Здравейте,
И двата варианта са правилни - въпрос на счетоводна политика е какво решение ще вземете. :smile1:
aleks_, мисля си дали е подходящо да бъде заведено като актив нещо, чието притежание е под условие :hmmm:

Как гледате на възможността да заведете апаратите като задбалансови активи?
Изцяло подкрепям ХХХХХ :thumbup:
Да, принципно изчислението Ви е правилно :thumbup:
За получен през юли доход срокът е 31.10. Може и по-рано да подадете, но преди 30.09 не можете да сте сигурни, че няма да придобие и други доходи.
Неотдавна ми се наложи да пиша преводно за глоби на КАТ към НАП - няма код.
Кодовете са за редовните задължения.
Вижте в справката за задълженията къде се появява сумата по запора. Би трябвало да не е в редовните задължения, а под тях има отделно каре.
Според мен доходът е за трето тримесечие.
В чл. 11 на ЗДДФЛ е записано, че доходът се приема за придобит при получаването му от физическото лице.
Ще уважа желанието Ви да не отговарям никога повече на зададени от Вас въпроси.
Ако ми позволите да предявя съм Вас собствената Ви претенция за законова обоснованост, ще Ви помоля най-учтиво да ми посочите нормативното основание за категоричното Ви твърдение, че съм отговорила неправилно.
Вече Ви отговорих на тези въпроси в предишната тема, която всъщност е същата  :smile1:
 http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,2812.msg41177/topicseen.html#new
Видях, но винаги отговарям само по веднъж и ......... изненадаааааааааа :flowers:
И от 17-ти юни до сега не Ви ли е издадено определение с размера на обезщетението?
Подробности относно размера и сроковете на изплащане на обезщетението може да намерите на сайта на НОИ:

http://www.noi.bg/benefits/benefits/101-unemployment/625-pokso
Не, не трябва да внася авансов данък по ЗДДФЛ, защото преминава към облагане по ЗКПО за цялата година.
     чл. 29а. (Нов - ДВ, бр. 31 от 2011 г., в сила от 01.01.2011 г.) (1) Облагаемият доход от стопанска дейност на регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност физически лица, които са регистрирани като тютюнопроизводители и земеделски производители, се определя по реда на чл. 26 и се облага с данък върху годишната данъчна основа по чл. 28.
          (2) Когато в рамките на текущата данъчна година физическото лице се регистрира или дерегистрира по Закона за данък върху добавената стойност, доходът от стопанската дейност се облага по реда на ал. 1 за цялата данъчна година. Авансово удържаният и/или внесен данък за доходи, придобити до датата на регистрацията, се приспада при определяне на тримесечни авансови вноски по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане, както и от данъка по чл. 48, ал. 2.
Не знам дали това е така, познавам много хора, които са наети във фирмите си, според кой закон не може?


Обърнете внимание дали правната форма на фирмите на Вашите познати е точно ЕООД, а не ООД или АД?...

Мнението на юристите, споделяно от институции като НАП, НОИ, ИТ и др. е, че сключването на договор по КТ (трудов договор) не е възможно за собственик на ЕООД със себе си. Изтъква се като аргумент, че изпълнителят по ТД е подчинен на работодателя, който, от своя страна, трябва да контролира дали работника спазва трудовата дисциплина, да му разрешава отпуски и т.н., дори да може да го уволни дисциплинарно. Това не е възможно при условие, че работодателят и работникът са едно и също лице.

Същевременно, мисля, че сте в известно заблуждение относно статута на собствениците на ЕООД в контекста на Кодекса за СО. Именно съгласно чл. 5, ал. 2 от същия Кодекс:
          (2) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Самоосигуряващ се е физическо лице, което е длъжно да внася осигурителни вноски за своя сметка. Държавата участва в осигуряването на самоосигуряващите се лица чрез трансфер във фонд "Пенсии" в размерите и по реда, определени в чл. 21, т. 5.

Кой е длъжен да внася осигуровки за своя сметка? Еднолични търговци, съдружници в търговски дружества, собственици на ЕООД, физически лица - членове на неперсонифицирани дружества, регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, лица, упражняващи по регистрация свободна професия или занаятчийска дейност.

Т.е., Вие сте преди всичко СОЛ. Задължително се осигурявате на минимална база 420 лв. Не сте длъжни да се осигурявате на МОД за управител съобразно извършваната дейност. Вие сте управител по силата на самата регистрация. Ако не получавате възнаграждение като управител, не дължите и осигуровки като такъв. Повчето собственици на ЕООД не се осигуряват по друг начин, освен по чл. 4, ал. 3, т. 2 от КСО.
Здравейте,
Като собственик на ЕООД не можете да сключите трудов договор със себе си в сащото ЕООД.
Чета също така и че за да има износ и облагане с 0 % ДДС трябва да са изпълнени следните условия:
- в митническата декларация износител да е нашата фирма;
- в документа за превоза също да фигурират нашите данни;
- фактура


Касае Ви следния текст от ППЗДДС:
Скрит текст :

Никъде не виждам изискване документът за превоз да е с данните на фирмата износител. Целта е да се докаже, че стоката е напуснала страната, защото идеята на облагането с ДДС е стоките да се облагат там, където се потребяват или използват за следващи облагаеми доставки.
Имате доставка с нулева ставка, ако турската фирма няма седалище в Б-я:
   
Скрит текст :

Дневник продажби - колона 19;
СД по ЗДДС - кл. 14
Това не е ли разход, който натрупвате в стойността на изграждания обект? :hmmm:
Защо искате да го обособите като самостоятелен амортизируем актив?
Вчера Ви предложих идея. :smile1:
Коментар? :wink1:
Каква промяна?

Вероятно се има предвид промяната, възторжено посрещната и дискутирана в тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=3928.0
 :smile1:
Търсете отговора в европейските регламенти.
Например, в Регламент (ЕО) 883/ 2004 пише:
3.      Лице, което обичайно осъществява дейност като заето лице и дейност като самостоятелно заето лице в различни държави-членки е подчинено на законодателството на държавата-членка, в която то осъществява дейността си като заето лице или, ако то осъществява такава дейност в две или повече държави-членки на законодателството, определено в съответствие с параграф 1.

А по втория въпрос - каква би била функцията на управител, който няма права да подписва?!

Има проблем с тези пари, преведени от дружеството на съдружниците, но трябва да се търсят варианти за решението му.
Хрумна ми, че могат да се оформят като заем от дружеството към съдружниците.
Размерът на сумите не поражда задължението да се декларират в ГДД по чл. 50, защото нито превишават 10 000 лв. годишно, нито има остатъци над 40 000 лв. До тук, нарушение на ЗДДФЛ няма - няма и санкция.
Има малък проблем със ЗКПО, а именно, не са начислявани приходи от лихви по заемите в ООД.
Ако приемем, че пазарната лихва за този период е 6% годишно, ще трябва  да се довнесе като корпоративен данък сумата на неотчетената в приход лихва, умножена по 10%.
А като административна санкция се очертава, може би, тази по чл. 263.
Страничен положителен ефект от такова оформяне е бъдеща възможност за покриване на "червена каса" от връщане на заема.

Не се ангажирам с така предложения вариант, предлагам го на вниманието Ви като обръщане на посоката на мислене при търсенето на решение.