнаграждение за същия период. За продалжението от 30 дни ще се вземе предвид базата, върху която е изчислен болничния за първоначалните 42 дни.